vandaag de uitslag van de nipt met nevenbevindingen doorgebeld gekregen en deze is helemaal goed. Zijn geen afwijking uit gekomen.
Wat fijn! Wij zijn vanmiddag ook gebeld met een goede NIPT uitslag met nevenbevindingen. Gaan het nu ook vertellen aan iedereen! Vond het wel snel gaan, afgelopen dinsdag om 4 uur wezen prikken! Vandaag werkdag 6 dus!
Same, dinsdag om 11:00 laten prikken. En nu de uitslag was van 2 weken uitgegaan. Wij hadden het al verteld en kan het ook niet meer verbergen. Dus als de buren voorbij komen kunnen we nu ook gewoon eerlijk zeggen dat ik zwanger ben omdat iedereen het toch al weet.
Wat een goed nieuws dames! Ik ga morgen maar es bloed laten prikken. Vind het wel spannend hoor! Ik had dus nog helemaal geen kraamzorg geregeld! Pff voel me zo dom, iedereen waar ik mij wilde aanmelden zit al vol!
Zijn jullie ook maar zo kort gerustgesteld steeds na een echo? De eerste twee dagen gaan nog wel een daarna begin ik me al weer zorgen te maken. Zou zo graag komende week langs komen om heel even het hartje te horen, maar dat mag natuurlijk niet nu met corona. Maar pff, nog een maand wachten? Al durf ik ook niet te bellen of ik toch even mag komen, de regels zijn er natuurlijk niet voor niets en ik heb er in principe natuurlijk geen aanleiding voor. Bah, stom virus. Baal er nu echt even extra van.
Herkenbaar. Heb het zelf ook wel. Heb zelf het geluk dat ik de doppler van mijn werk mee kan nemen dus gisteravond even geluisterd. Het idee dat het niet kan helpt denk ik ook niet mee. Maar als je echt ongerust bent zou ik wel even bellen. Al is het maar om het even te bespreken. Probeer te genieten en niet teveel te piekeren. Denk aan de mooie echo. Dat alles goed was. Zo probeer ik het althans. Lukt ene keer beter dan de andere
Ik herken dit gelukkig helemaal niet, ik heb met 10+2 de laatste keer een echo gehad en vorige week het hartje gehoord en mag 20 april alweer voor het hartje luisteren. 3 weken tussen de afspraken is voor mij kort genoeg op elkaar om relaxed te blijven. Alhoewel ik natuurlijk wél heel nieuwsgierig ben naar een echo heb ik geen reden om me zorgen te maken. Maar wat enorm vervelend dat je hier last van hebt en zou hiermee wel degelijk je verloskundige bellen hoor! Al is het maar om even te kletsen en je ei kwijt te kunnen, daar zijn ze immers ook gewoon voor
Hier is het vooral het contrast waar ik moeite mee heb. We hadden wekelijks een echo om de ontwikkeling van het kindje in de gaten te houden en toen met 12 weken bleek dat er niks aan de hand was kon ik opeens niet meer wekelijks even spieken. Heb de 20ste wel een afspraak bij de vk hopelijk ook hartje luisteren. en dan 14 mei de '20 weken' echo in het ziekenhuis.
Snap ik inderdaad! Bijzonder ook dat dat dan inderdaad zo abrupt stopt, al is het natuurlijk super fijn dat je het niet meer nodig hebt. Wij hebben het vanmorgen iedereen verteld. We hebben een super idioot filmpje doorgestuurd (haha, zit er nu echt naar te kijken en denk echt "Oh jee, hebben we dát naar íedereen gestuurd?") dus nu is iedereen op de hoogte. Al voelt het nog steeds niet echt op de een of andere manier. Denk dat ik echt een dikke buik en schopjes nodig heb om het echt te realiseren en een beetje gerust gesteld te zijn.
Ik was van de week aan het mopperen. Nu ik geen echo's meer heb zou het fijn zijn als mijn lijf wat meer signalen af zou geven. Ik voel me prima, mijn buik groeit wel iets, maar meer niet. En toen werd ik gisteren toch een partij duizelig. Dus ik mag nu niet meer mopperen van mezelf.
Haha, je kreeg het dus wel direct terug! Ik zat inderdaad ook al te klagen dat ik wel wat meer pijntjes wilde als geruststelling, al is het voor al die meiden die dat hebben natuurlijk ook niet zo fijn. Zitten nu in de auto en zat net te huilen. Krijg van iedereen berichtjes dat ik er van moet genieten en dat het vást zo leuk is dat ik het nu iedereen mag vertellen, terwijl ik me alleen maar zorgen maak en me bijna een oplichter voel door iedereen te vertellen dat ik zwanger ben, terwijl ik niks voel nog. Gelukkig is mn vriend niet onder invloed van hormonen, dus die probeert me wat gerust te stellen en gaat de verloskundige even bellen of ik volgende week heel misschien toch even mag komen om het hartje te luisteren.
Bij ons is de buurt ook op de hoogte dankzij onze tweede dochter. Dochters waren vanmiddag buiten aan het videobellen, dochter 2 vertelt dat mama een baby in haar buik heeft. Er wordt gereageerd met: "Wat zeg je nu?" Dochter 2 denkt dat de ander het niet heeft verstaan en roept heel hard nog een keer dat mama een baby in haar buik heeft en dat mama morgen ging spugen. (Ze haalt de dagen, gisteren, vandaag, morgen etc. nog door elkaar). We weten in ieder geval waarom zij het pas te horen kreeg op het moment dat iedereen het mocht weten.
Fijn dat de NIPT goed was, @Elletje en @Spritsmetmelk. Ik voel nog geen bewegingen, zal vast binnenkort komen. Had met de termijnecho gevraagd of ze kon zien waar de placenta komt, en de vlk had het vermoeden dat die aan de voorkant komt, dus dat zou verklaren waarom het wat later is. Met de 20-wekenecho maar kijken of het klopt.
Ja! Ik denk dat het gelukt is, maandag een kennismakingsgesprek. Ik wil liever niet bij zo een groot bureau omdat ik het fijn vind om te weten wie er bij mij thuis komt. Dus heb nu een zzzp’er gevonden
Wat vervelend dat sommigen zich zo ongerust kunnen voelen.. hier dus totaal nog geen last van.. Ik ben overdag zo druk met de andere kids en het werken in de tuin dat ik er amper mee bezig ben. Nu heb ik natuurlijk al een buik die enorm uitpuilt.. heb met 16 weken nog een afspraak waar even naar het hartje geluisterd word en dan rond 20 weken de echo.. denk wel dat ik rond die tijd gespannen ga zijn..
Oeps drukte per ongeluk al op verzenden terwijl ik nog van alles wilde sturen.. doordat ik zo druk ben met andere dingen vergeet ik helemaal om kraamzorg en de 20 weken echo te regelen.. moet vandaag dus echt wel gebeuren! Merk trouwens wel dat ik af en toe denk: oeii het moet er met 9 maanden ook weer uit had vooral bij dame 2 een pittige bevalling (bij dame 1 had ik een ruggenprik die het me echt 'makkelijk' maakte) en nu zie ik er toch wel ietsje meer tegen op.. Wat willen jullie; thuis als het mag of in het ziekenhuis bevallen?