Uitgerekend in oktober 2020 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ior, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lois93

Lois93 Actief lid

1 feb 2020
    326
    244
    43
    Vrouw
    Bij de 2e zag je het inderdaad aan het begin sneller! Is natuurlijk ook allemaal al een keer uitgerekt ;) maar was bij de eerste ook wat fitter en gespierder dan bij de 2e (toen totaal niet meer en is helaas nog steeds niet terug gekomen:roflmao:) dus daar kan het bij mij ook wel wat mee te maken hebben gehad..

Tiarah en Lija vinden dit leuk.
  2. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    @Lija Bij mijn eerste was mijn buik tot de 20 weken echo nog plat. Bij de tweede zwangerschap wist mijn buik heel goed hoe het ook al weer was bij de vorige en toen ging het inderdaad veel sneller. De derde was een dwarsligger (is ze nog steeds nu ze eruit is ;)) dus toen groeide mijn buik anders voor mijn gevoel, maar nog steeds wel snel.

Lija en Lois93 vinden dit leuk.
  3. Lija

Lija Lid

12 feb 2020
    29
    27
    13
    Vrouw
    Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn met deze zwangerschap
    De eerste zwangerschap was redelijk pittig (hondje ingeslapen, huis gekocht, hoogzwanger verhuisd etc) dus voor mijn gevoel ook niet optimaal kunnen genieten van het dragen van een kindje. Ik keek er heel erg naar uit om weer zwanger te zijn, dus van mij mag m'n buikje al wel groeien haha :roflmao:

Tiarah en Lois93 vinden dit leuk.
  4. Lois93

Lois93 Actief lid

1 feb 2020
    326
    244
    43
    Vrouw
    Pfffjj vanmorgen een ochtendje gewerkt en ik was blij dat ik naar huis mocht! Voelde me prima, maar ik kan m'n buik niet meer inhouden!! Had een strak jurkje aan wat ik volgens manlief dus voorlopig maar even niet moet doen :roflmao:

5. jk84

jk84 Bekend lid

6 feb 2017
    594
    264
    63
    Ik twijfel of ik weer zo'n boek ga invullen. Heb het bij de eerste wel gedaan, maar ik weet van mezelf dat ik het niet consequent ga doen waarschijnlijk. Dan vergeet ik het weer, dan heb ik er weer geen zin in... Aan de andere kant: bij de eerste heb ik het wel gedaan... Ik denk er nog even over na :)

We hebben het net aan mijn ouders verteld, vanmiddag mijn schoonouders. Ik vond het best spannend om te vertellen, maar ook heel fijn. Mocht het misgaan, vind ik het fijn dat ze al op de hoogte zijn.

6. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    Mag ik ook meeschrijven? Er vanuit gaande dat mijn cyclus deze maand 30 dagen was, ben ik 24 oktober uitgerekend. Eerste kindje, 26 jaar.

Ben zo blij, enthousiast en ook zo onzeker! Goh, wat is dit zo ongelooflijk spannend. Gelukkig nog nooit iets ergs meegemaakt op dit vlak, maar bij ieder toiletbezoek ben ik bang voor slecht nieuws. Ben ook constant aan het checken of ik nog wel een zere rug heb en of mn borsten nog wel gevoeliger zijn..

Wij vertellen het nog aan niemand, gezien de onzekerheid. Zou voor mijn ouders eerste kleinkind zijn, dus ik wil dat ze echt blij kunnen zijn als ze het nieuws horen i.p.v. zich zorgen gaan maken. Ga volgende week de verloskundige bellen. Hoop voor 7.5 week een afspraak te maken. Als de echo goed is, gaan we het gelijk daarna vertellen. (Iemand ideeën hoe je zoiets kan filmen zonder dat het opvalt?)

Ik heb trouwens sinds vandaag ook erge spierpijn in mijn bovenbenen. Heb echt niks bijzonders gedaan.. Zou dit ook een symptoom kunnen zijn? Ik lees wel dat rugpijn tijdens zwangerschap door kan stralen naar de benen, maar zou dat dan voelen als die spierpijn die ik voel? Iemand ervaring? :roflmao:

We gaan trouwens volgende week skiën (als ik 5 tot 6 weken ben) met mijn ouders die het niet weten. Ik ben helemaal wintersportgek en kan goed skiën. Volgens internet mag het tot 12 weken, maar vind het toch een beetje spannend. (En ik moet constant plassen.. wordt leuk daar op de piste met die zware schoenen).

@ iedereen die het al verteld hebben, wat waren de reacties en hoe hebben jullie het verteld? :D

Ik denk dat ik wel een zwangerschapsboek wil gaan bijhouden, maar ik wacht met kopen tot de eerste echo.

Lin18 en Lois93 vinden dit leuk.
  7. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    Wat grappig dat je het al een beetje ziet! Al snap ik wel wat je bedoelt met het niet meer kunnen inhouden van je buik. Voelt toch een beetje anders he.. Dat wordt kritisch je kledingkast bekijken dit weekend :roflmao:

Lois93 vindt dit leuk.
  8. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    Leuk! Welk boek heb je? Was al even aan het googlen, maar ik ben weer enorm kritisch en wil dan weer perse een hele mooie met stoffen voorkant. :|

9. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Ik hou ook een boek bij en heb een super toffe aftelkalender van Studio Demico. Heel leuk voor de kindjes om te zien hoe het kindje gaat groeien!
    Ben benieuwd hoe snel ik ga groeien deze keer. De vorige keren ging het snel!
    Heb heeeel veel spanning voor vanavond. We gaan uiteten en ik ga het daar vertellen aan manlief

owl, Lois93 en Spritsmetmelk vinden dit leuk.
  10. Lois93

Lois93 Actief lid

1 feb 2020
    326
    244
    43
    Vrouw
    Welkom!! Over dat skiën.. de kleine krummel zit nog heel goed verstopt achter je schaambot ofzo.. dus zou me er niet druk over maken hoor! Gewoon lekker genieten van het skiën tussen het plassen door:roflmao:

Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  11. Lois93

Lois93 Actief lid

1 feb 2020
    326
    244
    43
    Vrouw
    Oh wat een leuke gelegenheid!! Ben heel benieuwd!! Knap dat je het zolang voor je kan houden!!!

12. Kimmie91

Kimmie91 Lid

28 sep 2015
    49
    45
    18
    NULL
    NULL
    Mijn buik is zo opgeblazen, ben er ongemakkelijk van :p Bij mijn dochter wel een boek bijgehouden, maar zo goed was ik daar niet in :$ Nog 10 dagen en dan de eerste echo; zoo spannend, ik hoop dat alles goed is. Lastig zo die eerste weken dat je ze nog niet voelt bewegen...

Lois93 vindt dit leuk.
  13. Lois93

Lois93 Actief lid

1 feb 2020
    326
    244
    43
    Vrouw
    Nog iemand die het snachts ontzettend warm heeft? Mede daardoor slaap ik heel onrustig.. en overdag kan ik elk moment wel slapen :roflmao: verder voel ik me s morgens en later op de avond wat bleeghh. Maar kan het nog niet echt enorme misselijkheid noemen, als het hier bij blijft dan ben ik blij ;)

owl en Tiarah vinden dit leuk.
  14. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Ja ik! Hele dag moe (en koud) en 's avond zooooooo super warm! Gelukkig geen misselijkheid te bekennen hier :)

Lois93 vindt dit leuk.
  15. jk84

jk84 Bekend lid

6 feb 2017
    594
    264
    63
    ik juist heel koud, ook wanneer ik naar bed ga. Krijg het dan echt niet warm ondanks lange mouwen en soms zelfs sokken:confused:

Snachts eenmaal warm uiteindelijk gaat die kleding natuurlijk uit, maar dan begint het zweteno_O

Lois93 vindt dit leuk.
  16. Zebraman

Zebraman Bekend lid

26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Ik heb het ook alleen maar koud, heel vervelend! En inmiddels ook bij vlagen onwijs last van misselijkheid, pas sinds een paar dagen, maar jeetje; vind het nu al vreselijk :roflmao:

Verder, ik reageer iets minder actief maar ik lees alles nog wel mee! :)
    Over 6 dagen de eerste echo, pas om half vijf smiddags natuurlijk:rolleyes: maar gelukkig is man die dag vrij en zullen we samen moeten wachten op de tijd die voorbij kruipt. Wat er woensdag bij de gynaecoloog gaat gebeuren weet ik eigenlijk niet zo goed, ik hoop natuurlijk een echo ook :p maar dan hadden ze me dat vast vertelt aan de telefoon.

We zullen het allemaal wel gaan zien. Geduldig wachten is het enige wat we kunnen doen. :o:

17. Zusje90

Zusje90 Bekend lid

3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Oh ik dacht dat ik gewoon een enorme koukleum was, maar daar hebben jullie ook last van! Loop hier de hele dag met dekentjes want ik heb het zo koud! en moe.. behalve 's nachts o_O

Misselijk ben ik (nog) niet, maar ik heb wel flinke honger. Kan echt wel ineens 3 boterhammen meer op :rolleyes:

Spannend! volgens mij zijn er vanaf volgende week meer intakes en echo's, ik in ieder geval donderdag. Ik kijk er echt enorm naar uit! Geen idee wat er dan al evt te zien is..

18. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe zwangere :)

Hier ook een koukleum al lijkt het de laatste dagen beter te gaan. Hier met vlagen goed misselijk, vooral als ik wakker word. Ik houd ook geen boek bij hoor ik ben daar vreselijk slecht in:roflmao: moet nog steeds babyboeken maken van al mijn kids, 10, 8 en 1.5 jaar:eek:

Wat betreft skiën, ik ben met een skievakantie zwanger geraakt en ook 1x heel hard onderuit gegaan dus denk dat dat geen kwaad kan, ze is nu 10 jaar:D

Nou mijn echo staat nu eindelijk vast. Toch weten te rekken i.p.v. gisteren as vrijdag de 21e om 14.20 uur. Zo spannend!!

Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  19. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @dld86 en @Elletje jullie zijn al bijna aan de beurt voor een echo, wat spannend!!!!

dld86 vindt dit leuk.
  20. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Jah I know. Inmiddels durf ik wel te geloven dat het goed op zijn plek zit. Maar ben zo bang voor hetzelfde nieuws als de vorige keer.

Deel Deze Pagina