Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou dat geen enkel probleem vinden om te vragen. Maar eerlijk gezegd zou ik ook in een huis waar wordt gerookt liever mn kinderen niet meenemen. Die fijnstof blijft namelijk gewoon hangen evenals de stank. Bah! Ik zou dus liever L thuislaten al snap ik je overweging wel om hem mee te nemen zeker als iedereen buiten rookt. Fijn dat ze dat willen doen want ik lees/hoor nog wel eens anders...

Maar hier speelt het gelukkig helemaal niet. Geen rokers in mijn omgeving op een enkele vriend (in) na. Maar die huizen zijn zo niet ingericht op kinderbezoek... dan ga ik liever alleen of ze komen hier (en roken in de tuin... waarop M tegen vriend X zei... je moet stoppen met roken want ik wil niet dat je dood gaat).

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    @lynn; pyama heb ik gehaald bij de h&m. Wij hebben zeg maar de standaard pyama, tijger broekje + shirt maar je had nog een Veel leuker setje. Dat was en rompertje met een tijgertjuh pak incl voetjes eraan.. Helaas was die niet meer in A haar maat. Ze hebben bij de h&m echt super leuke pyama's. Heb me echt in moeten houden haha. .

3. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Lynn de pap (rijstebloem) was ik hier ook al mee begonnen ivm vele spugen van C. Dit krijgt hij dan ook alleen op de dagen en tijden dat ik werk omdat hij dan alleen uit een fles drinkt. Alleen nu doe ik als laatste flesje ipv borst ook een flesje met rijstebloem dus. Hij sliep al heel goed door maar moet zeggen sinds ik het papje dus geef slaapt hij in ieder geval de afgelopen dagen tot nu toe echt door tot een uur of 5-6. Voorheen kwam hij nog weleens rond 2-3 uur.

Ja luk he koekie die pyjama's van H&M ik zag die van superman! So cute die ga ik bestellen voor C. Alleen wel vast maat groter. Hij heeft nu in zijn maat wel genoeg pyjama's.

4. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat fijn dat je familie meewerkt en buiten gaat roken. Ik vind t ook niet lastig om te vragen en geef zelfs aan dat ik t liefst wil dat ze voor onze komst even flink luchten! Tot nu toe geen rare reacties gehad.

5. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    @roken: knap dat jullie dat 'durven' vragen. Ik zou het lastig vinden. Gelukkig geen vrienden en familie die binnen rookt. Supersmerig trouwens, de lucht trekt gewoon in je kleding en haar, zelfs na alleen een avondje visite!

@pyjama: vanaf welke leeftijd draagt jullie kleintje een pyjama? Mijn dochter slaapt eigenlijk nog steeds in haar kleertjes, ook 's nachts. Als ze een rokje draagt, doe ik die wel altijd uit, da tligt niet lekker. Dan slaapt ze gewoon in haar legging/maillot. Ze vindt aan- en uitkleden zo vervelend :)
    Wil binnenkort wel een pyjamaatje kopen. Zag indd bij H&M leuke, met een schattig lieveheersbeestje!

6. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hier vanaf t begin al pyjamaatje aan behalve bij van die echte babypakjes zoals boxpakjes. En vaak ook alleen rompertje aan. C heeft t best snel warm. Maar ja wat wil je in een dikje slaapzak dikke fleeceachtige deken en lakentje daaroverheen. Gelukkig zijn de pyjamaatjes die ik heb ook niet van die hele dikke.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    L spuugt best veel en ik heb nooit een doekje bij de hand dus daarom vaak wel eeb pyjama aan.

8. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Hier sinds een maand alleen rompertjes in dikke slaapzak. En anders in kleertjes in dunne slaapzak. Maar dan idd de stugge kleding wel uit..

9. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Hier ook in kleertjes in de slaapzak en geen pyama. Wel tegenwoordig broek en sokken uit in de slaapzak.

Goed dat je hebt gevraagd mensen buiten te laten roken. Ik zou het ook wel vragen, maar ook lastig vinden. Hier gelukkig niet nodig. Mijn broer en moeder roken, maar zelfs dagelijks in hun eigen huis altijd buiten, op verjaardagen dus ook. Verder kan ik weinig rikers bedenken die ik ken...

Tips voor weer werken heb ik niet echt. Het is toch een kwestie van doen en proberen je op je werk te focussen, zodat je niet te veel aan thuis te denken, al vond ik af en toe een goed berichtje van thuis wel erg prettig.

Logeren hier ging goed. Hij heeft opa en oma lekker wakker gehouden 's nachts :) Maar ze wilden gerust nog een keer oppassen en vonden het vooral erg leuk.
    Mijn man en ik zijn lekker uit eten geweest en zijn tot 12 uur "vanochtend" in bed blijven liggen. Ik heb erg licht geslapen, maar verder wel goed. Ik heb ook pas om 8uur 's ochtends gekolfd, had verwacht er 's nachts last vanbte krijgen, maar zelgs om 8 uur geen stuwing! Wel veel gekolfd toen :) Ik heb ook meer melk gekolfd dan dat ik had meegegeven, dus de diepvriesvoorraad is gegroeid. Had ik niet verwacht. Ik heb Lucas niet ontzettend gemist, dat gevoel kwam eigenlijk pas toen hij bijna weer thuis zou komen.

10. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Trouwens... Lucas is al 5 maand! :eek: Oud hè. Gaat nu heel snel, vind ik.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn dat het goed is gegaan en dat het kolven productief is geweest ;).

Oh en de tips voor werken: gewoon gaan en gewoon doen. Ik heb het zelf zo druk dat ik meestal geen tijd heb om over thuis te denken. Tenzij ik kindjes zie lopen... oooooo dan heb ik heimwee :D

12. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hier ook geen tips voor weer werken. Hetzelfde wat de anderen zeggen gewoon gaan en doen. Moet zeggen dat ik op mn werk weinig bezig ben met C. Krijg af en toe een update dan ben ik er even mee bezig. En ja t kolven. Dan denk ik vaak wel even aan em. Maar tegen 17 uur kan ik niet wachten thuis te komen en ik merk vaak als ik thuis ben en hem vast heb ik hem wel echt heb gemist dan kan ik niet stoppen met knuffelen.

13. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    He dames even een vraagje.
    In het begin toen ik kolfde was ik nog niet aan de pil en kolfde ik 260 cc het hele flesje flesje vol in 1 sessie. Nu ben ik bijna 2 maanden aan de cerazette het eigen apotheek merk. En ik krijg er echt niet meer als 180 cc uit. En dat ook niet eens elke kolfbeurt en cker niet als ik thuis kolf wanneer ik gewoon bv geef de hele dag.
    Volgens de HA had de cerazette het minste invloed op de bv productie, maar zou t toch zo kunnen zijn dat ik zo weinig kolf door de pil?? Hebben anderen hier ervaring mee?

14. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Wat betreft kolven en de pil heb ik geen ervaring mee. Kan me wel voorstellen dat het invloed heeft maar hoeveel durf ik niet te zeggen.

pyama hier vanaf een week of 2. We zijn ermee begonnen i.v.m. avond routine. En moet zeggen dat het best fijn is vooral als ze stugge kleren aan heeft.

weken is idd gewoon doen denk ik ja. Waar ik Het meest tegenop zie is Dat ik morgen het eerste uur alleen ben. Heb ik wel alle rust om de tissues te gebruiken ;) en verder zie/spreek ik Veel collega's gedurende de dag ( overdrachten van cliënten) die natuurlijk allemaal willen weten hoe het gaat, foto willen zien enz. Natuurlijk heel fijn die betrokkenheid maar zie er wel tegenop. Een vooral omdat dit waarschijnlijk een week of 2 doorgaat. .

5 maanden, ja groot he? Hier is ze woensdag 4 maanden en ze is al zo groot en vooral ook wijs, laat staan met 5 maanden. Vandaag heeft ze de hele dag gekletst, zooo gezellig en lief...

Nu maar even Nog flink knuffelen met mn meisje. ...

15. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Bibi, dat hoeft volgens mij niet met de pil te maken te hebben. Ik had in het begin (eerste twee maand) eigenlijk altijd te veel melk en kolfde na bijvoorbeeld de ochtend voeding nog makkelijk een flesje vol. Nu zijn mijn borsten veel beter op de behoefte van Lucas af gestemd en kan ik niet veel meer kolven na een voeding (10-40cc). Op mijn werk kolf ik in twee kolfbeurten max 400, meestal iets minder. Voor Lucas is dat blijkbaar genoeg voor de 11 uur dat ik niet thuis ben. Hij krijgt dan zo'n 3à4 voedingen van 80 à100 cc. Hij drinkt graag vaak kleine beetjes :)
    Mocht je toch het idee hebben dat de pil invloed heeft, kun je dat natuurlijk testen door een maandje te stoppen en andere voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Ik heb zelf nu de gewone pil weer (mycrogynon 30) en merk ook daar geen verschil door met de bv.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook minder kolfopbrengt dan voorheen. Misschien vier maandendip. Misschien stabilisering productie. Ik ben sinds 2006 niet meer aan de pil geweest dus daar kan ik je niets over zeggen ;)

17. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Morgen dames, bedankt voor jullie reacties. Kijk t wel even aan. Ik kan op deze manier net genoeg kolven voor C om de 3 dagen dat ik werk door te komen. Meestal 4x 180 maar soms ook 1 van 150 ertussen omdat ik dan dus echt niet meer heb. Gelukkig bewaar ik ook all kleine beetjes zodat ik het altijd kan aanvullen naar in ieder geval 180. En C klaag niet dus t zal wel voldoende zijn.

18. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Sinds ik aan t werk ben kolf ik niet meer genoeg..liep bij mij erg snel terug.. Stress en slaap te kort denk ik. En borst weigeren dus minder live voeden..

19. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk hier ook een vier maandendip; Nou ja, dip... gewoon aardig op elkaar afgestemd denk ik.

C hoest nog wel aardig. Volgens mij wel goed. Je hoort eerst slijm en daarna niet meer, dus hij lijkt zijn longen wel schoon te hoesten. Tis toch wel een beetje zielig hoor, zo'n ventje. Gister familie op bezoek... hij was echt heel hangerig en heeft toch meerdere malen een behoorlijke tijd in de draagdoek gezeten. Ik was bilj dat ik m had in ieder geval!

Ik kolf nagenoeg niet, dus geen ervaring mee.

Ik denk dat ik straks eens lekker wat in de tuin ga doen. C lekker in de kinderwagen erbij buiten. Moet wel kunnen toch, ook met zn verkoudheid?

20. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Ja lekker warm inpakken en frisse neus! Hebben wij ook gedaan!

Deel Deze Pagina