Uitgerekend in oktober 2020 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ior, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lija

    Lija Lid

    12 feb 2020
    29
    27
    13
    Vrouw
    Hoi meiden!

    Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest, maar vind het lastig om op zo'n forum steeds terug te lezen en reageren. Ben nog steeds erg moe en misselijk dus heb daar weinig energie voor op het moment. Ik krijg ook geen melding en vind Facebook/Whatsapp een veel fijnere manier van communiceren dus heb het een beetje laten versloffen:rolleyes:
    Maaaaar heb een stukje teruggelezen en fijn om te lezen dat het met de meeste van jullie goed gaat!
    Ook wel schrikken om te lezen dat het soms ook mis is gegaan :( sterkte!

    Hier gaat alles goed met ukje. Heb 2 april termijnecho gehad en wij zijn een paar dagen vooruit gezet. Uitgerekende datum is nu 14 oktober :)
    Afgelopen vrijdag nipt laten doen incl nevenbevindingen en heel benieuwd wanneer we de uitslag terug krijgen. Aankondigingsfoto staat al klaar :D

    Vind jullie het ook zo lastig om alle afspraken alleen te doen, zonder partner en evt kids? Videobellen is wel een fijn hulpmiddel, maar vind het toch wel heel erg gek om alleen te gaan. Hoop echt dat de maatregelen snel wat kunnen versoepelen zodat manlief en dochterlief ook weer mee kunnen.

    Liefs!
     
    Zebraman, Lois93, Tiarah en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie echo ook was goed. Vind het ook niet leuk om alleen te gaan. Mijn man gaat altijd overal mee naartoe dus was wel raar. Hopelijk is het snel weer voorbij.
     
    Lija vindt dit leuk.
  3. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Vind dit zo een rare periode. Tot de 30 weken echo. Ik voel me eigenlijk weer redelijk mens. Alleen nog wat snel moe/buitenadem. Er is nog nauwelijks wat aan me te zien. Dus moeten er maar van uit gaan dat alles goed gaat. Soms ‘vergeet’ ik ook dat ik zwanger ben.
     
    Lois93, Lija en Spritsmetmelk vinden dit leuk.
  4. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    @Lija Leuk om weer wat van je te horen! Fijn dat het goed gaat.

    Wat ik ook wel heel vervelend vind aan deze periode is dat we nu echt een hele lange periode 'niks' hebben. Niet het hartje luisteren, geen pretecho om de 9 a 10 weken tot de 20 weken te overbruggen. Niks kan. En je bent natuurlijk al heel onzeker en dan is een keer het hartje luisteren tussendoor natuurlijk wel heel erg fijn. Hoop dat het snel over is, maar het zal nog wel een tijd duren.

    Ik heb daarnaast ook weer iets hoor. Ik doe sinds twee weken mee met Moeders voor Moeders. Doe flink mn best om al die potten steeds vol te krijgen. Kan nooit meer normaal op de wc zitten zonder zo'n kan tussen mn benen. Breng de potten s avonds laat in het donker naar mn ouders, in tassen. Verstopt ze daar achter de bank op de veranda en dan worden ze op maandag verwisseld door de chauffeur van het bedrijf. Ik breng ze bij mijn ouders omdat we in een nogal praatgrage buurt wonen en anders weet de hele straat het in no time, terwijl we het verder nog niemand verteld hebben. Mijn ouders wonen een straat verderop en hun directe buurman zijn achtertuin grenst aan het pleintje van mijn straat. Zij hebben kleine kinderen, dus veel contact met de mensen in onze straat. Komt net de chauffeur de flessen omruilen ZONDER tas, terwijl mijn vader met de buurman staat te praten, en zegt heel opvallend en wijzend naar de blauwe flessen in zijn hand, tegen mn vader: ik kom deze even omruilen. Nou, volgens mijn vader sprak het gezicht van de buurman boekdelen. Denk nu dus nog een paar uur, dan weet de hele buurt dat ik zwanger ben. Erg fijn, gezien we de NIPT uitslag afwachten (Nog anderhalve week) en het dan pas aan familie en vrienden gaan vertellen.. grrr, zo boos op die chauffeur. Heb ook direct een klacht ingediend. Stond speciaal op de discretielijst. :eek::(
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  5. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Nou dat is ook niet leuk, en ondoordacht van die chauffeur. Had ook een klacht in gediend denk ik.
    Ik doe niet mee met MvM, heb het 2 jaar geleden wel gedaan toen de zwangerschap in een miskraam eindigde. en echt even lekker normaal plassen miste ik toen zo ontzetten. (klinkt heel stom als ik dat nu zo typ, hahaha) Ik kon mezelf er dit keer gewoon niet toe aanzetten om weer mee te doen met MvM.

    Vandaag heb ik echt een bleh dag. Heb nergens zin in. ik zit niet lekker, ik lig niet lekker. Weet niet wat ik met mezelf aan moet. bahbah. Maar goed zal morgen wel weer over zijn hoop ik.
     
  6. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    je zou toch denken dat zeker nu zo een chauffeur er rekening mee houdt dat mensen gewoon thuis zijn.
     
  7. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ik heb op 1 mei nog een afspraak staan. Dan bijna 16 weken. Hebben jullie dit niet dan?

    Wat vervelend zeg. Ze vertellen altijd dat het discreet gedaan wordt, nou niet dan :eek::mad:
    Ik heb ook 3 weken meegedaan maar ben er mee gestopt. Was praktisch niet te doen. Maar goed 3 weken gedaan.
     
  8. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    O, wat slecht van de chauffeur. Kan me voorstellen dat je ervan baalt.
    Ik woon aan een pleintje (speeltuin) waar alle achtertuinen aan grenzen. Niemand gebruikt hier de voordeur. Maar zag vorig jaar bij één van de tuinpoorten ook de blauwe kannen staan (en waarschijnlijk hebben andere dat ook wel gezien). Maar niemand zei er wat over totdat diegene zelf vertelde dat ze zwanger is.

    Bij ons weet 'iedereen' het nu dat we weer een kindje verwachten. Oudste was jarig en ik had 1 kadootje samen met haar ingepakt; een heel klein rompertje. Toen alvast verteld wat ze moest zeggen als ze het de volgende ochtend zou uitpakken zodat onze tweede het ook zou weten. Ze was heel trots dat ze het mocht vertellen.
    Nr. 2 snapte er niets van "hebben we dan 2 baby's?".
    Ik: "Nee, 1 baby".
    Nr. 2 klopt op het hoofd van nr. 3: "Doen we deze dan weg?"
    Dus we hebben maar uitgelegd dat nr. 3 geen baby meer is, maar al bijna een peuter.
    's Middags was het wat meer geland bij nr. 2, maakte een dikke buik en ontdekte dat je dan niet zo goed kan zien waar je loopt, dus dat kwam ze vertellen: "Als jij een hele dikke buik hebt, dan moet je de leuning van de trap vasthouden".

    Ik heb nog geen afspraak alleen gehad. De dag van de echo kwam de mail dat partners en kinderen niet mee mochten, heb man en kinderen buiten laten wachten en vlk zei toen dat die dag nog een overgangsdag was, dus dat ze voor de echo wel snel naar binnen mochten komen. Rest van de afspraak was telefonisch om het fysieke contact zoveel mogelijk te beperken. Voor mezelf ben ik er heel blij om, maar voel me naar jullie toe toch een beetje schuldig, had het jullie ook gegund om het samen met partner (en kinderen of je moeder) te doen.
    Volgende week heb ik weer een afspraak, is op de vrije dag van mijn man, dus dan hoeven de kinderen niet mee. Voor de 20-weken echo houd ik er al wel rekening mee dat ik dan alleen moet, hoop natuurlijk dat mijn man dan mee mag.

    O ja, en ik heb kraamzorg geregeld. Zijn jullie daar ook al mee bezig?
    Heb de minimale zorg gedaan, dus assistentie bij de bevalling en dan iedere dag 3 uur moeder- en kindzorg.
    Ik merkte dat ik er niet zo goed tegen kan om een hele dag een vreemde in huis te hebben, dus bij onze derde heb ik alleen moederkindzorg gedaan en dat beviel me goed. (Kraamzorgorganisatie was er ook blij mee, onze derde is midden in de zomervakantie geboren, dus heel druk).
     
  9. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Heb me vandaag aangemeld bij de kraamzorg. Wist niet dat je ook minimale zorg kon kiezen. Denk dat ik dat ook fijner vind. Zag er al tegen op de hele dag iemand over de vloer....
    Ook kinderopvang aangevraagd.

    Wat fijn dat ze er nog bij mochten zijn. :) Hopelijk mag het met 20 weken ook weer. Mij vertelde ze dat ze wel verwachten dat het na de 28ste weer beperkt mag. Laten we t hopen he.
     
  10. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Nu bijna allemaal rond de 12 weken he, dan zouden de kwaaltjes af kunnen nemen ;)
    let op ZOUDEN.. dit zeiden ze bij mij namelijk ook toen ik bij de 1e kotsmisselijk was, nou dat werd zo mogelijk nog erger na de 12 weken.. Maar nu geniet ik van de werklust/regeldrang die ik op één of andere manier heb..

    Trouwens ook iets bijzonders.. Maar ik voel af en toe een plopje onderin mijn buik en weet 100% zeker dat het mijn darmen niet zijn.. Het is heeeel vroeg dat weet ik, maar bij de 2e had ik het ook al zo vroeg.. bij de 1e voelde ik dat al met 16 weken ofzo, maar herkende het toen pas met 18 weken omdat het onbekend was.. voelt zoooo bijzonder!
     
    Lin18 en Lija vinden dit leuk.
  11. Lija

    Lija Lid

    12 feb 2020
    29
    27
    13
    Vrouw
    @Spritsmetmelk wow, dat is echt echt echt niet netjes van die chauffeur! Ik hoop voor jullie dat de buren jullie positief gaan verrassen dus hun mond te houden :| Ik zou ook een klacht indienen hoor, je hebt groot gelijk!

    Wij hebben de kraamzorg al in de vijfde week geregeld, maar dat is omdat wij bij een kleinschalig bureau zitten en die zitten nu dus al helemaal vol voor oktober.

    Wij hebben trouwens nog wel een afspraak bij de verloskundige op 29 april, dan gaat de verloskundige ook een poging doen om te kijken of het een jongetje of meisje is. We zijn zoooo benieuwd en kunnen we eindelijk alvast lekker gaan shoppen :D
     
    Lin18 en Lois93 vinden dit leuk.
  12. Lija

    Lija Lid

    12 feb 2020
    29
    27
    13
    Vrouw
    Wow, zo mooi hè!
    Ik voel ukje soms ook al. De echoscopiste zag dat beebje ook al tegen de wanden van de baarmoeder aanschopte dus voelen kan zeker volgens haar
     
    Lois93 en Lin18 vinden dit leuk.
  13. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Wat stom, ik zag helemaal niet dat er al weer wat reacties bij waren, dus niet ego bedoeld dat ik op niemand reageer ;)

    @Lija fijn dat je een goede echo hebt gehad!!

    @Spritsmetmelk oh wat stom van die chauffeur! Snap dat je een klacht ingediend heb!

    Over kraamzorg: Heb nog niets geregeld, zal ik deze week even doen. Wij kunnen niet echt aangeven hoeveel we willen volgens mij. Maar ik doe sowieso normale pakket.. Om de hele dag al weer zelf voor mn 2 meiden te zorgen zie ik denk ik echt niet zitten. En oktober is een drukke tijd voor mn man, dus die kan dat niet ook een week lang doen.
     
  14. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Heb het ook al een paar keer gevoelt. Bijzonder he :D:D:D
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  15. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Kraamzorg is hier ook al geregeld inderdaad. Onze buurvrouw is kraamzorg en zou graag haar willen, dus ze had ons geadviseerd om het asap aan te vragen om de kans zo groot mogelijk te maken. Dus dat hebben we een week of 3 geleden al gedaan :D

    Ik ben retejaloers op jullie, die de ukkies al voelen :cry:
    Hier voel ik vooral bandenpijn en uitstekende vetrolletjes:roflmao:

    Gelukkig mag ik nog wel tussendoor komen voor hartje luisteren. Ik ben vorige week geweest en mag 20 april weer, moet wel alleen maar de vk geeft je de gelegenheid om het hartje op te nemen met de telefoon of te videobellen. En nog een kleine 5 weken tot de 20w echo! Daar kijk ik naar uit en tegenop tegelijkertijd. ;)
    De vk gaf aan te kijken of ze, mochten de maatregelen dan nog zo zijn, gaan kijken of ze toch niet iets kunnen verzinnen, anders dan videobellen, dat de partner er toch bij kan zijn. En anders zal hij blijven wachten op de parkeerplaats, hij is hoedanook dichtbij. :)
     
    Lin18 en Lois93 vinden dit leuk.
  16. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Fijn dat het al geregeld is. Wanneer weet je of zij het ook kan doen?

    Bandenpijn heb ik ook, vooral met draaien in bed. Binnenkort voel jij het ook :)

    Wat fijn dat je even het hartje mag horen. Dat hoor ik over 3,5 week weer maar misschien neem ik de doppler van mijn werk een keer mee om thuis te luisteren :)
    Al bijna de 20 weken echo....idd dubbel he. Wat fijn dat ze zoveel moeite doen he. Hopelijk zijn de maatregelen dan iets versoepelt en kan hij erbij zijn.
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  17. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Zo, wat een drukte hier ineens! :roflmao:

    Ben vandaag gebeld door Moeders voor Moeders met excuses. Ze gingen er nog mee aan de slag, dus dat is wel fijn. Dat het niet straks bij nog meer mensen gebeurt, want het is natuurlijk niet leuk.

    Wauw, dat jullie die kleintjes al voelen! Wat bijzonder. Ik had echt gerekend op dat het wel tot week 20 gaat duren. Ik voel dus ook nog niks. Voel verder trouwens ook niks. Geen bandenpijn, misselijkheid is ook beter. Dus nu nul hints voor mezelf dat ik zwanger ben. Hoop eigenlijk dat ik snel een beetje pijn ergens ga krijgen, haha. Ik weet dat het niets zegt, maar het is voor je eigen gemoedsrust toch wel een beetje fijn om te voelen dat er daar 'iets' gebeurt.

    Wij hebben inderdaad met 16 weken ook nog een controle, voor de 20 weken echo. Maar, dat is helaas geen echo. Geloof alleen bloeddruk meten en hartje luisteren? Wel heel fijn natuurlijk, maar 4 weken voelt nu nog zo enorm lang! Had heel graag tussendoor nog iets gehad, maar helaas. Ga zelf geen Doppler kopen, want ben veel te bang dat ik dan niets hoor omdat ik het verkeerd doe en dan in de stress zit!

    @Zebraman Wat leuk (en handig!) dat je buurvrouw bij je als kraamverzorgster kan komen. Zou wel echt heel leuk zijn. Ik heb me direct vorige week na de echo ingeschreven bij een kraamzorgbureau. Ik wil juist graag zoveel mogelijk uren, haha. :o: Eerste kindje natuurlijk, dus alle hulp en tips zijn van harte welkom!

    @Korenbloem86 Aah, hoe schattig! Vinden ze het ook al leuk of snappen ze het nog niet zo goed dat ze het al leuk vinden? Misschien meer aan het eind van de zwangerschap, als je echt een dikke buik hebt.


    Mijn vriend werkt in het onderwijs en is in de herfstvakantie (vanaf 20 oktober geloof ik) een week vrij. Hoop eigenlijk dat ik een week eerder beval, haha. Hebben we eerst een week kraamzorg, daarna is hij er een week en daarna heeft hij nog 'bevallingsverlof'. Zijn de eerste drie weken al gedekt! Haha, erg he dat ik daar nu al zo over nadenk!

    Hoe zitten jullie daarmee? Kunnen jullie mannen makkelijk thuis blijven? En hoeveel dagen / uren werken jullie en jullie mannen?
     
  18. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Ik had bij de eerste 2 ook alle uren. Bij de oudste kwamen we pas met 8 dagen uit het zhs, toen wel nog 10 uurtjes couveuse-nazorg gehad, had toen inderdaad het idee dat ik tijd te kort kwam voor alle tips en adviezen. Dus bij de tweede weer alle uren genomen.
    Dus snap het helemaal dat je bij een eerste kindje alle kraamzorg neemt. Wordt ook afgebouwd, eerste dag(en) komt de kraamverzorgster 8 uur, dan 6 en de laatste dag(en) 3 of 4 uurtjes --> natuurlijk in overleg met jullie.

    Ik was 11 toen mijn broertje werd geboren en bijna 13 toen mijn zusje werd geboren. Toen kreeg je nog 64 uur kraamzorg (8 dagen 8 uur). Mijn moeder kwam echt haar bed niet uit in de kraamweek. Ze lag boven en de wc was beneden, maar ik kan me niet herinneren dat ze daarvoor naar beneden kwam, volgens mij gebruikte ze daar de ondersteek voor. Dat waren haar verwendagen, dan deed ze dus echt niks.
    Ik vraag me echt af hoe ze het volhield, ik weet echt niet hoe ik dan nog in mijn bed moet zitten/liggen/hangen en ben blij dat ik het kan afwisselen met een loopje naar beneden om even op een stoel of bank te zitten.

    Mijn man wil graag september met een nieuwe functie + opleiding beginnen, zou 18 maart sollicitatiegesprek hebben maar dat ging vanwege corona niet door. Aan de ene kant hoop ik dat het gesprek niet gaat lukken voor 1 juni (hij heeft 3 maanden opzegtermijn), omdat het in de kraamperiode wat meer rust geeft. Als hij wel kan beginnen met die functie en opleiding, heeft hij op donderdag en vrijdag les, zou het toch vervelend vinden als hij in het begin van de opleiding direct al les moet missen vanwege de bevalling. Het kraamverlof kan hij natuurlijk op de andere dagen opnemen.
    Als hij bij zijn huidige baas blijft, kijkt hij met zijn collega wat er mogelijk is. Bij onze derde is hij op dag 3 wel gaan werken omdat het echt moest. Week daarop had hij dus nog een dag kraamverlof. Baas is ook makkelijk, die vindt het zo lullig dat mannen (toen) maar 2 dagen kraamverlof kregen, dus mijn man kreeg van zijn baas ook altijd nog een paar dagen.
    En bij onze oudste vroeg de baas na 3,5 week wanneer mijn man zijn kraamverlof wilde opnemen. Hadden ze de periode dat onze dochter in het ziekenhuis lag, onder zorgverlof laten vallen, was wel heel tof van ze dat mijn man toen nog wat vrije dagen had/kreeg.
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  19. Chicken1982

    Chicken1982 Bekend lid

    3 feb 2010
    608
    3
    18
    Vrouw
    Hilversum
    Hoi ik ben 7 oktober uitgerekend!
    Het is al een lange tijd dat ik op deze site ben geweest dus ik moet nog even wennen hoe alles werkt haha
    Fijne zwangerschap allemaal
     
    Zusje90, Lois93 en Lin18 vinden dit leuk.
  20. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Wat netjes van zijn baas zeg. Snap dat het met de opleiding lastig is.

    @Spritsmetmelk wat fijn dat ze het serieus nemen.

    Idd fijn maar bij 2e kindje voel je het sneller zeggen ze. Voelde t bij mijn zoon met 17 weken geloof ik.

    Doppler koop ik ook niet. Ligt op het werk hihi. Normaal is bloeddruk en hartje idd. Bij ons zijn ze erg vrijgevig met echo's dus vandaar. Hopelijk mag het door gaan tzt.

    Mijn man werk niet in NL en krijgt 10 dagen geloof ik. Heeft nog veel overuren en is makkelijk te regelen. Vorige keer geen kraamzorg gehad en zie er best tegenop. Hoor altijd van die horror verhalen hihi.
     

Deel Deze Pagina