Uitgerekend in oktober 2020 ❤

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Ior, Jan 24, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Penny123

Penny123 Actief lid

Mar 2, 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Balen zeg. Ik zou toch hun advies opvolgen. Als je je in hun positie verplaatst is het enorm frustrerend als cliënten niet meewerken. Iedereen in de zorg staat nu zo enorm onder spanning. Zelf zou ik daar echt niet nog extra aan willen bijdragen.
    Neemt niet weg dat het enorm jammer is. Ik snap je gevoel helemaal. Ik zou het super lastig vinden om daar te liggen zonder steun van mijn man. Misschien kan je hem bellen en tijdens de echo op speaker zetten.

2. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    En dan nu even op jullie reageren:
    @Spritsmetmelk, wat leuk dat jullie het direct ook verteld hebben. En wie weet, heeft je schoonzus echt niets door. Wij hebben het bij de oudste ook met cupcakes met muisjes verteld; mijn schoonzus dacht dat onze gewone versiering op was:roflmao:.
    Bij de tweede hadden we de oudste een shirt met 'Grote zus' aangetrokken, niemand zei iets, dus uiteindelijk zelf gezegd; zegt mijn vader: "Ja, ik had het wel gezien, maar ik dacht dat je niet op de tekst op het shirt had gelet, dat je het gewoon een leuk shirt vond".
    @Zebraman, fijn dat jouw echo ook goed was. Wat grappig dat jullie baby sliep, had ik niet bij stil gestaan dat ze dat nu ook al doen.

-Corona
    Houd het nieuws wel in de gaten. Man werkt op de longpoli, alle afspraken voor maandag en dinsdag zijn afgezegd, al het verlof is ingetrokken en bijspringen waar nodig.
    Mijn oudste dochter zit op het speciaal onderwijs (waar onderwijs en revalidatie wordt gegeven), een hele kwetsbare groep kinderen. Van de 105 kinderen waren er gisteren 27 niet op school (betreft waarschijnlijk vooral de allerkwetsbaarste kinderen die al in de risicogroep vallen), 12 mensen uit het onderwijs waren er niet en 5 vanuit de zorg. Was een rare dag.
    Ik neem de andere kinderen nu ook niet mee naar binnen als ik de oudste in/uit de klas breng/haal.

Donderdag/vrijdag kwamen er achter elkaar mailtjes/appjes binnen van dingen die niet doorgingen. Oudste dochter was echt teleurgesteld. Onze kerk heeft besloten om de dienst door te laten gaan, er mogen dan maximaal 25 gemeenteleden aanwezig zijn, de rest mag via internet kijken. Man had onze oudste dochter en zichzelf alvast ingeschreven voor de dienst van morgen, in ieder geval iets dat 'gewoon' doorgaat.

-Echo's tussendoor
    Mijn praktijk maakt rond de 35 weken nog een liggingsecho. Bij de andere drie kinderen heb ik ook nog groeiecho's gehad, maar omdat onze derde een mooi gemiddeld gewicht had, weet ik niet of ik dat nu weer krijg. De meisjes waren wel aan de kleine kant, maar ik weet niet of dat (door het normale gewicht van onze zoon) nu nog een indicatie is voor groeiecho's.
    Verder doen we geen echo's tussendoor.
    --> Wij hebben bij onze oudste nog een keer een echo gehad bij een verloskunde-opleiding.

-Lage bloeddruk
    Ik zorg dat ik heel veel drink, of het echt helpt weet ik niet, maar bedacht bij mijn tweede zwangerschap opeens dat je in het ziekenhuis een zak vloeistof krijgt voordat de ruggenprik gezet wordt. Door de ruggenprik kun je een bloeddrukval krijgen en omdat te voorkomen, zorgen ze dat je bloedvaten goed vol met vocht zitten. Maar of dat vocht ook vanuit je drinken in je bloedvaten komt, weet ik niet.
    Verder eet/drink ik meer zout; bouillon, dropjes, spekreepjes bij het avondeten (niet elke avond natuurlijk, maar toch wel een paar keer per week).

3. Korenbloem86

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Dat is inderdaad wel een punt, man had donderdag een patiënt uit Noord-Brabant die toch maar was gekomen, voor een niet-dringende afspraak (man werkt in een zhs in Utrecht). Was mijn man inderdaad niet zo blij mee.

Penny123 likes this.
  4. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Hier net ook bericht gehad dat mijn man niet meer mee mag. Voor controle bij vk vind ik dat niet zo erg. Maar de echo baal ik wel van. Zeker na afgelopen woensdag. Hij zei al ik wacht wel in de auto. Laat je daar niet alleen naar toe gaan.

5. Korenbloem86

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Een gewone controle zonder man had ik inderdaad ook niet zo erg gevonden. Maar echo is toch (één van) de eerste keren dat je je kindje kunt zien, dat wil je het liefst samen met je partner doen.
    We zijn nu wel met z'n allen naar de praktijk gegaan, man en kinderen hebben even buiten gewacht, ik wel naar binnen en even gevraagd (vorige zwangere kwam ook met haar man naar buiten), maar vandaag was nog een overgangsdag, dus man en kinderen mochten toch mee naar de echo:).
    Echo was goed, kindje was heel beweeglijk, schopte druk en zwaaide met de handjes. Erg leuk. Ik ben ook iets vooruit gezet; 29 september. Wel raar, bij de andere 3 bleek ik iets minder ver te zijn, dus was daar nu ook weer vanuit gegaan, maar nu dus iets verder dan ik dacht.

De intake heeft ze telefonisch gedaan, ze doen echt alleen het noodzakelijk patiëntencontact, dus echo en bloeddruk meten, rest doen ze telefonisch.
    Voor de volgende afspraak heb ik maar afgesproken op de vrije dag van mijn man, is weliswaar pas 15 april, maar als het beperkte contact vanwege Corona wordt verlengd, is het toch wel handig als hij thuis bij de kinderen kan blijven.
    Heb vanwege het geboortegewicht (van met name onze tweede) weer een indicatie voor groeiecho's met 30-34-38 weken. Moet echt eens opzoeken wat haar percentiel was, ze woog 3110 gram bij de geboorte (exact 40 weken), voor mijn gevoel niet heel laag maar voor die termijn blijkbaar wel.

Oudste dochter weet het nu ook, was helemaal blij. Had haar kleine popje opgezocht om te vragen of de baby net zo groot was als haar popje. Ook wilde ze weten of het een jongen of een meisje is en als laatste zei ze "4 kinderen, poeh poeh".:roflmao:

6. Korenbloem86

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Uitgerekend Oktober 2020

29 september

Korenbloem86 - 34 jaar - 4e kindje

1 oktober

dld86 - 34 jaar - 3e kindje

2 oktober

3 oktober

Kimmie91 - 28 jaar - 2e kindje

4 oktober

5 oktober

6 oktober

Elletje - 29 jaar - 1e kindje

7 oktober

Lilyblue - 36 jaar - 1e kindje

8 oktober

Zusje90 - 29 jaar - 1e kindje

9 oktober

10 oktober

Wasabi - 34 jaar - 4e kindje
    JK84 - 35 jaar - 2e kindje
    Lune89 - 30 jaar - 2e Kindje
    Zebraman - 26 jaar - 1e kindje

11 oktober

12 oktober

13 oktober

14 oktober

15 oktober

16 oktober

Tiarah - 31 jaar - 4e kindje

17 oktober

owl - 27 jaar - 2e kindje
    Lija - 31 jaar - 2e kindje
    Bloemtje376 - 28 jaar - 2e kindje

18 oktober

Lois93 - 26 jaar - 3e kindje
    Nosilla - 27 jaar - 2e kindje

19 oktober

20 oktober

Anne201 - 29 jaar - 4e kindje*
    Penny123 - 37 jaar - 2e kindje
    Lin18 - 34 jaar - 2e kindje

21 oktober

22 oktober

23 oktober

Spritsmetmelk - 26 jaar - 1e kindje

24 oktober

25 oktober

26 oktober

Dastoch3 - 30 jaar - 3e kindje

27 oktober

28 oktober

29 oktober

30 oktober

31 oktober

(0) jongen (1) meisje (1) verrassing (17)onbekend

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    Afspraken:

Maart:
    13-03: Zebraman - 2e echo
    13-03 Bloemetje376 - 2e echo
    14-03: Korenbloem86: intake en echo
    17-03 Bloemetje376 - intake vlk
    17-03: termijn echo - Elletje
    18-03: controle vk - Elletje
    18-03: Zusje90 - echo + intake
    18-03: Lin18: 3e echo
    18-03: Zebraman - bloedafname NIPT
    20-03: Wasabi - intake vk
    23-03: Kimmie91 - bloedafname voor NIPT
    23-03: Zebraman - pop poli controle
    26-03: Lois93 - 2e echo +bloedprikken etc
    31-03: Kimmie91 - 2e echo
    31-03: Spritsmetmelk - 2e echo + afspraak maken NIPT
    31-03: Zebraman - controle vk

April:
    15-04: Korenbloem86 - controle vlk
    20-04: Zebraman - controle vk

Mei:

13-05: Zebraman - 20 weken echo

7. Lois93

Lois93 Actief lid

Feb 1, 2020
    326
    244
    43
    Female
    Over dat gewicht.. mijn oudste dochter was met 40+2 3000gram.. daar nooit iets over gehoord dat ze te licht zou zijn

8. Lois93

Lois93 Actief lid

Feb 1, 2020
    326
    244
    43
    Female
    Bij ons stond in de mail dat ze bij een termijnecho in goed overleg wel een partner toe laten.. las die hele brief door en ben blij dat ik niet in deze maand beval!! Wat komen er dan een regels bij! Hopen dat het snel voorbij is!

9. Korenbloem86

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Onze oudste woog 2740 gram (bij 37+4), heeft zuurstoftekort gehad bij de geboorte (ik denk zelf nog steeds door de hele snelle bevalling, redelijk vroeg en het feit dat ze geen vetreserves had), maar zij zat qua percentiel hoger dan de tweede. Dus daarom zeggen ze iedere keer dat het vanwege het gewicht van de tweede is, maar ik vermoed dat het gewoon de combinatie is; een 'slechte' eerste en een goede tweede maar met een lagere percentiel.

10. Korenbloem86

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    O dat is fijn dat je partner mee mag.

11. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

Oct 11, 2019
    283
    185
    43
  12. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

Oct 11, 2019
    283
    185
    43
    Inmiddels hier ook bericht dat partners niet meer mee mogen. Jammer, maar ook begrijpelijk. Hopen dat de maatregelen maar voor 2 weken nodig zijn :rolleyes:

13. Kimmie91

Kimmie91 Lid

Sep 28, 2015
    49
    45
    18
    NULL
    NULL
    Nu 5 weken thuis met mijn dochter, mijn man moet nog werken. Scholen zijn hier gesloten. Ik heb over 2 weken een echo en moet ook alleen gaan. Zal toch met een klein hartje zijn, want als er iets niet goed is zit je daar ook maar alleen :(

14. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

Oct 11, 2019
    283
    185
    43
    5 weken? Dat is wel heel veel. Weet jullie school nu al dat ze 5 weken dicht gaan? Pfoeh.. Hier dus ook over 2 weken en 2 dagen de termijnecho van ons eerste kindje. Vind het totaal niet leuk om alleen te moeten. Facetimen mag wel staat er. Ik denk dus dat mijn vriend op de parkeerplaats in de auto wacht en dat we tijdens de echo maar facetimen. Het is helaas niet anders. Kan je dat niet ook doen? Hoop snel op het hele land dicht, zodat alles ook weer zo snel mogelijk normaal is.

15. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Mijn man zei ook al. Bij de echo blijf ik wel in de auto zitten om je eventueel op te vangen als het niet goed is.

16. Bloemetje376

Bloemetje376 Actief lid

Apr 17, 2018
    179
    385
    63
    Female
    Hier mag partner nog wel mee naar echos en controles maar controles zijn korter en als er verkoudheidsklachten zijn dan mag hij niet meer mee natuurlijk.
    Ik zou dinsdag een intake hebben, deze wordt telefonisch en alleen een bloeddruk controle op de praktijk. Aangezien ik doktersassistente ben en ditdoor een collega kan laten doen ga ik helemaal niet heen.

17. Kimmie91

Kimmie91 Lid

Sep 28, 2015
    49
    45
    18
    NULL
    NULL
    Jup: 3 weken gesloten en daarna 2 weken paasvakantie :/ Mijn man zal tijdens de echo thuisblijven bij onze dochter, zo hoeven we geen oppas te regelen (en zo ook minder risico's). Afspraak is ook pas om 18:30 (hebben we zo geregeld zodat hij zeker zou meekunnen, pff) Hopelijk krijgen we eerder al een goede NIPT uitslag.

18. Zebraman

Zebraman Bekend lid

Nov 26, 2019
    718
    624
    93
    Female
    Fotograaf
    Wát een gedoe allemaal he :(
    Ik vind het allemaal wel spannend hoor, zulke heftige maatregelen worden niet voor niets getroffen denk ik dan.

Man en ik moeten beiden verplicht thuiswerken, dus dat geeft wel wat rust. En hello fresh verzorgd de maaltijden de komende twee weken, dus hoeven ook nauwelijks de supermarkt in. :)

Gelukkig mogen de partners hier bij de vk nog wel mee naar binnen, maar worden er wel extra (hygiëne) maatregelen getroffen.

19. Penny123

Penny123 Actief lid

Mar 2, 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Ja echt een toestand. Ben er helemaal naar van. Ik heb een eigen bedrijf. Kampte al met zieke werknemers de afgelopen maand daardoor veel achterstand opgelopen en ontevreden afnemers. Nu wordt het alleen nog maar erger. Het liefste zou ik in een holletje willen kruipen voor een winterslaap. Bah kan wel janken.

20. Zusje90

Zusje90 Bekend lid

Jan 3, 2020
    520
    529
    93
    Female
    Fijn voor iedereen waarbij de partner nog wel mee mag! Hier helaas ook net het bericht gekregen dat mijn man niet bij de echo mag zijn. :(

Mijn werk gaat waarschijnlijk wel zo veel mogelijk gewoon door, dus thuiswerken zit er niet in voor mij. Ik geef individuele begeleiding aan kinderen.

Share This Page