Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tja, inmiddels ben ik 12 kg kwijt sinds de zwangerschap (zowel begin als eind). Ik heb vanmorgen kleding in mn kast uitgezocht en kan nog welgeteld 3 broeken min of meer aan. Jurkjes flubberen ook nogal. Dus nu maar even wat online besteld en dan maar eens kijken hoe dat zit.

Qua prikkels: we maken wel duidelijk verschil tussen dag en nacht. Overdag slaapt ie in het licht en met pratende mensen (wij) om hem heen. 's Nachts is het donker op de kamer en stil.
    Televisie is een bekende prikkelgever en daar willen we graag voorzichtig mee doen, zodat ie 's nachts goed kan slapen. Maar krijgt ie die prikkels alleen mee als ie wakker is, of dringt dat ook door als ie slaapt?

Bibi, ik meen dat 4,5 week na de uitgerekende datum een verandering komt, en dat kleintjes dan meer gaan zien dan 25-30 centimeter. Volgens mij zijn vooral contrasten interessant, dus een gezicht met een opvallend brilmontuur, een speeltje met duidelijke kleurschakeringen etc.
    Onze kleine vent kan uren naar de nijntje-lamp kijken, ook als ie uit staat.

2. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Nou hier zit ik nog met 10 extra gewicht. Maar ja die borsten helpen ook niet!! Ze zijn nog altijd huge!! Jurkjes en leggings pas ik nog/weer. Broeken nog niet geprobeerd vanwege mn wond en dat ie nog best gevoelig is als er druk op komt.

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier nog 5 kg boven startgewicht, maar tot nu toe ook niets aan gedaan om te laten slinken.
    Komt vanzelf wel weer. Ik eet giga veel op 't moment. Heb gewoon continu honger! Ws door de bv..

Dag en nacht is hier wel heel duidelijk. Zoonlief maakt een lawaai van jewelste overdag en we lopen altijd dagelijks een ronde van een km of 3.
    's Nachts is alles donker en stil.
    Overdag zit ze in de draagdoek en 's nachts ligt ze in de wagenbak bij ons op de kamer.

4. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    hier heeft N. ook totaal geen last v lawaai, ze slaapt gewoon door!

5. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Nou ik heb nog 2 pakken maat 1 gekocht, ze is ook vrij smal dus ze zal voorlopig nog wel passen en mocht ze wel ineens een mega spurt krijgen dan bederven de luiers ook niet:p. Was een aanbieding bij etos 2+1 gratis dus heb 2 pakken maat 1 en 1 pak maat 2.

@bibi geen idee hoe het zicht is op welke leeftijd. "Betrapte" Nova van de week op tv kijken. Ik had d'r vast en ze draaide d'r koppie om naar het scherm te kijken, geen idee hoeveel ze ziet maar er was iets met felle kleuren en hoge tonen op.

Had net precies het huil uurtje tijdens de Sint Maarten, dus had een huilende baby, een constante blaffende juna en de deurbel die bleef gaan. Ik denk dat er wel 30x is aangebeld. Ben nu helemaal blij met de draagdoek:p.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Of was bij iedereen (bij wie Sint Maarten gelopen wordt dan) de man/vriend thuis?

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier werd geen st maarten gelopen. Wel halloween, waarom dan ook. Dat hebben we ff overgeslagen. Was net ff bezig een kind naar buiten te persen :)

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wij wonen in een appartementencomplex dus sowieso weinig kinderen die langs komen voor sint maarten. Wel de kleinkinderen van de buren, maar ik was net bezig met een voeding dus heb niet open gedaan.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Gewicht, ik ben in de zwangerschap 3 kilo aangekomen en na de bevalling 10 afgevallen, ik zit dus 7 kilo onder start gewicht

Ik ben ook een paar cm kwijt, mijn taille is een stukje smaller en ook bij bovenbenen en billen ben ik centimeters kwijt, ach ik vind het niet erg haha

Ons meisje tilt haar hoofdje al goed op ! Kijkt ook echt gericht naar dingen, jeetje ze is gewoon al bijna 6 weken, Aan de ene kant vliegt de tijd en lijkt het als de dag van gister aan de andere kant is het net of ze er altijd of ze er altijd is geweest,

Wat is het heerlijk 3 kindjes ! Voel me zo gelukkig en gezegend met 3 prachtige mooie gezonde kinderen

9. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Aaron heeft nog tot 8 uur weer verder geslapen, dus 23-5-8... Heerlijk
    Nu ook zeer vrolijke dag achter de rug.

Hier net maatje twee afgesloten met luiers. Gisteren drie keer doorgelekt aan de voorkant. Dus nu in huge nummer drie!! Mag ook wel met bijna 7 kilo... Zware poemel!

Hier zit ik op min 7 en in totaal min 15 kg

Ik zit bij m'n moeder en die mocht dus lekker naar de sintmaartenlopers gaan!

10. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ika leuke foto!!
    Hier geen sint maarten.

gebruik nog steeds de kleinste maat luiers, maar kleine mn is dan ook nu 4 kilo. Ik gebruik de kv luiers die gaan van 2-5 kilo. Of etos maat 1.

11. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Wij hebben wasbare luiers... We hebben maar twee maten voor de hele luierperiode. Zit wel een systeem op om ze extra te verkleinen en daarmee zijn we een week of 3 geleden al gestopt om te gebruiken.

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    M. zit nog in maatje 1. Wij kopen onze luiers via Amazon. Heel interessant. Zit soms meer dan 50% korting op en je betaalt geen verzendkosten.

LiliB, welke wasbare luiers gebruik jij? Wij hebben lang gedubt of we de totsbots easyfit gingen gebruiken. Uiteindelijk niet gedaan. Ze had er voorlopig ook niet in gepast. Dan hadden we eerst de teenyfit moeten hebben. Daarnaast vind ik het wel een groot pak rond de billetjes worden en hadden de broekjes dus nooit goed gezeten bij onze slanke dame.

Thanx, Bibi! Vond het ook zo'n mooi gelukt fotootje :D

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zucht, stipt om de 3 uur.... Wanneer komt er nu eens een uurtje bij!! :( Ik ben zo moe!! :(

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    En toen was ze helemaal wakker... Iedere ochtend om half 7. We zijn nu naar beneden op de bank verhuist. Hopelijk slaapt ze hier nog even...

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier 23-1-4-6.30 .... maar 6 30 heb ik gerekt met speentje. Denk dat zr om 6u al wakker was. Om half zeven is het bij ons het begin van de dag.

16. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Wij hebben de bamboozle stretch van tots bots. Het geeft inderdaad een extra dikke kont. Daardoor loopt hij met rompers ongeveer een maat voor en past hij wat sneller niet meer in zijn broekjes. Maar Lucas is niet heel smal, dus ziet er hier niet raar uit.

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier neem ik kleine meid gewoon bij ons in bed wanneer ze na 05.00 uur wakker word ( fles meestal om 3 of 4 uur) dan slaapt ze weer in eigen bedje en als ze dan voor 7 uur wakker word nemen we haar gewoon bij ons, dan slaapt ze weer heerlijk verder

Om half 7 komen de oudste twee er ook bij, heerlijk even een hal uurtje knuffelen met onze drie kindjes in bed, heerlijk hoor,

18. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Hier half 9, 3u en nu 8.30. Mw wou niet in haar eigen bedje slapen. Zou haar even bij me nemen omdat ze overstuur was... ben ik met haar in slaap gevallen. Uiteindelijk van half 4 tot 8.30 in haar eigen bedje gelegen.
    F past ook nog maat 1. Van de kruidvat. Heb nog een halve pak en ga daarna over op maat 2. Ben blij dat ik mn eigen gevoel gevolgd heb. In mn omgeving zeiden ze maat 50 hebben ze bijna niet aan en je kunt meteen maat 2 gebruiken. F had in het ziekenhuis maat 0 en kleding 46... en maat 50 toch bijna 6 week gebruikt.

19. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Beetje stomme actie hier... Eergister avond voor het eerst weer intiem geweest met mijn man en toen de volgende ochtend (gister) best wel wat bloed verloren en ik bleef de hele dag kleine beetjes bloed verliezen, dus maakte me best zorgen dat we iets stuk hadden gemaakt (hechting van knip ofzo), mijn man vond al dat ik de dokter moest bellen (niet gedaan), maar vanochtend nog steeds bloed... Dus hoogst waarschijnlijk gewoon ongesteld! Ben ook al 3 dagen behoorlijk licht geraakt... Ik snap nu waarom ;) Zucht...

20. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Ja dat komt nu ook weer lili! Bah ik heb t nog niet gemist. Ik gister steeds wat krampjes en heel klein beetje oud bloed verloren. Denk ook dat ik ongesteld wordt... ook omdat ik een koortslip heb en dat had ik meestal als ik ongesteld moemoest worden.

Deel Deze Pagina