Dames ik heb de oorzaak gevonden hoor en aangepast dus jullie kunnen spieken! Panda de migraine is weer over ja, gister nog wat naweeën zeg maar. Maar merk wel dat ik echt even pas op de plaats moet nemen. Ik doe t nu natuurlijk ook allemaal alleen dus echt op mezelf letten en mn rust pakken. Gelukkig over anderhalve week net zo lang vakantie. Ff bijkomen. Vandaag was ik ook echt kapot en luo dus daar maar naar geluisterd. Niet eens buiten van t weer genoten maar wel vanuit huis haha! Wow 6 maanden alweer! Wat gaat t ontzettend snel allemaal zeg. C. Heeft hoer vandaag met hele lichte ondersteuning 7 sec lang gestaan!! Hij was weer lekker aan het bounce en ineens hield zich helemaal gestrekt en stond ie dus terwijl ik hem heel lichtjes vast had!! Wat was ik weer trots!! Heerlijk al die momenten met mn baby. Soms vind ik het nog zo onwerkelijk dat dat kleine schattige lieve mannetje toch echt van mij is.
Ahhh Bibi wat een knap ventje zeg! En wat een mooie bos met haar! Hij ziet er al zoveel ouder uit dan L.. terwijl ze niet eens zoveel schelen! Wat knap dat ie al staat! Zit hij ook al zelfstandig? Ik vind het soms ook onwerkelijk hoor om te bedenken dat L gewoon mijn dochter is.. Mooi he hoe de natuur werkt? @ panda kan me jou gevoel wat betreft oppassen heel goed voorstellen.. Vl vertelde vandaag dat zijn moeder aan hem heeft gevraagd om 1x in de twee weken op te passen bij haar thuis. Ze vindt dat ze erg weinig tijd met L door brengt. Dit ben ik met haar eens. Mijn sm is een druk bezette vrouw en heeft weinig tijd. Maar of 1x in de twee weken oppassen nu de oplossing is Sowieso heb ik iets tegen 'zomaar' oppassen als ik gewoon thuis ben.. En bovendien huilt L altijd als sm haar vasthoudt (doet ze niet alleen bij sm, maar bij iedereen die ze weinig/nooit ziet en dus niet 'kent'). Het idee dat ik haar daar (huilend) achter moet laten Ik vertrouw mijn sm overigens volledig hoor en ik vind haar een leuke oma.. maar mijn gevoel zegt dat ik dit niet wil. Sowieso: een baby is geen gadget ofzo die je even kunt 'lenen'. Vl begrijpt mij maar vindt ook dat het misschien goed is voor L en het een manier is om het huilen bij vreemden terug te dringen (doet L veel en vaak, een vreemde hoeft maar wat tegen haar te zeggen en ze trekt een pruillip, vervelend voor die vreemde maar vooral voor L vind ik) Dan denk ik: tsja als je 1x in de twee weken tijd hebt om op te passen (Ze heeft 1x in de twee weken een vrije dag), dan zou je ook tijd hebben om langs te komen en je kleindochter wat vaker te zien. Ze weet immers dat ik geen werk meer heb. Pak dan de telefoon en vraag of je even langs kunt komen. Maar dat heeft ze nooit gedaan... Dus snap jou gevoel wel panda. Het oppassen zal een keer 'moeten', maar liever niet
@bibiq soms is even pas op de plaatst nodig en dan moet je dat ook doen. Kan me voorstellen dat als je er alleen voor staat lastig is. Geniet van je vakantie. Leuk is dat he als ze steeds meer kunnen. N probeert nu echt omhoog te komen om te gaan zitten. Elke dag komt hij een stukje verder, ben benieuwd wanneer hij zelf gaat zitten. Wat een leuke foto's, knap kereltje @lynn ja oppassen als het niet nodig is vind ik ook beetje raar. Ze kan dan ook vaker op visite komen idd. Hier hebben s-ouders een eigen zaak, die komen nauwelijks op visite (gelukkig). Ze zal het vast wel goed doen maar vooral op haar manier. Dat is nou juist het punt. Ze roken ook en wil dat niet in de buurt van N, als wij erbij zijn doen ze het niet maar of ze dat doen als wij er niet bij zijn tja dat weet ik dus niet. En zo zijn er nog wat puntjes dat ik denk hmmm. Het zal toch maar eens moeten, al zal ik niet veel plezier kunnen hebben op zo'n moment dat hij daar alleen is. Hier ff foto van N. Ik haal hem later wel weer weg.
Haha dank lynn!! Het is zo'n leuk mannetje! Zitten zelfstandig gaat nog niet helemaal ook maar een paar seconden maar hij is heel erg aan t oefenen ermee. Ja oppassen blijft een issue he als moeder zijnde doet niemand het zo goed als jij zelf! Maar het is echt een kwestie van doen. Wel vervelend dat L huilt bij vreemde maar hoort ook een beetje bij de tijd he. Ja lastig Lynn aan de ene lijkt t me ook een mooie momentje om even lekker wat tijd voor jezelf in te plannen en je rust te pakken en je lekker op te laden voor de dagen dat je weer alleen bent met L. Aan de andere kant snap ik jou ook wel als je zegt dat ze dan inderdaad ook even op visite kan komen. Verder kan het inderdaad helpen bij de eenkennigheid en is t ook goed om een band op te bouwen met haar oma waardoor ze misschien niet meer huilt bij haar?
Wat een schatjes zeg! En bibi wat heb je een wijs mannetje! A wil graag zijn telefoon nummer hebben @hier; weet niet wat het is: last van de klok, last van dwars zittende ontlasting, last van lactulose, last van een sprongetje of gewoon haar dag niet maar tjonge jonge wat ben ik het zat vandaag! Vanmorgen goed geslapen, gegeten, gepoept en weer op bed gelegd. Geslapen tot 11.20 uur. Gegeten en toen. . Wakker tot 18.30 uur! uurtje geslapen en toen weer huilen. Dus weer eruit. Om 21.00 flesje en naar bed. Viel als een blok in slaap Maar wat was mama het zat vandaag zeg. Misschien ook door te weinig slaap en omdat ml ziek was waardoor weinig hulp.. A was veel aan het miepen vandaag. Weinig slapen dus, veel windjes laten, veel pruillipjes en huilen maar trek een gek gezicht en ze lag in een deuk! Spelen is leuk maar alleen met mama, op schoot zitten is leuk maar alleen bij mama, eten is leuk maar met de fles spelen is nog veel leuker, op de grond spelen is leuk maar o wee als mama opstaat.. Vanavond even de tv aangezet maar o wee als de kat voor het beeldscherm gaat zitten.... Nou ja, zo'n dag was het dus. Erg vermoeiend en vooral sneu voor papa. A wilde echt niet bij hem zitten. Begon heel hard te huilen en als ik haar weer vast had was het oke. Zo zielig voor papa. @oppassen; oppassen om het oppassen zou voor mij ook niet hoeven hoor. Als ze A willen zien dan kunnen ze toch langskomen? Hier is het gelukkig niet van toepassing omdat de oma's en opa al wekelijks oppassen. Wel hebben we hier het issue betreft logeren. Opa en oma willen graag dat A bij hen komt logeren. Laten dat ook regelmatig doorschemeren. Zolang het niet nodig is gebeurd het niet. Pas als A op een leeftijd is dat ze het leuk vindt. (En ik hoop dat dat nog heel lang duurt ) In mei hebben we een bruiloft (van mijn zwager en schoonzusje). Schoon Oma en opa vinden dat A dan prima bij oma (mijn moeder) kan slapen zodat ik s avonds op het feest kan zijn. Ze vinden het "raar" dat ik (in overleg met ml) ervoor kies om voor het diner naar huis te gaan met A. Aangezien kinderen voor het diner weg moeten zijn smeer Ik hem dan ook maar als het goed is nu ook een foto van mijn meisje? Op de kop maar goed, hij staat er! Haal m morgen wel weg. .
Aaah panda en koekie en wat leuk ook die foto's! Leuk om te zien hoe de kindjes er nu uitzien na de eerste geboortefoto's. Maare telefoonnummers uitwisselen stel ik zo lang mogelijk uit . Maak me soms nu al zorgen over de tijd die nog ver voor ons ligt. Maar het gaat allemaal zo snel tegenwoordig met die kinderen, waar is de tijd van de kuisheidsgordel gebleven, ik ga het denk ik weer introduceren hihi!! Panda klopt wat je zegt, ik probeer echt zoveel mogelijk te luisteren naar mn lichaam. En dus rust te nemen wanneer dat nodig is. Deze komende vakantie ga ik niet weg maar ben wel van plan het lekker rustig aan te doen en heerlijk weer thuis keuvelen met C sinds mn verlof. En lekker 2 dagen echt voor mezelf als C met papa mee is. In juni heb ik weer 2 weken vrij en dan ga ik een midweek in een huisje ergens zitten bij gelderland met C en mn zusje. Heb ik ook al veel zin in ook al is t nog ver. Dat wordt mn eerste minivakantie met C. En voor mn zusje en mijzelf is t ook wel ff lekker er tussenuit. Zijn er trouwens mensen die dit jaar al naar het buitenland gaan met de kleine? Balen koekie dat A. Zo'n dag had. Helemaal als papa dan ook niet goed genoeg is. C was ook even van slag vandaag denk door t nieuwe ritme van de klok. Ook meer huilen en jammeren en wilde ook niks anders dan op schoot hangen, liggen en spelen. Hij lag ook een uur eerder op bed dus hoop dat ie gewoon lekker doorslaapt maar anders is t ook geen ramp. Hij went denk ik snel genoeg eraan. Nou truste weer! Morgen weer een mooie dag!!
Ahhhh, wat een leuke foto's! En allemaal zo anders, ook al zijn ze ongeveer even oud. Hier is de oppas een vereiste met twee werkende ouders, maar snap dat dat anders ligt als het niet per se nodig is. Misschien kun je je je sm eerst vragen een aantal keer bij jou te komen en dan naast op bezoek te zijn kan ze misschien ook even bij jou thuis oppassen terwijl je boodschappen doet ofzo. Dan kan iedereen rustig wennen en kijken of het bevalt. Op zich lijkt het me wel prettig om af en toe wat tijd voor jezelf te hebben op die manier (als is het maar om een keer rustig te douchen ofzo), maar ik snap dat je daar alleen wat aan hebt als je je weinig zorgen maakt over je kleintje bij de oppas.
Bibi, wij gaan deze zomer naar Tjechie. Lucas is dan 10 mnd. We willen in 1x rijden (850km), maar kijken even hoe hij het uit houdt. We kunnen ook rustig halverwege een hotelletje opzoeken, als dat nodig is. Mijn man vind in Nederland weggaan geen vakantie... Ik was als kind niet anders gewend, maar vind bijna alles leuk
Sow lili lekker hoor tjechie!! Maar 850 km rijden in 1x is best veel en lijkt me pittig met een kleintje alhoewel dan al niet zo heel klein meer he! Wat goed dat jullie het aandurven. Ik moet heel hard gaan sparen maar wil dan graag mn moeder opzoeken met de kleine die woont op de antillen dus das ook 9 uur vliegen, beetje veel met een kleintje.
Dat lijkt me een stuk heftiger bibi. Wij kunnen nog elk moment stoppen en pauze houden, in het vliegtuig kun je niet zo veel. Maar ik snap dat je graag naar je moeder wil en de antillen klinkt sowieso wel aantrekkelijk
Wij gaan naar Noord-Italië in september. L is dan 10 maanden oud. Weet niet hoeveel km het is, maar behoorlijk wat. Weet nog niet of we het in één keer gaan rijden. Als ik mijn rijbewijs tegen die tijd nog niet heb gaan we dat sowieso niet doen en pakken we een overnachting ergens in Duitsland. Eindbestemming is voor ons een bekende plek, zijn er al twee keer geweest. Zal wel heel anders zijn met L erbij. In juni gaan we ook een weekendje weg naar Limburg met L. @Bibi een vliegreis met een kleintje lijkt me inderdaad heftig! Heeft je moeder C weleens gezien? @Lili ja ik heb er even over nagedacht en had zelf ook al bedacht om het oppassen door sm een beetje op te bouwen. Vragen of ze een keer op zondagmiddag langskomt om te kijken wat ons ritme een beetje is. En dat ze dan een keer een paar uur oppast zodat vl en ik uit eten kunnen ofzo.. Ben ook druk aan het solliciteren en heb een aantal lijntjes uitstaan.. wellicht dat dat ineens wat wordt en dat ik een baan heb.. en tsja dan zal ik ook oppas nodig hebben en dan is het wel fijn om te weten dat ik niet alleen afhankelijk ben van mijn moeder (die past wel vaker op), maar dat ik L ook 'gerust' kan achterlaten bij sm. Is eigenlijk alleen maar fijn om zoveel vrijwilligers te hebben die het willen doen.. maar het blijft een heikel punt.. vooraf nooit verwacht dat ik zo'n moeite zou hebben om L ergens achter te laten. @Koekie ahhh wat een schatje! en wat een mooie bos met haar ook! Jaloers hoor op al die baby kapsels.. L heeft nog helemaal geen haar! Op een paar verdwaalde donshaartjes na dan.. Maarja ik had als baby ook geen haar en dat is ook goed gekomen Zo en dan nu ook even mijn trots maar spammen. Vandaag in bad bij mijn moeder (buren zijn aan het verbouwen en waren aan het heien.. was een beetje herrie dus even 'gevlucht' naar oma )
Dankje Lili! Her is alleen een zij, geen hij hahah Maar snap wel dat je dat denkt (dat haar moet maar snel gaan groeien )
Even kort berichtje hoor: A heeft zich vandaag 2x zelf van rug naar buik gerold! Gelukkig heeft ze geacht Tot mama thuis was verder vandaag prima dag. Gepoept, gekletst enz. Gisteren dus een off day denk ik. . Wie weet hoe ik de foto uit mijn vorig bericht kan verwijderen? Wat een schatje lynn. Ja A heeft behoorlijk wat haar. Heeft ze van papa al hoop ik dat het bij haar niet op haar 25e uit gaat vallen nu gauw slapen, ben zo moe. .. Trusten allemaal
Koekie je kunt via de gebruikersinstellingen bijlagen verwijderen. Inderdaad te hopen dat ze haar mooie haar niet kwijt is op haar 25ste haha. Knap! Omrollen van rug naar buik. Van buik naar rug deed ze al? Ik ga ook maar naar bed. Trusten!
Dank je lynn. Nee van buik naar rug doet ze nog niet. Lijkt ze nog geen noodzaak voor gevonden te hebben. Ze vind het wel goed op haar buik dus waarom zou je naar je rug rollen?
Lili nee helaas heeft mn moeder C alleen nog van filmpjes en foto's vezien. Wat een schatje ook is L en ze zit idd leuk rechtop in bad! C heeft ook de bebejou enis echt al te groot daarvoor, alleen rechtop zittwn lukt nog niet helemaal. Wel probeert hij ook met dat armpje op de zijkant te leunen zoals L. Doet op de foto. Vind dat er dan zo leuk uitzien, net een opaatje hahaha. Aaah koekie leuk hoor die foto's. Wat sneu van de eczeem is t al minder geworden of blijft t een beetje zo. Zo ik ga echt slapen nu! T is alweer veelste laat voor me en morgen weer werken. Truste!
En ik bedoelde natuurlijk lynn mbt mn moeder. Trouwens Italië is ook niet verkeerd!! In mn eentje een autovakantie lijkt me ook niet zo leuk en ook best eng alleen met C. En ik rijd een hele oude rammelbak dus durf t ook niet aan met mn auto. Daarbij kan ik ook niemand meevragen die een rijbewijs heeft zodat ik zou kunnen afwisselen. Dus ik houd t toch echt op NL.