Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Het was een scan van zijn schedel dit omdat hij een beste bult op zijn voorhoofd heeft aan de linkerkant ze wouden naar de schedelnaatjes op die manier kijken hoe die zijn

2. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ohw tulp dat is ook best heftig zeg! Hopelijk hoor je snel hoe en wat.

Die rapley methode lijkt me wel wat. Maar gewoon pureren ook wel. Eerst kon ik niet wachten tot hij 4 maanden zou zijn om de hapjes te gaan proberen maar nu het dichterbij komt hoeft t niet persee voor mij. Ik wacht gewoon af en zie wel wanneer ik em wat wil laten proberen. Vandaag gaf ik hem een drupje turkse yoghurt is wat milder van smaak en dikker. Hij leek het wel ok te vinden smakte het gewoon weg zonder echt een face te trekken. Ik denk dat ik hem af en toe gewoon eens wat laat proeven als ik zelf wat eet ofzo. Zoals een stuk appel waar ie dan ff aan kan likken of op kan sabbelen of zoals nu een drupje yoghurt. Verder gewoon nog borstvoeding uit het flesje aangevuld met rijstebloem tegen het spugen. Overigens helpt dat wel uit de fles maar hit de tiet drinken betekent nog steeds volop spugen. Vandaag ook weer helemaal onder gespuugd. Hij lijkt er zelf nog steeds geen last van te hebben.
    Kan onbehandelde reflux of verborgen reflux eigenlijk kwaad of (blijvende) schade aanrichten?? Maak me daar soms wel zorgen om namelijk omdat ik er niks aan gedaan heb. Zelf heb ik best wel last van maagzuur al vanaf jongst af aan (hiermee bedoel ik cker vanaf puberleeftijd). Hoop niet dat C. Dat ook krijgt al dan niet gevolg van...

3. Verox

Verox Niet meer actief

Die rapley methode lijkt mij helemaal niets.
    Ik heb samen met mijn partner een avond kritisch zitten googlen op zoek naar wetenschappelijke artikelen, maar al wat we vonden was voor ons niet overtuigend.

Wij zullen E dus vanaf vier maanden kennis laten maken met gepureerd voedsel. Wennen aan smaak en structuur vanaf een lepeltje. Slechts enkele hapjes per keer. Bij voorkeur zelf gekookt/gestoomt en gepureerd.
    En van daaruit vanaf zes maanden beginnen met gepureerde bijvoeding, geleidelijk aan wat steviger, tot het met zeven/acht maanden op een echte maaltijd gaat lijken.

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ben sinds vorige week begonnen met de eerste hapjes. Eerst een paar dagen wat rijstebloem en vandaag voor het eerst een zelfgemaakt wortelhapje. Ze is er wel aan toe, want ze eet alles op en hapt al echt van het lepeltje. Geen gesmeer aan het gehemelte of zo. Het mondje gaat al open zodra ze de lepel ziet en je merkt dat ze ervan geniet.
    Je kunt er zoveel methodes op loslaten, maar uiteindelijk is het zelf kijken waar je kindje aan toe is. Had ze de hapjes vandaag uitgespuugd dan zouden we ook nog even wachten, maar ze vindt het duidelijk fijn dus we laten haar kennis maken met verschillende smaakjes. Ook vanuit het cb geen dwang of iets dergelijks. Daar was het advies uitproberen en observeren.
    Als ze wat ouder is wil ik haar ook wel eens met stukjes laten oefenen. Als ze zoals mama is wil ze straks toch alles zelf doen ;)

5. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Bibi, leuk dat je misschien gaat verhuizen! Hoop dat ze wat kunnen doen aan die haard.

Volgens mij kan onbehandelde reflux geen kwaad hoor, zeker omdat hij er geen last van heeft. De medicijnen die L krijgt zorgen er voor dat het zuur dat omhoog komt wat minder zuur is.. de reflux zelf (dus het omhoog komen) heeft ze nog gewoon. Maar als het heel zuur is dan kan het wondjes creeeren in de slokdarm. Maar denk dat dat bij C niet het geval is, want dan zou ie veel 'moeten' huilen.

Zag dat je ook wat vroeg over groente icm rijst of aardappels. Volgens mij (maar ik ben geen expert) is het verstandiger eerst alleen te beginnen met groente en nog geen combi's. Dit om te wennen aan de 'pure' groente smaken.

@tulp leuk om weer wat van je te lezen. Meid, wat een onzekerheid zeg met die scan! Lijkt me toch dat er wel een andere kinderarts is die de uitslagen even kan bekijken zodat je zekerheid hebt? Alweer twee maandjes zwanger.. gaat hard! Heb je last van kwaaltjes?

@hapjes wij beginnen met 4 maanden en kijken hoe L erop reageert. Vind ze het niks, krijgt ze krampjes of reageert ze er op een andere manier op dan stoppen we er gewoon weer voorlopig mee. Ik heb een babycooker gekregen voor mijn verjaardag dus ga het allemaal wel vers maken. Maar heb geen grote afkeer tegen potjes, dus als het een enkele keer 'handiger' is een potje te openen dan doen we dat gewoon.

@hier sinds gisteren zijn we hier begonnen om weer standaard flesvoeding te geven ipv pepti.. wel spannend hoor! Vooralsnog merk ik niet heel veel aan L en lijkt ze nergens last van te hebben. Ik schrok gisteren wel even toen ze halverwege de dag rode plekken kreeg over haar lijfje. Twijfelde toen wel even om ermee te stoppen. Maar omdat ze verder 'gewoon' de L was die we kennen en ze lekker aan het lachen was hebben we de overige flesjes ook maar standaard gegeven. Gisterenavond leken de rode plekken weg. Wel weer een bus pepti in huis gehaald, voor het geval ze ineens een reactie krijgt en het is zondagavond en alle winkels zijn dicht :D

Sinds eergisteren zijn we ook begonnen met 4 flesjes ipv 5. Ze liet de afgelopen dagen steeds een grotere hoeveelheid van haar laatste fles staan (om 23:00 uur), dus we dachten, proberen het gewoon :D. Haar schema was eerst (ongeveer) 08:00-12:00-16:00-badje- 19:00/19:30-23:00. Nu is het 08:00-12:30-16:30-badje -20:00/20:30. We moesten haar alleen nu twee dagen achter elkaar wakker maken voor het badje en de vierde fles. Het lijkt erop alsof ze rond half 7 al de nacht in gaat :$. Vind het zielig om haar wakker te maken en dan in bad te doen.. ze ligt dan al echt aardig in dromenland. En laten we eerlijk zijn.. wij zouden het ook niet leuk vinden als we het ene moment liggen te slapen en het andere moment wakker gemaakt worden en ineens in onze blote kont op een aankleedkussen liggen;) Dus we gaan vandaag proberen het badje en de vierde fles wat te vervroegen en kijken of ze dan ook gewoon de nacht doorkomt. Ik vermoed van wel, want ondanks dat ze nu geen laatste fles meer krijgt, moeten we haar nog steeds 's ochtends om 08:00 wakker maken voor haar eerste fles. (Man.. wat hebben wij eigenlijk een slaperig kind als ik dit zo lees :$)

Spelen jullie kleintjes eigenlijk al met speelgoed? L vindt het leuk om doekjes vast te houden.. Ze heeft ook een klein zacht knuffelbeertje wat ze vast kan houden. Voor de rest houdt ze grotere dingen nog niet echt vast.. dan grijpt ze mis en wordt ze boos :D Ohja.. en haar speentje uit haar mond pakken en weer proberen terug te stoppe is ook een leuk spelletje geworden.. alleen daar heeft ze nog wel wat hulp bij nodig van mama :D

Zo.. genoeg getypt ;) Fijne dag vandaag!

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Jeetje tulp heftig zeg! Wat raar dat er geen arts is die even de uitslag doe kan geven. In onzekerheid zoen is nooit fijn en zeker niet als je ook nog eens zwanger bent...

Hoe gaat het provoceren lynn? Reageert ze er nog goed op? Ik hoop dat er al overheen gegroeid is :)
    Wat fijn dat ze al goed doorslaapt. Is voor jezelf ook wel lekker.

Speelgoed; hier wordt heel veel met monddoekjes gespeeld. Die kan je zo leuk mond stoppen :D
    verder is het knisperboekje sinds een week erg populair. Die maakt geluid als je het verfrommeld.
    Tja en verder van die" knuffellapjes" eentje sleept ze overal mee naar toe.
    suikerzakjes. Makkelijk vast te houden en ze rammelen.
    rammelaars doet ze om haar arm net als een armband :D
    de touwtjes die aan mijn vestjes zitten zijn erg leuk.
    De kat proberen te schoppen als hij op bank zit. Of aan zijn haren vastpakken.
    En verder alles wat je met je tong kan onderzoeken ;)
    maar goed echt speelgoed eigenlijk alleen nog knisperboekje, knuffeldoekje en rammelaar.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het uitgangspunt van Rapley is ook dat kindjes pas gaan eten als ze daar aan toe zijn. Zij bepalen wat ze pakken en wat ze er mee doen. Dat vind ik juist het mooie aan die methode. Past ook goed bij onze visie op kinderen en opvoeden (AP en UP). Maar ik geloof niet zo in goed/slecht als je idd maar goed naar je kindje kijkt en vanuit het belang van je kindje handelt.

Ik ben wel benieuwd waaraan je kunt zien dat je kind toe is aan eten? Alleen het opeten is daar geen bewijs voor toch? Ik eet wel eens chips maar dat heb ik niet nodig (in tegendeel)...en ik at 34 jaar geleden ook liga met sinaasappelsap... was ik daaraan toe? Ik durf dat te betwijfelen :D

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spelen... met spuugdoekjes vooral. Verder kijkt L graag naar MTS en vindt ze haar dikkie dik badboekje heel interessant... ogen rollen bijna uit haar hoofd. Liedjes zingen is ook geliefd.

9. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    C speelt hier inderdaad met van die knuffellapjes. Vooral DikkieDik is populair met zn knisperstaart (Happy Horse Dikkie Dik knuffeldoekje? Bestel nu bij wehkamp.nl). En ook gewone knisperdoekjes die ik heb gemaakt, met van die lusjes eraan.
    En dan hebben we nog een katoenen gebreide knuffel met lange dunne pootjes en oren, die hij heel goed kan pakken. Die sleept hij overal mee naartoe en die leggen we ook bewust bij hem als hij gaat slapen. Daar hebben we dus ook een reserve-exemplaar van, stel dat deze ooit zoek raakt!

Salapio, idd, vooral als je kind eraan toe is.
    Hoe oud was je 34 jaar geleden... ? :-D
    Wij hier ook AP en UP trouwens, maar dat had je wellicht al begrepen.
    En omdat wij over een tijdje gaan beginnen met zindelijkheidscommunicatie hebben we alvast een potje (bol.com | BecoPotty - Plaspotje - Blauw | Baby) en een boekje aangeschaft. Zal vermoedelijk beginnen vanaf ca 6 maanden.

Grappig he, zoveel ouders, zoveel meningen :)

Oh en Tulp, sorry dat ik niet op je nieuws had gereageerd. Dacht dat het 'gewoon' een heupjesecho was, maar je al wist dat het goed zat...
    Hoop dat je snel gerustgesteld wordt!

10. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hier zijn de spuugdoekjes ook favo en de playgro bal met lusjes en rammelt en verschillende soorten stof voor de structuren ook het zonnetje met spiegel van de playgromat is favo. Verder nog niet echt favo speelgoed ook pakt hij verder niet veel.

11. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @cerazette, ik heb deze pil niet vanwege borstvoeding. Ik gebruikte het voor de zwangerschap al en had geen menstruatie meer wat ik erg fijn vond. Nu afwachten of de bloedingen weer komen of niet. Zo wel dan ga ik naar de ha want ben er wel klaar mee.

@kleo wat is een ecocarrier?

@edith welkom, fijn he klokje rond slapen krijg je zelf ook rust van.

@niezen en hoesten, fijn te horen dat het normaal is. Ik maakte me ook wat zorgen ivm huisdier en allergieën wel voorkomen. Maak me dus zorgen voor niks.

@wandelwagen dat vroegen wij ons ook al af, de reiswieg duurt niet lang meer. Hangt ook van de wangelwagen af. Die van ons kan zo goed als plat dus dan zou het prima kunnen hebben we gelezen.

@ouders, hier wonen ouders en souders op een half uurtje rijden. Mijn ouders zien we ongeveer 1 keer per week of om de 2 week. Souders gaan we minder heen, die komen ook vrijwel nooit hier ook niet met onze verjaardagen. Ik vind dat ze ook best hier mogen komen i.p.v steeds daar heen te moeten. Ze hebben dan wel een eigen zaak maar toch.

@oppassen, mijn ouders hebben tot nu toe alleen opgepast. Souders zouden ook wel willen oppassen hebben ze aangegeven maar zit daar niet om te springen dus daar wacht ik liefst nog heeel lang mee.

Aantal vrienden van ons hebben wel kinderen die zijn tussen de 2 en 5 jaar. Anderen vrienden hebben weer geen kinderen dus is beetje verdeelt.

@kleertjes hier broekjes met shirtje van zachte stofjes. Vraag me af wat word verstaan onder volwassen kleding. Hier heeft N shirtjes maat 68 en broekje nog maat 62. Zijn een aantal shirtje 68 die al te klein zijn/ vooral te kort in lengte. Hebben jullie ook een verschil in maat van boven en onderkleding?

@lynn wat fijn dat de echo van de heupjes goed waren. Hopelijk gaat de fysio het probleem verhelpen. Zal denk ik wel een opluchting zijn?

@bibiq, spannend mogelijk een verhuizing. Kan me voorstellen dat je geen haard wil. Misschien mag je hem zelf verwijderen als de woningbouw het niet wil doen. Wij hebben ook in een portiek gewoond ben blij dat we daar niet meer wonen, zeker met een kleine.

@hapjes hier nog niet begonnen. Is wel de bedoeling omdat woensdag of volgende week zondag te gaan doen. Vl wil er de eerste keer wel graag bij zijn dus vandaar 1 van die dagen. Hier ga ik eerst beginnen met potjes, als hij het niks vind dan wachten we nog ff. Ik wil met opzet potje en zelf maken. Als we een keertje ergens anders zijn dan is potje wel zo handig, als hij dat niet gewent is heb je kans dat het word geweigerd. Volgens mij kan je ook prima een klein aardappeltje toevoegen, ik heb gezien op youtube dat je er een klein klontje boter kan toevoegen zodat het niet iets smeuïger is. Je hebt ook potjes vanaf 4 maanden waar groente en aardappel bij zit. Ik ga het wel pureren. Als wij aardappels en groenten eten dan prak ik het ook allemaal. Of eten jullie groente en aardappels apart? Ik vind dat rapley methode ook helemaal niks dus daar beginnen wij niet aan.

Hoe doen jullie dat met tijden? Hier krijgt hij om 12.30 uur flesje en valt dan rond half 3 a 3 uur in slaap tot uurtje of 4/half 5. Dan half 5/5 uur weer flesje. Ik heb gelezen dat je beste tussen 2 voedingen kunt geven. Dat zou hier dus rond half 3 zijn, maar dan slaapt hij dus. Zou ik het bijv ook eerder kunnen geven? Ongeveer een uur na die fles van 12.30 uur of is dat toch wat te snel op elkaar?

@tulp wat slecht dat je zolang op die uitslag moet wachten. Er is toch wel een andere arts die het kan waarnemen en je de uitslag kan geven. Ik zelf zou daar zeker nog wel werk van maken.

@speelgoed, hier zijn 2 knuffels favo een schaapje en de kleine woezel. Ook het knisperboekje, de boog van de speelkleed hebben we aan de zijkant van de box is favo. Alles word ook lekker in de mond gestopt. Hij pakt zelf het spuugdoekje steeds beet en gaat zijn mond in. Ook mijn kleren zijn in de smaak word beet gepakt en gaat zijn mond in.

12. Verox

Verox Niet meer actief

Uit zichzelf heeft E nog geen favoriet speelgoed.
    Ze kan zichzelf wel vermaken met de projector die mooie kleurige figuurtjes op de muur tovert s'ochtends.
    En overdag wil ze nog weleens actief slaan naar de babygym van Ikea.
    Ze pakt uit zichzelf nog geen speeltjes vast.
    Als ik met haar speel wil ze nog weleens de verzilverde rammelaar/bel stevig vasthouden en daarmee rondslingeren. En de knuffelmuis met knisperoortjes kan ze ook al stevig vasthouden.
    Knisperspeeltjes, knuffels en boekjes vind ze nog niet interessant.
    Ze kijkt graag om zich heen, vooral naar gezichten. Zo kan ze schateren om het gezicht en de stem van oma op FaceTime/Skype.

13. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @panda.. is er geen ander moment op de dag waarop je uk niet slaapt zodat je bijv 's ochtends of 's avonds een hapje kan geven? Volgens mij maakt het moment van de dag op dit moment nog niet zoveel uit.. het gaat puur om het wennen aan de smaken

@thauma en salapio.. UP ken ik (niet inhoudelijk, maar weet waar het voor staat), maar wat is AP? En wat moet ik me voorstellen bij zindelijkheidscommunicatie? Heeft dat als doel je kindje eerder zindelijk te maken of is het gewoon kennis maken met potje ed?

@salapio ik denk dat het vooraf inderdaad lastig te zien is of je kindje 'toe' is aan hapjes. In mijn beleving is het gewoon een kwestie van proberen en kijken hoe er wordt op gereageerd.

@hier.. het provoceren lijkt nog steeds goed te gaan. Nog geen krampjes, diarree, gekke vlekken etc. Ze hoest en niest wel wat meer volgens mij, maar kan ook toeval zijn (en ik let natuurlijk nu meer op haar dus kan ook spoken zien ;)) Ben benieuwd bij hoeveel flesjes 'gewone' voeding we de vlag eigenlijk uit kunnen hangen :D De klachten uitten zich de vorige keer vooral in buikkrampen en diarree (en huidklachten, maar die heeft ze nu nog steeds, is eigenlijk nooit verholpen door de pepti).

Gisteren had L een behoorlijke hang en huildag. Zodra we dr oppakten en vasthielden was het weer goed dus zie geen verband met de nieuwe voeding. Hebben de afgelopen week ook een aantal drukke dagen gehad met ka, echo, een uitje naar het winkelcentrum en gisteren weer op familiebezoek.. is misschien een beetje teveel voor dr geweest :) Vandaag maar even een dagje thuis hangen en bijkomen :)

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Up gaat om het idee dat je gedrag niet moet controleren (dmv straffen en belonen), maar kijken naar onderliggende redenen. Het onvoorwaardelijke (unconditional) zit m niet in onvoorwaardelijke liefde maar dat ook als zodanig uiten. Geen als je nu niet, dan... of als je nu dan krijg je... Dus ook een stukje acceptatie van en respect voor de autonomie en grenzen en wensen can je kind. Maar ook je eigen wensen en noden. Het betekent dus niet dat alles maar kan. Voorbeeld. T slaat M. Ik kan T dan op de gang zetten en hem sorry laten zeggen. Resultaat is dat hij nog bozer is. Op mij en op M. Wellicht denkt hij ook iets als mamahoudt meer van M dan van mij.
    Wat ik nu doe is eventueel M troosten. T bij me nemen en ik laat hem zien dat zijn handelen ervoor heeft gezorgd dat M verdrietig is. En ik vraag hem hoe hij dat gaat oplossen. Na even bokkig nadenken loopt hij naar M en zegt echt oprecht Sprry dat ik je geslagen heb M en geeft haar een kus.
    Dus ik probeer hem intrinsiek te motiveren ipv vanuit een angst voor straf of minder liefde.
    Geen quickfix en geen garanties want hij zegt echt niet altijd sorry.

AP (attachment parenting) gaat vooral om het hechtingsproces wat je stimuleert dmv veel fysiek contact (dragen), niet laten huilen en heel goed kijken en inspelenop de behoeften van je kinderen. Samen slapen, langdurig borstvoeden ed horen hier ook bij.

15. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Panda op de site van nutricia staan wel handige tips vind ik om te beginnen met het eerste hapje. Daar staan ook zeg maar dagmenu's hoe dat eruit moet zien. Ze gaan wel uit van bv maar dat kun je natuurlijk vervangen voor fv.

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Salapio, wat heb je dat mooi verteld. Dat dus... maar in mijn geval dus zonder de voorbeelden van broertjes en zusjes er bij :)

Zindelijkheidscommunicatie is ook weer dat je kijkt naar de signalen van je kind. Het is wel handig als je bij huis bent. Vanaf ca 6 maand laat je kind vaak signalen zien van poepen of plassen. Het idee is dat je je kindje dan inderdaad al bij het potje houdt en het resulteert in eerder zindelijk zijn.
    Redenen voor mij om dit te doen zijn niet zozeer dat mijn kindje eerder dan ieder ander kindje zindelijk moet zijn. Maar wel dat zonder luier de kans op luieruitslag een stuk kleiner is, luiers toch niet al te tof voor t milieu zijn en vooral omdat je luistert naar signalen van je kind en het natuurlijk gedrag is. Waar men dichter bij de natuur staat (daar waar geen luiers zijn) en de moeder hun kindje de hele dag dragen laten moeders zich ook niet onderpoepen door hun kinderen :)
    Ik vind het vooral fijn om nog meer te letten op wat mijn kindje aangeeft en hier ook naar te handelen.

17. Kleo

Kleo Lid

24 jan 2014
    42
    0
    0
    Ik vind de site van Nutricia ook handig. Ik heb zo'n 5-stappending van ze gekregen en daar gaan we ons aan houden.
    Ik ga zelf eten maken, maar heb niets tegen potjes. Het lijkt me gewoon leuk om het zelf te maken zolang ik daar tijd voor heb. Ik hoor en lees overal dat je het goed moet prakken of moet pureren, dus dat doen we ook.
    En ik begreep dat aardappelen, brood, rijst e.d. nog niet mag, dus dat doe ik nog niet.

Ik ga beginnen rond de 4 maanden. Baby is helemaal blij als hij zijn vitamine D krijgt, mondje helemaal open zodra de lepel gepakt wordt. Hij volgt ons ook als wij eten en is dan heel verbaasd. Dus we hebben het idee dat hij er al aan toe is.

@koekie, wat leuk, 13 minuten! Dat is toevallig!

@Panda, een ecocarrier... Ik had het verkeerd gezegd. Het is een carrier van ergobaby. Man wilde graag een carrier zodat hij de baby ook dichtbij zich kon hebben en buiten met hem op pad kon gaan. Ik heb toen goed vergeleken en ergobaby scheen heel goed te zijn. Je hebt verschillende soorten en we hadden een keuze gemaakt op basis van de info op de website, maar in de winkel hebben we er een paar gepast en toen zijn we toch op een andere uitgekomen, namelijk de original. Hij bevalt erg goed.

Wasmiddel: ik heb altijd gewone gebruikt en soms ook verzachter.
    Speeltjes: hij vindt het leuk als ik iets aangeef, soms. Maar zelf heeft hij pas sinds een paar dagen interesse in de speelmat. We hebben wel een mobiel die hij erg leuk vindt, meestal.
    Verder nog niet zo spelerig dus, alleen met ons. Vingers enzo...

Wel druk met omrollen e.d.

18. Verox

Verox Niet meer actief

Hier ook zo'n enthousiasteling! Dol op het lepeltje met vitaminen, maar ook het lepeltje zonder vitaminen is erg populair, die brengt ze zelf al naar haar mond toe om op te sabbelen.

19. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hier ook, maar al geef ik haar een poepluier, die brengt ze ook naar dr mond ;)

Hier is het spuitje ook populair om vast te houden:D L heeft altijd de hik na haar voeding en dan gebruiken we het spuitje om haar wat water te geven, dan is de hik sneller over. Als de hik eenmaal over is gaan de handjes gelijk naar het spuitje ;)

Trouwens, hikken jullie kindjes ook zovaak? L heeft echt na iedere voeding de hik. Soms zelfs twee keer.. zo zielig!

@salapio bedankt voor de uitleg! UP kan ik me wel in vinden. In die zin dat ik het voor ogen heb om het op die manier te doen.. niet vanwege de theorie die erachter zit, maar gewoon, omdat ik ook zo ben opgevoed.

AP spreekt me wat minder aan.. vind het een mooie gedachte hoor en knap als je het wilt en kunt nastreven. Maar hier slaapt L bijvoorbeeld al vanaf het begin in haar eigen bed in haar eigen kamertje (deze is grofweg twee stappen verwijderd van de onze, dat dan weer wel..). En knuffelen doen we uiteraard wel, maar er zijn ook genoeg momenten op de dag dat ze 'alleen' aan het spelen is. Maar hoe gaat dat in de praktijk? Hoeveel tijd van de dag is ze ongeveer aan/op/bij jou? (Dragen, voeden, knuffelen)

@thauma ben benieuwd hoe dat gaat en hoe snel je kleintje zindelijk is!

@hier pfff.. vandaag weer een huilerig dagje van L. Weinig slapen, alles is maar 2 minuten leuk en als ik ook maar even de kamer uit loop is het brullen. Gisteren had ze ook al zo een dagje. Gelukkig slaapt ze nu :D Vl heeft deze week avonddienst en is vanavond pas om 22:30 uur thuis. Dat betekent dus zometeen geen hulp voor mij met het badje doen en de laatste fles.. Voor het eerst doe ik dat in mn uppie ;) Achja.. zal er even handig in moeten worden, maar komt vast goed!

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lynn... Met vier kinderen is AP ook niet continu 100% aandacht. En zo zie ik het ook niet (maar daar zal vast discussie over zijn). Dus alle kinderen hebben in de box zelf gespeeld en in de ochtend proberen Jan en ik nog steeds de krant te lezen tijdens het ontbijt :p. En ook samen slapen is geen must: een goede hechting en vertrouwen kun je ook geven als kindjes elders slapen zie bijvoorbeeld What AP is: 7 Baby B's | Ask Dr Sears® | The Trusted Resource for Parents

L slaapt dus ook wel eens in haar bedje. Maar als dat niet lukt dan laat ik haar niet huilen omdat ze in haar bedje moet slapen, maar ik knoop haar op buik of rug of ga met haar wandelen. Ik merk wel dat dat intense fysieke contact gewoon tijdens je doen en laten heel veel doet met de band die je ontwikkelt met je kind. Vandaag jad ik S op mn rug (als baby wilde hij nauwelijks gedragen worden) en hij snoepte er bijna van. Ik merkte dat hij intens genoot van dat contact in een periode waarin hij erg bezig is met autonomie maar dat is ook eng en dus zoekt hij ook juist fysiek contact. Op eens wil hij tijdens het voor het slapen gaan knuffelen zn handje weer tussen mn borsten (deed hij ook toen hij nog bij me dronk). Nou ja... dat inspelen op de behoeften van je kleintje is voor mij AP.

Maar ook hoort daar voor mij bij dat je je eigen grenzen bewaakt. Dus wij hebben na een jaar onbeperkt nachtvoeden gekozen voor melkbar dicht na ruim.een jaar....

Thauma... mooi dat zindelijkheidscommunicatie. Maar niets voor mij... en al helemaal niet met vier ;). Ben wel erg benieuwd naar je ervaringen!

Deel Deze Pagina