Zo'n mama dag klinkt leuk zeg! Bij onze vk kun je vanaf 14 weken zwangerschap elke dinsdagavond inlopen om hartje te luisteren, maar verder hebben ze geloof ik geen extra's zoals zo'n mama dag. 13 maart heb ik weer een echo, ik kan niet wachten!! ❤️❤️ Mijn man telt ook de dagen af, heel schattig. Qua kwaaltjes gaat het best goed! Vermoeidheid staat vooral voorop, Pfeiffer is er niets bij haha maar gelukkig hoef ik niet te braken oid. Ik zag dat het voor jou allemaal nog een beetje een puzzel is qua zwangerschap. In ieder geval; gefeliciteerd!!! Als je inderdaad nog zo pril zwanger bent, kunnen ze vaak nog niets zien. Wanneer krijg jij een echo?
Ja is het ook, vooral hoe alles nieuw was en andere moeders al kinderen hadden. Super leuke ervaring! Maar los van dat is het al fijn dat je bij de inloopdagen naar het hartje kan luisteren. Geeft enorme rust. Oehh snap ik! Extra vroeg naar bed en laat op HAHA! Lief hè hoe die mannen er ook zo mee bezig zijn !! Ja precies ik gaap hier ook in de rondte!!!! Wel fijn dat je ‘nog’ geen ‘vervelende’ kwaaltjes hebt. Hopelijk blijft het zo hihi. ja klopt dankjewel . Zit er wel echt mee. Ik moet as woensdag!!! Ben zo nerveus! Vooral omdat ik niet weet hoe ver ik nou ben. Ik wil geen slecht nieuws!!! Wat was jou NOD als ik vragen mag?
Zoo vanmorgen en vanmiddag even geslapen terwijl de kids heel lief speelden en mijn man oplette.. dus voel me nu weer iets minder moe, voor zolang het duurt idd!! Qua sociale contacten: bij ons in de vriendengroep ben ik de jongste en mijn man de oudste, 7 jaar verschil. Inmiddels hebben bijna alle stellen al kinderen, we zijn waarschijnlijk wel de 1e die een 3e kindje krijgen, dus ben wel benieuwd naar de reacties daarop.. tijdens zwangerschappen kreeg ik er wel nieuwe vriendinnen bij die rond dezelfde tijd uitgerekend waren.. dat waren dan vaak wel mensen die ik al vaag een beetje kende.. maar ik woon dan ook nog steeds in dezelfde gemeente als waar ik opgegroeid ben..
Ik heb ook niet echt een druk sociaal leven. Maar dat komt vooral omdat mijn werk veel tijd opeist en ik daarnaast graag thuis ben. Ik ben op facebook lid van een hele leuke groep van mama’s die bij mij in dezelfde plaats wonen. Daar heb ik een paar vriendinnen gevonden waarmee ik vaak op mijn vrije dag mee afspreek met de kinderen. Zulke vriendschappen zijn eigenlijk heel snel gemaakt omdat je al kinderen hebt van dezelfde leeftijd. Verder had ik nog niet nagedacht over een zwangerschaps clubje, maar jullie inspireren mij op te kijken wat voor leuks er in mijn omgeving te doen is.
Zo jammer dat het zo is gelopen ik herken het wel een beetje, maar dan met name van mijn beste vriendin. Ik had nooit heel veel vriendinnen, maar met mijn beste vriendin heb ik 14 jaar lang lief en leed gedeeld. Zagen elkaar elke dag, woonde in hetzelfde appartementen complex, werkte samen, vroeger samen op school gezeten, veel gestapt, vakanties samen etc. Zij had in die tijd wel wat relaties en dat ging prima, was altijd blij voor haar maar had daar zelf helemaal geen behoefte aan, dus zelf geen echte relaties gehad. Vooral heel veel plezier Gunde het haar van harte, maar steeds was het dan uiteindelijk niet langer als 1 of 2 jaar. Toen kwam ik ineens mijn huidige man tegen en dat was zó bestemd, dat ik ineens een serieuze relatie had haha. Ondanks dat ik haar bijna evenveel zag en we nog steeds super veel leuke dingen deden samen en ze mijn vriend ook aardig vond, was er vanaf het begin een soort jaloezie en is uiteindelijk de vriendschap over gegaan. Heb daar wel heel veel verdriet van gehad. Nu een paar jaar verder, al weer even getrouwd en verhuisd en heb nu wel weer leuke vriendschappen. Meer vriendinnen als toen ik met haar bevriend was, maar wel minder close. Heb blijft wel jammer zoiets vind ik... Waar woon je ergens? Van mijn eerste kindje heb ik leuke contacten over gehouden aan een besloten Facebook groep, kan je ook heerlijk over de zwangerschap kletsen met elkaar enzo.. misschien is dat ook leuk om je alvast bij aan te sluiten?
Hoii, ik kom me "anoniem" melden! Vrijdag een test gedaan, en dat knalde er al enorm af. Vanochtend weer! Wat een klap. Want man heeft volgende week een afspraak staan om de kabels door te knippen.. Op vermoeidheid, hoofdpijn en zere borsten na nog niets aan de hand!
Wat leuk zo'n facebookgroep! Hoe vind je die? Geen idee waar ik dan op moet zoeken, haha. Ik zou ook wel graag op iets van een zwangerschapsclubje gaan. Binnenkort eens informeren wat er bij ons in de buurt zit. Bij onze vrienden heeft niemand nog kinderen (terwijl ze allemaal bijna ouder zijn dan ik). Heb verder ook niet heel veel vriendinnen. Op de middelbare school gepest, dus geen vriendinnen van vroeger over gehouden. Nog wel twee vriendinnen van mijn studie, ex-collega en een vriendin van een vriend van mijn vriend, maar ze wonen allemaal om minimaal 30 minuten rijden. Zou het wel leuk vinden om nog wat contacten op te doen hier in de buurt. En dan het liefst wat mensen in de zelfde fase. Je merkt alleen wel dat het lastig is nieuwe vriendinnen te maken als je in een bepaalde leeftijd komt. Wie weet dan met een zwangerschapsclubje! Wel 'fijn' om te horen dat niet iedereen een mega vriendengroep dichtbij heeft, voelt soms alsof ik daar een beetje de enige in ben. Gefeliciteerd Dastoch! En fijn dat je weer even wat meer uitgerust bent Lois! Lijkt me wel zwaar om zo moe te zijn en dan ook al twee kindjes te hebben. Alle momentjes maar proberen te pakje.
O wauw dat moet wel echt een verrassing zijn, mijn 1e was een verrassing dus wat dat betreft weet ik hoe het is. Gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend? @vriendinnen, hier is het de laatste jaren ook minder maar bewust van mijn kant. Ik vind het nl ook heel vermoeiend om alle verjaardagen etc af te gaan. Misschien als de kinderen ouder zijn dat ik er meer behoefte aan heb, maar mijn zus en nichtje zijn voor mij mijn beste vriendinnen en verder nog wel wat losse vriendinnen. Meer dan zat hoor. Ik vind het heerlijk om met mijn man tijd door te brengen. Hij is toch echt mijn beste vriend.
Dankjewel Spritsmetmelk. (geniale gebruikersnaam!) Jij ook gefeliciteerd! Dankje Wasabi! Heeft het lang geduurd voordat je het kon accepteren. Ik heb het er nogal moeilijk mee om eerlijk te zijn. Ik denk dat ik rond 26 oktober ben uitgerekend? Ik heb zo een afspraak bij de huisarts, de vorige 2 zwangerschappen waren medisch,ben benieuwd wat de volgende stappen zullen zijn. Of gewoon de VK of toch gelijk weer de gyn. @ vriendinnen: sinds de jongste is gaan peuterspelen heb ik een fijne kennissenkring. En 2 echt goede vriendinnen. En dat is prima. Ik vind een vriendschap onderhouden moeilijk. Gelukkig weten zij ondertussen precies hoe ik in elkaar steek, en vice versa.
Het voelt een beetje als een opluchting dat ik niet de enige ben met verwaterende vriendschappen, ik voelde me altijd een beetje een vreemde vogel, nu lees ik dat het dus eigenlijk iedereen een beetje overkomt. Inmiddels heb ik een leuke Facebook groep gevonden, en een whatsapp groepje met meiden uit de buurt! Dus helemaal leuk. @Dastoch3 , zo! Dat is even flink omschakelen voor jullie kan ik me zo voorstellen. Toch een voorzichtige gefeliciteerd, dit kleintje wilt wel heel graag bij jullie zijn!
Vanmiddag een half uur door de Albert Heijn gelopen, maar er was écht niets waarvan in niet naar en misselijk werd als ik eraan dacht qua avondeten. Dus naar huis gegaan met een pot appelmoes en pond druiven. Arme vriend van mij, die moet nu straks nog iets gaan halen als hij uit zijn werk komt. Hebben jullie dit ook?
Herken het wel jah, niks spreekt me echt aan voor het avond eten.. Maar niks halen is ook geen optie, dus maar dingen gekocht die ik normaal gesproken wel lekker vind en manlief ook. Was vandaag wel heel snel klaar met boodschappen doen, want ging al naar binnen met het gevoel te moeten kokhalzen en dit werd alleen maar erger.. Vind het voor mn man heel vervelend, hij is melkveehouder en ik kan nu echt niet tegen de luchtjes die daarbij horen Alles wat maar een beetje ruikt zorgt ervoor dat ik over mn nek ga
Grappig, ik herken dit dus helemaal niet. Ik voel me de hele dag misselijk, behalve als ik eet. Ik kan dan ook echt de hele dag door van alles (door elkaar) eten.. Dat belooft wat voor over een paar maanden. Ben eigenlijk bij al mijn kinderen +20 tot +30 kg geëindigd
Dat lijkt me heel lastig Mijn man is altijd heel enthousiast met zijn luchtjes en andere mensen geven hem ook altijd complimentjes dat hij zo lekker ruikt, maar ik kan daar normaal gesproken al niet tegen en ga er nu al helemaal van over mijn nek. Maar die luchtjes van mijn man zijn een keuze en die van jouw man krijgt hij erbij op z'n werk..
Oh dat is inderdaad wel lastig zeg! Hopen dat dat snel beter wordt. Had je dat bij je vorige zwangerschappen ook? Klopt inderdaad dat je uiteindelijk wel wat moet kopen en eten natuurlijk. Nu zijn wij met zn tweeën en fietst mijn vriend iedere dag langs de supermarkt, dus ik ben daar nu wel enigszins makkelijk in. Maar met twee kleintjes thuis en een melkveebedrijf aan huis zit dat natuurlijk ook al wat anders. @Tiarah, eten lukt me uiteindelijk ook prima als ik het voor me heb. (Het liefst iets echt lekkers trouwens..) Maar alleen de gedachte of de geur..? Blehh
APPELMOES briljant. Heb ik net ook gehaald. Ik ben sowieso al moeilijk met avond eten. Maar kan het nu helemaal niet. Overdag kan ik gelukkig wel eten.
Ik kreeg net ineens nog een eet-ingeving, wie weet vind je het ook lekker. Dunne plakjes komkommer met zout en azijn.
Appelmoes is hier ook al een dingetje.. zag al dagen uit naar patat met appelmoes.. dus dat vrijdag ook gegeten
Ja ik heb sowieso een goede neus en tijdens zwangerschappen is dit echt vervelend want ik ruik echt alles!! En het meeste vind ik om te kokhalzen Ja mijn man komt nooit bij de winkel Denk dat ik rond de bevalling alles weer laat bezorgen
Hmm klinkt toch minder goed dan appelmoes. Net ook yoghurt met chocolade vlokken gepakt. Omnomnom oh dames zit alweer op 9 weken vandaag. Gaat stiekem toch hard. Al duurt die echo die ik over 2,5 week heb nog een eeuwigheid gevoelsmatig.