@Koekie, inderdaad de 26e, ik had gewoon niet goed gekeken. Leuk joh! Hoe laat? Hier 22:58. @Thauma, Baby draagt hier de helft van de tijd van die boxpakjes (bv. van H&M, maar we hebben er ook een aantal uit het buitenland) en de helft van de tijd gewoon een broekje met shirtje. Dat is dan soms een spijkerbroekje met bloesje, dus beetje 'grotemensig' maar vaker van die soort joggingbroekjes van de hema en een stoere longsleeve van de hema erop, je hebt er dan veel met beestjes op de voorkant bijvoorbeeld. Ik vind die wel echt voor kleine jongetjes. Wij kopen dus vooral veel H&M en Hema, verder af en toe iets bij babydump (via de website). @babyzwemmen: het wordt heel afwisselend aangeboden, hier ook het ene zwembad vanaf 4 maanden en de ander vanaf 6 weken. CB gevraagd, die zegt dat het in principe al kan, maar dat het wordt aangeraden na de derde set prikjes te gaan, die rond de 4 maanden gegeven worden. Zo'n kwijlslabje zag ik laatst voor minder dan 4 euro bij H&M. Zagen er grappig uit. Hier wordt niet heel veel gekwijld, gewoon gedurende de dag een beetje. Niet genoeg om helemaal te verkleden, dat hoeft bij Baby alleen als hij wat melk heeft teruggegeven. @vrienden met kinderen: hebben wij ook bijna niet! Een paar, maar die wonen te ver weg om regelmatig te zien. Terwijl we toch al 'op leeftijd zijn' (dertigers)
C. Draagt hier voornamelijk thuis een rompertje met sokjes of van sokbroekjes buitenshuis meestal wel een volwassen kleding vind ik zelf ook t leukst eigenlijk. Maar ook weleens van die babypakjes en dan het liefst die met doorknoop systeem of een rits. Ik kan maar weinig leuke babypakjes vinden voor weinig. C groeit ook al een gek en de pakjes die hij heeft groeit ie dan ook snel uit!! Ga eens even op jou sites kijken salapio.
Kleding: E draagt eigenlijk vooral wat jullie waarschijnlijk "grotemensenkleding" noemen. Een leuke broek met longsleeve of vestjes, jurkjes en rokjes en leggings of maillots. Ik vind het haar super staan, en ik heb niet de indruk dat ze het vervelend vind. Babyzwemmen: Word hier vanaf 3 maanden gedaan. Ik heb het consultatiebureau nog gevraagd wat hun advies was mbt inentingen, maar hier zeiden ze dat de inentingen daar los van stonden. Als E gezond was en zich goed warm kon houden dan konden we lekker beginnen met babyzwemmen, en we zijn dan ook meteen met drie maanden gestart. Oh ja, omkleden en afdrogen van E mag hier gewoon bij het zwembad. Heerlijk warm en op aankleedkussens. Voor jezelf zijn er speciale moeder en kind omkleedcabines, waar zelfs de kinderwagen in past, en waar ook een aankleedkussen ligt.
Oh kleo, ze schelen maar 13 minuten! A is nl. Om 23.11 uur geboren @bibi heftig weekje joh. Volgende week wat meer rust? @kleertjes. Ik heb ongeveer alles gekregen (behalve rompertjes ) en dat is eigenlijk van alles wat. Van rokjes tot van die joggingbroekjes, boxpakjes enz. Het fijnste vind ik die uni broekjes van de hema van 3 euro met een shirtje erop. Als we ergens naar toe gaan probeer ik vaak wel om kleren aan te trekken die we van degene gekregen hebben. En tja, dan heeft ze wel eens een rokje ofzo aan. Maar voor thuis vind ik broekje + shirtje het makkelijkst zitten. Oh en ze heeft altijd een strech rompertje korte mouw van de hema aan. Wat zijn die dingen fijn!!! Ben nu maat 74/80 aan het verzamelen. Vind ze wel aan de prijs dus ik koop ze als ze in de aanbieding zijn of met de kortingstickers @Vrienden met kinderen; ja maar dan wel al vooral met oudere kinderen.( 5+) bij ons in de straat wonen ook gezinnen mrt jonge kinderen dus dat is ook wel leuk. @hier;A is erg moe vandaag dus die ligt alweer te slapen.. mama is misschien een beetje aan het doorslaan want die is nu alle babykleertjes aan het wassen mrt neutral. Bedacht me dat dr eczeem ook erger kan worden door het wasmiddel en de wasverzachter dus nu alles aan het wassen. Of is dat een beetje overdreven?
Koekie ik weet eigenlijk niet wat de richtlijnen zijn maar ik was nog steeds zonder verzachter voor de C. Wel gebruik inmiddels geen neutral meer maar gewoon dezelfde waspoeder als voor onze kleding. Hier gaat dat prima. Gelukkig volgende week wel rustiger inderdaad gewoon 3 dagen werken geen avonddienst en hele weekend weer lekker vrij. Babyzwemmen hier ook vanaf 3 maanden ben nu 1 x geweest. Andere had ik er de puf niet voor. Ik heb helemaal geen overleg hierover gehad met cb ben gewoon gegaan. Ook hier zijn er aankleedkussens aanwezig en kan je daar dus kleine aankleden en jezelf in de hokjes. Er zijn een paar grote hokjes hier waar de kinderwagen of mc makkelijk mee kan maar ja door de drukte is alles incl aankleedkussens snel bezet. Ik had gelukkig mn eigen matje mee en vond nog een stukje tafel vrij waar ik C op kon aankleden. Overigens was dat na het zwemmen echt een ramp!! Huilen en krijsen dat ie deed!! En heel raar maar sindsdien wil ie thuis ook niet meer aangekleed worden na het badje. Huilen en huilen vaak til ik hem even op en troost hem dan maar als ik em weer neerleg weer krijsen! Dus nu doe ik snel romper en sokken aan en dan doe ik de rest in de woonkamer als ie aan de borst ligt. Als ie in slaap valt doe ik de rest als ie weer wakker is.
Echo van de heupjes is goed gegaan Radioloog gaf aan dat het er allemaal perfect uit zag. Over drie weken hebben we een belafspraak met de ka staan om te bespreken hoe nu verder.. Wss fysiotherapie. Het onderzoek zelf was totaal niet belastend. L vond het scherm waarop haar heupjes te zien waren heel interessant. En ook de radioloog zag ze wel zitten.. de charmeur! @Bibi hier is aankleden na het badje ook een ramp.. vooral als ik iets over L's hoofdje aan moet trekken is het huilen geblazen. Probeer nu een speentje bij de hand te houden om haar wat te kalmeren als ze overstuur dreigt te raken. Troosten door op te tillen helpt ook hier niet.. Althans het helpt wel, maar zodra je dr weer teruglegt begint ze weer @kleertjes L draagt vaak zachte kleertjes. Bijv leggings van de hema met een shirtje of een boxpakje. Boxpakjes vind ik altijd wel handig als we ergens naartoe moeten waar ze uitgekleed moet worden zoals het cb. Probleem is alleen dat L behoorlijk lange stelten heeft en dat boxpakjes met voetjes eraan vaak te klein zijn (dan kan ze haar beentjes niet strekken). Een maat groter vallen ze vaak weer qua 'breedte' niet goed (te groot). Jurkjes hebben we wel in de kast hangen maar draagt ze vaak alleen als we ergens op visite gaat oid. @Koekie ik was alle kleertjes met wasverzachter en waspoeder, zoals ik ook onze eigen kleren was eigenlijk. Maar als ze erg last heeft van eczeem kan het zeker geen kwaad om met neutral te wassen toch? Heb je weleens iemand (cb/ha) laten kijken naar het eczeem? Jeukt het ook? L heeft hier wel veel droge plekken in haar gezichtje en op haar armen en knietjes. Van de ka hebben we hier vaseline lanette voor gekregen, maar dat lijkt het alleen maar erger te maken. Dus vanaf vandaag smeer ik weer met de gewone vaseline. KA vond het geen eczeem/schimmel, want het was niet rood en jeukte niet. Gewoon droog dus
Fijn dat de echo goed gegaan is lynn! Ook hier is aankleden een ramp maar alleen als je iets over haar hoofd trek. Bewaar dat altijd voor het laatst zodat ik haar gelijk op kan pakken. Het cb heeft het eczeem van A gezien. Kreeg de opmerking dat Veel kindjes eczeem hebben het 1e jaar. Als ze er geen last van had was het geen probleem... was overigens voor we achter de kea kwamen. Ik laat het volgende week nog een keer zien. k smeer 2x per dag met vaseline lanette. Het zijn rode droge plekken op armen, benen, voeten en gezicht. Vooral in haar elleboogholtes is het erg. A lijkt er geen last van te hebben. Ze zit er tenminste niet aan te krabben. Ik heb alles met neutral gewassen dus hopelijk maakt verschil. hebben jullie nog wat speciaals gedaan met deze dag van liefde? Ik heb ml een kaartje gegeven namens 2 vrouwelijke aanbidsters. Verder zijn smama en spapa langs geweest. Druk maar wel gezellig
Lynn fijn dat de echo goed was! Wij zijn een huis gaan bezichtigen eengezinswoning want mijn kleine flat was leuk voor ons tweeën maar wordt nu wel wat krap met alle babyspullen enZo. Was wel leuk huis er zat alleen een erg lelijke haard in. Die willen we weg hebben maar het is huur dus hoop dat ze er wat aan willen doen en anders wordt het em denk ik niet. Vriend was namelijk ook totaal geen dan ervan. Nu ga ik lekker slapen morgen werken. Morgen is het precies een jaar geleden dat ik de test deed. Dat was toen na ons valentijndiner. De 14e viel toen op een donderdag en ivm werk en afstand zijn we toen de vrijdag de 15e gaan eten. Alleen was dat ook de dag dat ik mn periode moest krijgen en aan het eind van de dag na het diner was er nog niks, toen dacht ik toch maar testen. En tadaaa dat was het begin van mijn kleine wonder!! Leuk om aan terug te denken. Nu hebben we gewoon een jaar later een mannetje van bijna 4 maanden.
Lynn88: Ooow! Wat ben ik blij dat de echo goed is gegaan! Blijft nu alleen fysio nog over? Aankleden: E vind het heerlijk als er met haar getut word. In bad gaan, insmeren met babyolie, omkleden... Alleen bij truitjes verliest ze soms haar geduld. Naar het consultatiebureau en babyzwemmen draagt ze dan ook vaak een pyjamapakje. Koekie1: Wat vervelend dat je kleintje eczeem heeft. Gelukkig lijkt ze er geen last van te hebben, en krabt ze niet. BibiQ: Wat spannend zo'n verhuizing. Zijn er veel huurhuizen beschikbaar? Jammer dat de haard tegenviel. Ik houd wel van haarden. Wat was er lelijk aan, en wat moet e aan gedaan worden zodat je m wel mooi vind? Was de rest van het huis wel mooi? Wat een mooie dag voor die eerste test! Wij waren heel laat. 29 maart was onze eerste test pas. Valentijnsdag: Ik heb hartjes-snoepgoed in mijn partners werk-tas verstopt. Zijn jullie zelf nog verrast?
Wat leuk dat jullie gaan verhuizen bibi. Wel spannend met een kleintje. Gelukkig zijn wij voor het zwanger worden verhuisd. . Ik vind het juist leuk en open haard. Mis het in dit huis. Misschien kun je m een mooi kleurtje geven ofzo? Wat een mooie datum voor de test. Ik weet niet eens met op welke datum wij een test hebben gedaan. . Was een hectische periode vorig jaar. Maar het zal zo volgende week ongeveer geweest zijn denk ik.
Ha dames! Ja idd spannend verhuizen met een baby. Als t doorgaat hoor. De haard is van baksteen wat ik al lelijk vind en lijkt er door een zelfklusser ingebouwd. Hij is schots en scheef en lelijk afgewerkt. Daarnaast vind vriend het helemaal niks ook niet als ie wel mooi zou zijn. Zelf dacht al om hem anders te stuken en de ombouw misschien wel mooier en symmetrisch af te werken. Maar eerlijk vind ik t ook zo de van de ruimte die ereoor verloren gaat het is namelijk een mooie hoek om de box te plaatsen. En de andere huizen in die straat hebben er geen.
Hoi meiden, Ben benieuwd of jullie al met hapjes zijn begonnen! Mag officieel natuurlijk pas vanaf 4 maanden, maar heb eergisteren m'n dochtertje een sperzieboontje gegeven! Ze vond er niet veel aan Ze snapte de lepel ook niet goed, hihi! Gaan jullie potjes geven of verse groenten? Ik ben het laatste van plan, maar weet ook nog niet goed hoe ik het aan ga pakken. Moet alles helemaal fijn (zoals een potje) of kun je ook een boontje uit het vuistje geven? Met hoeveel begin je? Op welk tijdstip? Voor of na de fles? Ben benieuwd hoe jullie het (willen gaan) aanpakken! @Koeki1: hoe ziet de eczeem bij jouw kindje eruit? Ik twijfel of mijn dochter eczeem heeft of dat het alleen droge, ruwe plekjes zijn! Ik smeer het wel iedere avond in met Balneum en dat lijkt wel iets te helpen!
Bij was het trouwens donderdag de 13de precies een jaar geleden dat ik een positieve test deed. Echt leuk om weer aan te denken! Hoeveel er sindsdien is veranderd en hoeveel je zelf bent veranderd en hebt geleerd!
Kun je niet aan de verhuurder vragen of ze de haard eruit halen bibi? Aangezien de rest van de straat ook geen haard heeft? Edith; het eczeem is hier rood en droog. Vooral op haar armen, benen, voeten en ellebogen. Verder nog wat plekjes op haar gezicht, handen en haar schouders beginnen nu ook zag ik vanmorgen. Aangezien we er net pas achter zijn dat A kea heeft willen we haar eerst goed tot rust laten komen. We willen met 6 maanden gaan beginnen. En dan vooral aanbieden via de rapley methode. Dan krijgen ze bijv. Een stukje broccoli wat ze kunnen eten. Voordeel is dat ze zelf bepalen of een hoeveel ze eten. Af en toe zal ze vast en potje krijgen maar liever niet. . A lijkt inmiddels wel in gaten te hebben wat met eten moet doen. Stopte vanmorgen al bijna een koekje in haar mond Ik had het koekje vast en die bracht ze richting haar mond. Erg leuk om te zien!
Whahahaha koekie waarvan dochter gek is op koekies Grappig dat je dat zegt trouwens we hebben t namelijk wel gevraagd van die haard en moeten maandag even terugbellen met die vraag want die jongen die de openhuis deed wist t niet. Dus even afwachten. Hapjes nog niet begonnen wil wel proberen verse groente doen. Vraag me alleen af of je dan alleen groente doet of mag je ook al een aardappeltje of rijst toevoegen en fijn malen? Of eerst alleen groente beginnen? Paar weken trug wel een stukje appel aan laten likken en sabbelen maar dat vond ie nog niks. Hihi dat gezicht erbij.
Ik ben van plan tenminste 6 maanden uitsluitend borstvoeding te geven en dan te beginnen met bijvoeding volgens de rapley methode. Geen potjes, maar sowieso vers, ook als het een keer wel een prakje zou zijn. Bij rapley bied je stukjes aan waar ze mee mogen 'spelen'. Voelen, proeven, ruiken etc. Mogen ze zelf weten of ze die in de mond stoppen (zo kort door de bocht uitgelegd). Er is een studie onlangs geweest door het VU (?) waarin werd gesteld dat bijvoeding vanaf vier maanden van bepaalde voedingsstoffen (tarwe, ei, pinda's etc) de kans op allergie zou kunnen verminderen. Dit is ook de nieuwe richtlijn die JGZ gaat volgen. Helaas ben ik nu al tegengekomen dat dit onderzoek niet helemaal ongekleurd is. En ik meen zelfs dat dit vooral het advies was bij flesgevoede kindjes en bij borstgevoede kindjes waarbij de moeder bij 6 maanden wil stoppen met borstvoeding (anders is het vanaf 6 maanden veel ineens.. kunstvoeding en bijvoeding) Dat verhaal van die allergie kan natuurlijk best waar zijn. Het nadeel is alleen dat de darmpjes van je kindje niet ineens 2 maanden eerder al klaar zijn... ik was dus niet van plan iets anders te gaan doen met die nieuwe richtlijn :-D Overigens betekent ' in je mond stoppen' niet perse ook zin in eten. Dit is het begin van de fase waarin kindjes nu eenmaal alles in hun mond gaan stoppen als extra zintuig...
Hee Meiden, Hier even een korte update, Steijn doet het hartstikke goed en kletst soms de oren van je kop af hihi. We zijn vorige week maandag voor een scan geweest maar helaas nog geen uitslag gehd, we zouden afgelopen maandag al de uitslag krijgen maar tot op heden niks gehoord, me man had de kinderarts al geprobeerd te bellen maar die schijnt nu afwezig te zijn tot de 26e echt slecht dus! maar de telefoniste zij ik mag geen uitslagen doorgeven maar maakt u zich maar geen zorgen, dus dat is wel een opluchting. Verder zijn we nu met de fruithapjes begonnen die krijg hij einde van de ochtend en einde van de middag, hij smult er dan op los. Verder nu druk met stge, ga 2 dagen naar school en 16 uur loop ik stage bij de omring thuiszorg erg naar mijn zin maar je maakt ook wel pittige dingen mee met oudere mensen. Ik ben nu 8 weekjes weer zwanger het is nog heel erg wennen vooral omdat het natuurlijk niet in de planning stond, langzaam begin het te landen en heb ik tegen me zelf gezet dat ik er van moet gaan genieten, en dat ga ik ook zeker doen! ik mag 4 maart weer op termijn echo en dan weten we zeker of het hartje klopt maar ik ben niet bang dat het niet zo is hoor. Groetjes en liefs Tulp123
He tulp leuk dat je wat laat weten. Wat voor scan was t? Idd heel slecht dat ze je dan zo in spanning laten zitten. Ooohw spannende tijd weer voor je tulp. Maar natuurlijk is alles goed!