Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Lynn, fijn dat het oppassen goed ging. Heb je er nu al een beetje meer vertrouwen in?

Koekie, fijn dat ze zich wat beter voelt. Van bultjes heb ik geen verstand... Ik heb nu wel een mooi beeld van jou en een kipkluifje :D Haha

Bibi, zijn je ramen nu helemaal klaar? Geen werklui meer over de vloer?

Welkom Dobbermamma!

Wie had er ook al weer een sollicitatie vandaag? Succes, in ieder geval!

Eind vorige week had Lucas snel last van de warmte. Zweten en een rood hoofd. We hebben hem een aantal keer met alleen t-shirt en lakentje in bed gelegd (normaal ook slaapzakje en dekentje). Dat wordt nog wat in de zomer... (en geen koorts of verhoging, 36.8)
    Donderdag naar het cb. Ik ben erg benieuwd hoe groot en zwaar hij is.

2. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Welkom dobbermama!! Leuk dat je mee komt kletsen. Jammer van je hond, lijkt me een lastige beslissing je wilt uiteindelijk niet je ene kindje verruilen voor je echte kindje hihi! Gelukkig gaat dat hier met de kat wel goed.
    Haha gister was C. Voor t eerst echt met de kat bezig. Die zat naast me en C op schoot. Hij greep lekker naar de kat en aaide soort van en probeerde volgens mij zn oren te pakken. De kat liet het ff toe en was vervolgens snel weg! Haha ik dacht ja het is begonnen de fase van de kat terroriseren!! C volgde vervolgens de kat helemaal waar ie naar toe ging enzo, leuk om te zien.

Whahaha koekie omsingeld door dieren en kind die allemaal je kip willen hebben!! LoL!

In get restaurant heb ik C. Afgewisseld op schoot en in de maxi cosi gehad. Was eigenlijk te lang maar voor een keertje dacht ik maakt toch niet zoveel uit. De wandelwagen kon ik helaas niet meenemen had mn handen wat vol en in je eentje is dat toch best lastig. Dus vandaar hiervoor gekozen. Wordt misschien tijd om die standaard in de auto te laten.

Nou de werklui stonden hier vanochtend weer 7 uur stipt voor de deur hoor!! Nog wat schilderwerk gedaan op het balkon strax nog binnen een riggeltje. In C zn kamer komen ze als het goed is ook nog t eea afmaken en dan in mijn kamer ook nog iets van een raampje wat ze vrijdag niet meer gedaan hebben. Gelukkig slaapt C. Nu ff door de herrie heen.

Lynn fijn dat het poefoppassen goed is gegaan!! En kan je er nu vrede mee hebben dan?
    Succes met je solli vandaag!!
    Zo'n campingbedje is idd ideaal, ik heb er 1 bij mn oppas staan sinds vorige week en ze zei al gelijk dat hij veel beter slaapt en dat ze dus meer aan andere dingen toekomt zelf. Ook wel fijn voor mijn rust als ik weet dat C goed rust.

Zo verder weet ik ff niet meer waar allemaal op te reageren hihi mn geheugen is nog steeds niet helemaal optimaal.

3. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @dobber ahh wat vervelend van je hondje! Had je dit al een beetje verwacht of was hij helemaal niet gewend aan kindjes? Fijn dat hij nu in ieder geval ergens anders een fijne plek heeft en goed verzorgd wordt!

@Lili he wat raar van dat gezweet... je zou dan inderdaad denken aan verhoging, maar dat was het dus ook niet :( Was het kamertje erg warm? Succes op het cb donderdag!

@Koekie haha gezellig het avondeten bij jou! Je moet dus goed op je hoede zijn?! L pakt ook alles van eten en drinken. Nouja.. ze pakt gewoon alles :D Zat vandeweek bij mij op schoot en op de tafel stond een bord pasta.. nou die was niet veilig :D Merk wel dat het echt oppassen is nu. Ze pakt alles en stopt alles in haar mond. Wat betreft de bultjes: L had ze vandeweek ook van die bultjes en ze jeukten ook een beetje (zaten allemaal krassen omheen ;)) Ik ontdekte later op de dag een mug op haar kamertje, dus denk dat het muggenbulten waren.. Misschien bij A ook? Al is haar been wel een 'gekke' plek daarvoor.

@hier zometeen sollicitatiegesprek, ben benieuwd! Ben helemaal niet zenuwachtig, terwijl ik normaal echt een zenuwpees ben. En nu ik me dat besef word ik ineens zenuwachtig haha. Nouja het is een bedrijf waar ik tijdens mijn studie ook heb gewerkt (op een andere vestiging, dat dan weer wel). Maar ben toendertijd ook al eens op het hoofdkantoor geweest, dus ik weet precies waar het is, hoe het er daar uitziet .. dat scheelt wel!

Wish me luck! :D

4. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Koekie nee ik heb haar nu al sinds begin maart zoiets niet meer gezien. Ik mis haar heel erg maar als wij info willen of de hond willen zien kan dat bij haar nieuwe baasjes. Wij wonen omgeving eindhoven en de hond woont bijna bij de grens met duitsland voorbij arnhem enz 159km haha rij ik niet zomaar heen.
    Germ wat zielig voor A en ook voor jullie dat is wel heel erg zwaar zeg kan me goed indenken dat je dan niet meer weet wat te doen.

Lili hier ook sanne heeft al een aantal keer gewoon zo erg liggen zweten dat ze de druppels op der neusje had staan.

Bibi haha wat leuk dat je kindje zo reageert op de kat. Gelukkig hebben ze in mijn omgeving allemaal dieren dus groeit sanne er wel mee op. Ideaal dat camping bedje...geeft idd een rustiger gevoel als je weet dat ze goed slapen he.
    Poeh zwaar zeg dat ze zoveel doen bij jou thuis kan me indenken dat je kleintje dan niet altijd even goed kan slapen.

Lynn hoe is het gegaan?
    Nee had het niet verwacht dat ze zo zou reageren de hond naja ze is beter veeeeel beter af nu dat is het belangrijkste. We zijn ook echt naar die mensen gegaan om te kijken waar ze zou komen te zitten.
    Haha grappig dat je kleine al zo flink aan het ontdekken is

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    En, hoe is het gegaan lynn? Ik heb hard voor je geduimd :D

@lili; hier hebben we nog niet gezweet, zal van de zomer wel komen. Leuk dat je donderdag weer naar het cb mag. Hoop dat alles goed gaat en inderdaad erg spannend hoeveel hij weegt en hoe lang hij is. Voor mij duurt het nog even voor ik mag gaan (25 april) maar ik ben daar ook erg benieuwd naar. .

@katten; reuze interessante beesten. Worden verkozen boven het drinken momenteel. Ik heb het idee dat A al bezig is met ideeen Hoe ze de katten kan pesten. Zodra ze ze ziet begint ze al te lachen en verliest ze ze niet meer uit het oog.
    Een kat komt ook op schoot zitten als A er ook zit. Laat zich rustig aan zijn haren trekken, geen probleem. De ander vindt dat nog spannend. Is Nog bezig met het verwerken van het trauma van de bevalling. Die heeft ze namelijk van begin tot eind meegemaakt omdat ze onder het bed geschoten was toen de verloskundige kwam. Erna hebben we haar 2 weken niet gezien (ze komen niet buiten maar ze zat waarschijnlijk in de kelder verstopt), ze had haar hele buik kaal gelikt en was erg angstig. Is nu stukken minder maar ze is nog geen fan van A. Wat ik ook wel kan begrijpen :)
    Tja, ze lijken heel lief en onschuldig maar ondertussen stelen ze alles wat los en vast zit. In kastjes stoppen werkt niet want ook die kunnen open. Laatjes? Geen probleem. Koelkast? Een lage krijgen ze open. Voor de hoge wordt nog geoefend hier. Kan er een heel boek over volschrijven. :D

@bibi; zijn ze deze hele week nog bezig of ben al eerder van ze af? Fijn dat C toch nog wel even geslapen heeft.

@lynn; volgens mij zijn het geen muggenbulten. Het lijkt meer op een soort van puistjes. Ik hou het even in de gaten en anders laat ik ze bij de ha zien als ik er toch ben. Het is volgens mij iets onschuldigs.

@dobbermama; dat is wel een eindje rijden voor je ja. Ik woon in de buurt van arnhem dus voor mij iets dichterbij dan :p
    maar pff, vervelend voor je zeg. Wel fijn dat ze nu een goed thuis heeft.
    Het lastigste vind ik met A dat ik haar heel graag wil helpen maar ik weet gewoon niet hoe. Je krijgt van iedereen tips die je probeert maar het helpt allemaal niets. Daar wordt ik soms best verdrietig van. Daarbij ben ik bang dat ze mijn darmen "geerfd" heeft. Heb zelf heel snel last van mijn darmen, voedsel afhankelijk maar ook stress afhankelijk. Maar voorlopig ga ik er nog vanuit dat het een fase is.

@Hier; vandaag teamdag gehad met het werk, lekker even wat anders doen als werken :D Ik ook vanavond flinke last van mijn darmen gehad. Lig al vanaf 19.30 op bed.
    de lactulose doet zijn werk. Vandaag 2 flinke poep luiers gehad. Wel met "oude" poep dus er zit nog wel meer. Hopelijk komt dat er morgen uit. Verder is ze vandaag veel bezig geweest met het draaien naar de buik toe.
    Zal zo blij zijn als ik woensdag weer vrij ben :D

fijne avond nog allemaal!

6. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Welkom dobbermama!

De mama's geven de darmflora door...

7. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @ dobber lastig dat je hondje zo ver weg is.. maar misschien ook wel beter. Kan me voorstellen dat als ie om de hoek was gaan wonen, je zoveel langs zou (kunnen) gaan dat loslaten nog moeilijker wordt..

@koekie zou me nog niet al te veel zorgen maken of de darmproblemen van je ukkie blijvend zijn en van jou afkomstig zijn.. Ze is nu nog zoo klein. En je hebt in het begin natuurlijk ook vaak geswitcht van voeding om het juiste te vinden voor je kleintje.. Dadelijk met vaste voeding kun je ook dingen gaan geven met vezels, en misschien lost het zich dan wel vanzelf op ;) Leuk teamdag! Wat hebben jullie gedaan?
    Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt!

@hier lief dat jullie zo meeleven! ;) Het gesprek ging voor mijn gevoel wel goed. Het was een leuk gesprek en ik heb er lang gezeten. Contactpersoon gaf wel vrijwel meteen aan dat het een baan voor 40 uur betrof (ik dacht gelijk: shit :p). Ik heb direct aangegeven dat ik niet zeker weet of ik dat wel wil. Later in het gesprek kwamen we terug op de hoeveelheid uur en toen werd er aangegeven dat er over het aantal uur wel gepraat kon worden. Ik heb aangegeven maximaal 32 uur te willen. We hebben nu afgesproken dat ik ga bekijken wat de mogelijkheden zijn om 40 uur te gaan werken (wat mij betreft is dit echt een no-go, heb het alleen niet zo gebracht) en zij gaan bekijken wat de mogelijkheden zijn voor 32 uur (mochten ze me willen hebben natuurlijk ;)) Ze hadden deze week nog meer gesprekken, einde van de week hoor ik meer.

En heb ook maar even aangegeven dat ik per 1 mei beschikbaar ben. Dan heb ik ook nog even tijd af te wachten waar me oud-werkgever mee komt. Functie is mij trouwens op het lijf geschreven dus hoop echt dat het wat wordt:D

Verder weinig nieuws hier.. ja L slaapt véél! Gisteren is ze bij mijn moeder geweest omdat ik dat gesprek had en daar heeft ze niet veel geslapen.. het was te merken:D Mevrouw is om half 6 al naar bed gegaan gisteren. En voor de rest gilt ze nog steeds de hele tent bij elkaar.. het is zo een heerlijk ding :D

8. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Fijn dat het gesprek wel goed ging Lynn. Ik zal voor je duimen :)

Hier ook een succesje... Vannacht was het 19:30-01:10-05:50 (en om 05:45 gaat de wekker). Dus maar 1x wakker geweest! Joehoe! :D

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    He eindelijk thuis ligt A op bed :x

@lynn; fijn dat het goed ging. Ik hoop echt voor je dat het wat wordt. Zal hard voor je duimen. 40 uur werken? :$ snap heel goed dat je dat niet ziet zitten. Hopelijk gaan ze met 32 wel akkoord..
    Ja, het is nog even afwachten hoe de darmpjes zich gaan ontwikkelen. Ik hoop heel erg dat het straks met de hapjes beter gaat. Wel lastig om ml hier ook in te overtuigen. Die heeft zoiets van zo lang de darmpjes nog niet goed werken wil ik niet starten met de hapjes. Maat zo werkt het naar mijn idee niet helemaal want ze zal echt nog wel een tijd last houden.
    Ik vind zelf dat als hart ontlasting nu goed op gang is en blijft we langzaamaan gaan starten.
    Met de teamdag zijn we in een kas zelf soep gaan maken. Erg leuk om te doen en het smaakte goed ;) verder gaf hij ook veel uitleg over (minder bekende) groentes.
    Gelukkig gaat het met de darmen vandaag weer beter.

@Lili; lekker he dat doorslapen?

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Welkom Dobermamma!
    En gelijk al lekker mee aan het praten, gezellig!

Lynn, hopelijk wordt die baan wat voor 32 uur zeg! Als ze graag willen valt daar vast wel over te praten. Eventueel kun je 40 accepteren... check het even, maar volgens mij mag je wettelijk altijd tegen je baas zeggen dat je minder wil werken en heeft ie dat maar te accepteren... (zal je wel na je proeftijd pas kunnen doen natuurlijk, maar tis niet een erg elegante manier).

Ik ga ook per 1 mei weer aan het werk. Contract is rond, de opvang is geregeld. Morgen ga ik alvast een dagje proefdraaien... ben benieuwd hoe het gaat met kolven. Ben een hele dag gelijk niet op een locatie met een kolfruimte en een koelkast...
    Nu dus alles op orde aan het brengen... moeilijk hoor, om ons mannetje achter te laten. Mn man blijft bij hem, maar het drinken uit een flesje wil nog steeds niet. Uit een bekertje gaat het enigszins, maar voldaan wordt ie daar niet van. Toch niet vergelijkbaar met mama's tiet, nietwaar?

En net nu is vandaag zijn eerste tandje doorgebroken. Ik vond m al zo hangerig gister en vandaag, maar dat klopte dus wel.
    Ik ben heel benieuwd hoe het papa vergaat morgen! :-D
    Ik ben verder nog niet erg bijgelezen... moet nu ook nog snel wat dingen doen, maar morgen in de trein en tijdens het kolven heb ik wellicht nog wel tijd :)

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je baan thauma! Hoeveel uur of dagen ga je weken? En wat ga je doen?
    Zal inderdaad erg wennen zijn om je mannetje achter te moeten laten. "Helaas" went het wel.

Wat leuk Het eerste tandje! :D

Veel succes en plezier morgen met proefdraaien!

12. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Leuk Thauma! Gefeliciteerd! Zal inderdaad wennen zijn om je kleintje achter te laten.. maar ook goed om dingen te doen voor je eigen ontwikkeling!

Leuk een tandje! Arme C wel (en arme papa) Succes morgen!

@Lili oh wat fijn zo een lekkere nacht! Hoop dat het doorzet!

@Koekie.. geen slapende kindjes wakker maken he?:D ahh neem aan dat ze ondertussen wel weer een keer wakker is geworden?

@hier.. alles oke eigenlijk. L heeft sinds een paar weken wel de grap om in de wandelwagen te gaan huilen:( Het begon eerst met een enkele keer dat ze dat deed, maar lijkt nu steeds vaker te gebeuren. Kan maar niet ontdekken waar het aan zou kunnen liggen... best vervelend want ff snel een boodschapje doen met haar is er nu even niet bij.. krijst ze de hele winkel bij elkaar:D het is niet dat ik me er dan voor schaam, want het is mijn dochter en zal me er nooit voor schamen, maar leuk is anders;) heb er ook een topic over geopend in baby&dreumes.. hopelijk zit de gouden tip erbij :D achja.. thuis is ze nog steeds voorbeeldig.. dus mag niet klagen:D

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @lynn; Nee ik heb me kunnen beheersen maar toen om 18.15uur wakker werd ben ik toch heel snel naar boven gerend :D om 18.30 fles en erna weer naar bed. Begon om 20 uur te huilen dus heb haar vanavond heerlijk bij me gehad :)

Ik zag je post idd over de wandelwagen. Lijkt me erg vervelend voor jullie. Hier ligt ze nog prima in de bak dus heb helaas geen tips voor je. Ik hoop dat het een fase is en dat het snel beter gaat. Lijkt me nu niet bepaald leuk om te wandelen/ boodschappen te doen. Sterkte :)

Fijne en rustige nacht allemaal :D

14. Verox

Verox Niet meer actief

Hey allemaal! Ik had maandag al een heel bericht getypt, maar het verzenden ging weer eens fout. Nu eens een nieuwe poging...

@Dobbermama1986; Welkom! Jullie dochter Sanne is op dezelfde dag geboren als onze dochter E. Iedere geboorte is een wonder, maar wanneer de zwangerschap of het zwanger worden niet voorspoedig verloopt zijn we ons daar extra bewust van. En 27 is een prima leeftijd om mama te worden hoor! E is ook onze eerste, ik ben al 30, maar er zijn ook genoeg ouders die al voorbij de 30 zijn als ze hun eerste kindje krijgen.
    Wat een moeilijk besluit om jullie hond een nieuw huisje te geven. Ik weet dat dat niet de gemakkelijkste keuze is.
    Ik vermoed ook al een tijdje dat er een tandje aan zit te komen, maar de laatste tijd is het weer erg rustig.

@Koekie; Wat een hoop gedoe met die voeding zeg... Erg vervelend als je daarin je draai niet kunt vinden. Het lijkt zo vanzelfsprekend dat dat gewoon goed gaat.
    Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over haar darmpjes wanneer je daar zelf ervaring mee hebt, en ook de frustratie van dat je alles al geprobeerd hebt kan ik me goed voorstellen. Laten we hopen dat het gewoon een fase is en dat ze er overheen groeit.
    Die interesse in alles in haar omgeving is hier ook heel erg snel gegaan. Die handjes willen tegenwoordig alles vasthouden, en ieder hapje naar mijn mond word gevolgd door nieuwsgierige oogjes.
    Ook hier werden de katten vorige week ineens opgemerkt. Sindsdien zijn de katten ook hier erg interessant. Over het algemeen blijven de katten uit de buurt van de baby. Dat hebben we ze goed geleerd. Maar als ik ze erbij roep mag E ook even "voelen" want aaien is het nog niet.
    Ik kan me goed voorstellen dat je kat behoorlijk van slag was door de bevalling! Arm beestje!

@LiliB; Zweten hebben we hier nog niet meegemaakt, maar misschien kleed ik haar wel te dun.
    Ik kijk altijd erg uit naar het bezoek aan het CB, ik ben ook altijd erg benieuwd hoeveel ze gegroeid is.
    Wat fijn dat het slapen langzaamaan beter gaat!

@BibiQ; Wij nemen E overal mee naartoe. Als we uit gaan eten zit ze net als bij jou afgewisseld in de kinderwagen en op schoot. Onze kinderwagen kan zo ingesteld worden dat het bijna een kinderstoeltje is, dus inmiddels zit ze er mooi bij aan tafel! Een mooi gezicht dat kleine koppie aan tafel. Als ze wat zeurderig is neem ik haar op schoot. Ik ben inmiddels aardig handig in het eten met een hand :p Als het erg lang duurt laat ik mijn eten klein snijden of geef ik haar even bij mijn tafelgenoot op schoot zodat ik dat zelf kan doen. En als ze echt heel vervelend is dan loop ik even een eindje met haar op de arm, daar word ze altijd erg rustig van. Handig is anders, maar ik heb haar er graag bij.

@Lynn; Spannend zeg, zo'n sollicitatie en nieuwe baan... Ik heb erg veel bewondering voor de werkende mama's hier. Ik zit hier met een heel dubbel gevoel full-time thuis, maar over het algemeen ben ik blij dat ik de stress van het werken niet meer heb.

@Thauma; Ook voor jou erg spannend, weer aan het werk per 1 mei. Knap hoor! Wel lastig dat je zoontje nog geen fles accepteerd. Fijn dat je man tijdens het werk bij hem is.
    Mijn partner is nog nooit een dag alleen geweest met E. Hij zou het met liefde doen, en het komt vast ook wel goed, maar ik ben toch bang dat het enorm zwaar voor hem zou worden. Voorlopig probeer ik dat zoveel mogelijk te voorkomen.

@Hier; E draait inmiddels volop van haar rug naar haar buik! Maar terugdraaien lijkt ze alweer vergeten te zijn :p

15. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ha dames ff snel buurten. Strax weer werken laatste dagje en dan een week vrij. En zo C klaar maken voor als papa zo komt halen.
    Hier is t ergste geweest qua verbouwen. Vrijdag de definitieve oplevering. Kregen we nog een kadootje van de verbouwers een emmer met schoonmaakspullen!! Oftewel we hebben er een bende van gemaakt en dat mag je nu zelf schoonmaken hahaha!! Ga daar dus als ik vrij ben maar mee aan de slag. C zn kamer heb ik al gedaan en ook gelijk de indeling veranderd. Lijkt nu veel ruimer in zn kamer maar zn bed staat nu dichter bij het raam dus twijfel of t zo blijft maar hij kan zich zelf nu aardig op temp. Houden dus dacht nu kan t wel.

Thauma wat leuk dat je weer aan de slag kan! Gefeliciteerd hoewel het natuurlijk heel dubbel is. Ooh een tandje ik wacht nog steeds in spanning hier voor het eerste tandje.
    Thauma heb je al een andere fles geprobeerd?? Ik heb de flessen van tommee tippee deze zouden zoveel mogelijk de natuurlijke borst nabootsen. Hier heb ik met C geen enkel probleem gehad met aan de fles gaan en ik heb niet eens echt geoefend. Nu weet ik dat het per kind verschilt natuurlijk maar misschien het proberen waard??

Hier net een enorme huilbui van C. En ontroostbaar zelfs op schoot dan maar weer tiet erin, werkt altijd hihi! Gister en eergister was ie ook al erg huilerig en hangerig. Wilde gister bij de oppas alleen maar op schoot slapen ook. Misschien dan toch eindelijk dat langverwachte tandje??

Nou fijne dag!

16. Verox

Verox Niet meer actief

@Hier; E draait inmiddels volop van haar rug naar haar buik! Maar terugdraaien lijkt ze alweer vergeten te zijn :p

Oh ja, na een paar slechte weken waarin nauwelijks geslapen werd en iedere vorm van ritme zoek was heb ik de afgelopen weken geen klagen meer!
    E heeft een nieuw ritme gevonden. Ze krijgt om de 2/3 uur een flesje, slaapt van 12 tot 14/15 uur, gaat om 20.30 gemakkelijk naar bed en slaapt dan zonder problemen door tot 7.30/8.00...

Ook hier altijd zonder probleem de flessen van Tommee-Tippee gebruikt. Maar ons meisje was gewend om de borst aan een tepelhoedje te krijgen en pakte vrij snel een speentje, dus ze was een tuutje snel gewend.

Zo tegen 17/18 uur krijgt E een groentehapje. Worteltjes, bloemkool, broccoli en doperwtjes vind ze prima. Net als een papje van rijstebloem. Spinazie eet ze nog niet, dat vind ze duidelijk verschrikkelijk vies!
    Ik heb nog geen fruithapjes geprobeerd omdat ik ervan overtuigd ben dat ze die toch wel lekker gaat vinden.

Verder druk bezig met het organiseren van onze bruiloft.
    Zaterdag heb ik een babyshower, ik heb er enorm veel zin in. Ik ga voor het eerst ver weg met alleen E in de auto. Het is dik een uur rijden.
    Ik ben wel al vaker met E met de trein en bus geweest, en over het algemeen is ze vrij gemakkelijk, maar ik vind dit toch wel spannend.

@BibiQ; Heerlijk zo'n vrije week! Heb je bijzondere plannen, of ga je gewoon lekker thuis genieten?
    Vreemd he? Zo'n onverklaarbare huilbui? Ik denk bij E dan ook altijd het eerst aan de tandjes, maar volgens mij blijven ze nog een tijdje weg.
    De tiet werkte hier ook altijd geweldig, maar sinds kort wil ons meisje alleen nog maar een flesje. Ik mis het wel, dat intieme van borstvoeding.

17. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Lynn wanneer zie je je oude werkgever?? Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben en naar je uiteindelijke keuze als je tenminste gekozen wordt bij je gesprek van gister. Wel fijn dat je een goed gesprek hebt gehad.

Spannend en leuk verox babyshower.
    Ik ga deze week niet weg maar gewoon uitrusten en thuis de boel maar weer eens rechttrekken na al dat gerommel.

Mijn voedingsschema op het moment is:
    In de vroege ochtend moedermelk/borst
    9-9.30 uur pap van rijstebloem en nutrilon
    +/- 11 uur moedermelk/borst
    12.30 uur fruithapje
    13.30 uur moedermelk/borst
    15-16.30 groentehapje
    Eventueel tussendoor moedermelk/borst
    19-20 uur pap uit de fles met nutrilon en rijstebloem

Slapen is hier erg wisselend sinds die klok is veranderd. Vooral overdag is er geen peil op te trekken maar 20 uur is bedtijd tot een uur of 4-6. Hij slaapt wel overdag maar dit is dus qua tijdstip en duur erg wisselend. Meestal wel iets van 3 slaapjes en zo rond de middag meestal een langer slaapje van soms 30 min tot 1 uur.

Zo ik ga maar eens aan t werk. Fijna dag verder!

18. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bibi, waarom geef je papflessen als je nog bv geeft? Misschien heb je het al eens verteld hoor, maar ben ik het kwijt.

Ik ga per 1 mei beginnen in marketing en sales bij een bureau wat webapplicaties ontwikkelt. Vandaag dus al een dagje naar de overheid- en ICT-beus in de jaarbeurs geweest. Ging beter thuis dan ik had verwacht.
    Kolven was ook wel te doen daar, er is boven in de jaarbeurs een toilet met een baby-verschoonhokje. Daar is geen wc, maar staat wel een stoel. Daar kon ik rustig zitten met de deur op slot. Helaas was het bakje gaan lekken en had ik op de terugweg mn hele tas vol moedermelk zitten en had ik niets meer toen ik thuiskwam. Was er wel verdrietig van. Vindt het te kostbaar om zo te zien weglopen. Terwijl ik natuurlijk gewoon doodleuk nieuw aanmaak, maar goed.
    Thuis had C uit het bekertje gedronken en nog geslapen in de kinderwagen tijdens het wandelen. Helaas was hij het rond 3 uur wel redelijk zat. Maar papa was zo lief om de mei tai (drager) te pakken en zodra hij er in zat, kalmeerde hij direct en viel hij in slaap. Ik vond het wel spannend hoor... pfff...

Het viel me wel op dat ik veel langer niet kon kolven dan normaal thuis. Is dat normaal? Ik voed normaal iedere 2,5 uur en kan dan aan mn borsten voelen welke kant aan de beurt is. Nu had ik flink vertraging met de trein, ging ik pas na 4 uur kolven en gezien de lekkage daarna niet meer en pas thuis weer (weer 5 uur). Maar geen plof- of lektieten! Loopt je productie gelijk zo terug als je kind even buiten bereik is?
    Het kolven verder ging prima trouwens!

19. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ik ben begonnen met pap geven in de avond zodat ie lekker met een volle maag naar bed gaat en iets langer doorslaapt. En zodat ik in de avond nog wat meer kon kolven. Mijn productie liep wat terug en nu ook weer trouwens omdat C. Steeds meer hapjes krijgt. Het heeft een maandje geduurd maar ik kan nu nog maar krap 3 voedingen kolven ipv 4. En nog minder wanneer ik thuis ben en C bijna de hele dag bv krijgt.

20. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Fijn dat het vandaag goed gegaan is thauma! Helaas heb ik geen tips voor je wat betreft productie / kolven. Heb zelf 3 maanden fulltime gekolfd maar dat was wel altijd met A in de buurt. Ik denk wel dat het invloed kan hebben.

@Hier; lekker dagje vrij gehad. Kan er zo van genieten. Lekker met mn kleine meisje gespeeld en in bad gedaan, heerlijk! :D
    Ik heb sinds gisteren de dosis lactulose gehalveerd. Ze poepte heel veel en heel dun, tegen water aan. Dus eens kijken hoe ze het hier op doet. Hoop na het weekend weer zonder lactulose te kunnen :)

@voedingsschema; hier nog steeds 4 flessen van 180/6 en 1 van 150/5. Tijden zijn zo rond 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 22.00 uur.

@Slapen; wisselt ook hier. Merk wel dat ze steeds langer wakker is. En ze wil ook echt in bed slapen. Kinderwagen, box, schoot is allemaal niet goed meer.. meestal slaapt ze van 9.00 tot 11.00, van 13.00 tot 14.00 van16.30 tot 17.30 en van 19.30 tot 06.45 met rond 22.00 nog een voeding.

@verox; fijn dat jullie weer een ritme hebben. Geniet ervan voor die weer weg is :D
    leuk he al die dingen regelen voor de bruiloft? Wanneer gaan jullie ook alweer trouwen? Moeten jullie nog veel dingen regelen? Ik vond het een hele drukke maar ook gezellige periode. Lekker dagdromen achter de pc. Jurk uitzoeken, taart uitzoeken. Geweldig! Zou het zo nog een keer doen :p
    leuk een babyshower! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt een uur rijden met je ukkie achterin. Wij zijn tot nog toe pas 1 keer "ver" geweest. 1,5 uur naar s ouders. Dat was met kerst en toen sliep ze op de heen en terug weg :D met Pasen gaan we weer dus ik ben benieuwd hoe het dan gaat. Ik vind het wel lang 3 uur in de auto op 1 dag maat blijven slapen wil ik nog niet met A ;)
    Ik hoop voor je dat E lekker in slaap valt in de auto!
    Wat goed dat je je katten dat hebt aangeleerd! Zal me hier nooit lukken ;) Ik wil ze er hier graag bij hebben als ik er zelf ook bij ben dan kan ik er "tussen springen" mocht het nodig zijn. Ik verwacht het van niet want het zijn niet zo van die helden :D Ik hoop in ieder geval dat de katten aan A gewend raken en dat als ze over een tijdje achter ze aan jaagt ze geen gekke dingen doen.

@ bibi; wat leuk een emmertje met schoonmaak spullen. Kwamen ze niet zelf poetsen? :p
    leuk dat je het kamertje opnieuw hebt ingericht. Wij hebben ook het bed van A onder het raam staan. Haar kamer is op de hoek zeg maar dus we hebben weinig vrije muur. (Wel veel raam ;)) qua tocht valt het mee. Scheelt misschien ook wel dat dat raam niet open kan. Neem aan dat dat dan ook minder tocht?

Deel Deze Pagina