Meiden, ik ging vanmorgen op de weegschaal staan en ontdekte dat ik 0.6 kilo ben afgevallen terwijl ik verwacht had aan te zijn gekomen. Nou schijnt het in het begin vd zwangerschap niet zo heel erg te zijn, maar verbaasde me wel, en schrok er ook wel een beetje van. Eet ik dan wel genoeg.
Maak je niet druk hoor, dat is nog helemaal niet erg.. ukje pakt gewoon wat het nodig is.. bij de 1e viel ik 5 kilo af en dit was ook niet erg.. maar snap het wel hoor.. ik maakte me toen ook zorgen
Vandaag bij prikpost geweest voor de NIPT en de zwangerbox opgehaald bij de blokker en er kwamen allemaal pakketjes binnen van familie met sokjes een een groeidoek. Voelde me echt even helemaal zwanger. Ik heb (gelukkig) erg weinig kwaaltjes dus 'vergeet' het af en toe wel op moment.
Hey, ik klets niet heel veel mee. Merendeel van de dag slaap ik, zo ontzettend moe. Afgelopen vrijdag een echo gehad waarbij er een heel mooi beeld en kindje te zien was. 9 april de termijnecho. Wij hebben gekozen om niet voor de extra testen te gaan.
Wat fijn dat de echo goed was. Ik ben ook erg moe en slaap savonds al vroeg. Niet zo gezellig mja is even niet anders. Wij doen ook geen nipt. Morgen echo bij vk en gynaecoloog afspraak alleen. Raar maar is even niet anders.
Wij hebben net de termijnecho gehad. Alles zag er heel goed uit! Twee beentjes en twee armpjes gezien en hij zwaaide zelfs nog even naar papa via beeldbellen Ben 20 oktober uitgerekend, dus zal dat zo even aanpassen in het overzicht! Ben net ook direct bloed wezen prikken voor de NIPT (had tegen de verloskundige gezegd dat ik dat morgen zou doen, maar in de auto bedachten we dat we toch wel direct konden gaan). Zit me nu af te vragen of ik nu niet per ongeluk te vroeg ben gegaan omdat het nu precies 11 weken is. Met hoeveel hebben jullie precies bloed geprikt? @Zebraman Hoe was jouw echo?
♡♡♡ Uitgerekend Oktober 2020 ♡♡♡ ♡ 29 september Korenbloem86 - 34 jaar - 4e kindje ♡ 1 oktober dld86 - 34 jaar - 3e kindje ♡ 2 oktober ♡ 3 oktober Kimmie91 - 28 jaar - 2e kindje ♡ 4 oktober ♡ 5 oktober Zusje90 - 29 jaar - 1e kindje ♡ 6 oktober ♡ 7 oktober Zebraman - 27 jaar - 1e kindje JK84 - 35 jaar - 2e kindje ♡ 8 oktober ♡ 9 oktober Elletje - 29 jaar - 1e kindje ♡ 10 oktober Wasabi - 34 jaar - 4e kindje Lune89 - 30 jaar - 2e Kindje ♡ 11 oktober ♡ 12 oktober ♡ 13 oktober ♡ 14 oktober ♡ 15 oktober ♡ 16 oktober Tiarah - 31 jaar - 4e kindje ♡ 17 oktober owl - 27 jaar - 2e kindje Lija - 31 jaar - 2e kindje Bloemtje376 - 28 jaar - 2e kindje ♡ 18 oktober Lois93 - 26 jaar - 3e kindje Nosilla - 27 jaar - 2e kindje ♡ 19 oktober ♡ 20 oktober Anne201 - 29 jaar - 4e kindje* Penny123 - 37 jaar - 2e kindje Lin18 - 34 jaar - 2e kindje Spritsmetmelk - 26 jaar - 1e kindje ♡ 21 oktober ♡ 22 oktober ♡ 23 oktober ♡ 24 oktober ♡ 25 oktober ♡ 26 oktober Dastoch3 - 30 jaar - 3e kindje ♡ 27 oktober ♡ 28 oktober ♡ 29 oktober ♡ 30 oktober ♡ 31 oktober (0) jongen (2) meisje (1) verrassing (16)onbekend *Lilyblue - 36 jaar - 1e kindje °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° Afspraken: April: 01-04 bloemetje376 termijnecho 01-04 Lin28 termijnecho vk + gynaecoloog 15-04: Korenbloem86 - controle vlk 16-04 Belafspraka 17-04: Zusje90 controle vk 20-04: Zebraman - controle vk 20-04: Elletje - controle vk 28-04: Kimmie91 - 3e echo (17 weken) Mei: 04-05: 16 weken controle 08-05: Zusje90: echo 18 weken 13-05: JK84: 20 weken echo 13-05: Zebraman - 20 weken echo 14-05: Elletje - 20 weken echo Juni: 02-06: Kimmie91: 4e echo (22 weken)
Super van de echo! Mijn echo was met 10+5 en het telefonische consult erachteraan. Ik moest dus in de auto in de parkeergarage wachten, want als ik de NIPT wilde laten doen dan kon ik na het telefonische consult meteen het formulier ophalen en gaan prikken. Denk dus dat het geen probleem is dat je vandaag bent geweest.
Ah dat is goed om te horen! Jij hebt ook nog geen uitslag van de NIPT he? Of heb jij 'm helemaal niet gedaan? Ben benieuwd hoe lang het duurt, helemaal gezien wij er straks 2 feestdagen tussen hebben. Bloed wordt naar Maastricht gestuurd.
Wij hebben er dit keer voor gekozen om 'm niet te doen. Met het idee dat er nog zoveel mis kan gaan (voor, tijdens en na de geboorte), dat deze extra test voor ons geen meerwaarde heeft.
Wij hebben ook geen NIPT laten doen. We zouden de zwangerschap niet afbreken, dus eigenlijk 'doen' we niets met de uitslag. Daarnaast zijn er natuurlijk ook heel veel dingen niet zichtbaar of gaat er wat mis in of na de zwangerschap. Dan nog een vraagje, ik werk als gastouder. Door de maatregelen vanuit de overheid vang ik al ruim 2 weken geen kinderen op. Mijn plan was om komend weekend aan de familie te vertellen dat ik zwanger ben en volgende week aan de ouders van mijn oppaskindjes vertellen. Om het pas te vertellen als de oppaskindjes weer komen, vind ik ook niet kunnen, dan ben ik al zo'n 18 weken zwanger (als de maatregelen niet nog een keer verlengd worden), maar vind het ook zo stom om het via mail te doen. Wat zouden jullie doen? Of hoe/wat zouden jullie fijn vinden om van de gastouder te horen dat ze zwanger is? Het voelt ook heel dubbel, ik heb nu dus (minimaal) 6 weken geen oppaskindjes, en dan ga ik er rond 1 september weer uit.
@Lilyblue Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte met je verlies Wel fijn om te horen dat er meer mensen zijn die niet voor de NIPT kiezen. Wij vonden het echt een lastige keuze. Maar uiteindelijk hebben wij hem dus ook niet gedaan. Een goede uitslag is geen garantie op een gezond kindje. En een slechte uitslag is ook geen garantie, er het is nooit met zekerheid te zeggen.
Jeetje wat zijn velen van jullie dapper om geen nipt te doen. Het liefst zou ik ook niets weten, zoals je vroeger geen keus had. Maar aangezien het wel mogelijk is, maar ik er wel gebruik van. Vandaag hebben we besloten om het wel te doen, incl nevenbevindingen. Hoe gaat het met jullie thuis op dit moment? Ik heb een zoontje die normaal naar de opvang gaat. Mijn man moet thuis werken, ik kan niet thuis werken, dus ik ga zo een beetje om de dag naar mijn eigen bedrijf, zodat mijn man ook nog wat gedaan krijgt. Ik vind het verder wel gezellig dat mijn man thuis is. Ik heb ook het idee dat mijn zoontje er enorm van opbloeit. Zijn vocabulaire groeit met de dag. Ik vind mezelf soms wel een luie moeder, omdat ik als ik thuis ben niet constant puf heb om met mijn zoontje te spelen. Maar ik probeer mezelf niet al te schuldig te voelen. Ben benieuwd hoe jullie deze tijd ervaren.
Hier gaat het goed, het thuiswerken begint wel een beetje z'n tol te eisen, kan me maar moeilijk concentreren. Ik heb geen echo gehad maar een controle (was ook zo gepland ) waarbij ik eindelijk het hartje heb gehoord! ❤️ Verder is alles wel goed, de baarmoeder ligt waar je deze zou verwachten met 13 weken en ik ben nu 1kg aangekomen in totaal. Uit bloedonderzoek is gebleken dat ik rhc-negatief ben, dus dat kan nog potentieel interessant worden op latere termijn, bij 27 weken wordt ik opnieuw geprikt om te controleren of ik geen antistoffen aanmaak tegen ons kindje zijn/haar bloed. @de dames die echo's hebben gehad; fijn dat deze goed is! Genieten is dat hé ❤️
@Zebraman Ik ben ook Rhesus C-negatief! Tot nu toe bij geen enkele zwangerschap last van gehad, heel eerlijk gezegd is het me nog steeds niet duidelijk wat er nou zou gebeuren/ wat het protocol is als bij 27 weken wel antistoffen worden gevonden
Hoi, vandaag mn termijnecho gehad en helaas is het hartje gestopt met kloppen na de laatste echo van 8 weken. Blijkbaar had het bloedverlies toch een reden. Jullie mogen mij van de lijst halen