Uitgerekend in oktober 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Leuk om bij te lezen!

C doet hier ook redelijk fitness iedere dag. Meestal vanuit buiklig, maar hij is beslist sterker (naar verhouding) dan papa en mama!
    Hij kruipt inmiddels de hele kamer rond, dus het was even opletten en wat spullen iets hoger zetten. Wat op de grond is, moet veilig voor hem zijn, vind ik. En dan kan ik hem best gaan leren dat bepaalde dingen niet de bedoeling zijn (zoals het mandje van het konijn pakken, of het konijn zelf), maar het moet in ieder geval geen kwaad kunnen.

Hier gaat C ook nog nergens logeren hoor! Sowieso niet handig met de nachtvoedingen, maar ook het naar bed brengen gaat gepaard met borst en niet met fles. Gaan we ook lekker zo laten voorlopig.
    C kletst hier de oren van je kop en inderdaad met allerlei klanken.
    Verder klakt ie met zijn tong en sinds gister zet ie zn mond in mijn hals / borst en gaat ie blazen en dan doet het dus brrrrttt. Dikke pret!

Wij proberen iedere week te gaan zwemmen, maar afgelopen week hebben we ivm zijn velletje ven laten gaan. Woensdag weer. Ik ben aan het proberen of hij last heeft van wasmiddel en dat moeten we natuurlijk wel even een week of twee serieus proberen, dus neit ondertussen gaan zwemmen, van doekjes / wasgel wisselen etc. Ondertussen smeer ik lekker met kokosolie en dat houdt het in ieder geval redelijk rustig.

Wat leuk Koekie, zo met dehele familie!
    Poepbroeken komken altijd als ze niet uitkomen. Zoals hier vorige week in de kruidvat in de kinderwagen met een mand vol boodschappen. T was zoveel dat verschonen daar geen zin had (alles uit in de winkel vond ik ook niets) en we besloten dan maar snel naar huis te gaan en hem daar lekker te poetsen. Hij was heel moe, maar in de doek doen was ook geen optie meer gezien de poepexplosie. Dus dan maar snel rijden met de wandelwagen. En prompt viel hij in de drek in slaap!
    Waarna wij vervolgens door glas op het troittoir reden en twee banden van de kinderwagen lek hadden. Zo.. flink zwaar duwen met die zware bepakking!!!
    Nou ja... gewacht tot hij wakker werd, de boel schoongemaakt, boodschappen opgeruimd en bandjes geplakt en toen was alles weer hersteld :)

Vandaag doen wij alternatieve moederdag. Vorige week was ik jarig en liep het wat rommelig. Vanmorgen dus alsnog een heerlijk ontbijtje op bed gehad van mn lief. Nu slaapt C in de doek en zit ik lekker met de laptop aan tafel. Lief!!!

2. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Oooh thauma ja ik zou denk ik ook maar snel naar huis gaan dan. Vervelend van de banden maar t is dus makkelijk op te lossen door ze te plakken. Ik heb destijds heel bewust niet voor luchtbanden gekozen.
    Wat heerlijk dus je bent gewoon dubbelverwend!!
    Wow wat goed dat C al kruipt.

Hier kruipt C nog niet echt maar maakt wel al de beweging. Gister de box maar verlaag C lijkt er een beetje aan te moeten wennen maar volgens mij gaat t alweer want net probeerde ie alweer te staan. Hier maar ff schoonmaak dagje. En als er tijd over is maar naar buiten. Heb cursus van mn werk morgen en ben dus niet als gebruikelijk vrij op maandag. Balen!! Mn weekend is dus een stuk korter! Maar ben wel donderdag vrij en C gaat dan naar papa dus heerlijk dagje voor mezelf en om even flink boodschappen in te slaan. Dat gaat toch makkelijker zonder baby.
    En helaas, gister hier weer voor t eerst mn menstruatie gehad :( nou ik heb het absoluut niet gemist hoor!! Maar ja goed om te weten dat alles daarbinnen nog werkt. Zou niet weten waarom niet maar toch....
    Ik ga maar eens wat doen in huis.

3. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Geniet lekker van t weer allemaal!!

4. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Hee Dames,

Afgelopen week zijn we lekker op vakantie geweest, wel in NL hoor met dat rot weer blegh, vanaf woensdag werd het teminste wat knapper maarja dan is de week al weer bijna om.
    Morgen begint het normale leventje weer bah maargoed dat hoort er bij je kunt niet altijd vakantie hebben :)

Ik lees dat hier al sommige goed kunnen zitten/staan/kruipen.
    Hier kan S nog niet eens zelf goed zitten :( kan niet wachten tot hij ook gaat kruipen heerlijk!

Verder eet hij hier gewoon goed mee en lust eigenlijk wel alles,
    hij krijgt elke dag een boordje in kleine stukjes gesneden en aarbeien is hij dol op die snij ik ook alleen in kleine stukjes en krijgt hij prima weg dus met eten en drinken kan ik gewoon alles er in prakken :) hihi.

@speentje: Die heeft hij ook alleen als hij moe is of hij begint honger te krijgen dus ideaal, maar als we weggaan moet ik deze ook zeker niet vergeten hoor want als hij die net wel wil is het natuurlijk brullen.

Verder zomenteen even een rondje varen en daarna bij mijn moeder op verjaardag..

Geniet allemaal van het lekkere weer vandaag!!

5. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Lekker vakantie tulp! Jammer van t weer maar je hebt iig een paar mooie dagen gehad en een prachtig weekend!
    Wat fijn dat S lekker eet.
    Hoe voel jij je verder, is t een beetje te doen met een kleintje en zwanger?

6. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Bibi wow wat een knap ventje! Zitten én staan.. het is wel een snelle jelle he geloof ik? Leuk hoor! L kan beide nog niet trouwens. Zitten heel soms een paar seconden, maar dan valt ze om ;) Is het gelukt met het verlagen van de box? Zit net naar die van ons te kijken.. geen idee hoe ik die zou moeten verlagen :p Maar ik ben de handigste dan ook niet :D En menstruatie.. bah.. wel fijn om de bevestiging te krijgen dat alles het nog steeds doet. Maar die kwaaltjes he.. pff.. heb je er veel last van?

@Koekie oh oh oh die gekke A.. gewoon even poepen vlak voor een bruiloft :D had ze dus gewoon even maling aan haha Fijn dat de bruiloft leuk was.. kan me ook voorstellen dat het erg emotioneel was ivm sv?

@Thauma Wow ook al zo'n ondernemend mannetje met z'n gekruip :D Leuk hoor! Oh en luchtbanden.. ja schijnt lekkerder duwen zijn, maar ik durfde er ook niet aan hoor hier in de stad.. Ik denk als we luchtbanden hadden gehad dat ze al een keer of 10 lek zouden zijn geweest :D Hoe is het op je werk?

@Tulp leuk wat van je te lezen! Hoe is het met je zwangerschap? Al over de helft he geloof ik?

@hier heerlijk genoten van het weer dit weekend :) Gisteren vierde mijn vader zijn verjaardag... was erg gezellig! Alleen vertikte L het om daar te gaan slapen :( vreemd, want ze slaapt daar wel vaker..Maar denk dat ze onder de indruk was van de drukte en ik denk dat ze het stiekem ook wel leuk vond om in het middelpunt van de aandacht te staan .. het was lachen, gieren, brullen :D Uiteindelijk is ze een uur of 5 a 6 achter elkaar wakker geweest.. een unicum voor L. Merkte het 's avonds overigens wel.. ze viel op mijn schoot in slaap.. doet ze normaal noooooit.. vond het super schattig :)

Vandaag had L geloof ik wat slaap in te halen. Mevrouw heeft zoveel geslapen dat we geen tijd hebben gehad te gaan wandelen.. Maar ze is wel buiten geweest.. we hebben vanavond lekker in de tuin gegeten. Dus heeft ze toch wat van het mooie weer mee gekregen :D

Morgen weer het begin van een drukke werkweek. Gelijk morgen mijn langste dag met een werkdag en aansluitend rijles.. en dat met 26 graden.. goed geregeld! (not... :cool:) Maar heb dit weekend wel bij kunnen tanken.. we gaan er weer tegenaan :D

7. Verox

Verox Niet meer actief

Wouw wat een heerlijk weekend!
    Gisteren een bakfiets gehuurd en voor het eerst een fietstochtje gemaakt met E in de maxi-cosi in de bakfiets!
    Veel korte stukjes gefietst en lekker veel pauzes genomen om met E te spelen als ze wakker was, want ze sliep prima in de bakfiets!

Vandaag de box in de tuin gezet. Ik ben de hele dag in de tuin aan het werk geweest. Zelfs de schommel al opgehangen, en E kan al wat schommelen! Vind ze erg leuk!

8. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @bibiq als je nu een vast contract hebt zou ik dat idd ook niet doen nee. Als je bv geeft dan is logeren idd wel lastiger. Heeft je ex nu wel een eigen huisje enzo? Ik moet soms ook wel eens lachen als hij de dikste lol heeft s'nachts maar probber me in te houden anders denkt hij dat het normaal is om zo'n tijdstip en zit ik er nog langer mee haha. Idd wel erg schattig dat dat muziek dingetje aan ging. Heeft hij het niet te warm met een winterslaapzakje? En jeetje nu al zelf staan. Knap hoor. N kan ook al aardig staan. Maar hij mag niet staan of zelf zitten van de fysio. De fysio vertelde dat ze nog niet gaan zitten vanuit ligt positie.

@thauma, ligt jou kleine helemaal onder de deken? Hier sowieso maar tot de oksel. Jeetje nu al kruipen dat gaat snel zeg. Echt op handen en knieen zeg maar? Fijn dat je zo lekker verwend word zeg. Och ok nog lekke band, voor mij ook een reden geweest om niet voor luchtbanden te kiezen.

@lynn, wij hadden oook een slaapzak met dekentje + lakentje maar dat werd te warm dus slaapzakje toen weer achterwege gelaten. Heb nu zomerslaapzakje + lakentje. Gaat redelijk alleen word die steeds wakker omdat hij beweegt en met zijn hoofd tegen de rand komt. Wat een luxe dat je vriend halve dagen werkt. Lijkt me dan wel een fijne gedachte met zulke lange dagen dat ze lekker bij papa is. Wat leuk dat ze pogingen doet om mama te zeggen. Ik kan niet wachten tot N dat gaat doen, nog niet herkenbaar dus. Werkse morgen en succes met de rijles. Zit vast wel airco in de auto toch? Mag je al bijna afrijden?

@koekie, zoals jij de onlasting omschrijft hadden wij hier ook toen we over gestapt zijn naar de nr 2 voeding. Heeft ongeveer 1,5 week geduurd ofzo en ene keer wel maar meestal niet. Was ook niet gelijk maar na een aantal dagen dat het begon. Jammer dat je het ja woord hebt gemist en dat ze alles er onder had gepoept. Fijn dat ze wel op jullie hebben gewacht. Leuk dat het allemaal geslaagd is.

@tulp lekker ff op vakantie, jammer van het weer. Hoe is het met de zwangerschap? Hebben jullienog lekker gevaard? Hebben jullie een eigen boot, is Steijn ook mee gegaan?

@hier tja slapen gaat nog steeds niet helemaal geweldig. Heb N nu in zomerslaapzakje met lakentje. Hij beweegt wel behoorlijk in bed en afgelopen nacht werd hij aantal keer wakkeer omdat hij met zijn hoofd tegen de zijkant kwam. Verder weinig nieuws eigenlijk.

9. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Fff een foto van N met zijn nieuwe pet :)

10. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Ja ik ben alweer dik over de helft van mijn zwangerschap 22 weken maar het
    is goed te doen hoor! (Soms vergeet ik het nog wel eens dat ik zwanger ben)
    maar dat komt omdat je nu zo geniet van S. Dat je de rest om je heen even vergeet :)

@panda : ja we hebben een eigen boot net paar weekjes terug samen met goeie vrienden van ons gekocht en het bevalt echt prima.en zo makkelijk vooral met dit mooie weer wat we nu hebben.

11. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Panda wat een schatje! Leuk petje hoor, volgens mij had ik die laatst ook bijna gekocht voor C. Maar hij heeft er al twee en vond t wel ff goed zo, dus werd t een zwembroek.

Tulp goed om te horen dat het niet te zwaar valt.

@hier C probeert steeds vaker te staan aan de box en dat lukt em aardig hij houdt t telkens een paar seconden vol! Maar ben iedere nog net te laat met filmen. Als ik de code van mn tel en de app heb geopend en optie filmen heb gekozen en rec druk valt ie net op zn bips. Dus dat staat er wel op hihi!
    Hier heb ik een hele simpele goedkope box dus was heel makkelijk te verlagen, gewoon de plank eruit beugeltje eruit en plank er weer in.

Menstruatie gelukkig niet veel last van behalve de gebruikelijke pijn in de buik de eerste paar dagen. Maar vind t gewoon vervelend, laat ik t zo zeggen ik heb t de afgelopen 1,5 jaar niet gemist.

12. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @panda aahh wat een lekker mannetje zeg!! Leuke pet inderdaad! Vervelend dat het slapen zo lastig gaat.. hopelijk gaat het snel beter!

@tulp fijn dat alles goed gaat met de zwangerschap! Al bezig met kamertje ed?

@bibi wow al 1,5 jaar niet ongesteld geweest! Gek idee hoor! Hier ook niet gemist hoor. Het is alweer een tijdje geleden op gang gekomen hier. Over paar dagen is het weer zover.. en dat met die warmte.. pfff

Knap dat C probeert te staan! Lijkt me een mooi gezicht!

Hebben jullie kleintjes last vd warmte? L slaapt wel iets slechter vandaag.. haar kamertje is ook superwarm. Ze ligt nu in romper met spaghetti bandjes en een zomerslaapzakje. Daarnet heb ik haar even beneden gehaald en boven de ramen tegenover elkaar open gezet. Was wel iets afgekoeld maar nog steeds benauwd. Verder hebben we de hele dag de rolgordijnen naar beneden gehouden tegen de zon (die staat smiddags op haar kamertje) verder nog tips het een beetje koel te houden?

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Zo, even korte reactie. Ben zo moe, denk ook wel van de warmte. Bijna hele dag in de zon doorgebracht :D

@panda; wat een lieverd heb je zeg!

@tulp; fijn dat je zwangerschap goed gaat. Veel last gehad van de warmte vandaag?

@ menstruatie; ik slik hier de pil die je bij bv mag slikken. Weet even niet meer hoe die heet maar daardoor wordt je niet meer ongesteld. Heerlijk! Het werkt allemaal nog wel bij mij want als ik de pil 2 dagen niet slik wordt ik alweer ongesteld :)

@lynn; ik heb niet het idee dat A veel last had van de warmte vandaag. Had goed gegeten, gedronken en geslapen. Ook 25 graden op haar kamertje. Staat de hele dag zon op. Nu ligt ze in de wieg bij ons op de kamer, 23 graden, in haar pyama en zomer slaappakje. Slaapt als een roosje.
    Beneden is het ook warm bij ons. Hele dag zon op woonkamer, veel ramen en geen gordijnen. Dus A lekker in de schaduw op een kleedje op het gras gelegen. .
    Heb helaas geen tips voor je. Blijft lastig deze temperaturen ;)

fijne nacht allemaal!

14. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Mn kleine meisje in de tuin :D

15. BibiQ

BibiQ Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat een liefie koekie!

Hier heeft C volgens mij niet heel erg last van de warmte gewoon lekker in zn romper de hele dag.
    Op zijn kamer ook hele dag zon maar we hebben nu dus warmte werend glas en dat scheelt volgens mij wel al. Ook de gordijnen dicht gehouden. C slaapt in zn romper in de dikke slaapzak nu zonder mouwen en extra deken en dit gaat nu nog prima.

16. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Koekie, ongesteld door je bv heen?
    Zou ik ook wel willen. Willen graag voor een tweede gaan, maar zolang mn cyclus niet weer terug is...

Bibi. .. staan? Wow das best vroeg!

@de rest... net twee dagen gewerkt dus moet nog ff bijlezen.

17. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @tulp, lekker hoor een eigen boot, fijn dat jullie dat zo hebben kunnen doen met vrienden. Al is het voor mij helemaal niks haha.

@bibiq, dank je hihi. Deze komt bij de hema weg. Ik had nog geen petje en ik zocht 1 met niet van die drukke printjes en een kleur die beetje gecombineerd kan worden met allerlei kleuren.

@lynn Ik heb niet echt tips voor de warmte. Vervelend dat L daar last van heeft. Hier lijkt N er niet heel veel last van te hebben. Hier is het inmiddels 27 graden op zijn kamertje, ik laat de gordijnen ook zoveel mogelijk dicht.

@koekie, dank je hij kan ook heel lief zijn :) Heb je helemaal geen gordijnen voor de ramen? Heb je dan niet veel inkijk?

@hier N lijkt weer wat beter te slapen. Heb nu een zomerslaapzakje met lakentje. Heeft gewoon pyjama aan verder. en sindsdien slaapt hij beter. Hier verder weinig nieuws. Voel me zelf op moment niet zo happy, en baal daar wel beetje van.

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @panda; vervelend zeg dat je je niet zo happy voelt. Als je een keer van je af wilt schrijven voel je niet bezwaard. Eventueel mag het ook in een pm hoor! Hoop in ieder geval dat je je gauw weer wat beter gaat voelen.
    Beneden hebben we inderdaad helemaal geen gordijnen voor de ramen. Met veel ramen hebben we ook veel inkijk :D het scheelt dat er in een rustig en gezellig straatje wonen dus de buren zwaaien vriendelijk :D we moeten nog wel iets voor de ramen maar we weten niet wat. We hebben in de woonkamer 6 ramen die bijna allemaal verschillend van maat zijn. We houden van een strakke inrichting. Met gordijnen wordt het erg druk en (in mijn ogen) slordig. Rolgordijnen is ml geen fan van. Een mix zit nog een optie kunnen zijn. We zijn inmiddels al 1,5 jaar aan het discussiëren erover dus tja. .;)

@thauma; Nee niet ongesteld door bv heen. Geef geen bv meer namelijk ;) maar slik nog wel die pil die je bij bv mag slikken. Vind het ideaal dat ik niet meer ongesteld wordt. Had ik 15 jaar eerder moeten doen ;)

@Hier; vandaag een rotdag gehad op het werk. Mn collega had een "offday". Dat heeft hij weleens vaker. Loopt dan te stressen en niets is goed. Ik kan dan heel slecht met hem samenwerken omdat wat ik ook doe toch niet goed is in zijn ogen. Zooo vermoeiend. .. en dat met die hitte :)

gelukkig was mn kleine meisje er toen ik thuis kwam. 2e tandje komt nu goed door! Verder vanavond de kinderwagen omgebouwd tot buggy. Ze trok zich op aan de wagenbak. Vond het te gevaarlijk worden. Dus eens kijken hoe ze de buggy morgen vind :D
    lekker in bad geweest en ligt nu heerlijk te slapen.

Ze eet nu ook een boterham tussen de middag. Heerlijk vind ze het. Erna drinkt ze nog een fles leeg van 120/4. Zou ik de fles al af kunnen bouwen door A nog een boterham te geven?

Wat eten jullie ukkies nu allemaal?
    A krijgt het volgende:

7.00 180/6
    10.00 fruit
    12.00 1 boterham zonder korst + 120/4
    16.00 180/6
    17.30 groente
    19.00 150/5

Ben een beetje aan het kijken wat de volgende stap moet worden.

19. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @panda vervelend dat je je rot voelt! Hoe komt het denk je? Zoals Koekie al zegt.. je mag altijd van je af schrijven hoor als je daar behoefte aan hebt! Het is ook allemaal pittig hoor met zo'n kleintje.. en je bent ook nog aan het ontzwangeren he vergeet dat niet.. hoop dat je je snel weer beter voelt!

@koekie schattige foto!! Trekt A het hoedje niet van haar hoofd? Doet L wel helaas dus heb er eigenlijk niets aan..;)

Hier ons schema:
    08:00 180/6 + 2 scheppen rijstebloem
    10:30 fruit
    12:00 boterham zonder korst met margarine. Ze eet em soms helemaal op, soms voor 3/4. Hierna krijgt ze nog een flesje. Hier drinkt ze meestal 70 cc van op.
    16:00 180/6
    18:30 groente en rijst/aardappel/pasta (met soms vlees)
    20:00 180/6
    Voor alle flesjes geldt dat ze ze niet leegdrinkt. Fles vindt ze niet meer zo boeiend;)

Volgende stap zou denk ik moeten zijn dat de fles van 12:00 vervalt en ze ook beleg krijgt op de boterham. Twee boterhammen lijkt me nog wat veel. Zou dan eerder voor een extra tussendoortje gaan (soepstengel?) En krijgt A alleen groente of ook al aard/rijst? Dan zou je dat misschien ook kunnen toevoegen.

@thauma leuk dat jullie voor een tweede willwn gaan! Lijkt me een lastige keus om te maken.. bv blijven geven of stoppen zodat je voor een tweede kunt gaan. Of hebben jullie die keuze al gemaakt?

20. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Bibi warmtewerend glas.. klinkt ook wel wat voor ons ;) al is de boosdoener volgens mij meer het platte dak.. gelukkig was het vandaag al minder warm

@hier L is duidelijk uit haar doen. Sliep gisteren al onrustig en heeft vandaag nauwelijks geslapen bij de oppas. L begon iedere keer te huilen (lees:krijsen) als ze in bed werd gelegd. Hier thuis gaat het wel goed met slapen maar wel erg huilerig als ze wakker is.

Moet zeggen dat als ik van de oppas hoor dat het zo'n lastige dag was met L ik me erg schuldig kan voelen. Schuldig tegenover de oppas en schuldig tegenover L. Ik ben haar mama en zou er voor haar moeten zijn als ze het lastig heeft.. voel me dan een beetje tekort schieten. Gelukkig morgen vrij!

Deel Deze Pagina