Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Koekie, wat is kea? KMA, snap ik maar kea?
    Hopelijk gaat dit helpen!

Ik las ook iets van een spreidbroekje... is dat al zeker? vanaf wanneer gaat je kleintje dat krijgen?

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Kea is de eigenlijke benaming voor kma. Je bent niet allergisch voor koemelk maar voor KoemelkEiwit. Plak er Allergie achter en dan krijg je KEA :D

hier heeft A gisteravond Veel last gehad van krampjes. Heeft wel vanmorgen wel tot 8 uur geslapen en is vannacht niet wakker geweest. Dat is dan wel weer een verbetering. Ik kan niet zeggen dat ik al verschil merk maar dat kan ook een paar dagen duren..

Je hoeft maar 1 keer te provoceren maar dat is eigenlijk al 1 keer teveel pesten. Maar ja om nou al dat eten zelf te moeten betalen. . Wil het beste voor A hoor maar als je alles terug kan krijgen van de verzekering. .. :D

qua kilo's ben ik 25 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Ondanks dat ik niet meer ben gaan eten. Wel ben ik aan het begin gestopt met roken denk dat dat er ook mee te maken heeft ;) nu ben ik 15 kilo kwijt. Ik weeg nu 60 bij een lengte van 1.64 dus niet heel verkeerd. Al mag mn buikje wel wat strakker worden :D

ik ben niet degene met het spreidbroekje dat is Lynn. .

3. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hier tijdens de zwangerschap ook 20 kilo aangekomen, op 3 kilo na alles weer kwijt zonder iets voor te doen. Merk wel dat die laatste 3 nog niet echt willen. Ik eet niet meer of minder als voor en tijdens de zwangerschap. Sporten nog niet mee begonnen. Ben nu eerst wat conditie opbouwen via mn werk door veel te lopen. Daarna wil ik insanity gaan doen en dat vraagt wel wat conditie! Mn buik is ook echt nog zo'n na zwangerbuikje en die wil ik eigenlijk wel wat strakker voor de zomer. Ga denk ik maar vast beginnen met wat buikspieroefeningen te doen elke in de avond paar minuten moet lukken toch??

4. Verox

Verox Niet meer actief

Ik ben wat betreft mijn gewicht wel ontzettend aan het worstelen met mezelf. Voor beide zwangerschappen woog ik 68 kilo. Ik ben nooit gespierd of sportief geweest en heb sinds mijn pubertijd enorm dikke billen en benen, maar had wel altijd een mooie platte buik en slanke taille.
    Mijn eerste zwangerschap is geëindigd in een depressie, waarbij ik troost vond in snoep en lekker eten. Toen ik emotioneel wat sterker werd ben ik gaan sporten, maar ik raakte vrij snel opnieuw zwanger, en mocht toen niet meer sporten en extra rustig aan doen, zowel emotioneel als lichamelijk geen belasting.
    Ik weet niet hoe zwaar ik was tijdens mijn tweede zwangerschap, maar wel dat ik inmiddels 79 kilo weeg en enorm mijn best moet doen om het weer kwijt te raken.

Ik baal inmiddels best van mijn lijf, want mijn billen en benen zijn behoorlijk uitgedijd, met de bijbehorende striemen tot gevolg. Mijn buik is volledig uit model, en ook mijn borsten vertonen striemen.

Ik probeer mezelf op te peppen met de gedachte dat ik een zware weg af heb moeten leggen om dit wonder bij ons te hebben, maar dat voelt ook een beetje als een slap excuus.

Inmiddels sport ik 1x per week. Vaker lukt niet ivm opvang, maar ik heb ook een fitness-hoelahoep in de kamer staan, en probeer dagelijks wat te fitnessen/dansen/joggen in de woonkamer.
    Daarnaast let ik wel goed op wat ik eet, en houd alles bij op de site van het voedingscentrum. Maar het valt me zwaar.

5. Kleo

Kleo Lid

24 jan 2014
    42
    0
    0
    @Thauma, jaloers hier! Ik nog 16 kilo en ik loop elke dag en train een klein beetje (mag niet zoveel ivm bekkeninstabiliteit)

@koekie1 nee hoor, ik had niets negatiefs gelezen over Omneo, ik bedoelde dat ik het woord hier op het forum vaak voorbij zag komen, maar ik heb geen idee wat het is en wist ook niet waar het voor was.

@kolven: wederom jaloers, jullie hebben dus een goed resultaat! Ik kolfde in het ziekenhuis met Medela. Beviel goed, dus bij de thuiszorgwinkel om gevraagd. Toen raadden ze Ardo aan, dat scheen een goede tweefasenkolf te zijn. Thuis bleek dat het helemaal geen tweefasenkolf was en hij beviel helemaal niet. Teruggegaan, kreeg ik eenzelfde terug... Nog steeds niet geweldig. Ik kolf hooguit een halve maaltijd als ik kolf, en dat is als ik geluk heb. Dan heb ik het over 50-80ml IN TOTAAL voor 15 minuten kolven. Als ik langer kolf, heb ik net zoveel: het stopt gewoon.
    Als ik de kleine voed, krijgt hij wél gewoon genoeg binnen en met een flesje drinkt hij 150 ml.
    Die schelpen zijn groot genoeg, dat heb ik laten nakijken.

Dus ik houd niet van kolven ;)

6. Verox

Verox Niet meer actief

Kolven vind ik ook maar niets. In het begin gedaan om de borstvoeding op gang te brengen en omdat de kleine de borst weigerde. Ik vond het saai, genant en vervelend.
    Inmiddels hoef ik niet meer te kolven omdat ik eerder last heb van overproductie. Gisternacht en ochtend het teveel opgevangen/ handmatig afgekolfd, en toen had ik gewoon een volle fles van 150 ml!
    Die heb ik trouwens voor het eerst meegenomen naar de stad en tijdens het shoppen de fles gegeven in het openbaar! at was wel erg prettig in vergelijking met borstvoeding hoor...

7. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Hier was ik 12 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap en direct na de bevalling waren er 8kg weer af. Nu nog 1kg over. Ik zit op het randje van eem gezond bmi, maar wil eerst even in mijn werk settelen en daarmee met werk/thuis routine krijgen en dan weer eens aan sporten denken.

Voeden in het openbaar heb ik geen moeite mee. De 1e keer deed ik het in een pashokje. Daar zat een grote spiegel in, waardoor ik precies kon zien wat anderen zouden zien en dat is niet veel. Ik vind het lekker makkelijk, maar iedereen moet lekker doen waar die zich fijn bij voelt. Ik heb nog geen negatieve opmerkingen gehad in ieder geval.
    Kolven doe ik nu zo'n 3x per dag als ik werk. 1x thuis na het op staan en 2x op mijn werk. Daar is een prima kolfkamer. Lekker warm, met koelkast en wasbak. Ik kolf handmatig. 1x electrisch geprobeerd, maar miste het gevoel van controle wat ik met een handkolf heb. Tot nu toe gaat het prima zo. In de loop van de week wordt de opbrengst steeds iets minder, maar na het weekend is het weer terug. Ik werk 4dagen, ma-vr, donderdag vrij.

Hier is het slapen nog steeds waardeloos... Afgelopen nacht 3x wakker geweest (02:00, 03:30 en 04:30) en dat voelde als een goede nacht, vergeleken met de afgelopen weken... Gaap...

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Koekie, wat spannend dat provoceren :( wat is dat enorm duur die pepti...

@LiliB, sterkte met de nachten. Hopelijk gauw verbetering.

@kolven, ik gebruikte ook de Medela in de tas (Pump in style). Ik heb een maandje gekolfd en bv via de fles gegeven, omdat M. veel moeite had met drinken aan de borst :( Ik vond het wel een fijne kolf, maar het kolven zelf vond ik niet zo fijn.

@Bibi, ik doe ook buikspieroefeningen en daarnaast fiets ik veel naar mijn werk.
    Ik ben terug op mijn oude gewicht, maar wil er nog wat af.

Hier een drukke tijd. Vandaag niet lekker. Ik denk dat ik iets verkeerds heb gegeten. Van het weekend weggeweest naar mijn oma in Duitsland. M. deed het erg goed. Ze heeft genoten van alle aandacht van familie en sliep ook lekker ij het campingbedje.

Wie van jullie gaat er een moederfiets aanschaffen? Ik denk dat ik een moederstuur op mijn eigen fiets laat zetten, maar vraag me af of dat wel zo fijn is.

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik ben nog niet helemaal weg van de geur van pepti. Bah wat stinkt dat. Vind mijn eigen kind nu gewoon stinken :$
    verder veel kramp na de voedingen maar zal ook wel het omschakelen zijn. Tussen de krampjes door heb ik vandaag wel een heel vrolijk kind :D

@ikapika; moederfiets zal ik wel moeten aanschaffen omdat ik geen fiets heb. Maar ik heb nog even om me daarin te verdiepen.
    Balen dat je niet lekker bent. Hopelijk knap je snel weer op.

@lily; ik hoop dat de nachten gauw beter gaan. Klinkt erg vermoeiend.

@verox; lastig zeg dat je zo worstelt met je gewicht. Ik zou niet weten wat je er verder aan zou kunnen doen. Vind het wel erg vervelend voor je...

10. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ik wil ook een moederfiets. Ik heb nu alleen een oud barrel voor naar het station, dus moet toch een nieuwe. Ik had er al eens een paar uitgeprobeerd. Zit best verschil in qua fietsen, vooral bij het sturen, vond ik. We hadden er 1 gezien waarbij aan het frame een extra stang zat om de bagagedrager te ondersteunen. Dat leek wel lekker stevig. Geen idee meer welke her was... Dat heeft mijn man vast wel onthouden.

11. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Heeft ze al een boertje gelaten in je gezicht? :D Blijf je de hele dag ruiken haha Wat fijn dat ze in ieder geval tussen de krampjes door vrolijk is! Lijkt dus wel iets beter te gaan?

@moederfiets ik ga geen moederfiets aanschaffen, maar heb een moederstuur gekocht. Een echte moederfiets vind ik een beetje te duur en aangezien ik in de grote stad woon en best vaak naar het centrum of het station fiets en hem daar parkeer, durf ik dat niet aan ivm diefstal. Ik heb het stuur nog niet gemonteerd, dus weet nog niet hoe het fietst, maar heb er veel goede verhalen over gehoord. Zal wel een aantal extra aanpassingen aan mijn fiets moeten doen zoals een dubbele standaard omdat ie anders snel omvalt.. Ben benieuwd of het wat is

@ikapika beterschap! hopelijk knap je snel weer op! En wat goed dat M het zo goed gedaan heeft tijdens de logeerpartij.. is vooraf toh altijd wel een zorg he?!

@Lili wat vervelend dat de nachten zo gebroken verlopen. Hopelijk zit hier snel verbetering in zodat je weer bij kunt tanken!

@Verox niet zo hard zijn voor jezelf hoor ;) Je bent in korte tijd twee keer zwanger geweest waarbij je eerste zwangerschap heel teleurstellend is verlopen.. Niemand verwacht van jou dat je nu strak in je velletje zit hoor! Sporten en op je eten letten is altijd goed! Dus je bent sowieso goed bezig :D Even een vraagje uit nieuwsgierigheid: wat is een fitnesshoelahoep?:(

@Thauma jaloers op je gewicht! :D Ik blijf gewoon sporten en op mijn eten letten en hoop dan dat de kilo's er uiteindelijk vanzelf afvliegen ;) Geef geen bv, daar schijn je ook van af te vallen, dus dat heb ik ook al tegen ;) Spreidbroekje hoort inderdaad bij mij.. nouja.. bij L ;) Het is nog niet zeker dat ze er één krijgt, we moeten woensdag naar de ka die er naar gaat kijken. Als het goed is wordt er dan ook een foto gemaakt van de heupjes om te kijken of het heupdysplasie is.. als dit zo is dan krijgt ze een spreidbroekje..

Beetje stom misschien maar weet eigenlijk niet wat ik nou liever heb :( Dat het heupdysplasie is of niet.. Als het wel zo blijkt te zijn is een spreidbroekje natuurlijk super zielig en vervelend. Maar blijkt het niet zo te zijn zitten we wel met een onverklaarbaar verschil in beenlengte (en niet een klein beetje.. het verschil is behoorlijk aanwezig als je het mij vraagt.. :()

12. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Is een spreidbroekje echt zo zielig? Of is het vooral zielig voor de ouders die denken dat het zielig is voor een kindje?
    Ik bedoel... tis wat onhandig, ziet er niet zo mooi uit, past een beetje slecht in de maxicosi, maar heeft een kleintje er echt last van?
    En hoe lang moet dat? Het schijnt wel een hoop op te lossen!

Je zou ook kunnen overwgen te gaan dragen. Dan zitten ze ook in de M-houding (als je een goede drager/doek neemt, dus geen stokke!) en dan heb je haar dichtbij je en ligt ze niet ergens in box of bed met dr beentjes wijd... Voelt misschien fijner voor je om dat naast het spreidbroekje te gaan doen...?

Fietsen, ja da's hier ook een dingetje. Ik zit nu te denken aan de beco baby mee... kan je de maxi cosi achterop de fiets zetten. Ik mis het fietsen wel! Toch gezonde lichaamsbeweging. En lopend kom je niet zo ver, dus als ik naar de stad of naar mn vader oid wil moet ik al met de auto. Draagdoekje mee (geen kinderwagen nodig) en klaar!
    Ik heb nog een fiets die ik op MP wil zetten. En dan wil ik met mn verjaardag denk ik een fiets die geschikt is voor een zitje voorop. Denk dat als ik dat op mn oude fiets doe, dat ik er dan zelf niet meer tussen pas :)

13. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wow, dat moederstuur is geniaal volgens mij! Bedankt voor de tip. Had er nog niet eerder van gehoord!

14. Kleo

Kleo Lid

24 jan 2014
    42
    0
    0
    @ikapika, ik heb een moederfiets gekocht. Helaas mag ik nog helemaal niet fietsen (bekken), maar hij leek me erg fijn. ;) Ik had online veel vergeleken vooraf en een winkel gevonden waar deze veel goedkoper was. Voorzitje en windscherm e.d. ook al gekocht, maar dan via marktplaats. Ook daar goed gekeken naar welk merk me het beste leek.

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Oh ja, al die boertjes in mijn gezicht :( maar ze heeft ook nog wat last van oprispingen. Ik hoop dat het allemaal minder wordt want het is echt smerig...
    ik denk dat de pepti al aardig zijn werk aan het doen is. A heeft vandaag nog geen krampjes gehad, eerste pepti poepje is eruit en ik heb nog geen windje gehoord of geroken! Ook slaapt ze weer tot 08.00 uur 's morgens :D
    verder is ze er veel meer "bij" zeg maar. Haar blik is opener, lacht meer, brabbelt meer. Als dit door de pepti komt kan ik mezelf wel wat doen dat ik het niet eerder geprobeerd heb.. dan heeft mn arme meisje zoveel pijn gehad zonder dat dat nodig was.

Hier vanmorgen even boodschappen gedaan maar wat is het slecht weer zeg. Wilde vanmiddag nog even de vergeten dingetjes halen maar hoe het er nu uitziet gaat dat niet gebeuren.. :D dan maar verplicht knuffelen op de bank met mn meisje :p

Een maxicosi achterop de fiets? Nog nooit gezien of gehoord. Hier is alles te doen op loopafstand en als ik bijv. Naar de stad wil zal ik toch met de auto moeten. Dus de firts zal hier enkel voor de leuk zijn ;)

Hoeveel "bemoeien" jullie mannen zich met de verzorging / opvoeding? Ik merk dat ik af en toe het gevoel heb er alleen voor te staan. Manlief werkt doordeweeks tot een uur of 19.00, de zaterdag gaat op aan uitslapen en sporten en op zondag doet hij zijn best om te helpen. (Andere dagen ook hoor alleen dan ontbreekt het aan tijd)
    dus eigenlijk komt het erop neer dat ik alle verzorging doe en grotendeels de opvoeding. Hoe zit het bij jullie?

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Haha kleo, zie nu net dat onze kids precies even oud zijn :D

17. Verox

Verox Niet meer actief

Wat is er bijzonder aan zo'n moederstuur? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Iemand vroeg me wat een fitness-hoelahoep is? Nou dat is zo'n grote hoepel die je om je middel houd en waarmee je rondjes draait door met je buik en heupen te draaien. Je hebt ze in verschillende soorten. Heel lichte varianten om kunstjes mee te doen, zwaardere om je buikspieren mee te trainen, en met of zonder massage-functie...

Mijn partner helpt me behoorlijk goed hoor.
    Als hij s'avonds uit zijn werk komt verschoont hij de vieze luiers, geeft een flesje en probeert met haar te spelen of haar te troosten.
    In het weekend doen we het echt samen en doet hij haar wassen en aankleden en bijna alle vieze luiers.
    Ik heb die hulp ook echt hard nodig hoor.
    Vorig weekend wilde hij graag wat tijd voor zichzelf, waardoor ik geprobeerd heb om ons kleine meisje het hele weekend zelf te verzorgen en bezig te houden, maar toen storte ik zaterdagavond bijna in van vermoeidheid... Ik had geen idee dat zijn hulp me zoveel ontlaste, en het zonder hem dus zoveel zwaarder zou zijn.

Natuurlijk doe ik het meeste in de zorg en opvang van ons dochtertje. Ik ben de hele dag bij haar, en ze is daardoor sneller gerustgesteld door mij. Soms voelt dat weleens erg naar wanneer papa haar niet getroost krijgt. Ik geef borstvoeding, dus voed haar altijd, en snachts troost ik haar altijd, zodat papa door kan slapen.
    Wanneer ik een zware nacht heb gehad ben ik weleens jaloers op papa die ook in de weekends lekker uit kan slapen...

18. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hmmmm nou hier sta ik er grotendeels alleen voor hoor. Papa heeft 2 dagen in de week maar kan niet koken. De dagen dat hij dus thuis is helpt hij wel met stofzuigen en natuurlijk de baby maar zodra ik dan thuis ben uit werk moet ik dus alle zorg weer overnemen en eten maken. En ben ik dus van de ochtend vroeg tot een uur of 20 druk en daarna mag ik zitten. En weer optijd naar bed voor de volgende dag. En papa klaagt dan dat ie het zwaar vindt en even er tussen uit wil en gaat dan ff naar mn broertje of zusje om daar ff te ontspannen. Lees computerspelletje spelen. Ik denk dan bij mezelf welkom in mijn wereld!!! En ik ga niet ff computeren ofzo!! Hij vindt t daarnaast ook nog eens echt vrouwenwerk (andere cultuur dus ja.... Verwend he als man zijnde!) en maar zeuren dat hij zo moe is en last heeft van zn rug en van zn armen en dat hij nergens aan toe komt. Pffff ik wordt daar dus heel moe van. Soms overweeg ik serieus om t gewoon alleen te gaan dien want zoveel scheelt t me niet. Zal wel wat zwaarder worden en zijn maar dan heb ik in ieder geval geen gezeur. Nu moet ik ook zeggen dat onze relatie al voor de zwangerschap niet echt stabiel was en t lijkt er niet beter op te worden. De zwangerschap was ook niet gepland maar ontzettend welkom dat wel.
    Nu ben ik dus ook weer alleen thuis. Gelukkig ligt de kleine lekker net op bed. En ik ff snel met de bord op schoot.

19. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @borstvoeding hier niet gegeven. Voor mij het voeden in het openbaar ook 1 van de redenen om dat niet te doen. Voor de mensen die het wel doen respect en gewoon doen als je je er goed bij voelt.

@gewicht hier helaas heel veel aangekomen tijdens de zwangerschap, ik wilde het op gegeven moment niet eens mee weten dus weer niet precies hoeveel. Er moet bij mij minstens 15 kilo af. Ik ben weer begonnen met weight watchers. Ik heb ook heel veel moeite met me gewicht omdat ik voor de zwangerschap 33 kilo ben afgevallen. Het is niet anders en we gaan er nu weer voor ook al is het soms nog best moeilijk.

@koekie hopelijk hebben jullie nu de oorzak gevonden en is het kea. Jij had dit ook niet van te voren kunnen weten dus voel je vooral niet schuldig, je hebt het beste gedaan wat je kon en meer kun je niet doen.

@lynn succes met de foto's. Hopelijk hebben jullie straks duidelijkheid. Een spreidbroekje lijkt me erg vervelend maar gaat om het resultaat.

@moederfiets, ik fiets eigenlijk nooit, er zijn ook niet veel dingen op fiets afstand. Ik ga dus geen dure moederfiets aanschaffen. Ook lijkt het mij behoorlijk griezelig met een kleintje op de fiets.

@verzorging, ik sta er ook voornamelijk alleen voor. Vl doet s'morgens de fles als het lukt ivm werk. Ook heeft die een waardeloos weekend, zondag en woensdag waardeloos dus. Als hij s'avonds thuis komt en N is wakker dan brengt hij hem wel eens op bed. Op de dagen dat hij vrij is dan helpt die ook wel. Hij ziet N ook niet veel dus op die dagen heeft hij de mogelijkheid.

@hier alles gaat wel goed. Wel heeft N sinds 1,5 week de grap om s'nachts wakker te worden. Geef hem dan zijn speentje en hij slaapt weer verder dus valt verder wel mee. Van de week had hij wel dikke lol maar is toch weer in slaap gevallen.

20. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Lynn jij had ook een ks toch? Sorry hoor maar ik heb echt nog steeds een geheugen als een zeef ;)! Doe jij al buikspieroefeningen? Ik ben er vandaag mee begonnen maar vind het nog best gevoelig heb jij dat ook? Ik kwam ook niet verder dan 1 van 10 crunches en de tweede serie werd bij de 5 zo gevoelig dat ik toch maar gestopt ben. Hoe is dat bij jou?

Deel Deze Pagina