Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Onrustig drinken hier idd ook..snel afgeleid en wrikken en friemelen. In etappes fe fles leeg drinken. Aan de borst wel rustiger. Kan ook horen bij viermaandendip/sprong..

Lynn fijn dat de heupjes officieel goed gekeurd zijn! Hoop dat fysio helpt!

Koekie wat naar dat de krampjes terug zijn. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

Thauma, je hebt leuke trollys tegenwoordig! Ipv kinderwagen/ boodschappenwagen!

Wij gaan twee weken naar Tsjechië met vrienden. Waarschijnlijk in twee keer rijden.

Tulp, ben ook benieuwd wat je omgeving zei. Na een maand al weer zwanger..beeld me ff in hoe dat zou zijn..best heftig.. Wennen aan je eerste kindje en ook je aandacht al naar de tweede in de buik moeten geven.. Vind werken erbij al heel wat! ;)

Salapio, hoop dat de snotterig snel minder wordt.
    Wij zijn na twee weken snotteren aan vsm kuurtje begonnen. Hielp eerder ook erg goed.

Ga nu m'n luikjes sluiten!

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn idd na het badje ziet het er erger uit. Ze lijkt er ook geen last van te hebben maar ik vin het er zo typisch uitzien. In combinatie met het eczeem wat ze al heeft wordt ze er echt niet mooier van.. gelukkig zit er niets op haar hoofd maar zodra ik haar kleertjes uit doe... :$
    Ik smeer al weken lang 2x per dag met vaseline lanette maat ik merk vrij weinig verschil. Misschien heeft de ha en crème waardoor het wat verbeterd.
    hebt me wel wat gerustgesteld met die plekjes lynn. Dank je!

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik hoop het ook humpy. Dank je een slaap lekker!

4. Verox

Verox Niet meer actief

Hier even een snel berichtje van ons.
    Ik lees nog elke dag mee, maar reageren komt er even niet van.
    Ik denk dat E hier ook last heeft van een regelweekje of sprongetje of hoe we het ook willen noemen, want ze is niet helemaal zichzelf.

E krijgt volledige borstvoeding. Al de hele week drinkt ze onregelmatig, waarbij het opvalt dat ze stukken korter drinkt, en in de avond veel vaker. Ik zat woensdag al op 10 voedingsmomenten ipv 5! Ook is ze snachts onrustiger en sochtends vroeger wakker.
    Mijn borsten lijken s'avonds helemaal leeg, dus vaker aanleggen zou wel goed zijn voor de productie, maar ik twijfel dan of E wel voldoende melk binnenkrijgt. Ze heeft wel voldoende natte luiers.

Gisteravond weigerde ze ineens de borst. Groot drama, ze was enorm overstuur, dikke tranen, en bleef maar huilen. Toen we haar met veel moeite gerustgesteld en aan de borst hadden heb ik mijn partner snel melkpoeder laten halen. Ze viel in slaap aan de borst, en toen ze wakker werd en meteen weer begon te jammeren, hebben we haar een flesje aangeboden. Dat ging er goed in. Ze heeft zo'n 80ml gedronken en viel weer in slaap. Vervolgens heeft ze lekker doorgeslapen. Ze was natuurlijk ook erg moe van de huilbui.

Een heel dubbel gevoel dat eerste flesje kunstmelk.
    Opluchting, maar ook verdriet om het naderende einde van iets...

Hier geen vakantie. Wij gaan trouwen komende zomer!

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Verox, wat leuk dat je gaat trouwen!
    Lege borsten betekent niet dat je geen melk meer hebt he. Waarschijnlijk is je productie goed op de vraag afgestemd. Maar als de kleine nu vaker komt, kan het wel weer een regelmomentje zijn :)

Humpy, trolley's vind ik wel zo ohandig. De boodschappen verdwijnen zo in de diepte... lastig met in en uitpakken, vind ik.

Oh, er wordt er eentje onrustig. Drinktijd!

6. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat leuk verox trouwen! Gefeliciteerd!

Hier eindelijk weer vrij na werkweek. Genoeg te doen in huis maar rustig aan bijkomen. En lekker met mn mannetje knuffelen enzo.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd verox. Leuk zeg dat je gaat trouwen! Wanneer is de grote dag?

Hier eindelijk even een rust momentje. Wat een ochtend gehad. Eerst naar cb voor de provocatie test, erna naar de ha en toen nog boodschappen gedaan. .

Morgen krijgt A haar eerste fles volledige standaard kunstvoeding. Ben erg benieuwd. . Vandaag heeft ze op het cb 1 schepje standaard gehad en de rest pepti. Dat ging prima.

De plekjes op haar benen blijkt ringworm te zijn. Hebben hier nu zalf voor. Verder (helaas) ook hormoonzalf voor het eczeem. Dat lijkt zich met de dag te verspreiden. Het nu ook op haar buik. Wordt nu ook even afwachten hoe ze op de voeding reageert. Kan ook zijn dat het daar weer erger van wordt.

Vandaag is ze echt het zonnetje in huis! Ligt vast aan het heerlijke weer van vandaag :D heeft nu al 2x gepoept, is lekker aan het kletsen en aan het spelen. En nog geen krampjes gehad :)

straks nog maar lekker een stukje wandelen. Fijne dag allemaal

8. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @verox leuk dat je gaat trouwen. Stiekem een beetje jaloers;) Vl wil vooralsnog niet trouwen, heeft in zijn omgeving slechte ervaringen met het huwelijk (ouders gescheiden, broer gescheiden..) Ik snap hem wel, maar blijf hopen dat er een dag komt dat ie van gedachten veranderd ;)

Wat betreft de voeding. Ik geef zelf geen bv, maar heb laatst ergens gelezen dat dit wel de leeftijd is waarop veel vrouwen gaan twijfelen of ze genoeg voeding hebben voor hun kindje. Vanwege het onrustige drinken en het onrustige gedrag. Misschien een lk inschakelen voor wat tips als je nog bv wilt blijven geven?

@koekie vervelend dat je kleintje zoveel huidproblemen heeft.. hopelijk helpen de zalfjes! En fijn dat ze er nog geen last van lijkt te hebben en lekker vrolijk is. En heerlijk weer?! Hier is het maar een donkere bewolkte dag.. maargoed.. heb de verwachting bekeken en we mogen niet klagen geloof ik! :p

Nog een vraagje: Sinds deze week lijkt L zichzelf wat minder te kunnen vermaken. Zodra ze alleen ligt/zit in box/wipstoel begint ze al vrij snel te mekkeren. Zodra ik naar haar toe loop en mezelf laat zien is het ineens lachen gieren brullen. Nu ook, zit ik met de laptop op schoot en zij ligt naast me op de bank.. en ze blijft me maar 'roepen'. Zodra ik naar haar kijk is alles weer helemaal goed. Ga ik weer verder met typen, dan laat ze zich weer horen.. Ik kom bijna nergens aan toe, eigenlijk alleen als ze slaapt kan ik wat doen.. Herkenbaar?

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier ook herkenbaar lynn. Ze begint nu in gaten te krijgen Hoe ze aandacht kan krijgen en niet alleen van mij. Van de week was ik bij de tandarts en toen was ze ook steeds aan het "mekkeren". Zodra de assistente eraan kwam was het lachen maar zodra ze weg liep. .. :$ Ik vind het ook wel weer wat leuks hebben een Gelukkig schijnt niemand het erg te vinden van zo'n ukkie :D

Hier wordt het helaas ook wat meer bewolkt maar wel een superzonnige ochtend gehad. Met de temperatuur erbij leek het wel echt voorjaar.

Ik hoop ook dat de zalfjes gauw gaan helpen. Het is vooral erg vervelend voor A. Gelukkig heeft ze het niet op haar gezicht zitten, dat lijkt me zo sneu ook voor foto's enzo. Maar goed, hopelijk verbeterd het gauw :)

10. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Naar de tandarts met je kleintje? Wat stoer dat je haar dan gewoon meeneemt :D Zou ik niet aandurven hoor met L.. krijst de hele boel bij elkaar ben ik bang ;)

Al zal dat in de praktijk vast reuze meevallen, zoals de meeste dingen uiteindelijk meevallen ;)

Maar jij herkent het dus wel? Hoe ga je ermee om? Zit ze nu ook vaker bij jou en knuffel je vaker? Of pak je haar niet bij ieder kikje op? Ze zeggen dat verwennen nu nog niet kan, maar heb het idee dat L dondersgoed weet wat ze moet doen om ervoor te zorgen dat ik haar op pak. Als ik naar haar toe kom lopen als ze in de box ligt begin ze al met dr armen te zwaaien, zo van: jaaa pak me maar ooooopp :D

Ik vind het niet erg hoor, maar op sommige dagen zoals vandaag (vl heeft avonddienst en mijn ouders komen vanavond bij mij eten dus moet eea voorbereiden..) vind ik het wel lastig.. Als ik aan het koken ben kan ik haar niet oppakken..

11. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hier ook af en toe onrustig drinken met vaak loslaten en weer zoeken en happen en me met grote ogen aankijken en lachen en brabbelen aan de borst. Maar vaker nog valt C in slaap aan de borst.

En hier ook vragen om aandacht ik geef er niet altijd aan toe omdat ik anders idd nergens meer toe kom. Wat ik vaak doe is em mee in de keuken in de wipstoel dan kan ik terug praten en vertellen wat ik doe enzo dat helpt wel hier.

T zonnetje was hier alleen tot een uur of 11.30 daarna alleen bewolkt en een frisse wind vind ik.

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Tja, zit weinig anders op als je naar de tandarts moet toch? Ze doen er bij ons ook niet moeilijk om hoor. Ze kreeg genoeg aandacht van de assistentes :D tja, en baby's kunnen huilen, gelukkig heeft mijn tandarts 3 kleine kinderen :D

Ik vind het ook wel lastig hoor hoe ik ermee om moet gaan. Ik probeer overdsg wel meer met haar te sjouwen, spelen als anders. Als ze roept om aandacht ga ik ook even bij haar kijken, pak haar niet altijd op. Als ik bezig ben en mijn handen vol heb lukt me dat niet. Tijdens het koken is het meest lastige moment. Als ze me dan roept dan roep ik wel altijd iets terug. Verder bereid ik het eten vaak voor als A op bed ligt. Scheelt weer tijdens het kookmoment.
    Naar mijn idee wil ze niet alleen aandacht maar ook weten of mama er nog is. En een baby laten roepen / huilen zonder aandacht te geven heb ik persoonlijk heel veel moeite mee. Ze mag best weten dat mama er nog is ;)

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    In mijn beleving zorgt juist het reageren op de behoefte aan aandacht en nabijheid ervoor dat mn kinderen erop vertrouwen dat ik er voor ze ben waardoor ze juist heel goed zelf kunnen spelen ed.

Ik reageer dus op ieder kikje door te knuffelen, te dragen (in doek) of door in het zicht te blijven.

Er zijn wel stressonderzoeken gedaan bij babys waarbij het negeren van babys zorgt voor gigantische stress ... zelfs als de moeder wel aanwezig is maar de baby niet aankijkt...

En daarnaast is mijn ervaring (voor wat dat waard is ;)) dat dit fases zijn die vanzelf weer overgaan/minder wordt.

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik reageer altijd op C (denk ik :) )
    Meestal slaapt hij waar ik ook ben, of andersom. Nu ligt hij toevallig boven te slapen en moest ik echt even drinken pakken, maar normaal ben ik dan ook boven bezig. En anders slaapt hij in de doek.
    Hij ligt op het speelkleed als ik in de zithoek ben, hij ligt in de box als ik bij de keuken ben zodat hij me altijd kan zien. Ik loei en brabbel net zoveel als hij en we hebben dikke lol samen.

Of dat goed is? Ik heb geen flauw idee, maar mijn gevoel zegt van wel. In mijn beleving zijn baby'tjes er niet op gemaakt om alleen te zijn en gaan ze er het eerst half jaar / jaar sowieso vanuit dat er voor ze gezorgd moet worden en iemand zorgt dat ze veilig zijn. Dat ben ik dus.
    Volgens mij kan je ze nu nog niet verwennen. En ja, ik kom ook inderdaad niet echt aan alles toe. Ik ben er nu sinds deze week iets meer op aan het letten dat hij wel aan zijn slaap toekomt. Inslapen lukt hem overdag vaak moeilijk en dan is hij vaak te lang wakker. Dan stop ik m dus in de doek. Ik heb dat nu een weekje zo gedaan, evenals een vast ritueel 's avonds en dat ging best goed. Vanaf komende week ga ik werken (computer) met hem in de doek. Dan hoop ik toch aan wat dingetjes toe te komen.
    Vanmorgen had ik m op mijn rug geknoopt om te kunnen stofzuigen en strijken. Was nog best gezellig eigenlijk :)

15. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Volgens mij wordt mijn opmerking niet helemaal begrepen. Ik bedoelde meer dat ik er niet altijd aan toe geef als ik bezig ben vooral met iets waardoor ik niet gelijk kan reageren. Bijv. Als ik ff snel onder de douche spring omdat ie zo lekker rustig was, of als ik net een ui sta te snijden ofzo, dan moet ik eerst handen goed wassen en duurt het wat langer, of wanneer ik hem door t stofzuigen niet goed hoor. Maar ik reageer wel altijd op hem door terug te roepen zodat hij me hoort en dus ook weet dat ik er ben. Of ik leg hem zo neer dat hij me kan zien of ga zelf ergens zitten of staan zodat hij me kan zien. Of wat ik dus zei ik neem hem mee de keuken in als ik langer bezig ben. Ik probeer dus wel zoveel mogelijk hem te laten weten dat ik in de buurt ben. Maar ik laat niet spontaan elke keer de stofzuiger vallen. Ik loop dan wel een paar x langs om te laten zien dat ik er nog ben en leg dan uit dat ik even moet stofzuigen. Daarna krijgt hij alle aandacht hoor! Meestal kan ik hem daarna lekker op speelkleed op de grond leggen want dan is het kathaar vrij namelijk en gaan we samen ff spelen. Ik ga er dan bij liggen en knuffelen en liedjes zingen enz.
    Ik ben namelijk ook erg van mening dat een goede hechting en het bieden van veiligheid en geborgenheid erg belangrijk is voor de verdere ontwikkeling van een kind en probeer dat dus zo goed en zoveel mogelijk te bieden en dat kan alleen door inderdaad direct te reageren. Ik heb hier met mn vriend al enkele discussies over gevoerd.

16. Verox

Verox Niet meer actief

Wat fijn om al die herkenning te lezen.
    Ook ik reageer op E zodra ik onrustige geluiden van haar hoor. Niet dat ik in paniek alles uit handen laat vallen, maar ik probeer altijd zo snel mogelijk te gaan kijken en haar gerust te stellen. In mijn omgeving word daar vaak verbaasd op gereageerd.
    Daar word ik soms best onzeker van.
    Ik heb dan enorm de behoefte mezelf te verdedigen, maar ik mis goede argumenten.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bibiq... das hier ook zo. Als ik net de poepluier van S sta te verschonen dan maak ik dat toch echt even af ;). Vaak heb ik de mazzel dat T of M hun kleine zusje gaan troosten ♡

Verox.. goede argumenten zijn: ik wil mijn kind veiligheid bieden, zorgen voor een goede hechting en ervoor zorgen dat er geen stress is bij haar. Bij een baby kun je nog niet uitleggen og vragen om uitstel vam behoeftebevrediging . Of trek de vergelijking - hoe zou jij het gevoel vinden dat je helemaal alleen op de wereld bent? Je wordt wakker in een leeg huis, je hoort geen verkeer, als je naar buiten loopt blijken alle mensen verdwenen. Zo voelt een baby zich....

Ook de opmerking 'Maar ze kunnen toch niet altijd hun zin krijgen' is kul. Want kinderem krijgen al heel veel hun zin niet... dat hoef je niet kunstmatig te leren. Zie de voorbeelden van Bibi of de poepluier van S...

En soms doe je gewoon dingen die voor jou goed voelen ... niet verdedigen dus :p

18. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Het lastige vind ik dat mijn gevoel zegt dat ik haar dan op moet pakken en aandacht geven, maar me verstand zich soms afvraagt of dat wel raadzaam is.. Op sommige dagen is het namelijk zo "erg" dat zelfs douchen een lastig verhaal wordt.. ik kom dan werkelijk nergens aan toe.. niet eens aan mijn eigen basisbehoeften. Dit is natuurlijk een extreem geval, en het gaat echt lang niet iedere dag zo, maar ik heb het idee dat als ik haar iedere keer aandacht geef als ze me 'roept' ze ook een volgende keer zal verwachten dat ik haar meteen aandacht geef. En dat gaat gewoon niet altijd .. zoals bijv in de situaties die Bibi beschrijft.. En L is best ongeduldig volgens mij, want als z twee keer om aandacht vraagt en ze krijgt het niet volgt er meteen een dramatische huilbui (die overigens ook meteen weer over is als ze de aandacht krijgt..)

Ik geloof ook wel dat het en fase is en ik vind het ook echt niet erg om veel met haar te knuffelen en aandacht te geven.. sterker nog.. het zijn voor mij de leukste momenten van de dag. Maar soms denk ik ook weleens: ze is nog erg jong en ze heeft aandacht nodig en ze heeft haar mama nodig, maar soms moet ze ook even op haar beurt wachten.. dat zal ze toch ook een keer moeten 'leren' ..

Overigens heeft L na edn goed dag en nachtritme ook een aardig weekendritme te pakken.. mevrouw slaapt al vanaf 9 uur gisteravond..:$ zo maar even polshoogte nemen..

Fijn weekend dames! Geniet van het weer!

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Goed beschreven salapio!
    En idd fijn dat ik niet de enige ben die op ieder kikje reageer. Ook hier nogal wat discussies gehad met mn moeder i.v.m. verwennen ed. Zolang ik mijn gevoel volg en me er goed bij voel en A voelt zich er ook goed bij, dan gaat het toch goed?

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lynn ik denk ook dat het goed is om je eigen behoeften te respecteren en je grenzdn te bewaken (en voor mij geldt dat die behoeften en grenzen flexibel zijn en afhankelijk van omstandigheden). Douchen doe ik dan met L in de wipstoel bij me. Ik zing zodat ze weet dat ik er ben maar ik was wel mn haar als dat nodig is. De huiskamer dweilen heeft dan weer geen prioriteit... en dat vind ik ook noet zo erg :D... maar goed dan kan ik haar nog op mn rug zwieren...

Deel Deze Pagina