Uitgerekend in oktober 2020 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ior, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Ja, die is het. Ga hem gelijk aanvragen.

Lin18 vindt dit leuk.
  2. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Moet je wel ophalen binnen 6 weken. En zover ik weet is alleen de megastore open. Dus zou even kijken of er 1 open is bij je in de buurt.

Korenbloem86 vindt dit leuk.
  3. Lois93

Lois93 Actief lid

1 feb 2020
    326
    244
    43
    Vrouw
    Zooo wat zie ik al mooie buikjes voorbij komen.. Ik heb alles weer meegelezen, maar af en toe gewoon geen puf om te antwoorden.. bloeddruk is gelukkig al wat hoger, maar moet niet te gek doen..

Las dat iemand een mail gestuurd had!! Super!! Vind het idd ook zo'n vergaande maatregel dat je maar alleen mag, heb namelijk via via al meerdere verhalen gehoord over mensen die verdrietig bericht kregen en dit alleen aan moesten horen..

Bij deze ook mijn buikfoto.. vind het in deze periode zo lastig om de meest realistische hoek te vinden :p

gromm hij pakt de foto alleen op de kop :mad:

Bijgevoegde bestanden:

Spritsmetmelk en Lin18 vinden dit leuk.
  4. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    Wauw, echt buikje al hoor!! :thumup:

Ik duim echt heel hard dat we allemaal onze vriend / man (veilig) mee kunnen nemen naar de 20 weken echo!

Wij hebben net een eerste aankoop gedaan. We hebben een Bednest gekocht. Helemaal blij mee. We hebben hem wel tweedehands gekocht. Zagen een goede deal voorbij komen, dus dat toen maar gedaan, want die konden we niet laten lopen. We kopen een nieuw matrasje en nieuwe zijkant, dus alles dat niet van hout is wordt, lekker fris, vervangen. Helemaal blij met onze co-sleeper!

Lois93, Korenbloem86, Dastoch3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ik applaudiseer voor degene die de mail heeft gestuurd. Dat zou zo fijn zijn. Nu moet ik zeggen dat mijn ziekenhuis weer aan het open gaan is. Ik mag weer naar mijn fysio en wat andere dingen gaan ook weer door. Dus ik acht de kans groot dat onze partners wel bij de 20 weken echo kunnen zijn.

Co sleeper Sprits! Jouw nickname is niet goed voor me, ik wil koekjes :p

Fijn dat je bloeddruk omhoog gaat Loïs93!
    Leuk buikje!

Mijn buik lijkt weer naar binnen te zijn geklapt ofzo? Ik voel wel de fundushoogte denk ik, net onder mijn navel. Maar ik weet het niet. Ik heb een naar voorgevoel :(

6. Zusje90

Zusje90 Bekend lid

3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Waar komt dat gevoel vandaan dan? Ik moet eerlijk zeggen dat mijn buik ook niet elke dag even dik is hoor, dat wisselt echt wel eens. Kan ook te maken hebben met of je darmen geprikkeld zijn of juist niet. Ik zou niet teveel waarde hechten aan de dikte van je buik. Wanneer heb je weer een afspraak bij de vk?

7. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Wow, ik heb het hele wekend geen meldingen gehad, dus net alles even bij gelezen.

Over partners die opeens meer doen. Heb er hier ook een. Hij ging vorige week opeens spontaan de badkamer schoonmaken. Ook heeft ie het af en toe wel zwaar te verduren met me. Ik kan door de hormonen af en toe iets kribbiger reageren dan ik bedoeld heb. Hij pakt dit gelukkig goed op en meestal eindig ik jankend bij hem op schoot in een knuffel om me weer te kalmeren en over emotioneel gesproken begin al te janken terwijl ik dit typ. Mijn man is niet de makkelijkste emotioneel gezien en hij heeft een empathisch vermogen van een goudvis. Dus Hij heeft er af en toe echt moeite mee om te bedenken dat sommige dingen echt belangrijk voor me zijn.

Mijn studie is nu klaar en zit in de ww thuis te zijn. Iets waar ik niet goed tegen kan dus heb hem gevraagd binnenkort de babykamer leeg te halen zodat ik kan beginnen met schilderen en plannen maken hoe ik het in wil richten om mezelf bezig te houden en dat vat ie gewoon niet, we hebben toch nog tijd zat? Ja dat klopt maar ik verveel me. De kans dat ik dit jaar nog aan het werk kom is heel klein vanwege mijn zwangerschap gelukkig ook een goed gesprek met het uwv over gehad die hadden er ook echt begrip voor gelukkig. Dus als het solliciteren echt niet meer lukt(wat nu nog moeilijker is vanwege corona) dan gaan we kijken naar een andere manier om aan mijn activiteiten te komen.

8. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Baarmoeder en baby zijn natuurlijk ook nog relatief klein. Lege of volle darmen (he bah) maakt nog veel verschil uit, dat klopt.

Ik moet 11 mei weer naar de VK. Dat is dan de laatste keer.
    Waar het gevoel echt vandaan komt weet ik niet, ik maak me wel zorgen om de alcohol en energy drank dat ik gedronken heb toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd een instabiel wrak ben maar met zwangerschaps hormonen erbij wordt het er niet beter op.

9. Zusje90

Zusje90 Bekend lid

3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Mja... dan snap ik wel dat je je zorgen maakt. Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook alcohol gedronken had toen ik het nog niet wist, zelfs de avond voordat ik een test deed nog wijn gedronken :oops: niet zo best. Maar als dat echt invloed gehad zou hebben, dan was je echt nu niet al bijna 14 weken geweest denk ik dan maar.

Dastoch3 vindt dit leuk.
  10. Elletje

Elletje Fanatiek lid

aha ik ga stuk hier. Ik moest net niezen, krijg ik gelijk commentaar. Allemaal plopjes onder in mijn buik.

Spritsmetmelk, Lois93, Lin18 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Klopt ook wel weer zusje. Maar wat als FAS?
    Het niet in je buik kunnen kijken om de boel te controleren is zo slopend voor me.

Haha @Elletje dat wordt nog wat.

Ik heb hier met enige regelmaat harde buikengevoel weer. Op de vorige echo bleek dat bij dat gevoel de baby even lekker flink ging draaien. Dus vanuit daar redeneren is baby mega druk momenteel. Ook verplaatst het gevoel steeds meer richting navel. En een spierpijn wat ik heb onder mijn navel. Poeh.
    Derde zwangerschap en toch voelt het weer zo nieuw <3

Nachtmerries hebben jullie ook zo'n last van dromen en nachtmerries? Ik durf er haast niet van te gaan slapen :(

12. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Ja ik was me nooit bewust van mijn dromen, maar sinds ik zwanger ben kan ik me minimaal 3 dagen per week nog exact herinneren wat ik gedroomd heb. Meestal zijn het goede dromen maar af en toe ook wel een nachtmerrie.

En dat commentaar. Ik voel al 1,5 week plopjes en bubbeltjes. Niet elke dag maar af en toe komt er even commentaar. Kan niet wachten tot ik de baby echt duidelijk ga voelen

Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  13. Zusje90

Zusje90 Bekend lid

3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Wat superleuk dat je dat voelt al!

Voor FAS moet je wel flink drinken gedurende je zwangerschap hoor, volgens de hersenstichting zijn moeders van kindjes met FAS wel echt zware drinkers. Ik ga ervan uit dat je niets meer gedronken hebt nadat je wist dat je zwanger bent, dus dat zit wel goed hoor.

Nachtmerries gelukkig niet echt last van, maar wel heel gekke dromen haha :roflmao:

14. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    Probeer je niet teveel zorgen te maken, het is vast goed met jullie kleintje! Helemaal als de baby lekker druk in je buik aan het rondzwemmen is!

Nachtmerries hier ook. Dromen zijn veel realistischer en logischer. Ben al twee keer heel verdrietig wakker geworden, twee nachten achter elkaar. Zo stom!

Ik lag vanmorgen plat in bed (hehe) en toen voelde ik echt wel een beetje een bobbel waar de baby zit. Wel weer een opluchting. Maandag weer het hartje luisteren! Heb eerlijk gezegd wel serieus het idee dat ik voornamelijk in vet aan het aankomen ben. Voel me steeds een stuk dikker dan normaal en dat is dan gewoon zacht, niet baby. Daar ben ik dan weer wat minder enthousiast over :o:

Dastoch3 en Lin18 vinden dit leuk.
  15. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    En hoe super leuk dat sommige van jullie al plopjes voelen. Kan niet wachten! :D

16. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Zei iemand hier niet vd week iemand dat je buik kleiner leek? Ik heb dat nu dus ook. Maar ben nu ook actiever dan de afgelopen 6 weken waar ik met name achter de pc zat voor mijn studie. Dus probeer daar maar aan vast te houden.

17. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Volgens mij zei ik dat @Elletje. Dat was ook na een paar dagen in de tuin werken en wandelen.

Maar kennelijk een "klein" groeispurt je gemaakt ::rolleyes: Bekijk bijlage 649595

Spritsmetmelk, Lois93 en Zebraman vinden dit leuk.
  18. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Jah precies hier ook drie dagen in de tuin gewerkt en ook echt gewerkt. Handschoenen aan en landscaping. Zijnde hele tuin opnieuw aan aan het leggen. Nu doet mijn man het meeste dus gaat minder snel dan gepland, maar ja na 2,5 jaar wachten houdt je geen rekening meer met een eventuele zwangerschap als je plannen maakt. En sinds deze week wandel ik elke dag minimaal een half uur vanwege mijn rug. Dus zal daar inderdaad wel mee te maken hebben.

Dastoch3 en Spritsmetmelk vinden dit leuk.
  19. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    Haha, zeg dat wel! Hoe leuk!

Wat goed dat jullie allemaal zo actief zijn. Ik kan me er niet echt toe zetten en ben snel moe.. heb ook echt het idee dat ik daardoor wel wat aankom. Mn vriend is nu ook thuis ivm corona en mn hele ritme is een beetje foetsie. :o:

MAAR, de beeb laat zich al wel iets meer zien! Zie de foto!

Lois93, Zebraman en Dastoch3 vinden dit leuk.
  20. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Het was het eerste actieve in weken :p
    Ik hoef eindelijk geen middagdutje te doen.

Sprits, dat begint mooi te groeien!

Deel Deze Pagina