O dames, was helemaal blij, vanmorgen was er een mail van het echocentrum dat partners inderdaad weer mee mogen. Had het gisteravond aan mijn man verteld, wel erbij gezegd dat ik dat laatste zinnetje "dat ziekenhuizen er vanaf mogen wijken als het beleid was" niet helemaal vertrouwde. Maar vanochtend dus een mail van het echocentrum, dat partner mee mocht. Vanmiddag oppas geregeld voor maandag. Krijg ik net een mail dat partners toch niet mee mogen omdat voor de ziekenhuizen geldt dat er geen partners/begeleiders mee naar binnen mogen. (Mogen helemaal het zhs niet meer in). Het echocentrum zit in het zhs, dus heeft zich te houden aan de zhs-regels.
Aaah neee! Kan je niet naar een ander echo centrum? Of anders van tevoren nog een pretecho met zn twee? @Zusje90 Wat fijn! Heb je echofotos?
Zo, zal nu weer eens op jullie reageren. @Elletje, wat leuk de babywatcher. Zal vast niet zo'n goed beeld zijn als bij zo'n duur apparaat van een echoscopist, maar toch leuk om naar je baby te kunnen gluren. @Lois93, balen dat het in je rug is geschoten. Had ik vorige week, kon amper rechtop lopen. Hopelijk is het snel weer over, is zo vervelend, zeker met jonge kinderen. Je tilt toch meer dan je in de gaten hebt. @Zusje90, fijn dat de echo goed was. Had je niet de neiging om te bellen dat je verkouden was? Moet er wel bij zeggen dat ik dat dan weer niet zou durven, maar eerlijk gezegd denk ik dat er toch heel wat zwangere dames zich vandaag hebben 'ziekgemeld'. Ik heb net dus bericht gehad, dat man maandag toch niet mee mag, maar ik vind het toch belangrijker dat de echo gedaan wordt dan dat mijn man erbij is. spritsmetmelk, ik ben nu eerst aan het opzoeken wat het beleid van het zhs is, laatste bericht dat ik kan vinden is van 16 maart waarin staat dat er 1 begeleider/bezoeker met iemand mee mag. Dus ik ga nog even op zoek naar een recenter bericht. @Spritsmetmelk, ik heb de baby met 18 weken voor het eerst gevoeld. Vond het best laat voor een 4e kindje. Bij de andere drie waren het meer plopjes, heb nu het idee dat de baby een koprol maakt en er dan een hoofdje of kontje langs mijn buik schuift. Voelt niet echt als schopjes, meer als schuifbewegingen. zusje90, ik had bij #2 en #3 de placenta aan de voorkant, beide keren aan de linkerkant. #2 heb ik heel weinig gevoeld, die schopte in de placenta en tegen mijn darmen, dat voelde ik niet. Toen ik bij #3 hoorde dat de placenta weer op dezelfde plek lag, was ik best teleurgesteld, dacht echt dat ik de baby nu weer zo weinig zou voelen. Maar #3 draaide alle kanten op, schopte overal, schopte hard genoeg dat ik het ook voelde waar de placenta lag. Deed bij hem echt pijn. Dus ook bij een placenta voor, kun je de baby (heel!) goed voelen schoppen. Man komt nu thuis, dus ga maar vertellen dat ie toch niet mee mag.
Echt wat een dag. Stuurt mijn schoonzus net een appje met foto, dat ze (na heel veel jaar) toch weer een hond hebben. Hebben ze dat beest een naam gegeven die wij bij #3 voor een meisje hadden bedacht en die nu nog steeds staat. Scheelt 1 letter. En het is geen eens een hondennaam (vind ik). Ik wilde nog wel kijken naar de meisjesnamen, was er nog niet uit of ik het nog steeds een hele leuke naam vind. Maar ja, om nu dezelfde naam te doen als de hond van je (schoon)zus. Onze #2 is er van overtuigd dat ze een zusje krijgt, en heeft bedacht dat babyzus Charlie heet. Had mijn man al opdracht gegeven om zijn zus terug te appen dat Charlie een hele leuke naam is voor een hond, maar dat heeft ie (nog) niet gedaan. (nu hoop ik niet dat als iemand de naam Charlie in gedachte heeft, beledigd is. Charlotte vind ik nog wel leuk, maar Charlie vind ik wat minder en zou ik zelf niet kiezen. Vind het ook geen hondennaam, maar ik dacht, dan ruilen we de namen; wij de naam van de hond voor een dochter en dan krijgt de hond de naam van de baby). Moet wel zeggen dat ik overtuigd ben van 'mijn' jongensnaam, man begint ook een beetje te wennen (en ik heb toegezegd dat hij dan de tweede naam mag bepalen), eigenlijk ben ik er gewoon van overtuigd dat er een jongen in mijn buik zit. Maar goed, zegt niets, bij #3 dacht ik dat het weer een meisje was, maar het is een echte jongen. Dus ik ga toch nog eens nadenken over een meisjesnaam. We willen net als bij de andere 3 niet weten wat het is (nou ja, bij de geboorte), dus we mogen een jongens- en meisjesnaam verzinnen. Zit nu echt op de bank te wachten op het appje met 'grapje' en dat de hond gewoon een echte hondennaam heeft.
Jah beeldkwaliteit is totaal waardeloos, maar kindje is er beweeglijk waardoor we redelijk in kunnen schatten wat wat is. En hebben het hartje al twee dagen goed en regelmatig zien kloppen en dat is de bevestiging die ik gewoon nodig heb nu. De foto’s die je ermee kan maken zeggen helemaal niets. Je hebt echt de video’s nodig om te snappen waar je naar kijkt.
Haha, nee nog geen 'grapje-app' gehad, wel een appje waarin ze uitlegt dat de hond zo heet (waarom ze voor die naam heeft gekozen). En vanwege diezelfde reden vinden wij het dus ook een mooie naam.
@Korenbloem86 Wat jammer dat je partner toch niet mee mag! Maar zou je dan evt nog een pretecho kunnen doen ergens anders? Wij zitten daar nu wel aan te denken, is toch wel leuk om een keer een leuke echo samen te doen. En wat stom van die naam! Daar zou ik zou erg van balen...
Meen je niet!! Hoe stom! Toevallig had ik het er vorige week over met mijn vriend dat het zo stom is dat mensen hun dier een mensennaam geven en dat bepaalde namen daardoor gewoon al afvallen. Omdat het raar voelt om je baby de naam te geven van de (oude) hond of kat van een familielid of vriend dichtbij. Ik pleit ervoor dat alle honden en katten gewoon grappige dierennamen krijgen zoals vlekkie, woeffie en snuitje. Maar, ze is dus niet van plan het terug te draaien? Wat stom zeg.. (wel benieuwd naar de reden waarom ze deze naam aan een hònd hebben gegeven en hoe die ooit hetzelfde kan zijn als de reden waarom jullie het een mooie babynaam vinden Helemaal gezien je het écht geen hondennaam vindt) @Zusje90 een 3d echo rond week 26 schijnt ook echt heel leuk te zijn!
Ik ben voor, als kind hadden we een konijn die heel wollig was, dus die heette Wolletje, verder waren er Pluis en Nijntje, prima konijnennamen. Kat heette Sproet. Zwager en schoonzus hebben allebei kanker gehad, na elkaar, zwager was klaar met behandeling, 'normale leven' begon weer en toen ontdekte mijn schoonzus een knobbeltje in haar borst. Ook zij is nu klaar met behandelingen. Dus ze hebben een hele zware tijd achter de rug. Zwager wilde geen hond, maar nu toch overstag gegaan. Vooral voor mijn schoonzus is de hond nu dus een lichtpunt na een donkere tijd. Naam betekent Licht/God is mijn licht. --> Bij onze oudste hebben we een echo met 28 weken, was inderdaad mooi. Ik krijg nog 3 groeiecho's, dat is gewoon bij de praktijk, dus dan kan partner wel mee. Dus die plan ik dan zo dat hij wel mee kan. Een aantal jaar geleden is een oppaskindje onverwachts overleden. Toen ik deze naam tegenkwam, wist ik, als we nog een dochter krijgen, krijgt ze deze naam. Ik denk dat we nog wel verder kijken, maar dat de kans heel groot is dat we een meisje toch die naam geven. En ik denk dat mijn schoonzus wel een vermoeden heeft dat we die naam heel mooi vinden, man heeft terug geappt dat we de betekenis wisten omdat we met namen bezig zijn. Maar zij is eigenlijk de enige waarvan ik het niet erg als ze (een vermoeden) heeft van de naam.
Heftig verhaal, wat de naam inderdaad erg toepasselijk maakt. Prachtige naam dus Korenbloem. En als je de lange naam er van pakt? (wij hebben de lange naam op 1 staan, vandaar dat ik de betekenis weet. En de naam voor vaders vreugde?)
Woehoe, hier gisteravond laat een mailtje van de vk dat partner weer mee mag naar de 20 weken echo. En net telefoontje van ziekenhuis omdat inderdaad te bevestigen. Mijn man heeft gelijk de afspraken die hij rond de echo had staan afgezegd. Kunnen niet wachten tot donderdag.
Jah echt, toen ik nog de medische echo's kreeg mocht hij niet mee en dat vonden we beide wel heel erg moeilijk en dat hij ook niet mee mocht bij de 20-weken begrepen we wel, maar ja, als je iets met je partner wilt delen is het die echo wel.
Wat fijn, ben echt blij voor jullie (en strontjaloers). Ik ben vandaag weer begonnen met werken, was vanmorgen zo druk, had daardoor totaal niet door dat de andere echocentra in de buurt (20-30 minuten rijden) alleen tot 13u telefonisch te bereiken zijn. Heb ze nu maar een mailtje gestuurd of ze deze of volgende week nog plek hebben, maar verwacht het niet. Durf het eigenlijk ook niet aan om erop te gokken en de afspraak van vanavond af te zeggen (zijn trouwens ook alleen 's ochtends te bereiken). Heb 'mijn' echocentrum ook nog maar een mail gestuurd (als je dan toch bezig bent). Op de website van het zhs staat 'bij voorkeur alleen komen, in overleg met de zorgverlener kan een uitzondering worden gemaakt'. Heb er bij gezet dat ik vanwege de handicap van onze oudste toch graag mijn man erbij wil. Volgens mij zoeken we namen in dezelfde hoek. Betekenis van de tweede naam van onze tweede is Vreugde van de vader (vaders vreugde). Hond van schoonzus heeft de korte naam, wij hadden één letter meer, dus is niet helemaal hetzelfde. Ik ga een luier/wc-rondje doen en de kinderen wat lekkers en weer aandacht geven.
Hopelijk kun je toch volgende week terecht Korenbloem! Vaders vreugde is ook de naam van mijn dochter. Dus we kijken inderdaad in hetzelfde hoekje, haha. Ik heb vandaag weer een VK afspraak gehad. Het was wel "balen" dat het geluidding in de andere kamer lag. Nu moest het maar via de echo, of ik dat erg vond Baby kon geen moment stil liggen, wel even naar het hartje kunnen luisteren. Baby hield heel koppig de beentjes over elkaar, dus nog niet kunnen spieken haha. Eind van de week krijg ik te horen wanneer de 20 weken echo is!
Zoo hier ben ik weer.. vandaag kon ik gelukkig naar de masseur voor mijn rug en ik had dus wat plekken aangewezen waar het volgens mij echt vast zat.. Was ze aan het masseren zegt ze: euhm je hele rug staat vol spanning.. Dus ze heeft flink haar best gedaan en ik voel me echt al een stuk soepeler, maar over 2 weken maar een volgende afspraak gepland want wil deze zwangerschap wel enigzins soepel doorkomen.. Dus dan maar wat vaker gemasseerd worden Wat een gedoe met namen.. inderdaad dieren moeten lekker dierennamen krijgen ga komende week 2 konijnen kopen, denk dat mijn man me voor gek verklaart als ik ze 'mensen'namen zou geven Wij noemen de namen die we voor de beeb hebben nu regelmatig eens tegen elkaar en zijn allebei helemaal enthousiast Mijn buik is volgens mij een groeispurt aan het maken.. Voel de hele dag mn banden al en mn schoonzusje zegt vandaag ook ineens tegen mij, zooo de groei zit erin of niet? Hij word ook wat steviger ipv dat softe van mn knuffelvet Morgen ga ik voor het eerst weer naar mijn werk.. omdat ik via een zorginstantie op de school werk heb ik niet naar de hele school gemaild dat ik zwanger ben. (Mijn zorgcollega's weten het allemaal wel) Dus ben benieuwd hoe bijzonder er gereageerd gaat worden
Heb vanavond de echo gehad. Geen afwijkingen gevonden. Hoofdje was qua grootte een grensgeval van 'te klein en net goed'. Geen harde indicatie voor nog een echo, maar ze geeft de verloskundige wel het advies om rond de 28 weken het hoofdje nog even te meten. Man zei dat het beeld en geluid via beeldbellen slecht was, dat hij maar weinig had meegekregen. Echoscopist zei bij het meten van het beentje dat dan soms het geslacht in beeld komt, dus dat ik even weg moest kijken, ik kijk netjes weg, bedacht ik na een tijdje pas dat ik de telefoon nog op scherm gericht had, gelukkig had mijn man slecht beeld. @Lois93, wat doe je voor werk? Mijn oudste dochter zit op het speciaal onderwijs, en krijgt onder schooltijd fysio, ergo, logopedie. Ben benieuwd of jij 'zoiets' doet. Fijn dat je rug beter voelt.
Dierennamen Ik vind het echt een sport om ouderwetse ‘mensen’namen aan mijn dieren te geven. Of dat wat hij het karakter past. Ene keer is dat een dierennaam en de andere keer niet. Alle vissen heten hier blub behalve de algeneter die heet Bob. De katten heten Purre, Pleun en Perry (vernoemd naar het vogelbekdier dier, omdat we hem als kitten altijd kwijt waren.) De konijnen die kwamen met naam hier al binnen eerst hadden we Rascal en Fayenne. Die zijn recent overleden en hebben nu nog Karina over, maar wat ik zeg die namen hadden ze al. Ik weeg er niet zo zwaar aan, maar als in de familie een dier een banaalste naam zou hebben zou ik mijn kind zo inderdaad niet noemen. echo Enerzijds kijk ik er enorm naar uit, anderzijds vind ik het ook heel spannend. Wij willen wel graag weten wat het is. Ben de laatste tijd zo met namen bezig en heb twee meisjesnamen nu al favoriet, maar voor ik daar verder over nadenk wil ik eerst weten wat het is. Jongensnamen daarentegen nog geen flauw idee bij. inkopen Kost me steeds meer moeite om niks te kopen. Ook dat wil ik graag een beetje op geslacht afstemmen, maar begint wel knap lastig te worden.