Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nu al ongesteld! Met borstvoeding toch? Ik hoop toch echt dat het hier weer minimaal een jaar wegblijft ;).

L past nu niet meer in maat 50. Wel in de breedte maar mouwtjes en broekjes zujn te kort.

2. Cabover

Cabover Niet meer actief

Ik geef BV en ben Sinds de bevalling al niet meer ongi geweest. Heerlijk!

3. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Ja, met borstvoeding... Maar ook net ruim een week aan de minipil, misschien daardoor?

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tja, zo'n minipil gooit je hormonen ook weer een beetje overhoop natuurlijk. Zou best kunnen...
    Ben benieuwd wanneer het hier weer komt.
    Moet je niet eerst gestopt zijn met t vloeien van de bevalling voor je weer ongesteld wordt? Of loopt dat dan naadloos in elkaar over?

Gisteravond en vannacht weer drama met slapen gaan. Overdag geen enkel probleem. Maar gistermiddag vanaf het wandelingetje tot kwart voor 8 's avonds weer niet geslapen. Hij wilde gewoon niet. Steeds weer luier, steeds weer drinken, dan weer huilen...
    Uiteindeijk maar op mijn borst in slaap laten vallen en zeer behoedzaam in stapjes richting bedje bewogen.
    En vannacht na de voeding van 3 uur hetzelfde tafereel.
    Iemand tips? Ik heb echt geen idee hoe we hem eerder en makkelijker in slaap kunnen krijgen. Vind het niet fijn dat ie steeds overstuur raakt, maar ik kan m ook niet telkens op mij in slaap laten vallen. 's Nachts is het risico dat ik zelf in slaap val bovendien te groot.

Zit nu met een warmte-pack op mn rechterborst. Heb het idee dat ie niet goed leeggedronken wordt en dat er ook minder uit komt dan links. Ik weet niet of dat klopt; hij kan er een half uur tevreden aan drinken; bij je pink is ie naar 2 minuten klaar... komt toch niets uit. Er zal dus bij mn borst wel iets gebeuren neem ik maar aan...
    Ik probeer nog na te kolven na het voeden, maar dan komt er ook maar een klein bodempje uit, terwijl ik eerder zoveel kon kolven.
    Hoe zou dit kunnen komen?

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk direct aan clusteren. Ik zou er gewoon toegeven en bij je i slaap laten vallen. Ook in de nacht. Maar goed... er gaat bijna geen nacht voorbij dat ik niet met L op me in slaap val. Heb daar dus geen enkele moeite mee. De meeste pasgeboren baby's hebben dat nodig en gaat vanzelf over.

Dat je niets nakolft betekent eerder dat ze goed leeg zijn gedronken toch? Je zou zelf een regeldag kunnen in lassen als je je zorgen maakt over je productie. Dus dagje samen op bed. Huid op huid. Veel thee of water drinken. Veel rust.

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hm, hier begint iedereen altijd over regelmaat en vooral niet eraan laten wennen dat ie bij me in slaap mag vallen, want dan slaapt ie nooit meer ergens anders. Dat valt dus wel mee? Want je hoort ook wel weer dat je baby's de eerste 6 (?) niet teveel kan verwennen.
    Maar hoe doe je dat dan? Want hier moet ie telkens weer een schone luier en dan is ie net weer hartstikke wakker. Maar gaan slapen met die mosterd in zn broek vind ik ook weer zo zielig...

Zo'n regeldagje klinkt wel goed. Denk dat ik dat donderdag maar ns doe als ik het dan nog niet vertrouw. Is het toch regenachtig grijs weer... mooi in bed blijven en van elkaar genieten. Klinkt wel als een goed idee!

7. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ben vanavond ongesteld geworden. 5 weken na de bevalling en 2 weken geleden gestopt met bv. Ik vind het wel snel. Binnenkort maar naar de ha voor het bespreken van de ac. Eentje die bij de bloeddruk mag.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Luier verschonen en weer aan de borst?

M was idd drama met in slaap vallen. Of beter... is ;). Maar T en S (avond, overdag niet) slapen prima. Ik maak me inmiddels niet meer zo druk over gewennen, ik kijk gewoon naar mn kind.

Slaapt C alle slaapjes zo moeizaam of alleen die twee? Dan zit m gewoon iets dwars (meestal totaal onduidelijk wat) en lekker bij je houden.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En als hij steeds zoveel poept dan zou ik me over die productie maar niet te veel zorgen maken ;)

10. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    ThAuma helpt het als je tussen de borsten door verschoont? Dat doe ik namelijk omdat C ook klaar wakker is na het verschonen en aan de borst weer in slaap valt. Dan blijf ik meestal nog even met hem zitten en leg hem in bed. Hier helpt dat wel.
    Soms blijft ie wakker na de nachtvoeding en dan neem ik em ook bij mij in bed, dan slaapt ie lekker verder tot 8-9 uur. Uk ervaar t als uitslapen!!

11. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Dag dames..

ben ik weer;)
    vandaag cb geweest.. en ze was maar liefst ruim een pond gegroeid in 2 wk tijd:p.. geeft je toch weer een goed gevoel.. de arts zij dat ze blij zijn met 100 gram ongeveer per week;)
    mag dus ook gewoon 5 voedingen geven.. as ze toch niet meer wil heeft t geen zin om ze steeds wakker te maken.
    ook was ze 5 cm gegroeid..

verder vrij relax hier (haha ondanks 4 kids).. ze zitte weer super in ritme, en zijn erg lief, en makkelijk de laatste tijd.. ben zo blij, knap je zelf ook zo van op..

Morgen komt ("de kraamverzorgster") mn vriendin dagje gezelschap geven, word dus weer relax dagje, met gezellig shoppen, en met de kids keuvelen, en savonds een avondje film inschakelen. Heb dr nu al zin in.

dan donderdag kraamvisite, en vrijdagaaf ok ff lkkr shoppe.. hihi hopelijk kan k goed slagen..

Hoe gaat t verders hier??
    kga ff terug lezen.

Truste alvast voor de gene die gaan slapen

12. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    C moet perse boeren na ieder drinkje. Een half uur later komt de broektoeter. Dan moet ie weer even wat drinken en zo duurt dat allemaal bijzonder lang. En dat is idd s avonds en s nachts rond 3 of 4 uur. Rest van de dag slaapt ie prima, heeft ie dikke sjans met een pip-knuffel en kan ie gymnastieken van jewelste (hoofd optillen) etc.

Krul, wat goed!

13. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    Ik geef idd nog bv en toch nu 2 dagen heel licht bloedverlies en zo nu en dan krampjes.
    Slapen in F haar bedje gaat ook nog niet zo goed. Ze valt bij mij in slaap en leg haar in haar eigen bedje. .. maar nu een minuut of 5 wordt ze wakker.
    Vannacht was ik eerder in slaap gevallen...
    nu ligt ze een half uur... en heeft ze zichzelf en het bed onder gespuugd.

14. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Hier kwam er net melk uit z'n neus na het voeden... Zielig! De krampjes worden gelukkig langzaam minder, maar direct na een voeding is hij vaak zo aan het persen dat er ook voeding omhoog kont en nu dus via z'n neus... Door de kramojes wil hij ook al een paar dagen vaker drinken, daardoor had ik vannacht echt borsten die op ontploffen stonden, vooral links, dus vanochtend ff leeg gekolft, wat een opluchting.

Krulletje, wat fijn dat alles zo goed gaat. En veel plezier met het shoppen :)

Thauma, je bent er zo wel druk mee 's nachts. Ik verschoon nu 1x snachts na de voeding (hij drinkt maar 1 borst) en dan moet ie het met die luier doen tot de volgende ochtend (uurtje of 3 later), of hij nou nog poept of niet. Ik snap je gevoel over de poepbroek wel hoor. Ik had het meer met spugen. Hij heeft nog wel eens dat hij na de voeding in z'n bedje wat spuugt. Eerst ging ik steeds mijn bed uit om hem schoon te vegen als ik het hoorde, maar dat was natuurlijk niet bevordelijk voor mijn eigen nachtrust. Dus nu denk ik maar zo, hij spuugt ook wel als ik slaap, dan kan ik het ook niet schoonmaken, dus als ik weer in bed lig kom ik er alleen uit als hij moet huilen (of als ik al eerder hoor dat hij honger heeft).

15. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier vannacht tot half 2 met c op mijnbuik gelegen.Daarvoor werd ie telkenswakker als we hem in zn bedje legden.
    De voeding om 4 uur duurde wel lang (2x half uur) maar was geen enorm drama, gelukkig.

Ik heb mn man wel verzocht een kruikje in zn bed te leggen. Ligt de kleine man net lekker warm bij mij, moet ie daarna zn koude bed in. Brrrrr...

16. juudjuh24

juudjuh24 Actief lid

7 jan 2013
    312
    0
    0
    Friesland
    F (en wij ook) heeft geslapen van 23.15 tot 05.30 helaas niet in haar eigen bedje. Maar toch redelijk geslapen. Vannacht weer een poging.

17. Humpy dumpy

Humpy dumpy Actief lid

5 feb 2013
    410
    0
    0
    leerkracht
    Drenthe
    Hier vergeleken met de avond een goede nacht gehad. 22-1-4-9
    Maar van 19tot22 alleen maar huilen. Honger hebben en na een paar minuten drinken alleen maar krijsen zodra m'n borst in de buurt komt. Toen maar een fles gemaakt van 180 cc en die heeft ie met smaak opgedronken. Daarna nog even jammeren maar na een paar pogingen al kreunend in slaap gevallen.
    Bij elk geluidje dacht ik: onee stil blijven niet huilen...
    Diep respect voor ouders met een huilbaby... Dit doet hij nu drie dagen en wordt er nu soms al moedeloos van.
    Ligt nu na een vrolijke ochtend meezingen met Nijntje en dan breed lachen en wild trappelen, heerlijk te slapen.
    Hoop dat die ontroostbare avonden snel voorbij zijn..vind het zo zielig!

juudjuh, hoop dat F snel in d'r bedje wil. Aaron laat ik Max tien min pruttelen en jammeren voordat ik hem er weer uithaal. Is soms elke halve minuut speen er weer in stoppen. Laatste tijd gaat hij nu rustig liggen en na een paar minuten rondkijken en kreunen valt hij nu zelf in slaap. Zette net z'n muziekdoosje aan en kreeg een brede glimlach..

Thauma, wij hebben idd ook kruik teruggehaald voor dat doel. Kruip zelf ook niet graag in een koud bed!

Aaron slaapt tegen alle "regels" in op z'n zij en op een schapenvachten met bij z'n hoofd een hydrofiel. Hebben het laatst een week zonder gedaan en hij sliep heel onrustig. Dus nu weer lekker schapenvachten op t matrasje..

Heb hem nog wel naast ons bed staan. Want omdat ik soms elke minuut speen erin moet duwen en geen zin heb om zo vaak heen en weer te lopen blijft dat nog wel ff zo. Als die rare avonden voorbij zijn wil ik hem gaan proberen op z'n eigen kamertje te leggen.

18. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Zijn er bij jullie kindjes die een lichte voorkeurshouding hebben? M. heeft voorkeur naar haar rechterkant, dus ik probeer nu zoveel mogelijk alles vanaf haar niet voorkeurskant te benaderen. In haar slaap draait ze haar hoofd namelijk steeds naar haar voorkeurskant. Als je haar dan draait, draait ze na 5 min. weer terug. Vannacht trouwens wel op de andere kant blijven liggen. Hopelijk werpt het zijn vruchten af. Anders maar eens naar de ha voor verwijzing naar fysio.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Krul... lekker hoor weer in het ritme.

Thauma... vervelend van de poepbroeken zo. T deed dat ook maar die snurkte gewoon door het verschonen heen. Verschonen zou ik wel doen want die spuitluiers kunnen best zuur zijn.

Humpy... onrustige avond dus... vervelend hoor. Wel rustig na de fles? Met 5 weken is het weer regelen volgens mij.

Juud... mooie nacht ondanks het niet in eigen bedje.

Ikapika... eventueel op haar zij leggen in bed. Bij wakker kun je haar ook zo neerleggen in de box met bijvoorbeeld verschoonkussen in de rug. Of op de buik in de box. Veel dragen helpt ook tegen afplatten hoofdje maar dat moet je wel willen. T sliep heel goed in zn bed en had dus ook een iets scheef hoofd. M nooit en zij had juist een perfect bolleke ;). Ieder nadeel heb ze voordeel toch?

S is bij oma dus ik ga weer even rustig bouwen met T. Net een huis en nu mpet ik helpen met een garage :)

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lili... ach gossie zielig van die melk. L is ook flink aan het mopperen direct na het drinken. Maar ook een uur later nog last soms...

Warm bedje... L 'rol' ik vaak in een wollen dekentje en dan instoppen ondrr gewone deken. Ze schuift alleen vaak omhoog dus vannacht maar een slaapzakje aangedaan... maar dan dus geen wolletje.

Deel Deze Pagina