Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ja ik vind het ook wel goed dat ze er zijn. Andere arts snapt het naar mijn idee allemaal een stuk beter. Deze arts ligt me ook niet zo denk dat dat er ook wel mee te maken heeft ;)

O ja, en ik moest ook maar eens naar de ha met die plekjes op haar lichaam. Dat was volgens haar hevige eczeem waar ik wel iets aan moest doen. Tja, maar even gezegd dat ik al 1,5 week geen hormoonzalf smeer omdat het er zo rustig uitziet. Helaas was ze het niet met me eens. :)

oh, wat een slaapkopje lynn! Dus je hebt een lekker avondje vrij gehad? :D

Ja, de 6 maanden is echt wel een mijlpaal. Bizar eigenlijk als je er over nadenkt. 6 maanden geleden kwam ze hulpeloos op de wereld, kon ze eigenlijk niks en als nu al ziet hoeveel kan :$ ongelooflijk hoeveel ze leren in 6 maanden.

Hmm, ik hoop dat A nog even doorslaapt. Lig heerlijk op het gras in de tuin :D

2. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Oeh jaloers Koekie! :D

Hier geen tijd om in de zon te liggen. Wel tijd om te zp'en tussen de bedrijven door natuurlijk :)

Vanavond eters, ze komen met z'n 4-en :$ én twee kinderen.. Pff waar begin ik aan. Eerst zou mijn schoonvader+vriendin alleen komen eten. Maar we hadden het vorige week over het etentje waar mijn zwager en schoonzus bijstonden, dus tsja toen móest ik wel vragen of ze ook kwamen (vind het ook gezellig hoor als ze komen, daar niet van ;)). En toen bleek mijn zwager ook nog eens de kinderen te hebben dit weekend, tsja toen liep de teller qua eters wel in één klap op ;) En tot overmaat van ramp zometeen ook nog even rijlessen.. bah!

Ben benieuwd hoe het gaat vanavond. Één van de twee kinderen heeft ADHD en ook die andere is vrij druk. Benieuwd hoe L daar op reageert.. Niet goed vrees ik.. ;)

Ga maar even verder met voorbereidingen :D

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Pff succes vandaag met alles lynn! Hopelijk hebben jullie het morgen wat rustiger?
    Ga je koken of gewoon wat makkelijks halen? Ik hoop dat het qua drukte met de kids vanavond meevalt. ..
    Succes met lessen. Moet je nog lang denk je?

4. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @verox fijn dat jullie zo'n fijn weekend hebben gehad. Ik kan me voorstellen dat je van elk geluidje wakker word. Zou ik ook hebben. N slaapt al vanaf de eerste dag op zijn eigen kamertje. Hier ook geen fan van pampers, maar toch leuk zo'n aanbieding.

@koekie wat fijn dat je al 1,5 week geen hormoonzalf hebt hoeven gebruiken. Hopen dat het straks helemaal zonder kan zou wel fijn zijn. Jammer dat ze zo deden over de voeding. Ik zou gewoon je eigen weg volgen. Doen wat voor jou en A goed voelt.

@lynn Ja N overstrekt thuis ook. Zet zich bijv heel erg af met zijn beentje. Als hij zijn dag niet heeft dan doet hij ook heel trillerig/ beverig met zijn armpjes en vooral willen staan. Misschien heb je het al eens vertelt maar wat doet een osteaopaat precies? En is dat ook voor het overtrekken of meer voor de reflux? Ik zal eens kijken wat er vergoed word, volgens mij was een behandeling rond de 100 euro. Fijn dat L zo vrolijk was op het feestje gisteren. En dat ze vervelend werd omdat ze moe was is wel logisch vind ik. Ze heeft de slaap goed ingehaald zo te lezen. Succes met de eters. Wie weet is L vandaag wel weer helemaal uitgeput door de drukte. Wat ga je maken? Succes met je rijles. Hoeveel lessen heb je achter de rug? Straks ook met de auto naar je werk?

@slapen Hier slaapt N s'nachts ook in een zomer slaapzakje + dekentje en lakentje. Ik denk als het warmer word ik eerste het slaapzakje weg laat. Op zijn kamer is het altijd al rond de 21 tot 22 graden. Op dit moment is het er rond de 24 a 25 graden. Ik heb overdag de gordijnen sowieso dicht, en als de zon er vol op staat ook de rolgordijn naar beneden houd al heel veel warmte tegen. Ben benieuwd straks of die er ook minder door gaat slapen als zo warm word.

@koningsdag, hier gewoon thuis. Vl heeft weekenddienst die kan dan elk moment gebeld worden en moet dan naar de zaak. En gezien koningsdag denk ik dat de kans vrij groot is. Ik zie het ook niet zitten om alleen of samen met N op pad te gaan. Is toch wat minder gezellig om alleen te iets te gaan doen.

@hier een heerlijk dagje. N is vrolijk en slaapt wat meer voor zijn doen, daar word mama ook wel blij van. Heb alles in huis aan de kant dus nu lekker tijd voor mama heerlijk. Ik heb het vermoedde dat het volgende tandje ook niet lang meer op zich laat wachten, maar lijkt er lang niet zoveel last van te hebben afgezien van het kwijlen. N zit nu ongeveer in maat 68 broekjes. Maar ik baal zo. Mijn moeder heeft toen ik zwanger was heeeeel veel broekjes gekocht in 68. Maar allemaal verschillende kleuren blauw. Veel shirtjes zit ook wel blauw in of zijn blauw. Laat nou niks bij elkaar passen qua kleur grrr. Ook zijn de broekjes vrij dik of gevoerd dus kan er weinig mee. Ook heb ik nog een splinternieuw winterjasje in de kast met label en al maat 68. Sm moest en zou een winterjas voor N kopen. Hij had een dik vestje voor in de kinderwagen en in de maxi cosi een voetenzak wat voldoende was. Vind best wel zonde eigenlijk maar ja kan er weinig aan doen ook. Hebben jullie dat ook?

5. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Wilde deze foto nog ff delen hihi. Haal hem later wel weer weg.

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wat een leuke foto panda! Is krant heel gebleven? Hier zou die in de mond van A verdwijnen :D

@kleding; ook last van hier. Heb vandaag nog 3 nooit gedragen spijkerjurkjes maat 68 naar de kelder verbannen. Niet omdat ze niet paden maar omdat het A niet staat. Je ziet eerst een spijkerjurkje en dan pas A. Komt misschien ook omdat het van dat hele stugge spul is maar ik vind het niet mooi staan. Verder koopt vooral mijn moeder kleren voor A. Helaas heeft ze een andere opvatting over kleertjes als ml en ik hebben. Zij is meer van het schattige en tuttige kleertjes. Ml en ik van het praktische. Kleertjes die wij voor haar gekocht hebben zijn vooral katoenen broekjes met shirts erop. A moet zich er goed in kunnen bewegen. Met speciale dagen doe ik haar wel wat leukers aan hoor. Vandaag had ze bijv. Een rokje met maillot aan. Zodra ik thuis ben gaat wel het rokje uit :D
    dus qua kleding ligt er ook wel veel in de kelder wat nooit gedragen is. Ook veel broekjes maat 56 heeft ze nooit aangehad. Ze was bij de geboorte best stevig en die broekjes zaten strak bij haar buik. Tja, dan ga ik haar die niet aandoen.

Het is inderdaad wel erg zonde ja. Vooral een winterjas is nogal prijzig. Daarbij hebben we natuurlijk ook een fantastische winter gehad :D Misschien kan je de jas via mp verkopen en er nog een zomerjas ofzo voor terug kopen?
    qua maten vind ik het wel lastig hoor. Je weet natuurlijk nooit hoe hard je kindje groeit. Ik gok dat A de zomermaanden in 74/80 zit. Terwijl haar buurmeisje die 1 jaar ouder is toen in 62/68 zat.

Voor maat 74 ben ik nu bijna klaar met verzamelen. Moet nog wat broekjes hebben. Van collega gisteren weer een hele tas met kleertjes gekregen. O ja, moet zelf nog wel 2 setjes kopen voor haar in 74. Heb nl Nog niks in die maat gekocht :D

7. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Whahahaha panda!! Wat super schattig die foto!! Wijs mannetje.
    Hier ook 2 winterjassen in de kast. 1 zelf gekocht ander gekregen. Zelf gekocht misschien 3 x aan gehad maar te groot nog. Ik had ook een dik dubbelzijdig vest vanaf geboorte en daarna was met de zachte winter die we hadden ook hier de voetenzak van de maxicosi voldoende. Ik hoop dat het gekregen jasje in het najaar past was volgens mij maat 68 of 74 maar is nu nog echt te groot. C zit met veel kleding al in maat 74. De broeken zijn dan wel iets te lang maar zitten dan wat minder strak vooral nu hij veel wil zitten en met die dikke luiers zit zo'n broek dan snel strak. Bovenkleding is vaak vooral in lengte nog iets te groot in 74 dus iets te langen mouwen en onderkant maar ik stoor me er niet aan. Het is makkelijker aankleden als t iets ruimer is en zit lekkerder voor hem. 68 is echt al te krap voor hem. Tja het is inderdaad zonde ik heb al in diverse maten kleding gehad wat ie niet 1 x aan heeft gehad gewoon omdat ie er al zo snel doorheen gegroeid was.

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Pff denk dat het tandenvirus hier ook heeft toegeslagen :$
    A is al vanaf 18.00 uur bezig. Wil / kan niet slapen. Huilt als ze in de wieg ligt. Bij mama is het redelijk oke. Vooral als mama de bijtring vasthoudt. Normaal slaapt A eigenlijk altijd vanaf 19.00 uur...
    ook heeft ze nog niet gepoept. Is nu de 2e dag dat er niets gekomen is. .. moet morgen wel komen anders toch even de hap bellen? Ook omdat ze nog gewoon dr dosis lactulose krijgt. Of zouden jullie maandag de dokter bellen als ze dan nog steeds niks heeft?
    Tja en verder ook nog erg slecht nieuws gekregen. Spapa is ernstig ziek. Wellicht dat ze daar nu ook wat stress van meekrijgt? We hebben het nl vanavond te horen gekregen..

Ik hoop dat ze nu snel in slaap gaat vallen en morgen wellicht ook even door slaapt. Dan ga ik zelf nu ook een poging wagen ;)

9. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Koekie ah wat een vreselijk bericht van je sv! Is er al wat duidelijk mbt zijn behandeling? Pff heavy hoor.. hoe is je man er onder? Kan best hoor dat A wat van de spanning meekrijgt.. die kleintjes kunnen dat zo goed aanvoelen. Wat betreft ontlasting: als je denkt/vindt dat A er last van heeft dat er geen ontlasting komt zou ik wel even overleggen met hap ja..

Oh L is wakker

10. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    hmmm nou ze is weer stil ;)

@Koekie had je al geprobeerd een lepeltje olijfolie door de fles heen te doen? Wil hier nog weleens helpen voor de ontlasting. Hoop dat je een redelijke nacht heb gehad. Sterkte meid met alles!

@Panda ahhh wat een leuke foto!! Lekker mannetje hoor :) Fijn dat even tijd had het huis aan kant te maken. Geeft altijd wat meer energie he? (Mij wel tenminste :))

@kleding hier ook veel opgeborgen wat ze nog nooit heeft aangehad. Heel veel maat 56 wat ze nog nooit heeft gedragen en ook een aantal 50. Mijn bevalling zou eerst met 37 weken ingeleid worden, maar dat ging op het laatste moment niet door. Veel kraamvisite had toen echter al veel kleertjes in een kleine maat gekocht ervan uitgaande dat L klein zou zijn. Enkele maat 68 past ze niet meer, maar het meeste nog wel. Vorige week heeft ze ook al een keer maat 74 shirt aangehad, stond haar al best goed moet ik zeggen :D

@hier gisteren etentje.. ging wel goed, L sliep :D Op een gegeven moment was ze na het eten wel beneden.Ik was wel een beetje boos op vl dat ie haar wakker heeft gemaakt om mee naar beneden te nemen. Ik heb zoiets van: als ze slaapt, lekker laten slapen. Maar hij zei dat toen ie bij haar ging kijken ze wel al wakker in bed lag.. tsja.. vind het een beetje dubbel. Snap dat de visite haar wil zien, maar ik zou het ook niet leuk vinden uit mijn bed getrommeld te worden om geshowd te worden.. ;) En ze vond het ook niet leuk want was strontchagerijnig haha..

Sowieso valt het me nog op dat voor de meeste mensen het 'nieuwe' van zo'n baby er nog niet af is. Op het kinderfeestje vandeweek ging het ook alleen maar over L. Hoe hard ze groeit, hoe lief ze is, hoe ze eet, hoe ze slaapt.. Ik ben een trotse moeder, maar soms denk ik: mag ook weleens even ergens anders over gaan hoor :) Hebben jullie dat ook?

Oh nog even een vraagje aan de dames hier met een (kantoor)baan. Wat zijn jullie werktijden? Ik heb gisteren mijn contract opgestuurd gekregen en daarin staat dat de werktijden van half 9 tot half 6 zijn:$ Half uur lunchpauze eraf, dan hebben we het dus over werkdagen van 8,5 uur. 4 dagen keer 8,5 uur is toch echt geen 32 uur... :( Vergeleken met mijn vorige baan zijn de dagen dus langer, maar krijg wel voor hetzelfde aantal uur betaald.. niet echt logisch. Ook is mijn salaris lager dan bij mijn vorige baan. Op zich geen ramp, maar mijn vorige salaris was al een starterssalaris HBO. Ik ben WO opgeleid en heb 2 jaar werkervaring, dus voel me een beetje tekort gedaan met een salaris onder startersniveau. Pff zet me allemaal wel weer aan het twijfelen hoor.. Ga maandag maar eens bellen met het kantoor om even van gedachten te wisselen. Vooral die werktijden zitten me dwars. Niet omdat het lange dagen zijn, maar ik ga niet structureel meer uren werken dan waar ik voor betaald krijg.. of ben ik nou gek :(

Sorry voor het lange verhaal weer :) Fijne Koningsdag dames!

11. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @panda ben vergeten te reageren op je vraag over de osteopaat. Ik zal het proberen uit te leggen zoals het ons is uitgelegd door de osteopaat. Het menselijk lichaam bestaat uit allemaal bewegende delen. Een osteopaat focust zich op al die bewegingen in het lichaam. Hij kan als het ware voelen waar er spanningen/blokkeringen zitten. Bij L was dit in haar nek en in haar middenrif. Door te masseren probeert hij de blokkeringen weg te halen. Wanneer hij dit deed bij haar middenrif kwamen er altijd heel veel boertjes/lucht los. Ik merkte na een behandeling altijd duidelijk aan L dat ze een stuk rustiger was. Ze sliep veel beter en huilde minder. Ik weet niet waar je woont, maar wij zijn bij een osteopaat in de randstad geweest en daar was een behandeling 80 euro. Wij kregen 30 euro daarvan vergoed. Als je wilt kan ik wel even opzoeken waar het was (ben de naam even kwijt)

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dank je lynn. Op dit moment weten we nog niet veel. Er komen deze week nog onderzoeken en dat krijgen we over 2 weken de uitslag van. We moeten van het ergste uitgaan volgens de arts dus tja we weten wat dat betekent. ..
    ik heb niet veel geslapen vannacht, ml helemaal niet en A viel pas tegen 1 uur in slaap. Kort nachtje. .
    Het is allemaal nog al moeilijk te geloven. Verdriet overheerst op dit moment. Gelukkig biedt A ook nog wat blijde momenten :)

A heeft vanavond voor het eerst worteltjes gegeten. Ik had 100 gr gedaan, vond dat best veel voor de 1e keer. Ze at als een bouwvakster en had het liefst nog het bord erbij opgegeten! Erna heel hard huilen ze wilde nog meer. . Nog een fles van 180/6 leeggedronken en toen is ze heerlijk in slaap gevallen.

Hoeveel gram groente /fruit geven jullie? Ik vond 100 gr al veel maar denk dat ze 200 gr ook wel op zou eten. .
    Gekke gezichten heb ik trouwens niet gezien. Het was net of ze het al vaker op had :D morgen krijgt ze weer worteltjes en voor maandag en dinsdag heb ik courgette liggen. Dus ben benieuwd..

A heeft net nog gepoept :D gelukkig maar. Anders had ik morgen de hap gebeld. Nu even afwachten hoe het gaat maar met lactulose moeten ze volgens mij iedere dag of op z'n minst om de andere dag ontlasting hebben. Maar ik ga er van uit dat het weer goed gaat ;)
    olijfolie door de fles heb ik ook al eens geprobeerd. Helaas hielp dat niets.

Fijn dat het etentje goed ging lynn. Het "erbij halen voor de visite" herken ik wel. Of het langer opblijven omdat er nog visite komt. . Bij het laatste heb ik zoiets van als ze nog niet moe is mag ze nog opblijven. Als ze al in bed ligt en ml haalt haar eruit (wat hier eigenlijk niet gebeurd) blijft het een twijfel gevalletje. Vooral als haar humeur erna niet goed is. .

Hier gaat het ook altijd over "de baby" als we ergens zijn. Om eerlijk te zijn verveeld me dat nog niet. Misschien komt dat ook wel omdat ik op het werk ook andere mensen spreek waarbij het niet over "de baby" gaat. Misschien zul je dat binnenkort merken lynn.

Ik werk van 08.00 tot 16.30uur met een half uurtje pauze. Voor mij prima toen. . Ik woon 10 (auto) minuten van het werk af dus heb best aangename werktijden.
    Pff lastige keuze lynn. Ik zou echt niet meer werken als ik er niet voor betaald zou krijgen. Ik zou inderdaad kantoor eens bellen maandag.

Verder heb ik weinig bijzonders te vertellen. Vandaag even boodschappen gedaan en wat klusjes in een om het huis. Allebei geen zin om ook maar iets te doen. Morgen komen spapa en smama bij ons. Ze passen maandag en dinsdag gewoon op. Wordt een moeilijke en verdrietige dag morgen denk ik zo. .

13. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Bah koekie wat een rot nieuws zeg! Heel veel sterkte voor jullie de komende tijd. Hopelijk is t nog te behandelen.
    Wij kregen afgelopen week te horen dat een collega ongeneeslijk ziek is. Zonder behandeling misschien nog een maand of 2 te leven en met misschien te rekken tot 2 jaar. Vreselijk! Die vrouw begon net weer een beetje lekker te leven nadat ze 2 jaar geleden borstkanker heeft gehad.

Lynn dat is inderdaad vreemd met die uren, zou het ook even uitzoeken.

Gister moest ik werken dus met de bewoners ergens wat gaan drinken en over de vrijmarkt geweest.
    Verder thuis doodop en vroeg naar bed gegaan.
    C is verkouden en pruttelt aardig en is ook huilerig. Nu al 2 nachten meerdere keren per nacht wakker. En aangezien ik vanaf t begin al verwend ben met redelijk lange nachten en de laatste 2 mndn helemaal, was ik doodmoe!! Vandaag lekker rustdagje en niks doen.

14. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Koekie kan me voorstellen dat het nieuws is ingeslagen als een bom. Nogmaals heel veel sterkte. Je mag ons op zp natuurlijk altijd gebruiken als uitlaadklep ;) Het lost niets op, maar kan altijd opluchten. En ook fijn dat jullie A om jullie heen hebben als afleiding.

Fijn dat A de worteltjes lekker vond! Ik durf eigenlijk niet te zeggen hoeveel gram groente L krijgt. Sowieso krijgt ze het niet elke dag (slaapt de laatste dagen regelmatig op het tijdstip dat ze groente krijgt). Ik maak het ook vers, maar weeg het niet af, dus vandaar dat ik geen idee heb hoeveel ze nu eigenlijk krijgt. Ik denk rond 150 gram.

@Bibi sneu dat C zo snotterig is! Duurt het altijd lang voordat C weer gaat slapen als ie snachts wakker wordt? Geniet van je niks doen dag :D

@hier ik heb het contract en personeelshandboek nog even gelezen en vrees dat ik van de week te snel heb gelezen :) Ze spreken van een kerntijd van 08:30 - 17:30 en ik vermoed dat ze daarmee bedoelen dat je die 8,5 uur (incl half uur pauze) binnen die tijd moet maken, dus óf van 08:30 - 17:00 óf van 09:00 - 17:30. Nouja goed, morgen voor de zekerheid maar even een telefoontje tegen aan gooien :D Ik heb voor de komende periode ook een lang weekend weg al gepland en ook de grote vakantie is al geboekt. Vind het wel zo netjes om dat voor het tekenen nog even te bespreken, zodat ze er van weten.

Gisteren Koningsdag.. liep niet zoals verwacht. Het idee is om er met L lekker op uit te gaan naar een feestje/braderie vlakbij huis. Eenmaal daar aangekomen werd L wakker en zette het op een krijsen. Niet gek, want de muziek op het feest stond ook wel behoorlijk hard :$ Arm kind was niet stil te krijgen dus maar weer naar huis gegaan..

Soms kijk ik wel met een jaloers oog naar andere babietjes die wel gewoon rustig in de wagen kunnen zitten op die momenten. L heeft het niet zo op naar buiten gaan en zeker niet naar plekken waar er veel mensen zijn. Maargoed.. wie weet zetten die babietjes waar ik jaloers naar kijk het snachts thuis wel op een krijsen :D En daar ben ik niet jaloers op haha

Toen we eenmaal thuis waren hebben we L op bed gelegd en mevrouw viel als een blok in slaap. Papa en mama hebben toen ouderwets triviant gespeeld.. ook leuk! :D

Net even hardgelopen.. pfff.. conditie is nog ver te zoeken. Nu is vl hardlopen (we wisselen elkaar af:p) maar L is wakker dus douchen kan ff niet .. Ik douche eigenlijk alleen als L slaapt.. hoe doen jullie dat?
    Zou nu eigenlijk wel ff onder de douche willen stappen, maar aangezien vl 10 km loopt.. duurt het nog wel even voordat ie terug is ;)

15. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Nee hoor lynn meestal voldoet zn speen. Maar nu omdat ie lekker is viel ie niet gelijk in slaap dus na 3 x dat ik net weer in bed lag hem maar meegenomen naar mn kamer. Tiet erin en na wat najengelen aan de borst slaapt ie weer.

Vanmiddag heeft ie 11.30 tot 14 uur geslapen! Dus heb toch maar wat in huis gedaan. Dat bankhangen zonder baby lukt me niet meer zo goed haha! Merk wel dat ie wat huileriger is dan anders, spelletjes waar hij normaal om schatert voldeden niet vandaag. Nu slaapt hij weer lekker. Hopelijk een betere nacht.
    Morgenmiddag naar t cb, ben erg benieuwd hoeveel hij gegroeid is. En gelijk maar even vragen naar die rare uitslag die hij laatst had. Hij heeft sindsdien een pukkeltje in zn gezicht en die is nu bijna weg maar er komt alweer een andere. Vind t toch beetje vreemd.

Zelf ook maar vroeg erin vandaag. Ben erg moe weer laatste tijd.

16. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    bibi zou idd wel ideaal zijn als je volgend jaar weer dezelfde mogelijkheid krijgt op het werk als dat je nu hebt.

panda knap zeg dat jullie je kindje al ergens hebben laten slapen. Ons meisje moet 21 juni logeren bij opa en oma en ik kijk daar al tegenop sinds dat die afspraak is gemaakt maarja wij hebben een bruiloft van mijn man zijn broertje en dan kan ze niet mee.
    Idd een osteopaat zou je eens kunnen proberen bij dat overstrekken..heb al bij veel mensen gezien dat de osteopaat echt heeft gewerkt
    ik heb dat ook hoor kei veel dingen al in dozen zitten die ik haast niet of zelfs helemaal niet heb gebruikt. Kwa voetenzak die heb ik heel veel gebruikt maar heb ook tot een maand geleden thuis gezeten en kei veel gewandeld met Sanne dus had die wel echt veel gebruikt. Sanne zit in soms in 62 maar nu meer in 68 aan het groeien
    haha leuke foto alsof hij echt de krant aan het lezen is

verox is uiteindelijk niks zo fijn als met je baby in een vertrouwde omgeving te zijn he. Ik had dat ook met Sanne ik vond het heel fijn op vakantie maar was wel meer met haar bezig dan dat ik thuis zou zijn geweest.
    je hebt bij de apotheek ook een tube die je zou kunnen proberen voor dat vlekje op der slaap en als jij denkt dat je hiervoor naar de dokter moet dan moet je dat zeker ook doen. Je kan denk ik beter 1x te veel gaan dan 1x te weinig. Blijkt het niks te zijn nou dan weet je dat ook weer

koekie ik geef bij Sanne 1 druppel olie in der eerste flesje en dat werkt bij haar goed voor de harde ontlasting
    ik heb juist met de pampers van de etos en kruidvat dat heel der billen schraal worden. ik heb altijd pamper active fit
    Kwa eten lekker op het tempo van je kindje doen joh..het zal eerder wel niet zo nodig zijn geweest anders was je echt wel eerder begonnen. Wel in stappen doen hoor anders wordt dat denk ik huilen geblazen van de buikpijn (raar advies ook binnen 3 weken al die dingen).
    Ik heb ook wel eens gebeld voor het uitblijven van een poepluier en kreeg toen te horen dat als ze goed deed eten, drinken, vrolijk/spelen, goede plasluier enz dat het zelfs 7 dagen konden duren voordat een baby weer ging poepen. succes met de tandjes
    Wat een verschrikkelijk nieuws van de vader!!

Lynn haha dan is L wel heel moe geweest als ze tot de nacht heeft doorgeslapen. Maak je haar dan niet eerder wakker voor een voeding zodat ze door doet slapen tot de volgende ochtend?

Vanaf vandaag rustig begonnen met overstap nutrilon nr2...5 schepjes 1 en 1 van nr2. Sanne heeft vrijdag 200gr groente gehad en vandaag 175gr pff wat gaat dat snel zeg.
    Nou ik ga nog even wat drinken en dan me bedje opzoeken morgen weer werken bleh

17. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @kleding ben dus niet de enige, gelukkig maar haha. Gelukkig hebben we niet veel dingen gekocht die we niet gebruiken scheelt wel weer. Ook koop ik geen kleding die duur is.

@koekie, maat 74 wacht ik nog ff mee, aangezien de zomer straks ook komt. Heb al wel een aantal schirtjes vooral lange mouw, sommige kan hij nu al redleijk aan. Broekjes zal nog wel ff duren hij zit nog maar net in maat 68 broekjes. Jammer dat het tandenvirus is aangekomen. Hoe is het nu? Gebruik je er ook iets voor? Wat een vreselijk nieuws over je sv. Heel veel sterkte en hopelijk heb jullie snel duidelijkheid waar jullie aan toe zijn.

Toen ik ben begonnen met groente bij N gaf ik hem potje die voor 4 maanden en daar zat 125 gr in. In het begin kreeg hij daarvan de helft en volgende dag de andere helft. Heeft een tijdje geduurd voor hij meer wilde, en inmiddels eet hij 200 gr maar goed inmiddels zitten er meer dingen in dan alleen groente. Fijn dat het de eerste keer gelijk goed ging dan was ze er dus ook aan toe denk ik.

@lynn ja geeft zeker een fijn gevoel. Doe het vooral zodat ik tijd heb om iets voor mezelf te doen. Maar helaas dat mislukt elke keer weer grrrr. Tja lastig visite en de kleine ligt al op bed. Ik haal N niet snel uit bed pas als hij echt niet wil/kan slapen of overstuur is. Ik zou hem ondanks visite daarom niet sneller van bed halen. Vreemd van je contract, ik zou zeker even bellen. Ik woon in het noorden dus dat is nogal uit de buurt denk ik haha. Ook vind ik het nogal prijzig wat jezelf moet betalen, dat kunnen wij helaas niet even ophoesten. Ik denk niet dat je aan 1 behandeling voldoende hebt. Jammer dat L het er niet mee eens wat gister. Gelukkig hebben jullie je nog wel vermaakt zo te lezen. Goed bezig met hardlopen, ik doe het je niet na haha.

@bibiq beterschap voor C. Hoop dat je vannacht een betere nacht hebt.

@hier vl had weekenddienst en moest gister nog naar de zaak en naar nog een klant. Ik en N zijn mee gegaan en zijn daarna naar mijn ouders geweest, daar is altijd een markt voor de deur (plein). Helaas kwamen er nogal laat aan en waren de meesten weg of aan het opruimen. Mijn vader die stelde nog voor om te blijven eten maar had niet zoveel zin om zo lang bij me ouders te zitten niks doen, had thuis genoeg te doen wat ik al langer wilde. Gezien het op gegeven moment N zijn tijd voor fruit was heb ik dat daar nog gedaan en nog tegen vl gezegd daarna naar huis te willen. Hij ging nog ff naar buiten bij me moeder kijken ( zit in het bestuur die het organiseerde) en wilde nog helpen met opruimen. Uiteindelijk was het alweer half 5. N was moe wat eindigde in een baby die helemaal overstuur was. In de auto wel in slaap gevallen. Bij thuis komst werd hij helemaal overstuur wakker en was vervolgens geen weg meer mee te bezijlen omdat hij zo moe was. Nog geprobeerd op bed te doen maar ook dat wilde hij niet. Ik was zo pissig bahh, hoop nu dat het voor vl een les is geweest. Hij heeft N eerst op bed geprobeerd te doen maar hij was helemaal overstuur. Komt die boos naar benden waarom ik niet help pff. Later zegt hij dat hij zo reageerde omdat hij in paniek was. Volgens mij denken mannen dat wij alles weten ofzo. Zou zo graag hem eens een dag alleen laten en eens te laten doen wat ik doe en hopen op wat meer respect en begrip. Maar goed dat moeten we na die reactie maar niet doen ben ik bang.Vandaag hele middag bezig geweest om (nieuwe soort) hapjes te maken voor N en dus nog niet kunnen doen wat ik wilde grrr.

18. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @panda wat jammer dat N zo overstuur was! Ik herken het wel hoor.. als wij L niet op tijd te slapen leggen is er de rest vd dag ook geen land te bezeilen met haar. Bespreek je je gevoelens mbt begrip en respect weleens met vl? Lijkt me vervelend dat je je zo voelt! Ik snap dat je het geld voor de osteopaat niet ff zo hebt liggen, maar wellicht een overweging waard als de fysio niet (meer) helpt. Watvoor nieuwe hapjes heb je gemaakt voor N?

@dobber ja we maken L nog wel wakker voor een laatste voeding als ze om 5 uur/half 6 naar bed gaat.. anders komt ze maar op drie flessen en dat vind ik nog een beetje weinig..
    Is dat op advies van het cb dat je geleidelijk overgaat van de nr1 naar nr2 voeding? Ik was eigenlijk van plan het in één keer te doen

@bibi fijn dat je c weer snel in slaap krijgt snachts :) vervelend dat je zo moe bent.. enig idee hoe het komt?

@hier Slaapkopje L heeft weer toegeslagen vandaag.. heeft geslapen van 10-11 en van 13:30-15:00;en ligt er nu alweer vanaf 17:00 op..:) Ik denk trouwens niet dat ze al die tijd slaapt. Babyfoon staat vrij gevoelig afgesteld en hoor regelmatig dat ze wakker is maar ze laat zich dan niet horen en valt weer in slaap. Vanaf morgen ben ik van plan haar wakker te gaan maken voor haar groentehap.. die heeft ze nu door haar slaapgedrag al een paar dagen niet gehad, wil binnenkort over naar 3 flesjes maar dan moet die groentehap er wel in vind ik :D

Fijne nacht dames!

19. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Panda idd heb jij je gevoel wel eens besproken met vl?
    Merk dat mijn man ook altijd het idee heeft dat ik alles weet moet ook wel eerlijk zeggen dat hij mij vaak sanne laat troosten of iets dergelijks maar dat komt omdat ik dat liever zelf doe en maar zelden om hulp vraag haha wordt eerder boos als iemand dan wil helpen.
    Herkenbaar dat ze niet inzien dat je kindje moe is en wat de gevolgen zijn als je niet op de signalen let van de kleine.

Lynn ik heb in een andere groep gezeten en merkte daar dat de baby's echt last konden krijg oja beter gezegd kregen last van de overstap naar nr2 dus daarom doe ik het in stappen en als ik morgen merk dat het goed gaat dan gaan er dinsdag 2 scheppen nr2 in

Nou g ik echt slapen haha

20. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ook ik hier maar even kort. .
    A heeft vandaag een prima dag gehad! Goed gepoept (oranje van de worteltjes :D) weet goed van de worteltjes gegeten en goed gedronken!
    Morgen staat er courgette op het menu. Zit erover te denken om vanaf het weekend 1 fles te laten vervallen. Dan geef ik die van 19.00om bijv. 20.00 of 21.00 uur en dan vervalt de laatste. Als ik A 200gr groente geef eet ze dat zonder problemen op gok ik.
    Zit bij jullie ook alles onder? Een slabbetje alleen werkt hier niet meer. Alles zit onder de worteltjes, inclusief haar sokken en mama :D hebben jullie nog handige tips?

Verder zijn spapa en smama vanmiddag gekomen. Erg onwerkelijk allemaal. Als ik m dan met A bezig zie is het zo raar voor te stellen dat dat binnenkort misschien niet meer kan..
    nu maar even slapen. Zal morgen uitgebreider reageren. ..

slaap lekker :)

Deel Deze Pagina