Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wat een topdag voor je bibi! Geniet ervan! Hoop dat je morgen wederom een leuke dag krijgt :)

@panda: provoceren houdt in dat je je kindje weer kleine beetjes eten geeft waar een verdenking was van een allergie.. ( of zoiets maar zal het even uitleggen ;) )
    A had en verdenking van koemelkeiwit allergie. Helaas zijn toen overgestapt op andere voeding; pepti. Om dat vergoed te krijgen moet je een provocatie test doen. Om dus te bewijzen dat het daadwerkelijk kma is.
    Je geeft dan kleine beetjes standaard voeding en bouwt dit op. Konden de klachten terug heeft ze kma en krijg je de voeding vergoed. Het lijkt erop dat A het niet heeft. Nu al een week over op de standaard voeding en behalve het eczeem gaat het prima. Waarschijnlijk hadden haar darmpjes Nog even een soort van "boost" nodig denk ik ;)
    duidelijk panda? En je hoeft je er niet voor schamen hoor. Ik weet ook niet alles :D

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik was altijd mijn handen na het verschonen (immers toiletbezoek C) en na mijn eigen toiletbezoek, als ik van buiten kom en aan vanalles heb gezeten (kinderwagen uit de auto etc). Ik krijg er ook wel droge handen van, maar ik smeer er regelmatig kokosolie op (pot, vrij hard spul tot je het in je handen neemt) en dat helpt wel. Dat is in ieder geval niet giftig zoals sommige handcremes wellicht zijn. En C sabbelt en bijt nogal veel op mijn vingers.
    Hij heeft wel een bijtring, maar zolang hij die verticaal in zijn mond probeert te stoppen levert dat vooral frustratie op :)

Overigens is een flesje desinfectiespul lang zo goed niet als gewoon wassen met water en helemaal niet als wassen met water en zeep. Het is een soort van behelpen voor als je ergens bent waar geen water en zeep voorhanden is; dan is dat spul beter dan niks.

Leuk he, dat omrollen! Doet C hier ook. Eerst een paar keer op een dag, nu weer wat minder, maar dat komt wel weer terug.

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hmm daar heb je misschien wel gelijk in thauma. Het is niet zo dat ik helemaal niet mijn handen was met water en zeep maar ik vind het voor "tussendoor" wel erg makkelijk. Bijv. Na kat aaien. Ik doe het ook wel eens na het verschonen. Anders moet ik A iedere keer weg leggen in de box. Hoe doe jij dat thauma?

4. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames! Nou mn broertje is weer een tattoo rijker en hij is erg mooi geworden! Hilversum heeft een leuk centrum dus we hebben wat rondgelopen en gekeken. En hapje gegeten. Maar wat was t koooooouuuuuudddddd!!! C. Vond t prachtig in de tattoo shop! Zat lekker rustig om zich heen te kijken en al die aandacht vond ie ook! De kleine charmeur lekker lachen naar iedereen!

Handen wassen doe ik nog steeds veel. Nu moet ik zeggen dat ik voor de zwangerschap en C. Ook al vaak mn handen waste omdat je inderdaad overal aan zit en ik heb een beetje een soort vieze handen fobie. Maar sinds C dus nog vaker en nu dus kapotte handen. Maar ik heb er wat op gevonden het is wel beetje prijzig spul maar t heet nestosyl en legt een soort laagje over de droge gescheurde plekken. Je sprayt 1 x per dag of om de dag. En je kan gewoon handen blijven wassen. Problem solved!!!

Gister begonnen met sporten 30 day shred level 1. Daammmnn dat is best pittig!! En heb de spierpijn als bewijs! Vanavond weer. Het is een halfuurtje workout alles bij elkaar. Je kan het thuis doen. De filmpjes staan op youtube en het wordt allemaal duidelijk en goed uitgelegd. Het zijn 3 levels en elke level doe je 10 dagen. En hopelijk met resultaat. Daarna kan je het weer opnieuw doen of 1 van de andere workouts van jillian micheals.
    Ik doe t als C zn laatste voeding heeft gehad en op bed ligt. Voelde me al gelijk weer lekker na t sporten. Hopelijk geeft t snel resultaat en krijg die laatste 2 kilo en dat flubberbuikje ook nog weg.

5. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Klinkt goed Bibi! Ga me ook maar een verdiepen in die 30 day shred.. klinkt allemaal wat heftiger en intensiever dan mijn 1× in de week sportschool ;) en ik heb nog wel meer dan 2 kg te gaan:D Fijn dat C het naar zijn zin had in de tattooshop! Leuk hoor!

@panda hopen dat de fysio helpt! Kan me voorstellen dat dat best dwars kan zitten tijdens het slapen

@koekie ik leg L na het verschonen altijd even terug in haar bedje en ga dan luier weggooidn en handen wassen. Maar e badkamer zit ook naast haar kamertje dus ben dan xo weer terug

@hier gaat alles wel goed. L slaapt wel heel veel de laatste dagen.. gisteravond om 21:00 uur naar bed gegaan en ze heeft geslapen tot 09:30 vanmorgen en om 10:15 hebben we haar weer terug gelegd en nu slaapt ze nog.. moet ik wel bij zeggen dat ze vannacht wel onrustig heeft geslapen, hoorde dat ze veel wakker was. Niet huilen, maar wel aan het draaikonten zeg maar.. lag vanmorgen ook op haar deken in plaats van eronder (hoe doet ze het toch:()

6. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    @30 days shred: heb even op Youtube gekeken en ziet er best goed uit! Ik hoef geen kg's meer te gaan, maar m'n velletje kan op sommige plekken wel wat strakker ;) Jammer dat het Amerikaans is, vind ik altijd zo 'overdreven' klinken.

@oortjes: wist ook niet dat je die niet schoon moet maken. Heb speciale baby-wattips dus die gebruik ik een paar x per week. Mijn eigen oren maak ik iedere avond schoon, meer een gewenning dan dat het nodig is! Wat is de reden dat het niet mag?

@handen wassen: doe ik alleen na luier verschonen, toiletbezoek, poetsen/opruimen en eten. Mijn handen worden door een creme juist vaak nog droger dan vetter!

@hier: gisteren had L. een slaapdagje, maar lees ik hier meer. Misschien iets wat bij de leeftijd hoort?? Ik was bang dat ze ziek zou worden (ze is ook veel aan het hoesten en proesten), maar vandaag is er geen vuiltje meer aan de lucht. Gelukkig!!

7. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik leg m na het verschonen even in het ledikantje of in de box of op zn speelkleed. Dan ruim ik de boel op en was ik mn handen. Duurt misschien 2 minuten. Ondertussen babbel ik wat met m ofzo.

Een tattoo? Je moet maar durven :)

8. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oorsmeer is een natuurlijke bescherming. En die wattentips duwen de troep er vaak juist in. Ook voor jezelf niet zo goed. Ik gebruik die baby wattentips eigenlijk niet. Alleen soms om even natgemaakt wat opgedroogde snotjes aan het binnenrandje van zn neusje te halen.

9. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat is t hier stil! Iedereen een goed weekend gehad?
    Hier wel hoor! Morgen mag ik weer werken helaas. Dus nog even van de tijd met C genieten. En strax weer lekker sporten. Ik vind het heerlijk dat ik een full workout kan doen in een halfuur en mn huis niet uit hoef en niks hoef te regelen qua opvang enzo. Ik vind dit echt ideaal!

C heeft vandaag aardig wat frustraties naar alle speeltjes die hij niet in de mond kan stoppen.

10. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @bibiq N heeft last van KISS, hebben al een aantal behandelingen hiervoor gehad bij de fysio. Het zou eigenlijk over moeten zijn maar blijkbaar is het nog niet helemaal zoals het moet. Het heeft idd met spieren te maken en voorkeurshouding heeft er ook mee te maken. Leuk is dat he als ze weer wat kunnen. Fijn dat je het leuk hebt gehad in hilversum. Wat voor tattoo heeft je broer gezet? Leuk dat C zich ook zo heeft vermaakt. Succes met 30 days, bevalt het je?

@koekie, dankje voor je duidelijke uitleg. Ik snap het helemaal. Fijn dat het toch geen kma blijkt te zijn. Hopelijk vertrekt de eczeem ook snel.

@oortjes ik maak ze ook nooit schoon met wattenstaafjes. Bij mezelf ook niet, alleen als ik echt heel veel jeuk heb. Je kunt je oren behoorlijk beschadigingen met een wattenstaafje. Oren reinigen zichzelf.

@hier N was vrijdag behoorlijk onrustig en zaterdag was helemaal drama. Alleen maar huilen en kreunen niks was goed. Heb dus de hele dag met een huilende N op schoot gezetten ik was helemaal kapot. Vond het vooral vervelend omdat ik niet wist wat er was en wat ik voor hem kon doen. Zondag was het alweer een stuk beter en vandaag helemaal. Hij was de afgelopen dagen niet veel aan het kletsen ook. Ik heb trouwens erg weinig energie en ben erg moe. Zijn er meer die hier last van hebben?

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ja inderdaad rustig hier.
    Hier een goed weekend gehad, vandaag gewerkt en vanavond een emo avondje. Mn hormonen zijn nog aardig van slag en helder nadenken zit er ook niet echt in. Moet nu eigenlijk slapen want morgen weer werken maar mn hoofd zit nog helemaal vol. Klinkt misschien gek maar ik kan me er zo aan irriteren dat er andere mensen aan mijn dochtertje zitten en in mijn huis bezig zijn. Het voelt soms gewoon niet meer als thuis. Spullen die op andere plekken staan enz. Is natuurlijk allemaal goed bedoeld het opruimen enzo en ik verwacht echt niet dat alles op precies dezelfde plek terug gezet wordt maar het irriteert me zooo. En dan snap ik mezelf weer niet want ze bedoelen het echt allemaal goed en ze hebben het beste met mij/ons voor.. en als ze morgen weg zijn loop ik eerst Door het huis om alles weer goed te zetten / leggen. Best erg eigenlijk. ..
    maar oh wat jeuken mijn handen om de 2 drinkglazen (!) met hyacinten voor het raam te verpotten en goed te zetten ( lees; niet tegen elkaar aan maar symetrisch voor het raam).
    Ben normaal echt niet zo hoor maar ik merk dat ik me steeds meer vast houdt aan dat soort dingen. Misschien maar eens in de gaten houden. Denk dat het vooral nog met mijn hormonen te maken heeft maar wel erg irritant.
    Behalve alle tranen die ik vanavond vergoten heb, en mijn irritaties gaat het goed hier. Met A gaat het ook goed. Gisteren een "ik wil niet slapen" dagje en vandaag slaapt ze super!
    Wel verandert haar ontlasting sinds zaterdag. Normaal was het groenig en breiig, nu worden het al een beetje echte, groenachtige drolletjes. Herkenbaar of komt dat doordat ik nu op de standaard voeding over ben?

nou fijn dat ik even mn emoties hier kon spuien. Voel me nu al beter en maar lekker proberen te slapen dan.
    Slaap lekker allemaal.

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda ja hier ook erg moe en weinig energie maar komt denk ik ook omdat A steeds vroeger wakker wordt. Vanmorgen was ze om 5.30 al aan het kletsen! :$

13. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Vervelend dat je je zo voelt koekie. Hopelijk gaat het vandaag beter. Ik neem aan dat de oppas (opa/oma?) dat doet?
    Hier irriteer ik me juist aan dat mijn schoonouders weinig "durven" als ze in ons huis oppassen. Gister kwam mijn man thuis, zit z'n vader in z'n jas op de bank... We hebben ook gewoon verwarming, als je het koud hebt! Laatst hadden we vergeten te zeggen dat er nog brood in de vriezer zat, hebben ze de hele dag op 4sneetjes brood geleeft met z'n 2en. Dan ga je toch op zoek? Of zelf wat halen bij de winkel? Ik durf eigenlijk niets tegen ze te zeggen over wat ik niet goed vind wat ze doen, omdat ze al zo weinig durven. Ze willen zo graag oppassen dat ze proberen ons zo min mogelijk tot last te zijn, maar dat werkt juist tegenovergesteld. Nou ja, we zullen ons evenwicht nog wel vinden, denk ik.

Bibi, goed bezig met het sporten! Fijn dat je het ook lekker vind om te doen.

14. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lili, gewoon een briefje op tafel leggen oid volgende keer voor opa en oma... schaaltje met wat lekkers met een briefje erbij: "als je wat wil hebben, gewoon pakken!"
    Of gewoon lief zeggen he... van "joh, dat hoeft toch niet? Trek gerust de kastjes open hoor!!!"

Hier geen gehuil en onrust. Maar als C een hangdag heeft draag ik hem gewoon veel in de doek en dan is het al snel goed. Het huilen beperkt zich dan tot de minuut nadat ie in de doek zit :)

Het weekend was een beetje raar. We gingen belastingaangifte voor oma, bij oma doen. Maar de site van de belastingdienst lag eruit, dus dat was niet echt gelukt. Maar goed, oma heeft wel wat meer tijd met C kunnen doorbrengen.

Ik ben ondertussen druk met C aan het oefenen met een flesje. Iedere dag weer even proberen. Ik sluit niet uit dat ik binnenkort weer aan het werk moet en dan zal ie toch ook moeten eten. Ik ben best bang dat het dan mis gaat met de productie. En ik zie er zo tegenop om C achter te laten!! Geen opa of oma hier die langer dan af en toe kan oppassen, dus het wordt een kdv of gastouder. We zijn druk aan het zoeken, maar ik krijg alleen maar buikpijn bij het idee... :(

15. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    We hebben al in diverse gesprekken aangegeven dat opa en oma zich vrij moeten voelen in ons huis als ze oppassen en gewoon kastjes mieten opentrekken, maar dat lijkt nog niet echt aan te komen. Nou ja, beter dan andersom, denk ik.

Goed dat je aan het oefenen bent Thauma! Met je productie komt het vast goed. Ik kolf erg wisselend, maar Lucas heeft er altijd genoeg aan. En hij plant rustig een regelmomentje in als het nodig is. En (iig bij ons in de regio) is er tegenwoordig veel keus in opvang, dus wij zijn overal wezen kijken en praten en hebben dus ook echt een opvang die bij ons past. C achter laten is ook moeilijk. Maar het komt allemaal goed! Bereid je goed voor en probeer weinig te stressen (makkelijk gezegt, ik weet het).

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lili, en desondanks doen ze het niet? Tja... moeten ze dan toch ook maar zelf weten?

Koekie, ik lees net pas je post, sorry!
    Ja, ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om telkens iemand in je huis te hebben. Zou ook niet graag een oppas aan huis hebben moet ik zeggen. Maar waar anderen het fijn vinden om lekker naar huis te fietsen als grens tussen werk en thuis, kun jij misschien gewoon een rondje door het huis inplannen als iets wat er gewoon bijhoort? Je komt thuis, rondje doen en alles goed zetten en dan ben je pas ECHT thuis... Kan heel lekker zijn hoor? Net zoiets als je hakken uit, je huispak en je sloffen aan en dan pas neerploffen :)

17. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Koekie he bah wat vervelend dat je je zo voelt! Maar kan het me heel goed voorstellen hoor.. en het zal ook wel met je hormonen te maken hebben inderdaad. 9 maanden op, 9 maanden af he.. Ik zou proberen het ook zien als iets moois, namelijk dat de oppas zich thuis voelt in jouw huis.. Lijkt me toch ook niet onbelangrijk :)

@Lili grappig, bij jou dus het tegenovergestelde! Misschien heeft het tijd nodig voor opa en oma zich een beetje 'thuis' gaan voelen? En aangezien je het al met ze besproken hebt.. tsja.. dan ligt de bal nu een beetje bij hun.. Meer kun je niet doen toch?

@Thauma goed dat je aan het oefenen bent met de fles! Accepteert ie het een beetje? Heeft hij weleens eerder de fles gehad als jij even weg was? Zal best wennen voor hem zijn (en ook voor jou) Heb je al zicht op een baan?

@panda vervelend dat je zo een onrustig weekend heb gehad met N! Misschien een sprongetje? Ik vind het ook nog steeds lastig hoor om te bepalen waarom L huilt.. soms leg ik me maar gewoon neer bij het feit dat ik het waarschijnlijk toch nooit te weten kom ;) maar vervelend is het wel.. Hier trouwens ook weinig energie en moe.. vooral als L een "lastige" dag heeft.. Hier heeft het overigens ook wel een medische oorzaak (ijzertekort en bloedarmoede). Ik drink nu twee keer per dag een ijzerdrankje en dat helpt heel goed.

@hier vandaag met L boodschappen gedaan en ze is voor het eerst in de wandelwagen inzet mee geweest.. Vorige week moesten we tijdens het wandelen tot twee keer toe vroeg naar huis omdat ze ontroostbaar begon te huilen in de wandelwagenbak. De wandelwageninzet kan redelijk plat en ze ligt er stabiel in.. en mevrouw vindt het helemaal geweldig. Ze heeft zelfs geslapen.. en dat had ik toch niet verwacht nu ze alles en iedereen kan bewonderen.

18. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Koekie hier ook wat stevigere ontlasting sinds dat we zijn overgestapt op de standaard voeding. De pepti is vrij dun en waterig dus vandaar de ontlasting dat ook was. Zolang ze zelf geen last heeft met poepen is het allemaal denk ik niet zo'n probleem.. De kleur zegt volgens mij niet zo heel veel. Bij L verschilt de kleur iedere dag. Nu krijgt ze ook hapjes, dus dat heeft ook invloed op de kleur, maar ook daarvoor veranderde de kleur weleens.

19. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Lynn, fijn dat de wandelwagen inzet goed bevalt. Lijkt me inderdaad niet leuk als je kindje in de bak ligt te huilen.
    Vervelend dat je last hebt van ijzertekort. Lijkt me best zwaar met zo'n kleintje. Mag ik vragen hoe je er aan komt?

Jullie hebben natuurlijk gelijk, dat de bal nu bij hun ligt, maar vind het toch lastig. Ik heb juist nooit zo'n last van als dingen niet op z'n plaats staan, gelukkig. Ben ook niet zo'n opruimer of poetser. Daarin helpt het wel dat m'n schoonouders elke week langskomen om op te passen, heb ik wat meer motivatie om het huis een beetje presentabel te maken ;) haha. Voorbeeld: mijn schoonmoeder strijkt wat kleding voor ons als ze hier is, nu was de wasmand wel erg vol, dus heb ik zondag eerst zelf nog staan strijken omdat ik nou ook niet de indruk wou wekken dat we alles voor haar bewaren! :)

20. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Zo, nu lekker met de voetjes omhoog! :D

vandaag is het beter gegaan. Het "probleem" is ook dat ik het allemaal wel weet. Ik ben heel erg dankbaar dat zij (voorlopig) 2 dagen op willen passen. Anders zou A 2 dagen naar de opvang moeten. Zou en hoop geld kosten en nu krijgt ze alle aandacht in haar eigen vertrouwde omgeving. Maar anderzijds vind ik het ook vervelend dat er iemand aan mijn spullen zit. We hebben duidelijke afspraken gemaakt. Zo is het wasgoed absoluut verboden terrein net als onze slaapkamer. Ik vind dat zo persoonlijk. Wel vind ik het prima dat er wordt gezogen, ramen lappen ed als A maar wel altijd voor gaat!
    Nu denk ik ook bij mezelf, wat maakt het nou uit hoe die plantjes staan, dan zet ik ze toch weer goed? Dus ik denk dat dit echt het hormonen werk is ;)

Grappig Lili, want als mijn moeder oppast is het net als bij jou. Haalt haar eigen brood bij de bakker, heeft zelfs oplos koffie meegenomen (terwijl wij altijd koffie in huis hebben) en lijkt niks te "durven" in huis.

Wij hebben sinds deze week een oppasboekje liggen. Kunnen de oma's en opa iedere keer opschrijven wat ze gedaan hebben. Ook zit er een a4 in met alle afspraken omtrend A. Vind ik ook leuk om later aan A te geven. Misschien kun je ook zoiets maken , zodat ze misschien wat meer durven?

Ik was normaal ook nooit zo'n opruim en schoonmaak typje maar sinds we 2 jaar geleden dit huid gekocht hebben, gestript en zelf weer helemaal hebben opgeknapt ben ik zo trots dat ik met alle plezier opruim en poets. Ben zo trots op ons huis :D in ons oude huis had ik dat absoluut niet. Was het soms echt smerig te noemen, maar nu gelukkig geen last meer van.

@thauma; kan me voorstellen dat het vervelend voelt als je misschien binnenkort weer aan het werk moet. Ik heb er ook veel moeite mee gehad. De aanloop ernaar toe en de 1e week. Nu is het alweer mijn 3e werkweek en helaas voelt het alweer als vanouds. Verlof voelt als lang geleden. .. Hoeveel uur /dagen wil je gaan werken? Tja alle opvang hebben voor een nadelen denk ik. Ik hoop dat jullie een goede keuze kunnen maken die bij jullie past.

Ik loop op dinsdag al een rondje door het huis om alles weer goed te zetten maar om dat nu op maandag te doen als ze erbij zijn? :$ Ze slapen namelijk bij ons op maandag omdat ze een behoorlijk eindje moeten rijden. Al moet ik zeggen dat de hyacinthen nu nog steeds in de drinkglazen staan. Kan me er vanavond niet druk om maken ;)

@lynn; heb je ook gelijk in. Die gekke hormonen ook!
    Vandaag heeft A 4x gepoept! :$ van groene drolletje tot gelige breiige derrie. Ach, ze is het in ieder geval kwijt. Maar ik schrok wel even van haar allereerste drolletje. Apart Hoe snel dat allemaal kan wisselen.
    Hier nog geen hapjes maar fijn dat ik alvast weet dat ik dan niet hoef te schrikken.

Hier bevalt het nog prima in de wandelbak. Met de klep naar beneden kan ze voldoende zien in de winkels. Slapen doet ze er niet meer in maar huilen ook niet gelukkig. Fijn dat de wandel inzet werkt lynn!

@Hier; vanmorgen begon A om 5 uur te kletsten! Gelukkig is ze na een half uurtje weer gaan slapen maar mama lag sindsdien wakker.. nu dus de hoogste tijd om tot de laatste voeding te relaxen op bank ;)

Deel Deze Pagina