Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Koekie, wat is dat gebrabbel leuk he? Hier ook hele verhalen. Manlief neemt de dag altijd even met hem door als ie thuis komt. Oh ja?... en toen...? En heb je dat ook al gedaan?.... Zo leuk dat ieuwiewgjoegoeweehh tussendoor :)

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ja het is echt genieten. Volgens mij is ze er wel wat laat mee maar ach, iedereen op hun eigen tempo hoor!
    een trotse, verliefde mama nu :-D

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dan kan jouw kindje vast alweer andere dingen die C nog niet kan. Ieder kindje kiest wat uit wat ie gaat leren en de andere dingen komen daarna. Je moet niet alles tegelijkertijd willen...

4. Kleo

Kleo Lid

24 jan 2014
    42
    0
    0
    Dat brabbelen is inderdaad leuk - en het lachen! Heerlijk!
    Ik erger me ook vaak aan het CB. Véél standaardadviezen. Maar soms zit er een keer iets bij waar je wat aan hebt en dat is dan weer fijn. Verder gaan wij gewoon met het idee dat hij dan fijn gemeten en gewogen wordt en alles wat we er verder aan nuttigs meekrijgen, is meegenomen.
    Maar ik erger me dus, zoals gezegd, stiekem wel vaak hoor ;)

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lili... fijn zo'n cb. Wel gek van het 4m advies. Volgens mij hanteert who nog steeds 6m....

L heeft de eerste entingen gehad. Net Brullen! Dus in de doek en nu ligt ze lekker te slapen. Wel een dikke en rode entplek. Verder alles goed... 5750 gram en 61,5cm. Cb heeft het niet gehad over bijvoeden. Maar goed dat gaan we ook niet doen voor 6m.

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @thauma; ja dat klopt. Ik maak me ook geen zorgen hoor. Van de week op het cb vonden ze het wel vreemd dat ze nog niet brabbelde, zij maakte zich meer zorgen als mij volgens mij ;)
    Zolang ze vorderingen blijft maken hoor je mij niet klagen. Maar het brabbelen klinkt wel erg leuk hoor!

@kelly; ja, het lachen is ook fantastisch :-D

Iemand enig idee wanneer baby's minder last krijgen van het poepen? Hier alweer 2 uur aan het persen, net in bad geweest maar lukt nog niet. .. sneu... hoop dat ze gauw "leert" om het makkelijker kwijt te kunnen.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @salapio; dat is en nieuw advies van het cb, ik hoor er heel veel mensen over. Ik vind het belangrijker om te starten wanneer mijn kind eraan toe is en niet wanneer het cb het nodig vindt. Ik ga denk ik met 5 maanden met het 1e hapje beginnen. Vind ze het niks dan wachten we nog een maandje ;)

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
  9. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Kelly welkom leuk dat je mee komt schrijven! En natuurlijk ook jij nog gefeliciteerd met je kleintje. Is t de eerste??

Volgende week mag C weer naar t cb oa voor de 2e enting. Ben benieuwd hoe dat uitpakt ook met papa. Verder tot nu hier geen rare/nare ervaringen nog met het cb. Laatste x dacht ze een ruisje op t hartje te horen bij de ha vervolgens niks aan de hand. En ja t overstrekken vroeg ze naar maar ook hiervan zei de ha er geen probleem in te zien. Ben dus benieuwd waar ze nu mee komen.

Brabbelen doet meneer hier al cker een maand echt volop!! Hele gesprekken kan ik met hem voeren haha is idd zo genieten en zo leuk! Dan moet ik ontzettend lachen van de geluidjes die hij produceert en dat komt er weer een brede lach met geluid uit echt schitterend gewoon. Het is zo leuk allemaal!! Merk ook dat ie steeds meer spelen leuk vind dan lacht ie er echt op los!! Mn broertje laatst met zn speen nou..... Lachen gieren gewoon!! Of ik dacht beetje gymnastiek met de armpjes en beentje door te fietsen en kleine cirkeltjes te draaien, ook dat is grote lol!!

Voeding dacht ik zelf om met 5 maanden fruithapje te proberen maar ik kijk gewoon hoe t dan gaat. Doe nu al beetje rijstebloem in de melk als hij fles krijgt voor t spugen en dat vind ik eigenlijk wel ff genoeg. Doe niet volgens de voorschriften op het pak maar gewoon klein schepje omdat hij er eigenlijk nog wat te jong voor is. Tegen het spugen helpt t wel. Ik heb trouwens de bambix naturel omdat ik hem nog niet aan andere smaken wil laten wennen (vanille is er ook namelijk) en de bambix is ook glutenvrij. Hij heeft voor zover ik weet feen allergie maar dacht hoe minder dingen waar hij last van kan krijgen hoe beter.

Wanneer moet je eigenlijk van speen wisselen naar een 2?? Merk dat hij omdat d emelk wat dikker is harder moet werken om te drinken en hij doet dan ook erg lang over de fles! Valt tussendoor ook in slaap dus das ook niet bevordelijk voor de snelheid maar om bijna 45 een fles te geven vind ik toch wat lang.

Nou slaap lekker weer!

10. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Koekie, geef je bv of fv? Ik heb qua fv namelijk goede ervaringen met half Omneo van Nutrilon in de fles en half de gewone voeding. M. perste veel en kon het moeilijk kwijt. Bij het inloopspreekuur van het cb gaven ze aan er goede ervaringen mee te hebben. Na een paar dagen zagen we al goed resultaat.

Wat zijn er toch een verschillen in cb's. Hier eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Geen dwingende adviezen. Een foldertje gehad laatst over hoe te starten met hapjes, maar meer het advies om zelf het moment te zoeken. Het mag met 4 maanden, maar met 6 was ook prima. Ze zeggen ook dat bij bv het verstandiger is om met 6 maanden te beginnen i.v.m. het teruglopen van de voeding.

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Koekie, wat betreft het poepen... geef je bv of fv? Fv is doorgaans wat zwaarder verteerbaar dan bv, dus dat zou anders kunnen zijn. Hier spuit het er iig nog altijd als een speer uit; da's alleen zielig voor mama, die alweer een ander setje mag aantrekken en wassen :)

Salapio, wij lezen dezelfde sites, dat is duidelijk :)
    Ik heb nu een Babylonia BBSlen, kleur pineapple. En een hele mooie draagdoek van Hoppediz (jacquard Chicago). Supersjiek!
    En dan nog de tricot die ik als eerste had. Die is mooi lekker dik, dus nu voor de winter best lekker. Staat ook mooi bij mn winterjas, dus dat komt goed uit :)

Ben nu nog op zoek naar leuke beenwarmertjes en mutsjes voor erbij en dan zijn we helemaal draag- en winterklaar.

Ik wil rond de 6 maanden beginnen met bijvoeden, maar mocht meneer al iets eerder interesse beginnen te tonen in het feit dat wij ons eten zelf in onze mond stoppen, dan denk ik dat ik hem al wel stukjes aan ga bieden. Of ie ze dan opeet betwijfel ik, maar proeven en aflebberen (en op de grond gooien) mag natuurlijk al best wel.

12. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Heb de blog ook even gelezen. Ik had ook graag zes maanden volledig bv willen geven, maar dat is niet gelukt..zeker sinds ik aan het werk ben kolf ik niet genoeg. Het kolven geeft me op het werk ook veel stress en heb t idee dat ik de hele dag achter de feiten aan loop. Dit omdat ik in m'n pauzes moet kolven en het dus ook aldoor zoeken is naar een plek waar ik me kan opsluiten..
    Echt zo raar dat een school waar voornamelijke vrouwen werken geen ruimte heeft om te kolven.. De ruimtes die er zijn zijn altijd in gebruik..
    Dat voor vervanging zorgen niet te doen is dat snap ik wel maar het maakt het geven van borstvoeding nou niet makkelijker..

Ik sta eigenlijk achter wat ze schrijft maar het geeft mij het gevoel dat ik faal en wil t nu eigenlijk niet weten.. Kan zelfs op t moment niet eens trots zijn dat ik nog steeds bv geef. Heb er echt geen plezier in. Zeven van de tien keer weigert hij en zit ik ook thuis te kolven.. En is ie pisnijdig als ik hem probeer aan te leggen. Alleen als hij net wakker wordt accepteerde hij m'n borst.
    Aaron heeft gelukkig weinig last van krampjes (horen alleen aan het gespetter en gepruttel in z'n luier dat hij poept, of aan de geur. Zit nooit overduidelijk te poepen) en heb zelf ook erg sterke darmen. Hij kauwt al ruim een maand op alles wat hij tegenkomt en stopt ook alles zeer gericht in zijn mond. Is soms net een vogeltje met z'n mond wijd open en schud dan gretig met z'n hoofd. Geheel zelfstandig recht op zitten kan hij nog niet. Heeft nog steun nodig maar heeft al vanaf z'n geboorte erg sterke nek en zit er met ondersteuning al wel heel stabiel bij. Z'n vingers en hand (en soms ook onze vingers)zitten altijd erg ver in z'n mond en kokhalst al een poos niet meer..al deze dingen laten mij hopen dat Aaron toch een beetje uitzondering is op de regel en ik niet zijn darmflora aan gort help.

Het cb hier was er wel heel duidelijk in dat we mochten beginnen met wennen. En echt niet meer dan een eetlepel per dag mogen geven. Bv is nog steeds hoofdmaaltijd.
    En weten ook draagbijeenkomsten in de buurt te vinden en stimuleren in rapley. Hebben gelukkig ook nooit een scheef hoofd gekregen als we vertellen dat Aaron altijd op z'n zij slaapt en dan zelf op z'n buik of rug rolt. Tegenwoordig meer rug...heeft nu ook echt een kale plek op z'n achterhoofd. Valt zo op met z'n donkere haren..

Vannacht heeft hij negen en half uur non-stop geslapen! Alleen lag ik van half drie tot half vijf wakker.. En dat terwijl ik deze week de nachtvoedingen niet eens gegeven heb.. Gemiste kans om bij te slapen!
    Ligt nu ook alweer bijna twee uur te slapen..heerlijk.

13. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Humpy... geen twijfels. Je doet je kindje niets te kort! Je doet je stinkende best en A doet het goed!!! Daar gaat het toch om?! Knuffel, meissie. Vertrouwen hebben in jezelf hoor!

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Humpy ik reageer later even. Maar voor nu alvast een knuf

15. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @ vitamintjes worden hier ook met lepeltje gedaan.

@lynn ik zie vaak vacatures voor parttime voorbij komen. Ik zou ook niet fulltime aan het werk willen om meerderen redenen. Beterschap met de verkoudheid.

@koekie, hier slaapt N in romper korte mouw met een pyjama met lakentje + dekentje. Hij heeft tijdje in een slaapzakje geslapen maar dat is toch te warm. Hier was N net zo na de enting en nu nog.

@bibiq kan me voorstellen dat het nu druk is nu je weer aan het werk bent. Je gaat vast snel je draai vinden.

@huishouding, ben ik heet strikt in. Stofzuigen gebeurt hier ook dagelijks i.v.m hond. Ik kan heel slecht tegen een rommelig en smerig huis. Komt misschien omdat ik het in bij mensen in me omgeving zie en dat juist vooral niet wil. Heb helaas geen werk, als ik werk heb zal het misschien wel iets anders worden/moeten.

@sporten, heb geen ks gehad maar hier geen sporten. Heb ook geen idee wanneer ik dat zou moeten doen. Hoe doen jullie dat?

@brabbelen is hier ook al een tijdje. Erg leuk krijg soms hele verhalen te horen.

@cb, hier ook geen fan van. Alles is zo tegenstrijdig soms dan dit en dan weer dat. Ik zie wel welk advies ik op volg en voor de rest volg ik mijn eigen gevoel. Wat betreft hapjes ik zie nog wel ff wanneer ik daarmee begin. Er zijn zoveel adviezen over de ene zegt 4 maand want... en dan ander 6 maand. Ook daarin volg ik maar mijn eigen gevoel en kind. Heeft hij er behoefte aan prima, zo niet dan stellen we nog een tijdje uit.

@hier, sinds woensdag is N al onrustig. Weinig willen slapen veel huilen, als die bij mama is heeft die ineens de dikste lol. Tja mama heeft ook nog andere dingen te doen dus kan niet constant bij mij zitten. Verder hier alweer bloedverlies, vooral oud bloed. Word er beetje moe van. Is maandag begonnen en de vorige keer was 12 dagen geleden. Ook is het down under heel gevoelig, met plassen doet het zeer, net of er een wond zit. Hopelijk gaat het snel over en ben ik straks van die bloedingen helemaal af.

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Panda... als je iets minder fanatiek het huishouden zou doen, had je misschien wel tijd om te sporten? :p

Maar ik vind het soms wel lastig hoor, om ergens aan toe te komen. Ben best druk in de weer met ons manneke dat ik het huishouden al niet eens naar mijn volle tevredenheid kan doen, laat staan alle extras die ik ngo zou willen doen (zolder opruimen, wat klussen, mn eigen bedrijf verder opbouwen...). Zou wat dat betreft wel fijn zijn als C wat meer ritme in zijn slaapjes zou krijgen en dan iets langer dan 20 minuten zou slapen. Maar ja, wat doe je dr aan :)

17. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    C slaapt hier trouwens in een mouwloze romper en een slaapzakje.
    We hebben eerder een gesprek hier gehad over slaapzakjes. Er zit een hoop verschil in de dikte van die dingen. In de ene slaapzak heeft ie het dan best warm, in de andere slaapzak mag er nog gerust een dekentje overheen...

18. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Humpy, sterkte. Het is qua onderwijs best rot geregeld om te kunnen kolven. Ik kan me voorstellen dat het heel zwaar is. Is er geen stagiaire die even je groep kan overnemen, zodat je ook nog een redelijke pauze hebt?

Qua sporten doe ik nu nog niks. Ik fiets wel naar mijn werk, 3x per week. Dat is zo'n 20 km heen en terug per keer. Ik wil ook weer gaan hardlopen.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo kinderen liggen in bed.

Humpy... juist dat gedeelte van de darmflora vind ik een minder onderdeel aan de blogtekst. Bij M was ik daar ook heel erg mee bezig. Ik kolfde eigenlijk te weinig en dat gaf zoveel stress! Want als we kv zouden geven dan zouden we haar darmflora met 1x al verpesten... Sja... misschien werkt het idd zoals door de groene vrouw beschreven maar of dat heel erg is ... ik durf dat te betwijfelen.
    Wees ajb niet zo streng voor jezelf, je bent maar een mens en een heel liefhebbende en zorgzame moeder. Soms neem je dan beslissingen die niet leuk zijn voor jou (kv geven terwijl je liever uitsluitend bv geeft bijvoorbeeld), maar die wel het beste zijn voor je kindje (voorzien in zijn behoefte door kv te geven). Dus lees dit soort teksten niet door een 'ik-heb-gefaald' bril maar door een megasupermama bril ;)

(Ben me aan het verdiepen in Unconditional Parenting en naast een onvoorwaardelijke houding tov je kind vergt dat ook een onvoorwaardelijke blik naar jezelf... heel mooi en ik zie nu al hoeveel fijner dit is voor ons gezin, onze kinderen en ook voor mij ;))

20. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Haha ehm een baby meenemen lijkt me geen succes.

Deel Deze Pagina