Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Bibi snap dat het lastig is alles formeel te regelen. Het is ook een heel gedoe en veel uitzoekwerk.. kan me voorstellen dat je dat nu even niet ziet zitten. Wat knap dat C van rug naar buik rolt!! Rolt hij ook al van buik naar rug?

Volgens mij is L één van de weinige kindjes hier die beide nog niet doet? :$ Of zijn er meer? Nouja ik denk dat als L het echt wil ze het wel zou kunnen, maar heb het idee dat ze er niet zo'n behoefte aan heeft :p

@Dobber gaat Sanne na de laatste voeding naar bed? Tot hoelaat slaapt ze dan door? Hier gaat L rond 7 uur naar bed. We maken haar rond 10 uur wakker voor de laatste voeding en dan gaat ze meteen weer terug naar bed. Ze sliep eerst door tot 8 uur (soms zelfs langer), maar merk dat ze steeds vroeger wakker wordt 's ochtends. Hoor haar nu ook alweer een tijdje door de babyfoon kletsen.. maar ze huilt niet, dus ga nog maar even niet kijken ;)

@hier dank voor de felicitaties dames :D Ik wil zelf alleen nog niet te vroeg juichen. Het is duidelijk dat ik een goede indruk heb gemaakt en dat is fijn, maar we moeten er nog wel uit zien te komen. Zo heb ik in een eerder gesprek aangegeven het liefst maximaal 32 uur te willen werken. Maar heb ook gezegd dat ik 40 uur niet uitsluit. Inmiddels hebben we daarover nagedacht en 40 uur vind k echt veel te veel, dus dat gaat 'm sowieso niet worden.. mocht dat ineens een harde eis zijn van ze (wat ik niet denk, maar je weet het nooit). En eigenlijk vind ik zelfs 32 uur een beetje veel.. het is echt een superleuke baan en past perfect bij mij, maar die 32 uur he.. pfff.. Ik heb het gevoel alsof ik L erg tekort doe door daarmee in zee te gaan.
    Maar misschien is hun eerste bod wel 32 uur en kan ik er nog wat vanaf snoepen. Al kan ik het maar terugdringen tot 28 uur (ene week 4 dagen, andere week 3), dan zou ik al blij zijn. Het gesprek is morgen. Ben benieuwd!

@Koekie mijn moeder gaat oppassen, dat is al geregeld. Mijn ouders hebben bij hun thuis een eigen kamertje voor L. Wat dat betreft dus ideaal! We hadden het niet beter kunnen wensen. Sm is één keer in de twee weken op donderdag vrij en past dan op. Het gaat sowieso niet om hele dagen. Vl is om 2 uur klaar met werken en haalt L dan op.

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @dobbermama; ik zal het vat al wel eens ergens geschreven hebben maar A krijgt de laatste fles rond 22 uur. Ligt er een beetje aan op welke tijden ze de rest van de dag gedronken heeft. Ze drinkt de laatste tijd de laatste fles van 180/6 weer leeg. Dus eventueel eraf halen durf ik nog niet. Zal waarschijnlijk met de hapjes wel geleidelijk komen te vervallen.

@lynn; lastig soms he? hier rolt A binnen 5sec op haar buik als ik haar op haar rug op de grond leg. Anderom kan ze wel maar heeft ze weinig behoefte aan. Ik begreep van mijn sm dat ml het pas met 8 maanden kon. Tja, het is een cliché maar ieder kind volgt zijn eigen tempo. Ik hou altijd maar voor ogen dat een volwassene (mits geen beperkingen) het ook kan. Ik ken bijv geen volwassene die zich niet kan draaien jij wel? :)

fijn dat je het oppassen goed geregeld hebt. Qua aantal uren is het lastig. Ikzelf ben erg blij met de 24 uur die ik nu werk. Denk niet dat ik nog terug ga naar 32 uur.
    Wat ook erg prettig is ( maar weet niet of dat bij jou mogelijk is) dat je niet alle dagen achter elkaar werkt. Ik werk zelf ma-di-do. Maandag is voor mij de zwaarste dag (want dan moet ik de volgende dag weer) dinsdag gaat een stuk beter want dan ben ik de volgende dag vrij en donderdag heb ik bijna weekend :D

Maar het blijft lastig om weer te gaan beginnen en je kindje niet de hele dag om je heen te hebben.

oh, A is klaar met haar schoonheidsslaapje :p

3. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Morgen!

Van buik naar rug rollen doet C nog niet althans nog niet gezien. Wel rolt ie soms van rug naar zij en dan weer terug.

Spannend lynn jullie komen er vast uit. Succes morgen!

Ik werkte al 32 uur en heb nu ouderschapsverlof erbij 24 uur. Ik vind t wel erg lekker en wil dit volgend jaar ook zo willen houden. Daarna weet ik nog niet 28 lijkt me wel wat, maar ja weet niet of ze dat zien zitten.
    Hier avonddienst en dan vrij. Helaas zaterdag wel werken maar ach is wel leuke dag om te werken.

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Lang geleden dat ik hier iets gepost heb. Ik heb steeds wel af en toe meegelezen. Zo leuk om de ontwikkeling van alle kindjes te lezen en te zien hoeveel verschil, maar duidelijk ook veel hetzelfde is :)
    Ook een aantal nieuwe 'gezichten'. Leuk dat dit topic nog zo actief is, ondanks dat er een heleboel zijn afgevallen.
    Dames met een nieuwe baan, waaronder Thauma, gefeliciteerd!
    Bibi, pittig allemaal zo in je eentje, maar een goede beslissing voor rust en je bent volgens mij een sterke vrouw!

Hier gaat alles zijn gangetje. M. is een makkelijk meisje. Ze speelt heerlijk, babbelt (gilt af en toe hihi) er op los en slaapt fijn. Sinds 4 maanden zijn we bezig met de hapjes en het gaat super. Af en toe oefenen we met een broodkorstje. Dat vindt ze heel leuk om te experimenteren. Daarnaast vindt ze water uit een tuitbekertje ook erg lekker. Fijn, want aanstaande zaterdag vliegen we voor een weekje naar Griekenland. Dan kunnen we haar eindelijk live showen aan vrienden :D Prettig om te weten dat ze ook water wil drinken, stel dat het erg warm is.
    Rollen kan ze beide kanten op. Van buik naar rug al dat ze 2 maanden was en van rug naar buik met 4 maanden.

5. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hey Ikapika! Leuk dat je wat laat horen. En vooral fijn om te horen dat alles helemaal goed gaat met M! Heerlijk ff weg, en ook spannend. Wat goed dat M uit een tuitbeker drinkt, C kan dat nog niet ben af en toe een beetje aan t oefenen maar hij verslikt zich regelmatig omdat het zo snel stroomt.
    Ik oefen overigens niet met een tuitbeker maar een gewone beker, had ergens gelezen dat dat beter was voor de mondmotoriek.geef hem dan hele kleine slokjes maar hij likt het meer op als een hondje zeg maar haha. Ga toch die tuitbeker is proberen.

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Bibi, ik heb er eentje van Nuby. Die werkt wel goed. Ze moet er een beetje aan zuigen. Zo krijgt ze geen hele guts over zich heen. Het voordeel is ook dat hij niet lekt zodra die omkukelt en kan ze dus ook al een beetje zelf oefenen. Trainingbeker met zachte siliconen tuit Super Spout - Nûby™ Er is zo'n stappenplan met bekertjes van Nuby. Water uit een gewoon flesje vond ze maar niks :D

7. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @verox, fijn zo'n weekendje weg en zelf kunnen opladen. Jammer dat ze niet in het campingbedje wilde slapen. Fijn dat de oplossing verder wel werkte.

@koekie oehh lekker gehaktbrood, wij noemen het meatloaf :p Mijn moeder maakt het heel vaak (meestal op verzoek). De ontlasting kan door de bijvoeding ook weer veranderen. Als de problemen erger worden kun je ook zo weer stoppen. Misschien als de bijvoeding meer word dat ze dan ook naar 4 flessen kan. Grappig dat jullie de haartjes hebben geknipt. Hier heb ik van weekend ook een stukje weg geknipt. Het werd boven op zo lang vond het er nogal belachelijk uit zien. N heeft nog steeds een kale plek achter op zijn hoofd, vind het er vreselijk uitzien dus hoop dat het snel weer is ingegroeid.

@bibiq fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad met pasen. En ook wel fijn dat je nog goed met je ex over weg kan. Lijkt me ook wel belangrijk voor C. Leuk dat het rollen nu vaker gebeurd, en terrecht dat je trots bent.

@dobbermama, lekker ff op vakantie. Lijkt me ook wel wat. En in september met vliegtuig naar Spanje lijkt me ook wel wat. Wij gaan volgend weekend met vl zijn werk naar ameland, helaas wel zonder N. Maar verheug me er ondanks dat ook wel weer op ff er tussen uit. Hier gebruik ik al wel nr 2 voeding. Jammer dat broodkorstje minder goed is gevallen. Andere keer maar weer proberen en hopen dat dan wel goed gaat, komt allemaal vanzelf.

@lynn ja het logeren is helemaal goed gegaan, was er ook niet zo bang voor. N en opa en oma hebben zich wel vermaakt. Wat spannend dat je nu voor een 3e gesprek mag komen. Ik kan me goed voorstellen dat je niet 32 uur wilt werken. Ik ben ook werkzoekende en ik zou ook geen 32 uur willen. Succes voor morgen en laat je ff weten hoe het ging?

@ikapika, leuk dat je ook weer wat typt. Fijn dat alles goed gaat met M.

@uitslapen dat zit er hier ook niet meer echt in. Ik vind het moeilijk vl er vroeg uit te sturen omdat hij doorde weeks als op tijd op staat en ik niet werk. Maar goed daarin tegen sta ik wel elke dag samen met hem op dus ja lastig.

@hier N heeft echt weer van die moment dat die niks wil of goed is. Ik vraag me wel eens af wat de reden daar van is. Zal het erbij horen of zal er toch iets anders aan de hand zijn. Soms heb ik wel eens het idee dat die last heeft van hooikoorts of de hond. Hij heeft ineens allemaal rode vlekken/ bulten in zijn gezicht maar het trekt ook zo ineens weer weg. Ook niest hij veel en wrijft veel over zijn neus/ ogen. Toevallig was hij maandag ook zo toen vl thuis was. Kon die eindelijk eens zien hoe dat er dan aan toe gaat. Hij denkt dat ik de hele dag op me kont zit niks te doen. En als ik dan niet zo'n gezellig dagje met N heb en mijn geduld dan wel ff op is snapt hij het niet echt. Ik heb geen werk en ik moet zeggen dat ik het op zich wel lekker vind. Maar ik begin nu toch wel steeds meer de groten mensen wereld te missen en het sociale. Maar wie weet vind ik nog eens werk al heb ik er weinig vertrouwen in. Worden jullie ook zo “mishandeld” door die kleine handjes? Knijpen krabben en slaan? Vl had gewoon een hele kras tot bloedens aan toe in zijn gezicht.

@badje N heeft ontdekt hoe die kan spetteren en hoe. Gisteren maar in de douche in bad gedaan. Gevolg was dat de hele douche nat was, geen probleem verder. Maar ik was dus ook drijfnat. Doen jullie kleintjes dat ook? Iemand hier nog een oplossing voor?

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Panda, wat vreemd idd. Je zou haast zeggen dat het een reactie op iets is. Zit hooikoorts in de familie? Momenteel vliegt er namelijk wel heel veel.
    Dat 'mishandelen' herken ik wel. Hier is het lange haren trekken van mama :D Is mijn haaruitval gestopt en groeit het eindelijk weer wat bij, trekt mijn kind de haren uit mijn hoofd hihi.

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Even korte reactie :)

@panda; van mishandeling is hier ook sprake. We worden geslagen, geschopt, gekrabt en er worden kopstoten uitgedeeld. Desondanks wordt ik nog iedere keer blij als ik haar zie :D een oplossing heb ik niet behalve wat meer proberen uit te kijken? Ik kan er nu nog om lachen maar over een paar jaar zal er niet veel meer te lachen zijn gok ik. Dan is ze sterker en zich bewuster van wat ze doet :$

@badderen; afgelopen zaterdag was ik bijna nog natter als A na het badderen :$ terwijl ik toch echt ernaast stond en mijn kleren aan had.. Dus ja, hier ook het spetteren ontdekt :D Misschien ligt het aan mij maar ik vind het helemaal niet erg. Trek erna droge kleren aan en klaar.. Dus Tja als tip. .. droge kleren eens aantrekken?

Ik kan je verder geen tips geven maar het is allemaal wel herkenbaar :)

@ikapika; ik ken je wel niet maar leuk dat je even langs komt en fijn dat alles goed gaat. .

@Elektronica; niets is meer veilig. Telefoon, tablet, laptop, afstandsbediening.. A wil het allemaal hebben en opeten :D ze gaat nu ook huilen als je iets terug pakt van haar. Gisteren had ze de afstandsbediening en ml pakte die terug. Ze begon me toch te huilen :( Vanmorgen had ze het op mijn cracker met kaas voorzien. Ik legde de cracker weg en daar begon ze weer :$ doet die van jullie dat ook? Vind het zo sneu voor haar ook omdat ze nog te jong is om te begrijpen wat ze wel en niet mag.

@voeding; ik denk inderdaad dat we langzaamaan naar 4 flessen over gaan. Ben heel benieuwd hoe ze haar hapjes gaat beleven zaterdag.

Wie van jullie geven er eigenlijk pap? Las vandaag op internet dat dat nog voor het groene/fruit hapje geïntroduceerd moet worden omdat de pap de darmen klaar maakt voor verdere hapjes? :( Ik wil het binnenkort wel in de ochtend gaan geven als een soort van ontbijt maar de reden die ik op internet las lijkt me niet helemaal juist, wat vinden jullie ?

Nou nu gauw slapen. ... weltrusten :D

10. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Haha panda ja hoor hier ook sprake van serieuze mommy abuse! Haren trekken, schoppen, slaan, knijpen, krabben, en trekken! OMG wat een moeder al niet moet doorstaan. Maar ja dan zie je dat koppi en moet je toch echt ff lachen en knuffelen.

Hier ook nog steeds een kale plek.

Spetteren in bad hier ook volop ik kan me tot nu toe nog aardig droog houden maar ach verder geen oplossing voor gewoon laten gebeuren.
    De klachten die N heeft vind ik herkenbaar, C had vorige week soortgelijke klachten. Ik dacht ook gelijk aan hooikoorts of een allergie voor de kat. Maar ik kijk t aan hier, de rode plekken waren net zo snel weg als ze kwamen alleen het hoesten (beetje droog kuchje) en niezen heeft ie nog regelmatig.

Pap geef ik C ook al een paar maanden. Ben daar inderdaad mee begonnen omdat hij de smaak zou herkennen en ook voor zn darmen. Ik gaf al een beetje rijstebloem in de melk namelijk voor zn maag tegen t spugen. Dus ben dat in de ochtend gaan geven en dan dikker zodat ie ook kom wennen aan de lepel. Daarna groente erbij en daarna fruit erbij. C krijgt nu ontbijtpap in de ochtend, tussen 9-10uur, van bambix, dit maak je aan met water want de opvolgmelk zit er al in. Rond 12 uur fruithapje dan rond 16-17 groentehapje.

11. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @ikapika leuk om weer eens van je te lezen! Ik ken je nog van het zwanger topic, daar heb ik in het begin ook meegeschreven. En wat fijn dat M een makkelijk meisje is en het goed doet. Wat knap dat ze al uit de tuitbeker drinkt! Hier nog niet geprobeerd met L. Wel water en afgekoelde thee uit de fles, maar dat vindt ze maar niets. Doe een druppeltje diksap bij het water dan gaat het al beter ;) Maarja.. wil daar eigenlijk niet aan beginnen ...

@panda vervelend dat N weer van die lastige momenten heeft. Heb je oei ik groei? Misschien 6 maanden sprong? Ik heb er nog niet over gelezen dus kan je niet vertellen welke kenmerken erbij horen.Maar die rode vlekken zijn ook wel vreemd ja.. misschien een bezoekje aan de ha waard? Baat het niet dan schaadt het niet.. En ja full-time mama zijn is heel zwaar.. dat ervaar ik ook zo. Het is ook superleuk en zou het ook echt niet erg vinden als het nog even zo blijft, maar snap je drang naar de grote mensen wereld wel hoor. Heb je nog activiteiten (sporten, sauna ed.) die je nu alleen doet? Mijn ervaring is dat het altijd even helpt om iets te doen voor jezelf buitenshuis en even geen mama te hoeven zijn..

Wat betreft het spetteren.. tsja hoort erbij denk ik. L heeft het hier ook ontdekt.. al doet ze het niet bewust denk ik. Maar ik ben wel zeiknat na het badje :D Ik doe meestal een joggingsbroek en vestje aan als ik L in bad doe.. die mogen wel nat worden :D

@mishandeling.. yup hier ook :D Alle onderdelen van mijn gezicht zijn interessant.. ogen, oren, neus, wangen.. allemaal leuk om in te knijpen.. Ach ik kan er wel om lachen. Ze is zich nu echt niet bewust dat dat pijn doet dus ga ook nog niet beginnen met afleren. Daar is ze nog veel te jong voor.

@pap L krijgt geen pap uit een bordje ofzo, maar wel 2 schepjes rijstebloem in haar ochtendfles en als ze haar groentehap heeft overgeslagen omdat ze sliep ook een schepje in haar laatste fles. Hiermee zijn we begonnen nadat groente en fruit is geïntroduceerd (denk ik, of tegelijkertijd, weet het niet meer precies ;)) Volgens de folder van het cb is het trouwens eerst groente/fruit en dan pas pap. Zal wel weer zo'n dingetje zijn waar de meningen dus nogal van uiteen lopen ;)

@Koekie Lijkt mij dat pap de ontlasting harder maakt. A heeft daar toch vaak last van? Ik denk dat groente en fruit de ontlasting in het begin ook harder maken, maar doordat er ook vezels inzitten lijkt het mij veiliger hiermee te beginnen.. Maar dat is mijn gevoel, verder nergens op gebaseerd ;)

@dingen pakken... Ja L wil ook alles pakken. Als papa komt aangelopen met een glas drinken steekt zij haar handjes al uit :D Ze huilt gelukkig (nog) niet als we iets afpakken. Maar dat komt vanzelf wel.. Achja proberen af te leiden met iets dat ze wél mag is denk ik het beste..

@haar hier heeft L nog steeds te weinig haar om er ook maar iets mee te doen :p Ik was het af en toe, maar is meer een massage van de hoofdhuid :D Kale plek op achterhoofd heeft ze ook, maar valt niet heel erg op omdat ze voor de rest ook niet veel heeft.

@hier vanmiddag derde gesprek .. moet zeggen dat ik het wel erg spannend vind hoor! En een beetje eng ook wel.. het is toch een beslissing die alles weer even op z'n kop zet. Heb je je leven eigenlijk net weer een beetje op de rit na de geboorte van een kleintje (al is dat ook al een half jaar terug ;)), komt er wéér een grote verandering aan.. Ik zou dolblij zijn als ik de 32 uur kan terugbrengen tot 28 of 24. Al is dat laatste denk ik wel een utopia;) Maarja als hun eerste voorstel 40 is kan ik natuurlijk niet meteen over 28 gaan beginnen, dat verschil is te groot ;) Nou goed... we zien het wel .. ben blij als het gesprek er op zit, dan ben ik uit de zenuwen en dat is al heel wat :D

Vanmiddag ook nog een kinderfeestje. Het nichtje van mijn vriend is jarig. Ben benieuwd hoe L het doet daar.. ze gaat straks naar mijn moeder zodat ik op gesprek kan, daar zal ze denk ik niet veel slapen. Althans, niet zoveel als thuis. Op de verjaardag zal ze ook niet kunnen slapen.. ik reken dus op een uitgeput kindje als we vanavond thuis komen ;)

12. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ha dames!

Rustig hier vandaag ;)

Even een update: het derde gesprek ging goed, i've got the job :D

Wel voor 32 uur in de week, minder was helaas niet bespreekbaar. Dat vind ik wel jammer, maar besef me ook dat ik wel erg veel geluk moet hebben wil ik een baan vinden in deze branche waarbij je 24 uur kunt werken. Dat is nu eenmaal niet zo gebruikelijk, zeker niet als je ergens net begint. Dus de realistische 'ik' vind het goed zo. Neemt niet weg dat ik net wel bij thuiskomst een zak chips heb geopend en een paar traantjes heb gelaten ;) Waarom weet ik niet, maar het moest er even uit denk ik. Maar de blijdschap overheerst, het is tijd om weer deel te nemen aan de grote mensen wereld :) 5 mei begin ik!

Zometeen L ophalen en dan richting kinderfeestje...even weer deelnemen aan de kleine mensen wereld dus ;)

13. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Lynn sanne draait ook nog niet alleen nog maar op haar zijkanten meer niet. Sanne krijgt om 20hrs de laatste fles met vanille rijstebloem en ik maar haar om kwart voor 7 wakker..de ene dag slaapt ze nog de andere keer is ze wakker maar ze ligt dan te babbelen en te spelen dus dan ga ik haar echt niet eerder dan kwart voor 7 eruit halen.
    Ik werk 27 uur en ik zou graag minder werken..32 is veel hoor.
    hoe is het gesprek gegaan?

Koekie nee idd als ze nog 180 drinkt dan zou ik da ook niet doen dat is best veel nog..sanne dronk haar 10hrs fles max 80cc dus daarom dak die eraf heb gehaald.
    sanne kan ik al 4mnd al niet meer op haar kamer wassen moet echt op de douche ik ben zelf drijf nat als ik klaar ben met haat wassen haha wel heeel leuk

Bibi heerlijk is dat 24hrs werken he. Heb jij de mogelijkheid op het werk om volgend jaar minder (24hrs) te blijven werken.

Ilkapika ik krijg er bij sanne echt geen water in da vind ze niet lekker. Zo jou kindje is snel met draaien enz. Heerlijk de zon opzoeken.

Panda even samen er tussenuit is ook lekker. Waar gaat je kindje dan heen? Ik ga vanaf dinsdag nr2 gebruiken ofja rustig opbouwen. Ookal zit jij thuis wil niet zeggen dat jij ook nie een keer kan uitslapen...misschien een dagje met vriendinnen wat doen dat ml bij de kleine blijft en dan klusjes geven misschien dat die dan inziet dat niet elke dag even gezellig en makkelijk is. Kunnen ze je kleintje niet testen op allergieën?
    Sanne ook hoor die knijpt slaat trekt aan me haren.

14. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Jeeej Lynn gefeliciteerd!! Wouw 5 mei is al snel zeg! Ach weet je het kt allemaal goed, ook met 32 uur werken en je geniet des te meer van de dagen dat je thuis bent met je kleintje.

Dobber ik heb nog recht op 1 dag ouderschapsverlof per week volgend jaar. Dus hoop dat ik dan weer deze mogelijkheid krijg. Ik ben begeleider dus mag ik 24 uur werken. Als persoonlijk begeleider mag ik helaas minimaal 28 uur werken. En aangezien ik pas heb gereageerd op een vacature voor persoonlijk begeleider.... Mar ja niks is nog zeker dus wie weet. En anders vind ik 28 uur ook wel goed dan zou ik mn ouderschapsverlof namelijk ook nog kunnen verlengen dus dat is ook fijn. Maar zit nu ook na te denken over de tijd dat C strax naar school moet. Wat wil ik dan, buitenschoolse opvang of oppas of nog wat verlof uren bewaren en dan inzetten?

15. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @ikapika ja hooikoorts en andere allergieën zit in de familie. Wat goed dat M als zo goed uit een tuitbeker drinkt. Wij hebben ook die van nuby maar hij snapt er nog niet veel van, begint op de tuit te blazen haha.

@koekie ik geef N sinds we over zijn op nr 2 voeding pap. Op de verpakking stond dat het met nr 2 voeding gemaakt moet worden. Ik geef het in de fles s'morgens, van een lepel vind hij nog niks dus proberen we binnenkort wel weer. Ook krijgt hij s'avonds een pap fles zo'n kant en klaar pakje. Spannend zaterdag het eerste hapje. Waar ga je mee beginnen?

@elektronia, ik herken het helemaal. Maar eigenlijk wil hij alles beet pakken. Er komt dan echt een big smile bij geweldig. Gelukkig begint hij nog niet te huilen als je het afpakt ofzo. Wel leg ik het al uit ook al zal hij het nog niet helemaal begrijpen, geef hem dan meestal wel iets wat geen kwaad kan bijv. spuugdoekje.

@badderen, grappig dat wij niet de enige zijn. Tegenwoordig vind hij het douchen steeds leuker dus gaat vaak met papa mee onder de douche. Wil hem het badje niet helemaal ontnemen uiterraad aangezien hij er de dikste lol in heeft. Voorstaan doe ik maar geen broek ofzo aan, heb er op moment maar 2. Heb 1 huisbroek en 1 spijkerbroek niet handig als die doorweekte worden.

@lynn ja heb het oei ik groei boek. Ik zal eens gaan kijken wat er in staat, alleen weinig tijd ervoor of ben dan te moe om intensief te gaan lezen haha. Ik doe nooit echt iets alleen. Ik zou eigenlijk niet weten wat ook. Vind het ook wel moeilijk om vl alleen te laten met N. Niet omdat ik niet vertrouw of dat hij het niet kan. Ik wacht het nog ff af wie weet als het zo blijft of erger word dat ik eens een bezoekje breng aan de ha. Wat super dat je de baan hebt gekregen. Hoop dat je straks je draai zult vinden in deze nieuwe situatie. Jou moeder ging oppassen toch? Hoe was het kinderfeestje?

@dobbermama, N gaat naar mijn ouders toe volgend week. Hij heeft daar al een paar keer eerder geslapen en is helemaal goed gegaan. Heb er alle vertrouwen. Tja vind lastig om vl alleen te laten met N en er zelf van tussen te gaan. Hij werkt elke dag en op moment heeft die het ook druk en maakt de nodige over uren. Aangezien ik geen werk heb voel ik me verantwoordelijk voor N en de rest thuis.

@hier vandaag weer met N bij de fysio geweest. Nu blijkt dat hij nog steeds over strekt. Dat is mogelijk ook een oorzaak van zijn momenten niks willen en vooral huilen. De fysio die voelde heel veel spanning, hij liet daar ook duidelijk merken hoe het er vaak thuis aan toe gaat. We mogen 5 mei weer komen bij de manuele fysio, eigenlijk zou het al klaar moeten zijn. Ben benieuwd of we nu ook verbetering gaan zien.

16. Verox

Verox Niet meer actief

Het paasweekend was heerlijk hier. Fijn om bij mijn familie te zijn met zoveel liefdevolle familieleden die zich met E bezig houden. Dat geeft een bepaalde rust, maar tegelijkertijd is het ook heel druk en ben je stiekem toch constant met E bezig. E sliep vanaf de geboorte bij ons op de kamer, en is met 4,5 maand naar haar eigen kamertje gegaan. Bij mijn ouders slaapt ze in een campingbedje bij ons op de kamer, maar ik slaap daar heel slecht van. Ik word wakker van ieder geluidje, kan haar niet stevig genoeg instoppen en ben dus toch wat ongerust. Ik was dus wel blij om weer thuis te zijn.

Dat stevig instoppen heeft E heel erg nodig. Ze is enorm druk met haar handjes en wappert zichzelf wakker. Als ze moe is gaat ze in haar ogen en op haar hoofdje wrijven maar daar word ze juist enorm onrustig van. Als we haar stevig in haar bedje stoppen doet ze veel moeite haar armpjes los te krijgen. Wanneer we haar s'avonds in bed doen blijven we een tijdje naast haar bedje zitten om haar armpjes rustig te houden. Meestal valt ze dan snel in slaap, dus een echt probleem is het niet, maar normaal is het natuurlijk ook niet... Ik zal het bij het consultatiebureau toch een aankaarten.
    Sinds afgelopen weekend slaapt E in een slaapzakje, maar dan wel nog met een dekentje en lakentje er overheen, want anders ligt ze te los en vind ze haar rust niet.
    E vind het moeilijk zich over te geven aan de slaap.

Als ze moe is wrijft ze over haar hoofdje en in haar ogen.
    Op haar rechter slaap en boven haar linker wenkbrauw had ze regelmatig wat krassen, en dat werden op een gegeven moment een soort eczeem plekjes. Door het goed vet te houden verdwenen deze iedere keer bijna helemaal. Ik houd haar nageltjes kort en doe haar snachts wantjes aan, maar de vlek op haar slaap komt regelmatig weer terug. Wanneer ik zie dat ze er veel aan zit doe ik haar een mutsje op om het de kans te geven om te helen.
    Het gaat maar om een plek, maar ik wil natuurlijk niet dat het erger word. Bovendien lijkt ze op het moment veel last te hebben van de jeuk. Ze grijpt gefrustreerd naar haar hoofd en trekt haar muts af.
    Zouden jullie voor zoiets naar de huisarts gaan?
    Ik denk dat ik morgen maar eens bij de apotheek informeer of ze een zalfje hebben zonder recept.

Mijn dag was heerlijk. Lekker met E de stad in gegaan, en een flinke voorraad Pampers ingeslagen bij de Etos (vandaag en morgen 40% korting).

17. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd lynn met je nieuwe baan!
    5 mei is zeker al snel ja. Nog even extra genieten volgende week!

Hoe was het kinderfeestje? L Nog een beetje kunnen slapen?

@pap; A heeft inderdaad last van harde ontlasting. Dan voorlopig nog maar geen pap geven. . Dank jullie voor het advies :)

@hapjes; ik wil zaterdag met worteltjes gaan beginnen. En dan wel 3 dagen achter elkaar geven ivm eventuele allergieën. Lijkt me wel een prettig idee. Denk erna bloemkool en dan starten met het fruit hapje enig of zoiets. Maar moet morgen toch nat het cb dus zal het daar ook eens navragen.

@verox; fijn dat je een goed paasweekend hebt gehad!
    Wat lastig zeg dat E zo moeilijk in slaap kan komen. Heb wel eens gehoord van inbakeren maar volgens mij mag dat nu niet met ivm rollen ofzo?
    Heeft ze iets van een knuffeltje of doekje in bed liggen? A kan alleen in slaap vallen als haar knuffeldoekje over haar ogen ligt. Deze legt ze er zelf op. Blijkbaar geeft het haar iets van geborgenheid ofzo. Misschien ook een idee voor E als ze dat nog niet heeft? Verder heb ik helaas geen tips voor je.
    Qua eczeem zou ik wel naar de ha gaan als ze er last van heeft. Misschien wel even met hormoonzalf smeren en is het verder bij te houden met een vette creme. Denk dat het het belangrijkste is dat ze er geen last meer van heeft.

@Hier; nu weer het over eczeem hebben. . Ik heb al 1,5 week niet met met hormoonzalf hoeven te smeren! :D de plekken zien er rustig uit. Smeer wel 2 keer per dag haar hele lijf flink in met vaseline lanette. Hopelijk hoeft de hormoonzalf voorlopig niet.
    Morgen mag ik een bezoekje brengen aan het cb. Ben erg benieuwd hoe lang A is en hoeveel ze weegt. Verder ook benieuwd wat ze zeggen over voeding en ontwikkeling.
    Met A gaat het wel goed. Alleen vandaag weer geen ontlasting gehad en dat merk je wel. Veel bewegen, persen en onrust. Maar hopen dat er morgenochtend wat in de luier zit ;)

Ik ben gisteren aan het luiers shoppen geweest bij het kruidvat. 2+1 gratis op de midi verpakkingen. . Heb het niet zo op pampers, vond ze niet fijn. ;)

fijne nacht allemaal!

18. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @panda Merk je thuis zelf ook dat N overstrekt? Heb je al eens een osteopaat overwogen? Wij zijn, toen L een aantal maanden oud was, twee keer naar de osteopaat geweest met haar ivm overmatig huilen en reflux klachten. Mijn ervaring is dat het wel hielp. Je krijgt ook een deel vergoed via de zorgverzekering.

@Verox als je denkt dat E er echt last van heeft zou ik wel naar de ha gaan ja. Misschien kan de ha een zalfje of creme voorschrijven waardoor ze er geen last meer van heeft. Fijn dat de paasdagen zo goed bevallen zijn!

Wat betreft inbakeren: wij hebben L de eerste maanden ingebakerd. Op een gegeven moment is ze er vanzelf uitgegroeid. Ze werd te sterk voor de doeken (had niet van die dure ;)) en 'ontsnapte' continu. Ze heeft het nu niet meer nodig. Officieel mag inbakeren tot 6 maanden. Een vriendin van mij werkt op een kdv en daar is een kindje die tot anderhalf jaar werd ingebakerd omdat ie anders niet sliep. Een kwestie van goed in de gaten houden of hij niet op zijn buik draait, want dan kan het inderdaad gevaarlijk zijn. Het jongetje in kwestie draaide nooit op zijn buik als ie ingebakerd lag.

@Koekie fijn dat het eczeem er rustig uit ziet! Hoe was het bij het cb? Ik duim voor een mooie poepluier voor je vandaag ;)

@hier gisteren dus kinderfeestje. L was heeeeeel moe.. en werd na een uurtje dan ook heeeeeel vervelend :p Mevrouw weigert gewoon om in je armen een slaapje te doen.. Voordat ze moe en vervelend werd was ze overigens wel heel vrolijk en totaal niet eenkennig. Ze lachte naar iedereen en was lekker aan het gillen. Doet ze normaal gesproken eigenlijk nooit buitenshuis, dus dat was wel leuk :D Eenmaal thuis is ze rond 5 uur in een coma slaapje gevallen die ze gewoon doortrok in de nacht :$ Ze was dus écht moe.

Nog een vraagje: hoe slaapt jullie kleintje met warm weer? Het wordt vandaag warm en dat merk ik binnenshuis nu al.. temperatuur loopt hier aardig op. Heb L net op bed gelegd onder een lakentje en zonder dekentje. Ze is in slaap gevallen, maar toen ik net ging kijken lag ze óp het lakentje ;) Ook niet echt de bedoeling..

Morgen Koningsdag, hebben jullie nog leuke plannen? Hier is bij ons in het park een groot feest, daar gaan we even kijken met L.

Fijne dag dames!

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Zo, even mama tijd buiten in de zon :D
    A ligt te slapen, helemaal ingestort na het cb bezoek. Ze is 69cm lang en weegt 7610 gram. Netjes op schema!

Verder doet A het goed qua ontwikkeling. Eten was het cb minder over te spreken. Volgens hen had ik met 4 maanden al moeten beginnen. En nu moet ik binnen 2 weken groente, fruit, aardappel, brood en pap gaan geven en ook nog op 3 flessen zitten want anders lust ze straks niks??? :$:(:$:(
    Ik heb maar ja geknikt en haar helemaal gelijk gegeven maar ondertussen al bedacht hoe ik het wel ga doen ;)
    O ja, en waarom ik morgen ga starten en niet vandaag? Nou ml wel graag ook bij het eerste hapje zijn. Ze zat me toch raar aan te kijken.. Alsof dat blijkbaar heel vreemd is?

@lynn; leuk he dat gillen? Hier gilt ze nu ook in de winkels. Ook gezellig! Jammer dat ze zo moe was tijdens het feestje. Dan heeft ze ook flink geslapen vannacht? En vanmorgen pas wakker geworden?

@slapen;op de kamer van A valt de warmte mee. Daar hebben we 's ochtends zo'n maar wel de screens naar beneden. Gok een graad of 20 nu. Heb haar gewoon in kleren over de dekens gelegd.
    Onze kamer hebben we vanaf een uur of 13 zon en geen screens. Een stuk warmer dus. Even kijken hoe warm het er vanavond is anders leeg Ik A vannacht op haar eigen kamertje. Ze slaapt nog steeds naast ons in de wieg. Ik vind het heerlijk en zie er tegenop als Ze moet met in haar wieg past ( en dat is al bijna)

morgen gaan we denk ik hier in het dorp kijken. Veel hebben ze niet. Volgens mij is het enkel een optocht en kleedjesmarkt. Ach, als we er maar even uit zijn en bekenden komen we toch wel tegen ;)

o ja, en A is morgen 6 maanden dus ook een klein feestje :D

20. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Fijn dat op het cb alles goed was koekie! En met betrekking tot adviezen over voeding gewoon je eigen gevoel volgen hoor. Cb is wat mij betreft ook altijd een kwartier lang ja en amen knikken en dan vervolgens lekker zelf doen wat mij goed lijkt ;) Neemt niet weg dat ik het wel goed vind dat het het cb bestaat, om de ontwikkeling van je kindje in de gaten te houden.

L heeft inderdaad uiteindelijk van gisteren 18:00 (ik zei eerst 17:00, maar bedacht me net dat we 18:00 thuiskwamen :p) tot vanmorgen 08:00 geslapen. We hebben haar nog wel gisterenavond wakker gemaakt voor een voeding. Slaapkopje dus.

Alvast gefeliciteerd met A! Wel een mijlpaal he die 6 maanden. Hier is het as donderdag zover :D

Deel Deze Pagina