Inderdaad rustig hier! Maar goed te verklaren met dit mooie weer Cb ging goed.. L weegt inmiddels 7005 gram en is 64,5 cm.. volgens de verpleegkundige beiden iets boven gemiddeld. Inentingen.. tsja blijft zielig.. maar ze heeft zich kranig geweerd net wel wat verhoging 38,0 en was wat hangerig.. dus maar ff wat eerder op bed gelegd met een zetpilletje, nu slaapt ze lekker Leuk he hier ook al zo'n kletskous.. op het cb had ze ook al volop praatjes gezelligg!!
Fijn dat het allemaal goed ging lynn. Prikjes zijn nooit leuk, hopelijk voelt ze zich gauw weer beter.. hopelijk hebben jullie een goede nacht
Oh koekie wat betreft het drinken hier hetzelfde verhaal hoor.. L is tijdens het drinken erg snel afgeleid en stopt met drinken als er ieman binnen komt lopen. Halverweg de fles begin ze ook tegen me te praten waardoor er veel naast loopt. Ik doe haar nu tijdens het drinken ook een slabbetje om, want soms lijkt het alsof ze drinkt maar dan laat ze tegelijkertijd alles weer uit haar mondje lopen.. als ze stopt met drinken en er zit nog erg veel in de fles, dan zet ik de fles in de flessenwarmer zodat ie op temperatuur blijft n bied ik 10 min later de rest aan. Dit drinkt z dan meestal wel op. Maar het slechte drinken schijnt bij de leeftijd te horen L zit de laatste dagn erg vaak aan haar oortje(s). En als ze sochtends wakker word dan is er soms wel eens en beetje oorsmeer uitgelopen.. ik denk niet dat ze pijn heeft, want met afdrogen achter haar oortjes en in haar oorschelp geeft z geen kik. Ze huilt ook niet meer dan anders. Misschien jeuk door teveel oorsmeer? Ik maak haa oortjes eigenlijk nooit schoon, alleen als er wat oorsmeer uitloopt. Herkent iemand dit en is er wat aan te doen?
Hier heeft ze altijd al een slabbetje om want beetje drinken gebeurd hier eigenlijk nooit. Maar fijn dat A niet de enige is en het ook bij de leeftijd hoort. Zolang ze maar genoeg binnen krijgt vind ik het prima. Ik dacht dat je de oortjes helemaal Nog niet schoon mocht maken. Weet niet vanaf welke leeftijd wel? Hier gelukkig geen last van teveel oorsmeer. Ik blijf dat persoonlijk maar een smerig goedje vinden als er veel uit blijft lopen misschien toch even na laten kijken bij de ha ivm eventuele oorontsteking?
Oren sowieso niet schoonmaken. Ook niet bij jezelf trouwens. L is ziek . Ruim 38 koorts... M is ziek. S is ziek. Jan is ziek. Ik net beter. T is op school...
Jeetje salapio mag je naast mama ook zustertje spelen! Beterschap!! Ik maak de oren van C wel schoon! Wist ook niet dat dat niet mocht oeps.... Doe het niet elke dag denk 1 x in de week. Soms vergeet ik t en dan dus paar weken niet dan doe ik t pas weer als ik zie dat ze vies zijn. Zelf ben ik trouwens ook echt wattenstaafjes verslaafd!! Ik moet elke dag mn oren schoonmaken! Weet dat het eigenlijk niet goed is maar kan echt niet tegen oren.
Hier nog een met een oorsmeerfobie bibi. 1x aanwezig geweest toen iemand oren liet uitspuiten. Ik ging echt over mijn nek. Wat is dat smerig zeg!
He bah salapio.. super vervelend zo'n ziekenboeg! Sterke jongen, die T Heel veel beterschap, hoop dat jullie snel opknappen! @oortjes maak het nooit schoon, tenzij het er uit is komen lopen, dan wel. Doe ik dat niet wordt het wel een smerige bedoeling het zit dan helemaal op haar oorlel zeg maar.. Maar denk niet dat het een ontsteking is hoor. Heb zelf nooit een oorontsteking gehad, maar heb gehoord dat dat echt heel pijnlijk is dus dan zou ze het echt wel uitschreeuwen.. en dat doet ze totaal niet. Ze zit voor mijn gevoel alleen net iets te vaak aan haar oor om te denken dat het toeval is Afijn.. kwestie van in de gaten houden.. L is nu paar uurtjes bij mn moeder, kan ik me even focussen op mijn theorie examen (auto). Ik kan vrij snel en makkelijk leren, maar niet als L erbij is.. Achja hebben ze ook even oma/kleindochter quality time Ga me nu maar eens verdiepen in de voorrangswegen en verkeersborden..
Succes lynn met leren!! Een rijbewijs met een baby is toch wel heel fijn. Bah koekie dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt! En wil ik dus ook niet. Vraagje wassen jullie ook nog echt na elke handeling de handen?? Ik wel nog steeds en heb de kloven als bewijs het is gortdroog en springt elke keer open. Pijnlijk en lelijk!! Heb nu van dat speciale spul voor kloven wat je erop kan spuiten en dan komt er een laagje over. Hoe doen jullie dat?? Smeren helpt hier niet (meer)!!
Succes lynn met je theorie. Hoe gaat het met lessen. Lukt dat een beetje? Het viel me vanmorgen op dat als ik uit het beeld ben van A ze gaat huilen en als ik weer terug ben is het oke. Ik dacht dat die fase pas later zou komen? Gaan nu maar eens wat meer Kiekeboe spelen en blijven kletsen als ik bijv. In de keuken ben. Volgens mij hebben we hier de 4 maanden sprong achter de rug? Ze kletst sinds 2 dagen veel meer, is een stuk alerter en oogt "wijzer". Het wordt al een echt meisje i.p.v. baby...
Ohw en zo ja hoe lang moet ik dat handen wassen nog volhouden dan. Ik zal ff uitleggen ik was echt nog elke keer mn handen als ik hem op ga pakken ook al heb ik niks bijzonders gedaan. Na een toiletbezoek en de afwas enzo natuurlijk altijd handen wassen
Ik heb overal in huis van die flessen met desinfectant staan waarbij je geen water nodig hebt. Hier wordt het erg veel gebruikt. Verder was ik ook wel regelmatig mijn handen onder de kraan maar als ik bijv. Boven de luier verschoon spray ik er wat op. Heb gelukkig geen kloven. Lijken me erg pijnlijk. .
Hier hele trotse mama!!! Vandaag heb ik em voor t eerst zien rollen!!!! Was volgens mij wel per ongeluk en eenmalig maar zo trots en leuk!!!
Even snel reageren hoor tussen het leren door Lessen gaat goed.. ben een natuurtalent Nee grapje natuurlijk.. vind autorijden erg leuk, het is ff wennen, maar heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen @handen wassen.. doe ik hier eigenlijk alleen nadat ik naar de wc ben geweest, luier verschoont of indd na de afwas ofzo.. tussendoor niet.. tenzij het nodig is natuurlijk als mijn ouders op visite zijn met de hond ofzo en ik heb hem geaaid.. maar misschien dat uierzalf helpt tegen de droge handen bibi? Al is dat wel lastig met het oppakken van C @rollen.. wat goed bibi! Kan me voorstellen dat je trots bent! L rolt nog niet.. ja alleen met mijn hulp, maar dat telt niet als ze op dr buik ligt maakt ze wel aanstalten om vooruit te komen.. soort kruipen, maar dan alleen met haar benen zeg maar en als ze op haa rug ligt pak ze met haar handjes haar voetjes vast.. ook zo schattig! Zo! En nu weer verder leren..
Ohja koekie en dat huilen bij weglopen doet L ook.. alleen is terugkomen dan vaak niet genoeg.. dan wil ze ook meteen opgepakt geknuffeld worden... zo van: nu je r toch bent mam
Goed zo bibi! Mag je zeker trots op zijn! Hier wordt wel druk geoefend met rollen maar tot nu toe lukt het alleen om van rug naar zij te rollen. Met behulp van mijn handen lukt het wel maar verder wacht ik nog in spanning af is hier eindelijk het zonnetje door de mist gekomen ligt A nog steeds te slapen. . Hopelijk wordt ze gauw wakker want dan kunnen we Nog even lekker wandelen. (En wat lekkers halen voor bij de koffie vanavond ) Fijn dat het lessen goed gaat lynn. Ik vind auto rijden ook erg leuk. Enige nadeel is dat ik me snel kan irriteren aan "slakken" in het verkeer. Ik rij graag een beetje door
Hier ook weer achter de laptop gekropen voor een reactie. @tulp fijn dat alles goed was met het schedeltje, hopelijk kan fysio helpen. Fijn dat de 12 weken echo goed was. Spannend joh een 2e, ik mis het zwanger zijn echt heel erg maar een 2e wachten we nog maar ff mee. @salapio wat op tijd een tandje. Ben benieuwd wanneer die hier zal komen. @mutsje ik gebruik hem alleen als het fris is een katoenen mutsje. In de mc ook een voetenzak en dat is meer dan voldoende. @prikjes, de arts heeft liever dat die op schoot zit en de vpk die doet het als hij op tafel ligt en dan krijg ik hem gelijk weer bij me. De prikjes zijn ook al laatste dus gelijk aankleden en naar huis. @verschonen doen wij nooit s'nachts, hij krijgt dan ook geen voeding ofzo. Misschien een idee om voor de nacht dan een maatje grote te nemen zodat je dan niet hoeft te verschonen. @lynn fijn dat de heupjesecho goed was. Ben je al bij fysio geweest? Spannend je eerste rijles, dat is voor mij al bijna 10 jaar geleden. Hoe ging het? Succes met je theorie. @vakantieplannen, nog geen idee. Vl is ander werk gaan doen en moet nog kijken wanneer het uitkomt om vakantie te nemen, of we weg gaan weten we ook nog niet. @drinken, hier ook onrustiger, N wil vooral al te graag zelf de fles vast houden maar houd hem niet hoog genoeg met als gevolg er niks uit komt. Hij drinkt zijn flesjes wel allemaal leeg. @bibiq strekte de komende tijd, lijkt me een lastige beslissing. Hopenlijk komen jullie er samen uit. @koekie fijn dat het provoceren goed gaat, vraag me toch stiekem af wat het eigenlijk is #schaam# Hoe gaat het nu met de eczeem? @luiers hier maat 3 maar duurt niet lang meer dan kunnen we denk ik over op 4. Hier gebruiken we kruidvat, vind pampers duur en ook waardeloos. Heb ook keer jumbo eigen merk gehad ( is gewoon huggies) maar daar was ik ook niet kapot van. @handen wassen. Hier gewoon normaal, dus niet na elke handeling. Ik heb ook droge handen als ik dat doe heb ik geen vel meer over ben ik bang. Nu op de meeste wel gereageerd, sorry als ik wat vergeten ben. @hier gaat alles wel aardig goed. N heeft wel af en toe van die dagen dat die aan het jammeren is. De reden weet ik niet, vooral tijdens eten koken is het lastig. Wel word hij de laatste 2 weken s'nachts wakker. Is dan wat aan het huilen maar niet echt wakker. Geef hem zijn speentje en het is dan ook weer klaar. Zijn gisteren bij fysio geweest en de linkerkant van zijn nekje beweegt hij nog niet zo soepel als rechts, mogelijk is dat ook de oorzaak dat hij wakker word. Hopelijk heeft de behandeling geholpen en heeft hij er minder last van, moeten over week weer komen.
Aaah panda dat lijkt me best vervelend idd als zn nekje niet lekker meedraait. Zit het vast oid, in de spieren bedoel ik, zoals volwassenen dat weleens hebben? Ik vind het heel erg idd maar ik mis het zwanger zijn ook best wel. Als ik dan een dikke buik zie denk ik alweer aaaahhhhwww. Maar moet er niet aan denken om nu al een tweede te krijgen. En daarnaast zit t er voorlopig niet in. Verder hier echt een topdag! Uber trotse mama!! Rollen was verassing 1. Maar vandaag heeft ie ook voor t eerst echt een beetje een hapje gegeten. Broccoli vindt ie dus enigszins te doen haha. Dat heeft ie van zn moeder, ik ben er gek op! Na de wortels en bloemkool wat echt geen succes was met na 2 uitgespuugde hapjes huilen, bleef de broccoli enigszins binnen en werd de lepel met meer verwelkomt met een open mond, wel in combi met een lichtelijk vies gezicht maar niks in vergelijking met de voorgaande groente! En dus wederom een blije mama Nu ga ik slapen. Morgen met mn broertje en C naar hilversum. Mn broertje gaat tattoo zetten en ik mag mee voor de gezelligheid en daarna even winkelen en hapje eten. Heb er zin in!!