Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik dacht ook niet dat je dat verwachtte ;). Alleen denkt men nog wel eens dat sameb slapen zo werkt. Maar zoals alles .... ieder kind is weer anders en vergt een unieke aanpak. En accepteren werkt voor mij veel beter dan verwachten :).

Verschonen doe ik in de ochtend. Soms een nat plekje in romper en dat neem ik voor lief. Maar meestal trekt de luier het net.

L heeft meestal een vestje met capuchon. In de doek wel een mutsje.

2. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @koekie ah wat naar dat je kleintje weer last krijgt! Er zijn nog "zwaardere" varianten flesvoeding voor kindjes met kea. In pepti zit gewoon koemelkeiwit, maar verknipt.. Er zijn flesvoedingen waar het helemaal niet in zit. Deze zijn verkrijgbaar op recept via ha/ka. Provoceren met deze klachten lijkt me niet verstandig. Maar wat is moeten/mogen.. het is jouw kindje he.. dus als je nog niet wilt provoceren, gewoon niet doen! Misschien even bezoekje aan de ha doen? Cb is leuk voor advies, maar ha is er echt voor de medische vragen/problemen.. Succes en sterkte!

@bibi wow C is al een flinke bink! L gaat richting 7 kilo vermoed ik...niet al te licht voor een meisje volgens mij. Maar ach ze krijgt wat ze volgens de boekjes hoort te krijgen qua voeding dus wat doe je eraan he

@thauma hier worden de prikjes ook gegeven terwijl L op tafel ligt. Arts heeft er nogal eens een handje van een heel verhaal af te gaan steken terwijl L nog brullend o tafe ligt.. niet handig, mama grijpt dan ook altijd in ;)

@luiers hier worden geen luiers verschoond snachts. L slaapt snachts door en krujgt geen nachtvoeding meer dus verschonen is dn ook niet nodig..

@hier eigenlijk loopt alles wel redelijk op rolletjes hier.. zeker sinds dat L weer ingebakerd slaapt.. gisteren zo goed als van voeding tot voeding geslapen.. ze had schijnbaar wat in te halen:$ volgende week maar weer eens proberen zonder inbakeren te laten slapen en het per slaapje af te bouwen.. ben benieuwd

3. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Haha ja C is niet heel slank hihi, maar lekker vast te pakken.hier op het cb doen ze eerst alle vragen en verhalen en laatste prikken. Dat gebeurt ook liggend op de tafel en houd ik zn handjes vast en praat tegen hem. Zodra ze ze klaar zijn mag ik em gelijk vastpakken om te troosten en dan is t vaak ook snel weer over. De verpleegkundige die ik nu had en 1x eerder is heel fijn die masseert het ook goed in. Vorige x een andere dame die dat niet deed, zelf maar gedaan toen en ik doe t alsnog ook zelf extra inmasseren dan schijnt t minder pijnlijk te blijven.

Luiersverschonen 'snachts doe ik ene keer wel andere keer niet. Afhankelijk van of C. Wakker wordt voor de voeding of niet. Meestal redt ie t net tot de ochtend. Maar ach. Ik ga er ook niet speciaal voor mn bed uit maar doe alles gewoon in bed. Haha beetje lui aangelegd.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Prikjes altijd op schoot. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om dat anders te doen. Pleistertje met arnicazalf zit bij de prijs inbegrepen ;)

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Luiers verschonen doe ik ook niet meer met voeding van 22.00uur. Ze red het gelukkig tot de ochtend ;)
    prikjes gebeuren hier ook op tafel. Erna is het wel direct bij mama zitten, aankleden en wegwezen!
    Hier lijkt het vandaag weer beter gaan. Nog geen krampjes gehad en ook nog niet gehuild vandaag. ( hopen dat dat zo blijft want de dag is net begonnen ;))
    straks naar de tandarts en vanmiddag hopelijk lekker wandelen als Hey zonnetje erdoor komt. .

Fijne dag allemaal!

6. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Aaah koeki das een fijn begin van de dag. Hopen dat t zo blijft. Hier schijnt de zon al lekker dus dat wandelen moet vast lukken.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik hoop het aangezien het hier nog steeds dicht zit van de mist... kan met de overburen zien dus er zit verbetering in ;)

8. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Gister zijn we op echo geweest en alles was goed hij of zij was lekker aan het bewegen! ik was iets vooruit gezet en zit nu op 11+6 dus gisteren hebben wij het iedereen verteld en op facebook gezet :)

verder gaat het met onze uk ook goed groeit hard en wil al zoveel maar nog niet alles lukt met wat hij wil dus afentoe een boze brulbui hihi.
    Hij is al weer 4 en een half maandje en 69,5 cm groeit als kool dus :)

9. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat fijn tulp dat de echo goed ging! Wat spannend allemaal weer zeg!!! Hoe zijn/waren de reacties op dit heugelijk nieuws?

Wow wat is je mannetje lang zeg!! En wat weegt hij nu?

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tulp, wat fijn dat alles zo goed gaat!

En wat naar dat de krampjes en zo weer terug zijn, Koekie! Hopelijk snel een oplossing!

Hier C nog even teruggelegd voor het vervolg van zijn dutje. Hij is nu nog even flink aan het loeien.
    Hij drinkt de laatste tijd onrustig overdag. Veel afleiding, veel spartelen, oogcontact zoeken en lachen. Bekend?

Straks gaan we even een stuk wandelen in de doek. Ben benieuwd hoe me dat bevalt. Ik draag meestal vooral binnenshuis. Gister wel de stad in geweest met de rekbare doek. Thuis voorknopen en in de auto (hij was wakker) erin stoppen. Was vooral met de klapdeuren van de hema wel fijn. Zulke zware deuren, zo onhandig met die kar!
    Normaliter vind ik mn boodschappenkarretje wel erg fijn in de stad hoor!

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Herkenbaar Thauma. Van allevier ;). Vanaf een maand of vier onrustiger drinken overdag. En helaas dat snachts inhalen....

Wat fijn Tulp, gefeliciteerd!

L is weer snotverkouden. Hoesten snotteren prutogen. Wel heel vrolijk maar mn in de nacht onrustig. Logisch... liggen is ook niet fijn met een snothoofd. Dus ik zit heeeeel uitgerust in de trein naar mn werk :^]

12. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lekker Salapio... pfff... Veel sterkte. En anders doe je gewoon een dutje in een rustig hoekje op je werk :)

Maarre... VANAF 4 maanden? Dus dit blijft zo? Hmm... :-S

13. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @tulp fijn dat je een goede echo hebt gehad! En wat is je mannetje al groot!

@thauma hier weliswaar geen bv, maar het onrustige drinken is erg herkenbaar. L is ook supersnel afgeleid en kijkt me altijd halverwege de fles diep in de ogen en begint dan te brabbelen met dr flesspeen in haar mond.. schattig is het absoluut,maarja van drinken komt er vervolgens weinig terecht.. drinkt met moeite haar flessen leeg.

@salapio.. oh wat vervelend! Beterschap voor L! En sterkte voor jou ;)

@koekie fijn dat het beter lijkt te gaan.. hoop dat het doorzet!

@hier officiele uitslag van de heupjesecho is binnen en de uitslag was goed. Dat wisten we eigenlijk al, want dat hadden we stiekem al aan de radioloog gevraagd ;) L moet nu wel bij de fysio in het zkh komen om te kijken of deze wat oefeningen heeft. Haar linkerbeen is nameljk niet alleen korter maar ook minder beweeglijk dan rechts

Verder heb ik morgen mijn eerste rijles.:cool: 26 jaar en nog nooit rijlessen gehad.. erg he?:p maar vind het toch wel handig om te hebben en heb er nu ook tijd voor om te lessen aangezien ik nog geen werk heb.. ben bvenieuwd! En in sept gaan we naar de camping in italie met de auto.. ook wel handig als ik dan me rijbewijs.. kunnen we in een keer doortuffen die kant op ipv overnachten in duitsland/zwitserland..

Jullie nog vakantieplannen?

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vakantieplannen hebben we nog niet. We gaan meestal in juni en ik vermoed dat we ergens niet al te verweg een huisje oid doen en dan lekker gaan wandelen.
    We hebben de doek voor mij en de mei tai voor mn man. Maar een uur of 5 in de auto vind ik wel lang genoeg eigenlijk. Als ik het 'ritme' nu zo bekijk zullen de stops tussendoor toch best lang zijn: lekker spelen en wandelen zodat C tijdens het volgende ritje weer lekker kan slapen en om nou dagen onderweg te zijn... :-D

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij gaan een weekje weg in mei en een week in de zomervakantie. Beide in Nederland.

Kamperen doen we pas weer in de zomer van 2016... met M wel gedaan als baby en later ook nog wel maar sjonges wat was dat hard werken! Dus pas als L bijna 3 is en met een asogrote tent waar de kinderen zich ook bij slecht weer kunnen vermaken :). We waren altijd van het ongepland rondreizen in Frankrijk en dat zullen we dan ook weer gaan doen maar dan max drie keer verkassen in drie weken ipv max drie dagen ergens zijn :]

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh en wat mij betreft nemen we in beide gevallen niet de wagen mee. L in doek of beco (bij lief) en S kan in de tula op de rug. Dat zou ruimte schelen! Maar misschien wil mn lief wel de wagen mee (maar dan wel met buggy inzet zodat ool S in de wagen kan).

17. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier is ook het drinken herkenbaar.. Het is ook wel erg leuk om alles in de gaten te houden. Slaat ook zelf de fles uit haar mond, pakt de speen met haar vuist en stopt het in haar mond. En dan mij vreemd aankijken waarom er geen melk uit komt. Tja, melk kan niet via de speen, vuistje haar mondje in.. :D
    gisteren is het prima gegaan. Ze at als een bouwvakker. Ze heeft 5x 180 /6 op een nog een flesje van 120/ 4. Wel teveel maar ze was echt aan het krijsen van de honger. Vandaag drinkt ze geen enkele fles leeg dus het componseert elkaar wel.
    Volgens de oppas van vandaag veel gehuild en veel krampjes gehad. Sinds ik thuis ben is er niets van te merken.
    Morgen ga ik toch starten met provocatie test. En even langs de ha. A heeft allemaal rode, ruwe, ovale plekken erbij gekregen op haar benen. Er was er eerst 1, nu vanavond zag ik er nog 4 opkomen.. :( Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

fijn dat de echo goed ging tulp.. Ben ook wel benieuwd naar de reacties uit je omgeving. .

Fijn dat de uitslag goed was lynn! Hopelijk kan het met een paar simpele oefeningen verbeterd worden. .
    Leuk zeg rijlessen! Ik vind het heerlijk om te rijden, ook lekker ontspannend.. hopelijk gaat het allemaal goed en kun je maar Frankrijk rijden :D

hier gaan we waarschijnlijk vliegen in september. Niet al te ver hoor. Zal waarschijnlijk griekenland of Portugal worden. Maar ja, hele dagen op Het strand bakken zit er niet meer in :(
    Ergens in Nederland zou misschien ook nog kunnen maar ik ben niet zo kapot van het Nederlandse weer. Al vind ik deze winter prima te doen hoor :D kamperen gaat het sowieso niet worden dus dan zal het een huisje worden. Ach, hebben nog even om erover na te denken ;)

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kun je er een foto van maken koekie? Ik ben bijna een eczeemexpert :p

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hmm volgens mij niet. Heb wel een foto op mijn telefoon ervan gemaakt maar volgens mij kan ik die hier dan niet op de site zetten. Ben ook een kluns met dat soort dingen hoor :D
    Ik typ trouwens altijd vanaf mn telefoon of mn tablet..

20. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @koekie L heeft dat ook! Mooie ronde droge plekjes.. Volgens de ka is het "gewoon" een droge huid en geen eczeem of schimmel, omdat het niet rood is. Wordt eigenlijk alleen rood als ze in bad is geweest of als ze het warm heeft.. het ene moment heeft ze het heel erg, het andere moment is het weer weg.. ik probeer het goed vet te houden met vaseline en zolang ze er geen last van heeft (jeuk, krabbelen) doe ik er verder ook niets mee..

Deel Deze Pagina