Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Wij hebben hier het oei ik groei boek liggen. En het vier maanden sprongetje is soms echt een van de lastigste en kan soms wel 6 weken duren! Er verandert dan zo veel voor je kleintje dat ie dan de veiligheid van mama (en papa) nodig heeft. Vandaar het mekkeren. Voor zes maanden hebben ze nog niet door dat ze je kunnen manipuleren met hun huilen. Het reageren op het mekkeren (wanneer dat kan hè!) geeft je uk het gevoel van zelfvertrouwen. Ik weet niet of je het boek hebt of kent maar geeft ons veel handvatten in die moeilijke periodes. Misschien fijn om eens in te kijken. En het gaat weer over! Wij kregen. Ineens een heel ander mannetje dat zooo vrolijk is, heerlijk zelf speelt, soms wel een uur lang! Waar we spelletjes mee kunnen spelen en een vast ritme begint te krijgen. Hij huilt nu zelden nog! En we hebben hier huilbuien van uren gehad...

Thauma, vind die trollys ook ondingen hoor!

Nu klaarmaken voor een heerlijk dagje sauna met smoeder en saus..cadeautje van svader.. All in arrangement.. :D
    Uitkijken met t zonnetje!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Na zes maanden kunnen ze ook nog niet bewust manipuleren met huilen. Ik denk dat mijn dochter van zes dat ook nog niet zo bewust inzet. Vanaf een maand of acht begint verlatingsangstfase... die vond ik ook heel heftig.

Maar idd deze viermaandenfase... jemigdepemig. L wil alleen maar op me snachts... en zelfs een huilbui vannacht waar alleen naar beneden gaan tegenop gewassen was... *bestwelmoeisnu*

Maaaaaar... gisteren ook de eerste schaterlachlol om kiekeboespelletje ... love her!

3. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Haha leuk salapio! C reageert nog niet echt op kiekeboe. Maar hier is de schaterlachlol om klap is in de handjes en nog wat gekke spelletjes. Schitterend is dat!

Weten jullie waar je baby zonnebrillen kan krijgen? C vind die zon in zn ogen maar niks.

4. Verox

Verox Niet meer actief

Het oei ik groeiboek staat nog op mijn verlanglijstje. Zo dadelijk maar eens op marktplaats kijken.
    Baby zonnebrillen hebben ze heel kleine en schattige bij de prenatal!
    Gisteren waren we daar en hebben we E er eentje op haar neusje gezet. Wat een gezicht! De mensen achter ons begonnen spontaan te lachen!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij heb ik een zonnebril bij de etos gekocht vam difrax. Maar ik vond petjes met klep of zonnehoedjes veel fijner...

6. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Aaah das idd een goede tip salapio daar had ik nog niet aan gedacht.

Hahaha zonnebrillen bij baby's is ook superschattig natuurlijk! Maar die raak je ook sneller kwijt. Ga eens rondkijken.

7. Verox

Verox Niet meer actief

Wouw... Wat een weer vandaag! Ik ga komende werk dus echt een zonnehoedje voor E kopen. Dan kunnen we lekker samen in de tuin zitten!

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat een drukte weer ineens. Gezellig!

Hier lekker gewandeld vandaag. Zonnebrilletje was ook wel handig geweest. C had wel een petje op, maar hij draait zijn hoofd steeds en dan zit het klepje aan de verkeerde kant (want dat blijft haken tegen mijn lijf :) )

C is dus onlangs twee weekjes ziek geweest. Het consultatiebureau vond al dat hij wat weinig was gegroeid, maar toen ik vertelde dat hij ziek geweest was was t wel OK. Anders ook wel; hij doet het verder goed, dus ik had me er weinig van aangetrokken.
    Gelukkig zijn ze niet begonnen over bijvoeding; dat gaan we toch nog niet doen, du dat scheelde weer een discussie.

Sinds C weer beter is, doet hij ineens zoveel meer! Hij rolt zich om. Van rug naar zij doet ie continue, maar vanaf buik rolt ie nu ook om en dan door. Hartstikke leuk vindt ie dat!
    Kiekeboe vindt ie fantastisch! Bij babbelt ook de hele dag door en lacht heel veel. Het gaat ineens zo snel die laatste week!!!

Hij komt 's nachts nog wel om de twee uur, dus ik ben soms wel een beetje gaar. We hebben nu een redelijk ritme te pakken van 's avonds badje, massage en slapen. Hij slaapt 12 uur achter elkaar (wel drinken dus ondertussen), maar dat betekent dat ie dus 's morgens rond 7 uur ongeveer klaarwakker is en je heel blij gaat aankijken. Overdag is hij nauwelijks in slaap te krijgen, dus mijn ochtendje poetsen/werken is er inmiddels niet meer. Ik moet nog even verzinnen hoe we dat nu gaan oplossen, want die dingen moeten wel gedaan worden. Dragen trekt mijn rug helaas niet zo vaak op een dag.
    Het betekent trouwens wel dat manlief en ik ineens al een week iedere avond met zn tweetjes beneden zitten. Een vreemde gewaarwording :)

9. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Wat een gezelligheid hier!

Oei ik groei heb ik hier ook liggen. Inderdaad heel herkenbaar! Denk dat L midden in het sprongetje zit.. pfff heftig hoor! Heb een beetje het idee dat ze in haar *ikvindallesmaarvijfminutenleuk* fase zit... Spreekwoordelijk dieptepunt was gisteren toen ik haar tot drie keer toe uit de wandelwagen moest halen voordat we gingen vertrekken. Ze bleef maar huilen als ik haar neerlegde.. zo sneu! Moer zeggen dat ik he erg pittig vind en met dat soort momenten altijd even de twijfel toeslaat of ik het alemaal wel goed doe als moeder.. klinkt heel dramatisch dit, maar we genieten ook hoor, ze heeft ook haar makkelijke en schaterlach momentjes tussendoor ;) ach het is duidelijk een fase.. gaat vast over :) en mag eigenlijk sowiedo niet klagen.. snachts slapen doet ze vooralsnog wel gewoon goed *afkloppen*

Tot zover de ego post ;)

@thauma fijn dat het bij het cb goed is gegaan! En fijn dat ie beter is!

@zonnebril.. heb ze idd ook bij de prenatal gezien, maar denk dat deze pas handig worden als ze kunnen zitten.. hoedje lijkt me voor nu beter!

@humpy lekker zo'n dagje! Ik ga binnenkort met een vriendin een dagje naar duitsland.. enorm zin in, maar vind het lastig een hele dag L te moeten missen

10. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hier ook heerlijk gewandeld met dit mooie weer. C was vandaag erg huilerig en ook niet direct getroost. Kon ook niet goed inschatten wat er nou was, zelfs op schoot huilde hij. Misschien last van tandvlees?

Verder wil ik even delen dat ik sinds vrijdag officieel alleenstaande moeder ben. We hebben nu maar definitief de knoop doorgehakt, het werkt niet tussen ons. Ik moet dus een hoop regelen. En we moeten proberen tot een goede regeling te komen maar daar loopt het nu al spaak op. Dus voor nu gaat C om de week als ik avonddienst heb naar zijn vader. Ik hoop dat we er op een goede manier uitkomen zodat C vaker naar papa kan.

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Jeetje bibi. Veel sterkte komende tijd. Ik hoop dat jullie er samen een beetje uit kunnen komen. Wordt denk ik een hele zware, drukke periode voor je maar ik hoop voor je dat het wel een positieve werking voor je heeft. .

@hier lekker genoten van het zonnetje. 4 maanden sprong is ook hier in volle gang. A is druk bezig met proberen op haar zij te rollen. Slapen overdag is of waardeloos ( 1 uurtje) of ze slaapt bijna de hele dag. Verder brabbelt ze een stuk minder als normaal.

@provoceren; het lijkt Tot nu toe goed te gaan. Vrijdag begonnen en qua gedrag gaat het goed. Ze lijkt wel wat meer last van windjes te hebben. Krampjes heeft ze geen last van gehad. Wel vind ik haar eczeem sinds vrijdag toegenomen, ondanks de hormoon zalf die we nu smeren. Ik weet eigenlijk niet hoe lang dat duurt voordat het wat rustiger wordt.

Nu maar even tijd voor wat slaap. Was vanmorgen al zo moe en A komt steeds vroeger. .. :(

slaap lekker allemaal.

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bibi... wat rot voor je... ik hoop dat jullie samen tot goede afspraken kunnen komen. Maar volgens mij ben jij een heel krachtige en lieve moeder en daarmee kun je al heel veel compenseren.

Koekie... hopelijk gaat het provoceren goed.

Pfff.. hier weer pittig nachtje en ik was ook ziekig. Heb een potje liggen zweten niet normaal maar misschien is het er daarmee wel uit. Maar lekker lig ik niet meer in zo'n klammig bed dus we hebben de dag maar voor geopend verklaard ;)

13. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Bibi wat een vervelende situatie! Ik hoop dat het feit dat jullie de knoop doorgehakt hebben ook wat rust brengt, ondanks dat er ook zoveel geregeld moet worden. Hopelijk kunnen jullie er snel uitkomen en een regeling treffen die uiteindelijk voor C het beste is. Heel veel sterkte!

@Koekie fijn dat provoceren goed gaat! lastig hoor van die eczeem .. je bent natuurlijk begonnen met provoceren en die zalf tegelijk, dus lastig te zeggen wat het nu verergert.. heeft ze er ook last van?

@Salapio.. he wat vervelend! hoop dat je de dag een beetje goed doorkomt! beterschap!

Fijn om bij enkele van jullie te lezen hoe het 4 maanden sprongetje verloopt. Geeft me wat rust en vertrouwen dat het gedrag dat L nu vertoont 'normaal' is voor haar leeftijd ;) maar blijf het lastig vinden hoe er mee om te gaan.. en dan te bedenken dat het sprongetje wel 6 weken kan duren :p

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bibi, wat naar dat het zo is gelopen. Jammer dat jullie er samen niet uitgekomen zijn. Maar als het niet werkt, tja, dan is aanmodderen ook niet ideaal. Zet m op! Een vaderfiguur is belangrijk, maar voorlopig is liefde en verzorging het belangrijkste en dat kan jij heel goed!!!
    Ik moet alleen niet denken aan de momenten dat jij m moet missen omdat je ventje bij papa is... maar je was al gewend dat ie naar de opvang ging, toch?

Salapio, beterschap! Het lot van een moeder: ziek zijn bestaat niet meer :p

C heeft zijn vier maandensprong al gehad voor hij ziek werd. Hij is natuurlijk twee weken later geboren. Je merkt zo duidelijk dat nu hij beter is hij alles in praktijk brengt!

15. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Dames bedankt voor de reacties. Ik hoop ook dat we snel tot een goede regeling kunnen komen voor C. Vandaag bij kinderdagverblijf wezen kijken. Tja het is niet ideaal zeg maar. Maar heb bij deze wel een goed gevoel. De dagen dat hij papa is zijn dezelfde dag als toen we samen waren dus in dat opzicht verandert er niks. Alleen gaat ie nu naar kinderdagverblijf ipv smoeder. Die woont namelijk te ver voor mij om hem daar te brengen. En mn beste vriendin gaat oppassen tot zij werk heeft.

Verder ga ik zo maar even een rondje bellen om alles goed te regelen omtrent alimentatie enz. En alles op papier laten zetten enzo.

16. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Koekie wat balen van t eczeem. Hoplijk gaat het provoceren goed en is alle straks duidelijker en misschien wel voorbij.

17. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Bibi, fijn dat je zo snel een kdv hebt kunnen vinden waar je een goed gevoel bij hebt. Vanaf wanneer zal C daar naartoe gaan? Kan me voorstellen dat er een hoop geregeld moet worden.. kom je er een beetje uit ?

Hoe is het met de rest van de mama's en kleintjes?

@hier Had mijn moeder gisteren ingeschakeld om mij te komen helpen in het huishouden. Altijd gezellig! ;) Vertelde haar over het sprongetje waar L in zit en dat ik aan weinig anders toekom vanwege het huilen.. en geloof het of niet.. ineens besloot L de hele dag volgens het boekje te doen .. 2 uur wakker, 2 uur slapen, 2 uur wakker, 2 uur slapen.. Eens te meer de bevestiging dat je met zo'n kleine echt dus nergens van op aan kan.. zij bepaalt je dag en ritme :) Maar sprongetje of niet het is zo een heerlijk kind.. vanmorgen zijn we een behoorlijk stuk gaan wandelen, ze heeft weinig geslapen tijdens de wandeling, maar bleef maar tegen me brabbelen vanuit de wagen.. en eenmaal thuis had ze ook de grootste lol. Wilde deze schattige foto even met jullie delen

18. Verox

Verox Niet meer actief

Wat naar om te horen dat jullie uit elkaar gaan Bibi. Ik hoop dat de verdere organisatie niet teveel problemen oplevert.

Wat een heerlijke foto Lynn!

Wat zijn we toch trots op onze meiden... Hier ook zo'n heerlijk lachebekje!
    Ik heb gisteren voor E een zonnehoed gekocht. Hij is eigenlijk veel te raar, maar hij houd wel mooi de zon uit haar ogen. En toen we gisteren op pad waren begon ze ook plots zo te glunderen! Prachtige foto's van kunnen maken.

19. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Zo... ff een week bijgelezen.

Wat vervelend Bibi. Heel veel sterkte gwenst. Vergeet jezelf niet tussen al dat geregel en gezorg.

Leuke foto Lynn!

Hoe gaat het met her provoceren en eczeem, koekie?

...de rest ben ik vergeten... Hopelijk gaat het verder goed met iedereen.

Hier schaterlacht Lucas vooral bij papa. Erg leuk om te zien, die twee samen. Bij mama is hij meer van het glimlachen en knuffelen, ook gezellig ;)

Hij kan sinds gisteren van buik naar rug draaien. Ik kreeg gisteren op mijn werk een app-je van mijn man en later ook een filmpje ervan. Meteen de halve afdeling laten zien... Trotse moeder :D
    Slapen is nog steeds niet top, maar in de avond slaapt Lucas al geregeld zo'n 4 a 5 uur. Dus als ik ook op tijd naar bed ga helpt dat al. 's Nachts wordt hij dan nog zo'n 3 a 4 keer wakker. Ik voel me wel al een stuk blijer nu ik af en toe 3 uur slaap aan 1 stuk krijg (in de avond dan meestal). Best interessant wat vermoeidheid met je doet.

20. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat iedereen toch lekker aan het genieten is! Maar ja, we hrbben dan ook super mooi weer..

Wat een mooie foto lynn. Super zo'n lachebekkie!

Ben je alweer helemaal opgeknapt salapio?

Het provoceren gaat nog steeds goed. Nog geen krampjes gehad, ontlasting verloopt goed en haar humeur ook. Eczeem is nog steeds erg aanwexig. Ik smeer nog een week door een als het dan niet beter gaat dan ga ik weer naar de huisarts..

Hebben jullie dat ook dat jullie kindje zo vermoeid is als opa en oma hebben opgepast? Ik krijg er zulke jaloerse gedachten van... dat ik er zelf van schrik.
    heeft A vandaag bij opa en oma super veel gekletst, gespeeld, gelachen enz. Kom ik thuis kan er nog geen lachje vanaf en is het huilen omdat ze moe is. . Ja, ook niet zo gek als ze bijna niet slaapt.
    Het vervelende eraan is dat ze soms van dit soort dagen heeft en dat als ik hele dag thuis ben er geen problemen mee heb. Maar het is zo vervelend thuis komen.

nu maar even voor het eten zorgen.
    fine avond allemaal.

Deel Deze Pagina