Hier ook wat een gedoe is dat toch hè. Het zou niet mogen anno 2020 maar toch raak je in deze tijd nog net zo hard je baan kwijt. Ik denk met de mentaliteit van mijn werkgever dat ik een contractverlenging ook op mijn buik kan schrijven. Ze geven bewust 3x 8 maanden en ik wil het toch voor mijn verlening zeggen, omdat ik dat netjes vind ook al snijd ik mezelf hoogstwaarschijnlijk in de vingers. Anderzijds denk ik dan het zij zo en dan ga ik wel als de kleine een half jaar is weer solliciteren. Ik heb ook geen zin om ergens mijn laatste zwangerschap te lopen met een schuldgevoel alsof ik ze besodemieterd heb door het pas na contractverlenging te vertellen.
@Wasabi dat is na de echo inderdaad Mijn schoonouders zijn echte wijndrinkers, dus ze krijgen een fles goede wijn met een zelfgemaakt label 'opa&oma wijn'. Voor hun ook het eerste kleinkind, dus dubbel zo spannend! Voor mijn zus heb ik een armband laten graveren met 'tante *naam zus*' zij is dan ook nog eens jarig dus het is haar verjaardagscadeau. dubbel feest! De armband krijgt ze alleen niet op haar feestje zelf, dan weet de hele ruimte het direct namelijk en dat willen we voorkomen
Ja hè, belachelijk eigenlijk gewoon. Ik moet in april een vast contract krijgen en het zou me vies tegenvallen als ik dat hierdoor niet krijg. Maar kan moeilijk maar wachten met kinderen krijgen voor mijn werkgever Nou ja, in het ergste geval heb ik recht op ww dus dan zij het zo, maar toch. Heb het nu heel erg naar m’n zin dus wil wel graag blijven Ik wil het ook sowieso al vertellen voor ik m’n contract teken, al moet dat ook wel bijna want ben dan de 12 weken al voorbij en je verteld het meestal ook niet pas met 20 weken. @Zusje90 Ik werk in een klein bedrijf dus als ik er niet ben is het niet handig, veel werk wat we doen kun je ook niet zomaar even aan een uitzendkracht uitbesteden bijvoorbeeld... Maar goed, iemand kan ook ziek worden en er onverwachts een paar maanden uit liggen dus ja
@Zebraman wauw wat gaaf!! Ik houd ervan als er over na is gedacht Spannend voor allemaal. Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren. @nosilla hier dus ook precies april, contract loopt tot mei. Ik vind dat indd ook niet kunnen om het op je werk echt ver na 12 wkn te vertellen. Precies wat je zegt. Ik blijf ook liever wel, maar meer omdat ik geen zin heb om nu te switchen. Na mijn vorige zwangerschap kreeg ik gelukkig verlening tijdens mijn verlof, maar ik moest wel naar een andere locatie en een andere functie waar ik voor ingewerkt moest worden terwijl ik dus net was bevallen. Mijn zoontje startte wat lastiger op dus ik kreeg veel gedoe ermee terwijl ik gwn recht had om te kolven etc. Die stress wil ik niet meer, dan zit ik liever eventjes thuis. Wanneer ben je het van plan om te zeggen? Ik wil ze zelf eigenlijk eerst horen of ze t überhaupt willen verlengen en zo ja dan wil ik dus gaan zeggen dat ik daar heel blij mee ben, maar dan dus mijn zwanger verhaaltje doen. Zo weet ik meteen hoe ze zijn
Had vanmorgen weer wat roze verlies. Heb de verloskundige gesproken en die gaat op dit moment niet uit van een miskraam. Ze kon het natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen. Maar het klonk haar er absoluut niet naar. Bloedverlies komt waarschijnlijk van bmm. Als het erger wordt of als ik buikpijn krijg moest ik gelijk weer bellen. Ze had wel heel erg veel begrip voor mijn angst. Zeker gezien onze geschiedenis.
♡♡♡ Uitgerekend Oktober 2020 ♡♡♡ ♡ 1 oktober Korenbloem86 - 34 jaar - 4e kindje dld86 - 34 jaar - 3e kindje ♡ 2 oktober ♡ 3 oktober Kimmie91 - 28 jaar - 2e kindje ♡ 4 oktober ♡ 5 oktober ♡ 6 oktober Elletje - 29 jaar - 1e kindje ♡ 7 oktober Lilyblue - 36 jaar - 1e kindje ♡ 8 oktober Zusje90 - 29 jaar - 1e kindje ♡ 9 oktober ♡ 10 oktober Wasabi - 34 jaar - 4e kindje JK84 - 35 jaar - 2e kindje Lune89 - 30 jaar - 2e Kindje Zebraman - 26 jaar - 1e kindje ♡ 11 oktober ♡ 12 oktober ♡ 13 oktober ♡ 14 oktober ♡ 15 oktober ♡ 16 oktober Tiarah - 31 jaar - 4e kindje ♡ 17 oktober owl - 27 jaar - 2e kindje ♡ 18 oktober Lois93 - 26 jaar - 3e kindje Nosilla - 27 jaar - 2e kindje ♡ 19 oktober Rowena25 - 28 - 2e kindje ♡ 20 oktober Anne201 - 29 jaar - 4e kindje* Penny123 - 37 jaar - 2e kindje ♡ 21 oktober ♡ 22 oktober ♡ 23 oktober ♡ 24 oktober ♡ 25 oktober ♡ 26 oktober ♡ 27 oktober ♡ 28 oktober ♡ 29 oktober ♡ 30 oktober ♡ 31 oktober (0) jongen (1) meisje (1) verrassing (14)onbekend °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° Afspraken: Februari: 17-02: dld86 - intake + 1e echo 18-02: Elletje - Echo 19-02: Zebraman - gynaecoloog pop poli 19-02: Korenbloem86 - echo 20-02: Zusje90 - echo 21-02: Zebraman - 1e echo 21-02: JK84 - Echo 22-02: Wasabi - 1e echo 24-02: Kimmie91 - echo 26-02: Elletje - intake 26-02: Lilyblue - 1e echo 26-02: Lune89 - 1e echo 06-03: Rowena25 - 1e echo 09-03: Lois93 - 1e echo 12-03: Owl - 1e echo 12-03: Nosilla - 1e echo + intake/controle 26-03: Lois93 - 2e echo +bloedprikken etc.
Tussen de middag de vk gebeld en ze was heeel lief en snapte helemaal waarom ik graag eerder wilde komen voor de echo (ivm reis). Ze zou wel even kijken wat ze kon bedenken voor de medische indicatie Dus nu mag ik 9 maart al voor de 1e en omdat het dan waarschijnlijk nog aan de vroege kant is hebben we de 2e ook al vast gepland!
Ik heb gezien dat er een aantal nieuwe dames bij zijn (ik weet alleen even niet meer wie), van harte gefeliciteerd! Sinds dit weekend ben ik echt enorm moe, weet niet zo goed of dat alleen van de zwangerschap komt of ook van alle regeldingen waar we mee bezig zijn. Voor familie etc. houd ik het nu nog op de drukke periode die we hebben gehad. Wat vertellen betreft, wij hebben het alle keren rond de 3 maanden verteld. Mijn eerste zwangerschap is met 12 weken in een miskraam geëindigd, daar hebben we een paar 'minder-leuke' reacties op gekregen, dat we het daarom pas met zo'n 13 weken vertellen. Als het mis gaat, hebben we er toch geen steun aan, dus eerder vertellen hoeft niet. Daarbij heeft mijn schoonmoeder aan ons verteld dat mijn zwager en schoonzus een baby verwachten, een week later belde mijn zwager om te vertellen dat ze een baby verwachten, is (vind ik) toch iets wat je zelf wil vertellen. Dus wij doen de hele familie in 1x, deze keer de verjaardag van onze oudste dochter. Ik zit nu een beetje te twijfelen over het gastouderbureau (ik ben gastouder). Dat wilde ik de eerste/tweede week van april doen, kreeg ik gisteren een mail met een opvangvraag vanaf augustus. Het past qua opvangdagen, opvangtijden en andere (opvang)kindjes perfect, maar ik ga ±1 september met verlof. Ben al sinds gisterochtend een antwoord aan het bedenken om het af te wimpelen, maar het klinkt allemaal als suffe smoesjes. Dus twijfel of ik het toch al niet zal vertellen, maar ik zou het ook weer vervelend vinden als het per ongeluk nu al bij de ouders van mijn opvangkindjes ter ore komt. Vanavond maar met mijn man overleggen, die heeft wat dat betreft nog wel eens geniale invallen. Man is morgenochtend vrij, hij brengt de oudste op school, dus ik dacht dan kan ik lekker uitslapen, ben zo moe, zou wel de hele dag op bed kunnen liggen. Heeft hij net de installateur van de nieuwe CV-ketel gesproken; "Ze komen morgen de nieuwe CV-ketel installeren". "Hoelaat?" "Dat weet ik niet, ben ik vergeten te vragen". Komen ze morgenochtend om 8u al, dus voor die tijd moet ik gedoucht hebben, want een koude douche is ook niet zo lekker. Daar gaat mijn uitslaapochtend. Maar goed, verder wel fijn dat de nieuwe CV-ketel komt, want de oude kan het woonoppervlak beneden niet helemaal aan.
♡♡♡ Uitgerekend Oktober 2020 ♡♡♡ ♡ 1 oktober Korenbloem86 - 34 jaar - 4e kindje dld86 - 34 jaar - 3e kindje ♡ 2 oktober ♡ 3 oktober Kimmie91 - 28 jaar - 2e kindje ♡ 4 oktober ♡ 5 oktober ♡ 6 oktober Elletje - 29 jaar - 1e kindje ♡ 7 oktober Lilyblue - 36 jaar - 1e kindje ♡ 8 oktober Zusje90 - 29 jaar - 1e kindje ♡ 9 oktober ♡ 10 oktober Wasabi - 34 jaar - 4e kindje JK84 - 35 jaar - 2e kindje Lune89 - 30 jaar - 2e Kindje Zebraman - 26 jaar - 1e kindje ♡ 11 oktober ♡ 12 oktober ♡ 13 oktober ♡ 14 oktober ♡ 15 oktober ♡ 16 oktober Tiarah - 31 jaar - 4e kindje ♡ 17 oktober owl - 27 jaar - 2e kindje ♡ 18 oktober Lois93 - 26 jaar - 3e kindje Nosilla - 27 jaar - 2e kindje ♡ 19 oktober Rowena25 - 28 - 2e kindje ♡ 20 oktober Anne201 - 29 jaar - 4e kindje* Penny123 - 37 jaar - 2e kindje ♡ 21 oktober ♡ 22 oktober ♡ 23 oktober ♡ 24 oktober ♡ 25 oktober ♡ 26 oktober ♡ 27 oktober ♡ 28 oktober ♡ 29 oktober ♡ 30 oktober ♡ 31 oktober (0) jongen (1) meisje (1) verrassing (14)onbekend °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° Afspraken: Februari: 17-02: dld86 - intake + 1e echo 18-02: Elletje - Echo 19-02: Zebraman - gynaecoloog pop poli 19-02: Korenbloem86 - echo 20-02: Zusje90 - echo 21-02: Zebraman - 1e echo 21-02: JK84 - Echo 22-02: Wasabi - 1e echo 24-02: Kimmie91 - echo 26-02: Elletje - intake 26-02: Lilyblue - 1e echo 26-02: Lune89 - 1e echo Maart: 06-03: Rowena25 - 1e echo 09-03: Lois93 - 1e echo 12-03: Owl - 1e echo 12-03: Nosilla - 1e echo + intake/controle 26-03: Lois93 - 2e echo +bloedprikken etc
Met m'n autistische brein de afspraken even aangepast Gelukkig maar! Voel je je wat gerustgesteld ook? Op naar een goede eerste echo! Wat fijn!!!
Na wat gek van je schoonmoeder zeg! Ik snap dat je dan de hele bubs in 1x wil doen. Wat balen van die vroege afspraak maar misschien kun je daarna nog even lekker je bed in duiken, heeeerlijk ik ben jaloers
Hier ook even extra onzeker. Dit is de periode dat ik toen mijn mk kreeg en ik voel me amper misselijk en wat buikpijn. Wel nog mijn testen opgemaakt en die was weer zo super knal dat de T veel donkerder dan de C was. Maar goed die lichte ongi pijn vind ik nu toch weer wel vervelend
Iedereen zich hier al aangemeld bij de vk? Ik ga mezelf as maandag aanmelden denk ik. Normaliter was ik al direct bij de eerste test gaan bellen. Denk dat ik nu nog even mijn kop in het zand wil steken. Zie echt een beetje op tegen de eerste zenuwslopende weken. Ik ben in de ochtend en avond (nu) behoorlijk misselijk. En mijn man weet nog niets!! Ik ga het met Valentijn vertellen. Ik heb een mooie illustratie van ons gezin laten maken (compleet met onze sterrenbaby), en de tekst ‘and then there were six’. Ben zó benieuwd naar zijn reactie, hij gaat vast door het dolle heen zijn! Voor nu.... slik ik de misselijkheid weg en doe ik alsof mijn neus bloed hahahaha
Aah zo rot he? Ik heb ook een miskraam gehad. Aan de ene kant ben ik super positief, maar ik ben toch iedere keer bang om naar de wc te gaan en bloed aan te treffen. Hopelijk gaat dat onzekere gevoel snel weg!
Nouuuu wat super leuk zeg! Hij heeft het zo te lezen met je getroffen! Wat een leuke verrassing. Ik meld mij binnenkort bij de vk, maar ik ga denk ik pas langs na de eerste echo.
He gelukkig, dat klinkt echt positief. Ben je een beetje gerustgesteld nu? Superleuk om het met Valentijn te vertellen! Wat belachelijk zeg! Inderdaad dat dit nog kan tegenwoordig. Kan ik zo boos om worden! Echt erg, juist als je zwanger bent is de zekerheid van een baan hebben/houden toch goed? alsof je dan de stress van je financiën regelen en solliciteren na je bevalling erbij wil hebben heel kortzichtig van werkgevers..
Haaai! Gefeliciteerd allemaal! En sterkte voor degene waarbij het helaas niet zo mocht zijn. Wat leuk om hier een geboorteclubje te vinden voor oktober 2020! Ik wil me graag bij jullie aansluiten Wij zijn in verwachting van ons tweede kindje, uitgerekende datum 17 oktober (zoals het er nu uitziet). Merk dat ik het nu echt veel spannender vind als tijdens de eerste zwangerschap, terwijl toen alles prima is gegaan. Heb nu vanaf een dag voor mijn nod (afgelopen vrijdag) menstruatie achtige buikpijn en daardoor best onzeker soms. 2 maart hebben wij de eerste echo (wat nog een eeuwigheid duurt natuurlijk haha) en 12 maart eerst controle vk. Spannend maar leuk! Hebben jullie ook menstruatie achtige buikpijn (gehad)?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik herken het hoor dat het bij de 2e toch spannender is.. bij mij was dat mede doordat ik in de nabije omgeving ook meegemaakt heb hoe anders het kan.. maakt je toch minder onbevangen als bij de 1e.. Ook die menstrustiekramp herken ik.. kan me ook niet zo herinneren of ik dat bij de vorige 2 zwangerschappen ook had.. maar zolang er verder geen onrustgevende dingen bij komen probeer ik me mag gewoon rustig te houden.. Heb na mijn vorige zwangerschap aardig buikspieroefeningen gedaan, dus misschien moet het iets meer moeite doen om ruimte te krijgen