Hoe gaat het verder met jullie? Zelf ben ik vooral nog erg moe en blijf ik toch bang dat het niet goed zit/gaat. Tegelijkertijd ben ik bang om een first-time mama te worden en vind ik het moeilijk te bedenken wat we zouden kunnen verwachten. Gelukkig mogen we over 2 weken weer even naar ons ukje kijken, hopelijk kan ik dan de onzekerheid wat gaan loslaten.
Hi! Ben weer terug van wintersport. Het was flink rot weer door mega harde wind, dus we zijn twee dagen eerder naar huis gegaan. Was wel heel gezellig en ben niet gevallen ofzo dus dat is fijn. Moet zeggen dat het in de vakantie wel beter ging dan in mn eentje thuis. Met afleiding heb je toch minder tijd over om je zorgen te maken. Al maak ik me natuurlijk stiekem nog steeds zorgen. Denk dat je dat wel de hele zwangerschap blijft doen, tot je een gezond kindje in je armen hebt. Nu denk je "als het met 8 weken goed is, dan maak ik me al minder zorgen", maar daarna denk je hetzelfde over 11/12 weken, de 20 weken echo, 28 weken zwanger en de geboorte.. Maar proberen om er toch van te genieten. Heb jij veel zwangerschapsklachten Zebraman? Ik merk wel dat die mij bevestiging geven, al zegt het natuurlijk ook niet perse wat. Wat grappig dat jullie allemaal al aan de meegroei- en zwangerschapsbh's zitten. Mijn kleine borsten groeien al wel een beetje richting een maatje waar ik wat meer tevreden over ben, maar nieuwe bh's zijn nog niet nodig. Al zijn veel van jullie natuurlijk wel iets verder al dan ik. (Er zijn niet echt nieuwe mensen bijgekomen die eind oktober zijn uitgerekend, of wel?). Vind het wel alleen een beetje lullig dat mijn lichaam nu wél grotere borsten kan produceren terwijl ik daar al jaren om vraag, haha.
Daar zal je wel helemaal gelijk in hebben ja @Spritsmetmelk Ik was even gerustgesteld na onze 2 vroege echo's en we dus hebben kunnen zien dat de gup goed groeit, maar daar is nu een week later niks meer van over. Qua kwaaltjes heb ik bij vlagen wat misselijkheid maar het is vooral de vermoeidheid die parten speelt. Oh en mijn borsten houden me snachts nog wel eens wakker van de pijn Maar al met al valt het enorm mee, en daar kan ik me dan ook weer zorgen om maken, want had het dan niet erger moeten zijn terwijl ik tegelijkertijd blij ben dat het niet erger is! Fijn dat je vakantie, ondanks het slechte weer, leuk is geweest! Fijn ook dat je niet bent gevallen
Haha stom hè dat die bevestiging dan steeds maar zo kort duurt! Voor de dames die steeds misselijk zijn (ik nu voor het eerst).. eten jullie wel eerst iets voordat je je vitaminepillen neemt? Vitaminepillen op een lege maag kunnen er voor zorgen dat je nog misselijker gaar voelen namelijk. Mijn klachten wisselen heel erg, maar ik voel de hele dag door nu aan mijn borsten haha Zolang die nog pijnlijk zijn voel ik me enigszins gerustgesteld... Al weet ik dat het ook niets ergs hoeft te betekenen als dat ineens weg zou zijn.
Ik ben ook heel erg moe! Verder een klein beetje misselijk. Ik geef nog af en toe borstvoeding aan mijn zoontje, dus ik merk niet echt iets aan mijn borsten, misschien zijn ze iets gevoeliger. Ik ben echt de dagen aan het aftellen tot volgende week woensdag, dan hebben we de eerste echo! Maar idd, het blijft spannend. Ik kan denk ik pas na de 20 weken echo opgelucht ademhalen. Toch geniet ik wel echt van deze zwangerschap. Ik hou wel van die alomvattende moeheid. Wetend dat je lichaam zo hard aan het werk is. Zijn jullie al met namen bezig? Voor een jongen hebben we wel al iets leuks bedacht. Maar de zoon van een vriend van mijn ouders heet zo, dat is verder wel een leuk persoon. Maar toch heb ik een beetje twijfel. En voor een meisje vind ik eigenlijk niets leuk en bijzonder genoeg.
Heel herkenbaar die onzekerheid. Ik ben ook best bang dat t fout gaat. Weet niet waarom. Dinsdag eindelijk de 1ste echo. Hopelijk gaat het erna beter. Wss niet zoals jullie ook al zeggen hihi. Kwaaltjes genoeg. Misselijk, moe, rare smaak in de mond, pijnlijke borsten.
Ja, wij zijn ook al wel bezig met namen. Een meisjesnaam zijn we al volledig over uit, voor nu tenminste jongensnamen vind ik een stuk lastiger.
Och meiden. Wat nou ochtendMisselijkheid. Ik word eind van de middag misselijk. Maar ik heb ontdekt dat die zakjes waterijs helpen. (Mijn moeder ontdekte dat ik die nu bij massa eet en vertelde dat ze dat ook deed toen ze zwanger was van mij. ) wat betreft namen. Daar ga ik pas over nadenken als ik weet wat we krijgen. Scheelt de helft en mijn man heeft gezegd kom maar met een paar opties en dan noem ik mijn voorkeur wel. Hahaha. En betreft bh’s. Ik heb een cup e van mezelf, en zit nu een beetje met de handen in het haar wat ik moet doen. Ze puilen uit en mijn bandjes maken striemen, maar weet even niet meer wat ik moet.
Wat leuk dat sommigen zelfs al een naam hebben! Wij hebben het er vanmiddag even 'voor de gein' over gehad. Springt nog niet echt een naam echt voor me uit. Denk dat we er pas serieus over na gaan denken als we het geslacht weten en wat meer zekerheid hebben. Rond de 16 - 20 weken denk ik. Hebben jullie al dingen gekocht ook? Ik wacht daar nog een tijdje mee, vind het nu nog 'te eng, maar kijk er wel enorm naar uit. Heb wel een 9 maanden dagboek gekregen met Valentijn van mijn vriend. Houden jullie die ook bij en welke hebben jullie?
Ga morgen naar 9maandenbeurs dus hoop dat ik me in kan houden. Heb wel al een paar kleine dingetjes liggen. Maar dat heb ik allemaal gekregen toen ik de eerste keer zwanger was. Maar nog niks zelf gekocht. wij gaan ook pas over namen denken als we weten wat het is. Maar heb wel al bij namen die ik hoor dat ik gelijk denk NEE, Maybe. Maar nog niks waarvan ik dacht ja das leuk Dat gaat nog wat worden.
Wow, nu al namen bedenken? Jullie zijn er snel bij! Ik wacht liever eerst de 12 weken af. En daarna wil ik ook nog wel wachten op de geslachtsbepaling, makkelijker Je hebt overigens apps om samen met je partner tot een naam te bedenken. Soort Tinder, lekker swipen. De app heet Kinder Ik heb ook nog geen spullen gekocht... Ik was vorige keer ook al namen aan het verzinnen en ook al wat kleertjes gekocht. Daarna ging het met 8.5 week mis Ik weet niet, vond het nog lastiger ofzo daardoor. Probeer wat terughoudender te zijn deze keer (zelfbescherming)
Wat grappig, die app! Ga ik onthouden. Die angst en dat het dan nóg moeilijker is, is inderdaad ook de reden dat wij het nog even afhouden tot wat meer zekerheid. Snap heel goed dat je het toen nog lastiger vond. Veel plezier morgen op de 9 maandenbeurs Elletje!
Wij hadden al namen lang voordat ik zwanger was hihi. En hebben nog niks gekocht. Wel sokjes met een kaart van mijn moeder gekregen vlak na de test. Wil wel het 9 maanden boek bestellen maar dan pas na de echo dinsdag. Wat lief dat je t van je vriend hebt gekregen @Spritsmetmelk
Ik ben al sinds ik 12 was mooie namen aan het bedenken. Alleen maakt het het wel lastiger dat ik het eens moet worden met mijn man. Haha
Haha ja moest ook heel hard huilen (hormonen hahaha ). Ga er wel pas na de echo in week 11 in schrijven denk ik, houd het nu op mijn telefoon een beetje bij. Beetje zelfbescherming. Als ik een tip mag geven: ik heb het boek van Leukigheidjes. Echt hele leuke vragen en ik vind de opmaak ook erg mooi!
Ik heb het 9 maanden dagboek van Pauline Oud de O’baby versie. Sommige vragen vind ik wel een beetje minder interessant. Maar ik denk dat ik geen boekje kan vinden waarbij ik dat niet zou hebben. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik het ook wekelijks bijgehouden, toen ging het helaas mis, maar ik vond het eigenlijk wel mooi dat ik het tot die tijd had bijgehouden. Misschien had ik er wel anders naar gekeken als ik ook had geschreven in de tijd dat het kindje al overleden was. Want ik heb geschreven tot 7 weken en met bijna 10 weken begon de miskraam. Volgens de echo was het kindje rond 7/8 weken gestopt met groeien. He bah, het blijf zo sip he? Hopelijk mag het bij ons allemaal goed gaan!
@Elletje wbt de grotere cup i feel you.. in heb zelf normaal f/g en nu heb ik helemaal het gevoel dat ze onder m'n kin zitten als een soort Lola Ferrari Over namen gaan we als alles goed gaat deze zwangerschap wat eerder nadenken.. aangezien we er bij onze dochter met 38 weken nog niet uit waren . Vandaag 7 weken dansje
Wij hebben al best wel spulletjes. Maar ook dingen die we al voor de zwangerschap hadden gekregen toen mijn zus de baby spullen ging uitzoeken. Is gewoon doorgeschoven naar ons. 9 maanden boek heb ik net bestelt, geen idee van wie, gewoon een leuke uitgekozen op bol.
Zoo terwijl ik de reacties teruglees lig ik nog in bed crackers te eten.. kijken of ik zo de dag wel zonder overgeven kan beginnen.. verder hele dag door misselijk en intens moe, er komt niets uit mijn handen. Namen: de jongensnaam hebben we nog in ons hoofd van de vorige 2 keer, meisjesnaam moet nog. Maar duurt nog wel 10 weken voor ik daar echt mee bezig ga.. Bh/cup: ik heb onze dochters allebei bv gegeven, dus mn borsten zijn niet meer zo stevig als voorheen misschien dat ik daarom niet echt íets merk van voller worden.. We willen mijn ouders het volgend weekend gaan vertellen, ik heb namelijk inmiddels zo'n buikje dat het bijna niet te camoufleren is.. mn man is bang dat het er 2 zijn ik zelf niet echt, denk gewoon 1 die de ruimte flink opeist.. maar mn moeder bekeek me gisteren op een bepaalde manier waardoor ik eigenlijk al wel zeker weet dat ze het door heeft Zo ik heb mn crackers op, nu maar in alle rust uit bed...