Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @Bibi; hoe is het nu met de bultjes?
    Wat ga je trouwens naar een leuke baan solliciteren! Ik ben zelf persoonlijk begeleider bij verstandelijk gehandicapten. Leuk werk :D

Raar maar waar: Mijn man wordt heel blij van klussen, vooral omdat ik er blij van wordt als hij iets af heeft wat ik graag wilde. Ben misschien wel een tikkeltje verwend daarin :p

fijn dat de kinderstoel bevalt. Ik ga me er binnenkort ook maar eens in verdiepen. .

Maar eerst maar eens genieten van vandaag. Al lekker boodschapjes gedaan, vanmiddag maar eens een flink eind wandelen :D

fijne dag allemaal!

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het wat toevallig... ik heb hier nu ook zo'n enorme haaruitval. OK, ik weet dat je haar vasthoud tijdens de zwangerschap en dat het er later uitvalt. Maar ik had al zo weinig en voor op mn hoofd is het nu echt wel hee dun hoor! Als ik op foto's vooroverbuig zie ik de foto terug en zit je zo op mn hoofdhuid te kijken :(

C heeft ook wat rode spikkeltjes op zn buik. Geen luieruitslag, eigenlijk nooit echt gehad. As hij een enkele dag een beetje rood tussen zn biletjes heeft doe ik overdag bij iedere verschoning wat maizena erop en 's nachts (luier blijft de hele nacht om) een smeer weleda billenbalsam. Na een dag is alles weer weg.

Uit eten was gister hartstikke leuk. C zat in de kinderstoel die ik wat opgevuld had met een badlaken wat ik had meegenomen. Lekker glibberen met zn banaan en een beetje sabbelen aan zn schijfjes komkommer (pitjes eruit, mooi ringetje om vast te houden). Was hartstikke leuk. En ik had gewoon weer ns zin in steak... al zo lang neit meer gehad! Eet weinig vlees, maar zo eens in de zoveel tijd vind ik het toch we lekker... en zeker na de zwangerschap waarin ik natuurlijk geen half rauw vlees had gehad. Mjammie :-D

Lynn, wat spannend met je tweedegesprek!
    Bibi, ook succes!

Zeg, beginnen die van jullie ook al te kruipen? C trok vandaag zn knietjes onder zn kontje en ging een stukkie naar achter. Bij het mama-cafe vanmorgen vonden ze het wel heel vroeg hoor! Kennelijk vragen ze bij het CB pas bij 9 maanden of verder of een kindje al kan kruipen!

3. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Dank dames voor de succeswensen! Het gesprek ging voor mijn gevoel erg goed. Ik kreeg een case voorgelegd waar ik bij mijn vorige baan dagelijks mee te maken had.. dus ik was wel in mijn element ;) Nu afwachten.. Ze gaven aan contact op te nemen maar zeiden niet wanneer (had ik eigenlijk moeten vragen.. stom! :)), in ieder geval zo snel mogelijk. Dus ben benieuwd.

@Bibi stoer van je dat je het hogerop gaat proberen. Kun je in die functie ook 3 dagen in de week aan de slag? Succes met de brief! Fijn dat C de kinderstoel leuk vond.. wij hebben deze: Chicco Kinderstoel Polly Chick To Chick | Kinderstoelen | Baby-Dump L zit er sinds kort 's avonds in als wij gaan eten en zij haar groente krijgt. Rode bultjes.. geen ideee.. misschien een beetje warmte uitslag?

@Thauma fijn dat jullie een leuke avond hebben gehad in het restaurant! Hoe heb je dat gedaan met die handdoek in de babystoel? Wel fijn dat hij daar in kon, kan je toch even rustig eten! Misschien stel ik nu een hele domme vraag hoor: maar wat is een mama-cafe? :) Klinkt gezellig!

@Koekie haha you go mama met je kluslijst ! ;) Hier hebben we ook een kluslijst, maar die hebben we eigenlijk altijd wel.. er staan momenteel geen grote dingen op, maar wel heeel veel kleine dingetjes, voornamelijk afwerking. Ik ben zelf ook geen klusser. Vl kan aardig klussen, en voor de wat grotere zaken schakelen we mijn vader in, die is überklusser :D Dus A krijgt nog 5 voedingen? Wow en ik zat te overwegen om naar 3 over te stappen haha. Nouja L krijgt wel bijvoeding, maar niet superveel volgens mij. Ik maak de groentehapjes zelf, maar weeg het niet af dus heb geen idee hoeveel ze eigenlijk krijgt. Ik denk dat het vergelijkbaar is met een potje voor 4 maanden. Fruit krijgt ze ook evenveel, en 's ochtends in haar eerste fles een schepje rijstebloem. Achja.. ik blijf haar maar wakker maken en proberen voor de laatste fles.. 3 flessen vind ik haar echt nog te klein voor (en grote kans dat ze 's nachts komt als we haar niet wakker maken..)

@kruipen.. wauw Thauma, nu al kruipen? Hier nog niet hoor! L maakt soms wel kruipbewegingen met haar beentjes, maar gaat nog niet voor of achter uit.

@haaruitval.. toevallig he dat bijna iedereen hier er last van heeft! Stelt me stiekem toch wel gerust:)

@hier L is nu bij mijn moeder omdat ik dat gesprek had en vl is werken. Vond het wel heel erg om haar vanochtend weg te zien gaan.. ze zat zo lief in de maxi-cosi :) En ik maar zwaaien voor het raam toen ze wegging.. Ze zal wel denken: "Mam relaxed, ik ga alleen maar naar oma, je ziet me vanmiddag weer".. en dan heeft ze nog gelijk ook, maar blijf het moeilijk vinden hoor..:)

4. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Dames, ik heb even jullie advies nodig. Dit keer is het alleen niet mama/baby - gerelateerd (mag wel toch voor een keertje? :))

Vandaag dus tweede gesprek gehad bij bedrijf X. Nu heeft mijn vorige werkgever vanmiddag mij een mail gestuurd met de vraag of ik morgen langs zou willen komen om 'bij te praten'. Het is nu 3 maanden geleden dat mijn derde tijdelijke contract is verlopen, dus ik heb een klein vermoeden dat hij me wellicht iets wil aanbieden. Dan wel een tijdelijk contract, dan wel om als freelancer aan de slag te gaan. Is het nu verstandig om morgen te gaan vertellen van mijn tweede gesprek bij bedrijf X? Ik weet zeker dat zijn eerste vraag zal zijn: en? hoe zit het met de jobhunt? ;) maar wat moet ik dan zeggen?! Aan de ene kant lijkt het me juist goed om te laten merken dat ik heel misschien nog een aanbieding krijg. Maar een klein stemmetje in mij zegt dat ik mijn mond erover moet houden haha.. Sorry voor deze vraag hoor.. maar heb nog nooit in deze positie gezeten en kan nu even niet bedenken wat het beste is om te doen :)

Wel gek trouwens.. stel je voor dat ik me helemaal vergis en dat bedrijf X me niet wil en mijn oude werkgever mij alleen uitnodigt om te praten over het weer ;) Zou wel een sensatie zijn

5. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    De bultjes zitten er nog en zijn niet meer of minder geworden. Houd t nog maar ff in de gaten.

Geen idee of er nog andere reageren op de vacature. Zou t wel graag willen worden maar als t niks wordt is t nog geen ramp. T is op mn eigen locatie maar binnen andere team en ik vind dit team wel heel leuk eigenlijk. En ze weten dat ik graag pb'er wil worden dus. Het is ook met mn eigen locatiehoofd en ze weet dat ik wil solliciteren.

Lynn t was dus kat in t bakkie?!! Hihi nou keep my fingers crossed voor je. Ohw haha lees nu net je berichtje. Hmmm wel spannend. Weet je wanneer je wat hoort van bedrijf x? Je kan natuurlijk altijd quasi nonchalant morgen als je oude werkgever ernaar vraag aangeven dat je wel wat lijntjes uit hebt staan maar nog niet weet waar dat naar toe lijdt? Dus eigenlijk zo van ik heb wel gesolliciteerd maar weet nog niet of daar wat uitkomt?

Voel me een beetje ontarmd zonder kind op een vrije dag. Komt natuurlijk niet vaak voor!

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @uitslag; hier ook rode bultjes soms. Lijken net puistjes, op sommige zit ook een witte kop. Na een paar dagen drogen ze in.
    Luieruitslag hebben we weinig last van gelukkig. Af en toe wat rood, smeer er wat sudocreme op en hup weg!
    .
    @Thauma; fijn dat het goed ging gisteravond. En dat je steak lekker was! ;)
    kruipen is nog wel weg vroeg inderdaad maar ja, geen enkel kind is hetzelfde he? Hier wordt wel druk bewogen en gesparteld. Kan zich wel verplaatsen maar om dat nou kruipen te noemen? Wel schuift ze zich met haar billen omhoog als ze op haar rug ligt.

@klussen; hier staan nu ook kleine klusjes op de lijst hoor. Bijv. Plafondplinten boven bevestigen, fietsen repareren voor de verkoop, schilderijen ophangen enz.

@voeding; ja hier nog steeds op 5. Ik probeer er overdag wel meer tijd tussen te laten maar daar is A het niet mee eens. . Ach het zal wel 4 worden als er met bijvoeding gaan starten.

@lynn; lastige situatie zeg! Ik zou denk ik het advies van bibi volgen. Wel iets laten weten als hij er naar vraagt maar ook weer niet alles. Succes morgen bij het gesprek. Benieuwd wat het gaat worden ;)

@Hier; wandelen is m niet geworden vanmiddag. Mama was zo moe dus met A in het grote bed gaan "slapen". A heeft heerlijk geslapen maar ik heb bijna geen oog dicht gedaan. Eerst ben ik 30 minuten in elkaar gemept en daarna"durfde" ik niet in slaap te vallen omdat ik bang was dat ik op haar ging liggen. Geen succes dus maar wel petje af voor degene die hun ukkie in bed hebben liggen.
    Zo maar wel even nog eruit. Even wat lekkers voor bij de koffie halen vanavond.
    Oh,sinds gisteren "roept" A de katten. Zo schattig! :D

7. Verox

Verox Niet meer actief

Wouw! Wat knap dat je sollicitatie zo goed ging. En dan ook nog een tweede gesprek! Ik zou wel vermelden dat je een sollicitatie hebt lopen, waarom zou je dat verzwijgen? Lijkt mij alleen maar voordelen te hebben?

Wij zijn gisteren in ondertrouw gegaan! En om het te vieren met zijn drietjes uit eten bij de Thai.
    Ik kook de speentjes 1x per week uit. De flesjes en spenen spoel ik meteen na iedere voeding goed uit met afwasmiddel.

E krijgt 5 flesjes 180/6 per dag.
    Hapjes eten lijkt minder goed te gaan nu ik E sochtends ook fruithapje geef. Ze vind het lekker, maar werkt toch na een past hapjes alles vakkundig weer naar buiten. Groentehapjes vond ze nu ook minder lekker.

Ik maak me wat zorgen om mijn bruidsjurk. Ik heb een goedkoop jurkje dat ik zelf met hulp van schoonmoeder naar mijn eigen smaak aan ga passen... Maar ik zie nog niet echt voor me wat het gaat worden.

E maakt al fanatiek kruipbewegingen, maar komt nog niet vooruit. Ze heeft wel veel kracht in haar benen, en ze wil erg graag en vaak staan. Daar ben ik niet zo blij mee, straks krijgt ze o-benen!

Wat roept A naar de katten? En reageren die ook?
    Onze katten komen E troosten als ze huilerig is. De katten komen dan op het lawaai af en zodra E ze ziet is ze stil!

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd verox!!
    Kattig zeg met je bruidsjurk. Deels wel herkenbaar hoor! Ik heb die van mij door zo'n speciale mevrouw laten vermaken. Aangezien ik best slank ben zat die jurk als een "vuilniszak" om me heen. Pas een week voor de bruiloft zat de jurk goed. Daarvoor kon ik me ook niet voorstellen dat het wat zou worden. Weet niet hoe handig jij een je schoonmoeder zijn? :)

A "roept" een soort van "heheh" naar ze met een hoge toon. Lastig op te schrijven hoe het klinkt :D de katten reageren ook en A is dan gelijk ook stil. Zodra de katten weer weglopen begint ze weer :)
    Wat leuk dat je katten komen troosten! Hier maken ze zich dan juist uit de voeten :D

9. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Jullie hebben nogal wat af gekletst haha. Ik zal een poging doen om op zoveel mogelijk te reageren.

@koekie bedankt voor je uitleg. Ik ga het eens proberen. Ik herken je wel in het gevoel van “moeten”. Ik heb dat ook, kan moeilijk rustig gaan zitten als ik weet dat er nog een bult wass ligt en een dos honden haren over de grond dwarrelen.

@thauma ik was degene van de blender haha. Ik heb ook een staafmixer maar daar krijg ik het absoluut niet fijn mee. Ik heb nu een nieuwe blender en deze doet het tot nu toe prima. Nog gefelicieerd met ml. Fijn dat het gister zo goed ging bij het steakhouse. Bij de gedachten alleen al loopt het water uit me mond, de gedachten bij een lady steak ( hebben ze hier bij de streakshouse).

@lilb, Lucas groeit goed zo te zien. Maar wat houden die lijnen in waar je het over hebt. Misschien dat ik iets mis. Als ik dat zo allemaal lees ik N in de lengte klein en in gewicht juist weer groot hmmm maakt me iets onzeker. Wat spannend dat jullie voor een 2e gaan. Ben benieuwd wanneer is het raak is, succes. Ik heb wel eens wens voor een 2 e. Vl die weet het nog niet, komt niet een duidelijk antwoord uit. Ik zou zelf willen stoppen als N ongeveer 1 is. Wij hebben ook hulp gehad en mogen na 4 maanden terug als niet gelukt is. Ik zou zelf ook niet een te groot leeftijdsverschil willen. Maar de sitautie moet er allemaal wel naar zijn.

@bibiq, Lijkt me een heftige ingreep voor je zusje. Hoop dat ze groen licht krijgt en een voorspoedig herstel als alles door gaat. Succes met solliciteren, hoop dat je de baan kunt krijgen.

@pasen, wij gaan zaterdag naar me broertje voor zijn verjaardag. Zondag gaan wij gourmetten bij me ouders. Me ouders pasen op N als we naar me broertje gaan en omdat we zondag weer heen gaan blijft hij daar slapen. Hoeven we niet perse op tijd naar huis en nog te slepen met N. En papa en mama kunnen zondag ff lekker bij tanken, soms ook wel eens goed.

@lynn fijn dat je een leuke dag hebt gehad. En dat papa en L het ook leuk hebben gehad samen. Hier wel 3 voedingen inmiddels. Moesten N ook wakker maken voor de laatste voeding. Wij zijn inmiddels al over op nr 2 voeding en dat voedt meer als 1 waardoor je makkelijke 1 kunt laten vallen. Ik zou idd net als wat de anderen zeggen aangeven dat je lijnen hebt open staan maar nog niks concreets. Je hebt die andere baan bij bedrijf X nog niet.

@verox, wat herkenbaar. N was lag gisterochten heerlijk op zijn buik in bed. Ik schrok me helemaal kapot. Vanmorgen lag hij boven de deken helemaal gedraaid. Jammer dat het autorijden wat minder is gegaan. Hier word N juist rustig van het rijden als hij aan het huilen is. Soms heb je moment dat je weinig voor ze kunt doen, heel lastig ik herken het. Hopenlijk gaat een volgende autorit beter.

@megacarls, leuke dat je ook ff komt buurten. Fijn dat bij jullie alles goed gaat Over ontwikkeling kan ik je weinig zeggen. Heb je het al eens aan het cb gevraagd?

@haaruitval, hier wel meer dan tijdens de zwangerschap. Ik heb niet het idee dat het veel extremer is als voor de zw.

@vergeten, hier ook nog steeds soms echt drama. Komt van zelf wel hoop ik haha.

@rode bultjes hier ook wel af en toe net een soort van pukkeltjes. Vaak gaat hier snel weer weg en kan ook niet merken dat hij er last van heeft.

@ hier Sinds zondag is N heel huilerig met gisteren de top. Voor veel huilen en niks is goed en overdag bijna niet slapen. De tandjes zijn nog steeds niet door, ik vind ze inmiddels niet zo schattig meer haha. Ik kan ook vernemen dat hij met zijn armpjes schokkerig beweegt. Misschien een sprongetje?

10. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    owh ja nog ff een vraagje voor de dames die zelf hapjes maken. Maken jullie ook zelf de fruit hapjes? Maken jullie dit ook in het voren en vriezen jullie dit ook in?

Misschien nog iemand tips voor lekkere hapjes. Bijv met rijst of pasta en vlees? Ik ben niet zo crea daarin haha.

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda; ik maak Nog geen hapjes maar wil wel alles zelf gaan maken.
    Heb het boek opperdepop van de ah al liggen. Staan veel tips, recepten in. Bij elk recept staat ook hoe lang je het in de vriezer kan bewaren. Ik vind het een goed boek. . Misschien een idee?

@moederdag; ml zit me nu al nieuwsgierig te maken voor deze dag. Hij is (met A) met van alles bezig wat ik natuurlijk niet mag weten.
    juist als hij zo doet wil ik het juist weten. :D Maar helaas nog even geduld hebben. Merken jullie al iets van "geheime plannen"? :D

12. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Panda ik maak zelf hapjes maar ben nog niet zover dat ik al echt nieuwe dingen probeer. Ik kijk meestal naar de mix zoals die ook in potjes te krijgen zijn. Fruithapjes maak ik ook zelf en ik vries ook in. Peer, appel en banaan nu geprobeerd. En qua hapjes wortel, broccoli en bloemkool geprobeerd. En nu rijst met bloemkool en kip. Smult ie van! Verder heb ik van een vriendin een boekje met babyhapjes gekregen. Ik ben nu niet thuis maar zal eens kijken welke combi's daarin staan. Dan stuur ik je dat wel in pb anders.

13. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Dank meiden voor de tips mbt het gesprek morgen! Ben benieuwd!

@hapjes ik maak de groente zelf. Maar tot nu toe alleen één soort groente, dus nog geen mixjes. Heb vorige week wel al een mix gegeven uit een potje van 6 maanden en ouder. Als ik dadelijk zelf mixjes ga maken dan zal ik proberen te kijken naar wat we zelf eten die dag.. Fruit geef ik niet zo vaak vers.. vaak uit potjes. Dacht namelijk dat je dit niet kon invriezen. Maar begrijp dat jij dat wel doet Bibi? Ontdooit dat goed?

@Koekie dat opperdepop boek.. is dat van AH zelf? Of heb je het alleen daar gekocht? Klinkt wel interessant! Lekker hoor "slapen" i het grote bed.. jammer dat het voor jou alleen niet zo geslaagd was .. volgende keer beter ;)

@panda wat sneu zeg van de tandjes! :( Weet eigenlijk niet wat 'normaal' is wanneer ze door zouden komen. Denk je dat N vanwege de tandjes zo huilerig is? Zit er ook niet weer een sprongetje rond 6 maanden? Hoop dat het snel beter gaat met N!

@verox gefeliciteerd! wat houd in ondertrouw gaan precies in? Sorry, ben een beetje een leek op dat gebied :p Stoer van je dat je je bruidsjurk deels zelf gaat maken! En wat heb je een lieve katten dat ze E komen troosten!

@moederdag.. tsja.. vl is zo a-romantisch en on-origineel als maar zijn kan.. Heb nog geen verjaardag of kerst gehad dat ik niet wist wat ik kreeg als cadeau :p Hij is niet zo goed in verzinnen haha.. Heb zelf verder ook niet zo heel veel met moederdag.. we vierden het tot nog toe eigenlijk alleen met mijn schoonmoeder. Voor haar heeft het ook wel een extra speciale betekenis. Haar moeder (vl's oma dus) is zo'n tien jaar geleden vermist geraakt en sindsdien niets meer van vernomen. Behoorlijk heftig dus. Moederdag is ook een soort van herdenkingsdag voor haar. En mijn eigen moeder die woont naast mijn sm dus daar gaan we dan ook wel ff langs.. zo zijn we dan ook wel weer haha. Maar vroeger vierden we het eigenlijk nooit.

Zag ook nog iets voorbij komen over vergeetachtigheid.. Sorry dames, maar ik moet jullie teleurstellen, daar heb ik geen last van :D Moet ik wel bij zeggen dat ik op het moment vrij weinig dingen doe waarbij ik mijn hoofd kan verliezen.. het verschonen van luiers en het geven van de fles gaan aardig op de automatische piloot tegenwoordig:D

14. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @verox wat knap dat je zelf je bruidsjurk verder maakt. Ben benieuwd wat het gaat worden. Mag ik vragen waarom je hetzelf doet? Hier wil N ook graag staan maar dat doet hij eigeenlijk al heel lang. Ook hij maakt van de bewegingen met benen en buik maar komt geen cm vooruit. Ook hier werkt de hond troosten. Zijn dikke vriendjes, als hij op bepaald moment niet stil is te krijgen dan komt die hond een kijkje nemen, als ik hem niet weg stuur en het is klaar.

@koekie, grappig zeg dat ze de katten roept en ze er ook op reageren. Ik ga vrijdag eens kijken bij de ah, thnx voor de tip.

@naam, reageerd jullie kleintje ook op hun naam? Hier reageerd hij er wel op als je hem roept. Best grappig hoe snel dat eigenlijk gaat. Ook heb ik het idee dat hij bepaalde dingen al wel echt door heeft van wat ik zeg. Herkenbaar?

@moederdag ehmm ik ben volgens mij 2 dagen daarna jarig. Vl houd zich daar ook niet zo mee bezig, net zoals valentijsdag dus ik verwacht niks.

@bibiq, welk boekjes is het? Ik wacht je pb af ;) Hier krijgt ook N ook nog sperziebonen. Verder nu paar potjes gehad die vanaf 6 maanden zijn. De lentegroenten vind hij heerlijk. Ik maak ze nu met wat aardappel erdoor. Ik doe ongeveer 125 gram aardappel en 250 groente. Er moet wel flink wat water bij in de blender en doe er een klontje boter (brood boter) door. Ik kan daarmee 3 potjes vullen van 200 gram.

@lynn, tja die tandjes duren hier nu wel heel erg lang. Ik vraag het me soms ook wel eens af of dat het is. Vl denkt van wel en 2 week geleden bij cb vond ze het ook duidelijk tandjes. Zou idd ook een sprongetje kunnen zijn.

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @opperdepop; inderdaad alleen bij de ah te verkrijgen. Geloof iets van 9 euro ofzo? Wat ik er Tot nu toe van gelezen heb vind ik het zeker wel een aanrader!

@lynn; heftig zeg voor je sm en ook voor je vl. Begrijp dat het inderdaad een dubbele dag is. Wat grappig trouwens dat je moeder en sm naast elkaar wonen. Handig met familiebezoekjes en feestdagen :D

@hier; A heeft vandaag 3x een uurtje geslapen (9 - 10, 11.30 - 12.30 en 13.30 - 14.30) en vanavond nog van 17 - 21 uur. De fles van 19 uur heeft ze gemist. Heb A om 21 uur de laatste fles gegeven en ze ligt nu te slapen. Ben heel benieuwd of ze vannacht doorslaapt. Ze heeft 1 fles minder gekregen als normaal. Hoop dat het haar lukt zodat we binnenkort op 4 flessen over kunnen. Met de opvolgmelk zal dat trouwens toch wel moeten ( of 5 kleinere flesjes).
    Ach we zien het wel.
    Slaap lekker allemaal!

16. Verox

Verox Niet meer actief

#1716 Verox, 17 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2014
    In ondertrouw gaan is de eerste officiële formaliteit die je moet regelen. Je bespreekt en regelt alle formaliteiten zodat je straks zonder problemen kunt trouwen. Je hebt een gesprek met een gemeenteambtenaar waarbij de datum, tijdstip en locatie worden vastgelegd. Er worden kopieën gemaakt van de paspoorten, gegevens van de getuigen ingeleverd... Ook teken je alvast de papieren met de keuze voor je "nieuwe" achter naam. Een bijzonder momentje, op weg naar de grote dag.

We trouwen low budget. Ik vind het zonde om veel geld uit te geven voor een trouwjurk die je maar een paar uurtjes draagt.
    Het word ook geen traditionele klassieke bruiloft, maar lekker casual en het is moeilijk om daar een mooie praktische jurk bij te vinden.
    Ik heb nu een goedkoop jurkje gekocht en hoop dat we dat naar mijn smaak kunnen costumizen...

Als ik iets voor Moederdag wil dan zal ik mijn partner duidelijke instructies moeten geven. Mijn zus is die dag jarig, en ze woont aan de andere kant van Nederland. We treffen mijn eigen moeder dan daar op die dag. De moeder van mijn parter komt op deze dagen altijd op de tweede plaats. Toen ik mijn partner leerde kennen deed hij namelijk helemaal niets aan Moederdag. Ik vond dat wel belangrijk, dus ging hij op deze dag netjes mee naar mijn moeder. Het jaar daarop ging het hetzelfde en heb ik een paar dagen later bloemen of chocolade naar zijn moeder gebracht. Zo gaat het sindsdien ieder jaar. Onze ouders wonen ver uit elkaar, dus beide moeders bezoeken op een dag is lastig.

De samenstelling van opvolgmelk is toch anders? Misschien krijgen ze daar een voller gevoel van als van de startersmelk? En is het advies daarom om van de opvolgmelk minder te geven? Het lijkt me niet noodzakelijk om nu al te minderen met deze melk?

17. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat betreft moederdag... geen idee. Mn man is niet zo vreselijk attent en romantisch, dus geen idee of ie daar iets mee gat doen :)

Ik heb geprobeerd een foto te maken van de vlekjes. Het zijn piepkleine rode spikkeltjes en hij lijkt er geen last van te hebben. Fotograferen is lastig, want C ligt echt geen seconde stil!
    Bibi, is dit het soort vlekje wat jouw ukkepuk ook heeft?

Bijgevoegde bestanden:

18. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Thauma ik kan t niet goed zien op de foto. Ik wilde vandaag een foto maken maar de bultjes zijn al aardig weg getrokken. Het leken net hele kleine puistjes sommige ook met witre puntjes erop.

Moederdag, tja alleenstaande moeder he... Ik wacht tot de mooie tijd van zelfgemaakte tekeningen.
    Mijn ex is denk ik niet zo attent om er iets mee te doen. Als ie er al aan denkt. Zelf ben ik wel van plan een kleinigheidje voor hem te doen met vaderdag. En hij mag de kleine dan een extra dag ophalen. Dit onder t mom van niet van mij maar van je zoon.

Ohw ik lees weer iets wat ik nog niet wist: moet je van de opvolgmelk minder geven? En hoeveel moet ik dan geven, of hoe kom ik erachter wat ik dan zou moeten geven. Want ik geef voornamelijk nog bv 180ml alleen in de avond krijgt hij een papfles van 210/7 en 2/3 scheppen rijstebloem. Hij drinkt dit niet altijd helemaal leeg maar dit wisselt erg. De ene x drinkt hij t wel leeg andere 30ml over dan weer andere 60 of 90ml over. Dus maak maar gewoon steevast 210. Hij slaapt er heerlijk op!

19. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Thauma ik kan het ook niet zo goed zien op je foto.. Zijn het echt bultjes of ook droge plekjes? L heeft namelijk heel veel droge plekjes op haar bovenlijfje. Hier trouwens ook een kleintje dat nooit stil ligt.. af en toe denk ik weleens: word je nou niet gek van jezelf :(;)

@opvolgmelk.. ik heb toevallig een doos opvolgmelkpoeder in huis (nutrilon 2), heb namelijk een keer de verkeerde gekocht :) Ik heb de ingredientenlijst van de opvolgmelk even vergeleken met de nummer 1.. het verschilt niet heel veel. Één schepje opvolgmelk is iets meer gram poeder (1 gram poeder meer per schepje), dus ik denk dat het inderdaad wat dikker spul is. Qua calorieën, is opvolgmelk ook iets meer, maar niet schokkend veel meer. Volgens de beschrijving (en volgens mij volgt het cb dit ook) moet je vanaf 6-8 maanden 3-4 voedingen geven. Sommige kindjes zullen er dus 3 hebben en sommige 4. Denk dat het gewoon een kwestie is van kijken naar je kindje.. Ik geloof dat één van de mama's hier al opvolgmelk geeft.. (panda dacht ik?) Misschien kan zij haar ervaring even delen :D Maar in mijn beleving hoef je niet minder te geven hoor van opvolgmelk.

@hier gisteren gesprek met ex-werkgever.. was niet heel spannend. Hij stelde voor om een constructie te bedenken waarin ik per project ingehuurd kan worden en eventueel vanuit huis kan gaan werken. Freelance dus. Hij was nogal vaag en dat ben ik van hem gewend;) Op zich niet heel interessant voor mij, hij kon ook nog geen concrete projecten geven waarbij dat op dit moment zou kunnen. Mocht die andere sollicitatie niets worden kan ik altijd nog bekijken of ik dit wil. Beter iets dan niets. Maar lijkt me ook een heel gedoe.. inschrijven bij kvk enzo.. moet eerlijk bekennen dat ik daar de ballen verstand van heb :D Bovendien is het in deze branche helemaal niet gebruikelijk om op deze manier te werken, dus zou hij ook mijn enige opdrachtgever zijn.. weinig toekomstperspectief dus. Vooralsnog is dat gesprek dus een waste of my time geweest :p

Met L gaat alles goed. Slaapt nog steeds veel en doet nog steeds moeilijk met haar flesjes. The usual dus :p Maak me af en toe weleens zorgen over haar ontwikkeling... Zo rolt ze nog steeds niet om en ze maakt hier ook geen aanstalten toe. Zitten kan ze alleen als je haar ondersteunt. Maar in wipper of kinderstoel zit ze (meestal) wel recht. Ze zet wel gewicht op haar beentjes, maar niet altijd. Ik zag gisteren een foto op fb van het dochtertje van een oud klasgenoot van mij. Zij is 2 dagen jonger dan L en op de foto's stond ze al :$ Dat soort dingen maken me echt onzeker.. L is echt nog lang niet zover namelijk..

20. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lynn, ieder kindje ontwikkelt zich op zijn eigen manier. Kindje van kennissen van ons ging maar niet staan of kruipen... tot hij op een gegeven moment eens om zich heen keek en dacht 'dat kan ik ook!' en uit het niets begon te lopen.
    De een gaat eerder praten, de ander eerder lopen.
    Zie je wel ontwikkelingen in geluidjes, bewegingen, dingen pakken, hoe ze kijkt en reageert?

C zit nu helemaal onder de rode spikkeltjes. Ik zat al te kijken bij de diverse vlekjesziekten, maar de een begint met verkoudheid, de ander met koorts. T gaat doorgaans om vuurrode puntjes, en dat heeft hij nou ook weer niet.
    Hij had t rond 1 april ook al (wat de kans op de 5e ziekte groter maakt), dus het heeft ook weer niet te maken met de vaste voeding die hij nu mag proberen. Die kreeg hij toen namelijk nog niet.

Tja, hij heeft er geen last van, heeft geen koorts, doet verder normaal, dus ik laat het maar zo :)

Ik vond in ondertrouw gaan ook wel bijzonder hoor. Toch een stap richting het echte huwelijk. Zo met zn tweetjes best wel speciaal. Van oorsprong werd dan je huwelijksaankondiging openbaar gemaakt (nog steeds wel in het gemeentenieuws) en konden mensen die meenden dat je al getrouwd was oid bezwaar maken.

Wat betreft de inschrijving bij de KvK:
    als je maar 1 opdrachtgever hebt word je al snel door de belastingdienst - zelfs als je een VAR hebt (verklaringarbeidsrelatie) - als werknemer van die opdrachtgever beschouwd. En dan wordt die werkgever alsnog aangeslagen voor allerlei premies enzo. Ik geloof dat het voor jou als zelfstandige niet veel uitmaakt, maar voor opdrachtgever / werkgever is het vaak toch niet zo interessant. Heel belangrijk is hierbij dat je zelf je uren mag indelen. Als dat ook nog op hun voorwaarden gaat is er nauwelijks meer bewijs dat je niet gewoon in loondienst bent.

Deel Deze Pagina