weer ff beetje bijgelezen. hier@ gaat super!! mn ma vandaag dagje hier (mn pa is bijna 10 jaar geleden overleden). ze komt zo af en toe de zondag hier, de rest wisselen we as broer en zussen af, de ene week hier de andere week is ze bij mn broer of 1 van mn zussen. is wel gezellig.. en wor er uiteraard flink gekletst Werken@.. ben van 16 uur naar een 0 uurscontract gegaan (dit wilde ik zelf, en moest wel kiezen of een 16 uur dit is minimaal of anders 0 uur.... dus t kan zijn de ene maand niets werk de andere heel veel maar dat kan ik zelf aangeven. nu heb ik van de week 2 sollicitaties gedaan bij andere instanties, en wie weet veranderd dat nog wel en is er een mogelijkheid om daar bijv wel nog 10 uur te blijven werken. want volledig thuiszitten zou voor mij ok niet echt een optie zijn denk ff soms wa anders dan thuis is ok wel fijn..
Hihi hier dus ook al.. k ben bijna 10 kilo lichter as voor de zwangerschap, en op zich dik was k ook niet.. woog voorheen 76,5.. en nou blijft ie rond de 67 staan.. hier dus binnekort nieuwe kleding shoppen...is ook wel weer leuk hihi
ben ook benieuwd naar Prima! @hippo89: las dat je last hebt van SLE..; kweet niet voor wat het juist staat, maar is dat ook geen ziekte dat bij elke terugval precies wat erger wordt/je gewrichten wat meer aantast? lijkt me dan wel het verstandigste om het onder controle te houden...
Hier is hij van een krappe 5 min per voeding omhoog gegaan naar gemiddeld 10min, soms iets langer. Hij drinkt ook maar 1 borst. In het begin maakten "ze" zich er wel zorgen om dat hij zo kort dronk, maar hij kwam goed aan en poepte en plaste goed (nog steeds, natuurlijk). Dus ik denk dat voedtijd niet iets is waar je je te veel op moet focussen. Genoeg plasluiers en aankomen zijn goede indicatoren dat hij genoeg krijgt. Hier laatste dagen flink last van krampjes, dus hij ligt veel bij me. 's Nachts gaat gelukkig wel goed. Nu al weer een week lang dat hij 1x zo'n 4 uur ertussen laat. Daarna 2 of 3 uur. Vind het echt fijn. Hopelijk wordt de tweede helft van de nacht ook langzaam wat langer. Nu met de krampjes kreunt hij wel geregeld 's nachts ook, daar wordt ik elke keer zo half wakker van, dus al paar daagjes best moe. Dus ik ben maar weer middsgdutje voor ons beide aan het invoeren
Niet focussen op voedingstijd. Dat is een gemiddelde wat betekent dat er heel veel kinderen langer/korter drinken. Jammer dat cb's zo vaak doen alsof gemiddelden direct richtlijnen zijn... Bij het bepalen van drinkduur moet je kijken of er effectief wordt gedronken en niet gesabbeld. Zolang je kindje slikt is hij aan het drinken. Je kunt na het eche drinken afkoppelen en borst twee aanbieden. Bij onrust of zuigbehoefte kun je juist de lege borst geven.
Wij doen er niet te moeilijk over. In de buik hebben ze sowieso een hoop lawaai om hun heen (volgens onze kz maken je darmen een enorm lawaai). We hebben hier twee grote honden die geregeld blaffen. Meestal reageert Lucas daar niet op. Ik wil wel wat consequenter een middagdutje boven in bed zonder prikkels gaan invoeren en 's avonds eerder naar boven (gaat nu met ons tegelijk naar bed rond de laatste avondvoeding). Helaas ben ik daar net mee begonnen nu hij last krijgt van kramojes, dus ik ben nog niet erg succesvol... Maar komt vanzelf goed.
Prikkels. Ik zou dat laten afhangen van je kindje. Hoe reageert hij op geluid ed? Slaapt hij door alles heen of niet? Hoe is je kindje na veel rumoer en prikkels (bezoek of uitstapje)? Maar als je kindje slaapt dan slaapt ie. Dus dan zou ik lekker de tv aanzetten inclusief geluid.
Wow wat heerlijk zeg !! Kleine griet is enorm verkouden dus veel hoesten en snottebellen en veel vaker erg sneu ! Ik kijk enorm uit naar de langere nachten haha Hoewel ze normaal gesproken tot 4 uur slaapt ( 22.30 tot 04.00) dus mag ook niet klagen
Sle staat voor systemische lupus erythematodes het is een auto immuun ziekte die buiten spieren en gewrichten ook huid en organen aantast Bij mij is het vooral mijn hart en longen( longvlies ) waar ontstekingen zitten, Het is niet zo als bij een bepaalde vorm van reuma zo dat het aangetast blijft,
Prikkels heeft onze jongste juist nodig .... Ze slaapt overal .... Maar als we haar in bed liggen word ze onrustig Ze vind het juist fijn om het lawaai van broer en zus om haar heen te hebben haha
@salapio jeetje dat is nogal een groeispurtje zeg! @thauma lekker zeg! Of wilde je niet zoveel afvallen? Ik zou willen dat ik alweer op m'n streefgewicht zat! Moet nog zeker 10 kilo. Hoe is het nu met de koorts? Ben je nog bij de ha geweest? Ik probeer (overdag) juist zoveel mogelijk geluiden te laten klinken zowel bij slapen als bij wakkere momenten, zodat ze er aan kan wennen dat er overdag geluiden/ beelden enz. Zijn. Ik heb ook geen verduisterende gordijnen ofzo op de slaapkamer zodat ze went aan dag en nacht en dat ze overal kan slapen. Dit werkt tot noch toe prima bij ons. @bibi vervelend zeg dat hij slecht geslapen heeft. Hopelijk went hij aan het logeren! Volgens mij is tussen de 30 en 45 min. Goed bij bv hoor. Wat ik toen had begrepen van de lk was het 20 min per borst en 5 min verschonen. @ikapika wat bijzonder zeg! Ik hoop dat n dat ook snel gaat doen, lijkt me zo bijzonder @krulletje ook al zo veel afgevallen! Lekker hoor! Ik zou ook echt niet altijd thuis kunnen zitten hoor! Ik vind het leuk om te werken. Hoop ook dat het niet te lang duurt voor ik een nieuwe baan heb. @humpy lekker hoor! Heeft hij daarna nog lang geslapen? Hier: Ik ben door m'n maatjes 1 luier heen maar de 2tjes zijn nog wel wat groot. Zit te twijfelen of ik nog meer 1tjes erbij zal halen of d'r in een grotere luier laat. Ze is gister wel doorgelekt door die grote luier. Maar ben bang als ik weer 1tjes koop dat ze d'r heel snel niet meer inpast. Waar een mama zich niet al druk over kan maken zeg.
Mijn ervaring is dat ze heel lang het nog goed doen in een nietpassende luier. Maar ze zijn allevier vrij smal. Dat zal schelen. Ik zou dus nog een pak 1 kopen... mn lief zou voor 2 gaan Eerste dag zonder Jan is heel goed gegaan. Hij kon gewoon om half 8 de deur uit en ik heb geen stressmoment gehad mede omdat hij eigenlijk alles al klaar had (schooltas M en ontbijt stond klaar). L ligt al anderhalf uur te maffen in haar bedje. En mn mams is net gaan wandelen met S... dat is wel een luxe want hij slaapt overdag dus niet in zn bed maar heeft slaapje eigenlijk wel nodig want wordt nogal recalcitrant. Dus ik zit nu ledig op de bank met een pot thee.
Ik ga vanaf nu ook voor maatje 2. Zag gister dat ik nog een pak 1 had liggen dus die maak ik op maar daarna wordt het maatje 2 hier. Wat een lange nachten zie ik hier voorbij komen zeg! Daar kan ik alleen maar van dromen! Hier 23-3-6 en daarna slaapt ze vaak een klein uurtje maar dan wordt ze vaak toch weer wakker.
Gelukkig 'lijden' we niet in eenzaamheid MiL . En ik val gewoon in slaap met L op mn borst en geniet daar zo van. Zal de laatste baby zijn die zo vol vertrouwen op mij ligt te slapen. Juf van M vanochtend: ooo dat vond ik zo heerlijk. Ik zag haar met terugwerkende kracht weer genieten (haar kinderen zijn volwassen). Dus ik heb besloten om te genieten van de nachtelijke voedingen en aangezien ze op mij of in bedje meestal direct doorslaapt lukt dat heel aardig
Dames bedankt voor de reacties! Hier vandaag naar cb weeg inloop geweest en maar liefst 425 gram in 1 wk aangekomen!! Dus ik maak me geen zorgen meer. Daarna voor t eerst wat boodschapjes gaan doen. Wel met hulp van zusje want ik mag nog niet tillen vanwege ks. Was voor mij derde x buiten in 3 wkn, vond het heerlijk maar merkte wel dat alles lopen tegen het eind toch wat veel was. Cb en super liggen beide kleine 10 min van mn huis maar wel aan de andere kan dus totaal zeg maar 40 min lopen. Vriend is vandaag weer begonnen met werken. Prikkels qua bezoek probeer ik te beperken. C. Wordt van veel bezoek onrustig. Qua geluiden en beelden niet, wij spelen muziek voor hem om rustig te worden en in slaap te vallen. Hij kijkt af en toe ook tv al hoewel dit niet bewust zal zijn. Hoe is t zicht van een 3 wkn oude baby eigenlijk?