Uitgerekend in oktober 2020 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ior, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    @Korenbloem86 hier was ze heel open en direct. Buikje en borstkas zitten op 17+2 terwijl ik 18+6 was. Heeft ook ons ook op haar computerscherm mee laten kijken. En zei gelijk dat ze een extra echo wilde laten maken. Wij lopen wel in het ziekenhuis dus hadden direct een GUO. Ze maakte er nu niet zoveel van omdat het binnen de 14 dagen valt wat de maximale afwijking mag zijn geloof ik. Ze kon ook niet zo snel een oorzaak ervan vinden. Daarbij was ons dametje erg aan het bewegen. Wat ook de meting beïnvloed kan hebben. Maandag gaan we dus een nieuwe poging doen met een gynaecoloog erbij.
     
  2. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Dat klinkt inderdaad wel als de berichten die ik bij de andere 3 kreeg.
    Fijn dat ze het wel in de gaten willen houden.

    Ik wacht nog even af wat de verloskundigen vinden. Maar bedacht opeens dat het middelbaar onderwijs nog niet begonnen is, dus zeer waarschijnlijk kan de dochter van vrienden de kinderen wel een uurtje bezig houden.
     
  3. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Wat vervelend dat je nu zo in onzekerheid zit door slechte communicatie! Ik heb nog nooit van die p-waarden gehoord, dus geen idee wat het zegt. Heb je al een reactie van de verloskundigen? Toch wel fijn om te weten of de echoscopiste vrij voorzichtig was met haar uitspraken of het ziekenhuis nogal voorbarig met de snelle uitnodiging. Voor nu maar gewoon van het goede uitgaan, anders praat je jezelf vanalles aan. Komt vast helemaal goed met jullie kindje en wie weet is het op de volgende echo alweer bijgetrokken! :)

    Klinkt verder ook als een heftig en sportief dagje! Groot gelijk dat je nu lekker met een stuk chocolade op de bank zit, die heb je wel verdiend! Ik weet hoe zwaar mijn moeder haar elektrische fiets al is, moet je nagaan een bakfiets!
     
  4. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Pfff, zijn jullie ook zo moe? Er komt echt al een tijdje echt helemaal niets uit mn handen. Ik hang de hele dag maar een beetje, krijg mezelf niet gemotiveerd om echt dingen in het huishouden te doen en heb s avonds steeds amper energie om te koken. Voel me echt een luiwammes, maar ik ben gewoon zo enorm energieloos. :eek:
     
  5. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    @Spritsmetmelk ja hier ook zo de afgelopen week. Maar heb het idee dat het te maken heemet dat ik deze week zo hard groei.. uk laat zich ook elke dag vaker en duidelijker voelen dus hij/zij is denk ik goed aan het groeien..
     
  6. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Ja, hier ook. Maar mijn buik lijkt ook een groeispurt te maken nu, daar waar ik eerst nog de B-buik had, begin ik nu ronder te worden, dus niet perse dikker maar de vorm veranderd duidelijk nu. :)

    Ik kan haar nog niet echt voelen, bij vlagen voel ik mini plopjes, maar ik heb een voorliggende placenta dus nog even geduld tot ze zich wat duidelijker kan laten voelen.
     
  7. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Succes vandaag Elletje.

    Ik ben dit weekend flnkk afwezig geweest. Ben zo prikkelbaar en chagrijnig naar iedereen toe. Dus ik heb me uren in bed vermaakt met de Switch, haha. Even ontsnappen.

    Mijn Guo staat gepland op 9 juni. Mijn man mag helaas (nog) niet mee.

    Misschien is het onderwerp al aan bod gekomen, maar doen jullie de kinkhoest prik?
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  8. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Inderdaad veel succes vandaag @Elletje !

    Haha, @Dastoch3 dan is het soms maar beter om even lekker wat anders te gaan doen waar niemand last van je heeft en jij ook last van niemand :roflmao: Wat jammer dat het met de GUO niet mag, wie weet verandert het nog! Misschien dat je anders nog een pretecho kan doen samen met je man? Wilde jij weten wat het wordt? Ik weet het niet van iedereen uit mn hoofd, haha :oops:

    Ik wil wel de 22 weken prik. Wacht denk ik wel even tot ruim 24 weken, dat voelt voor mij iets beter omdat de baby dan officieel levensvatbaar is. Al slaat dat natuurlijk nergens op, want die prik is gewoon veilig. :o: Jij?
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  9. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Thnx meiden, mijn man moest vandaag naar Duitsland voor zijn werk. Maar mijn moeder gaat mee. Ik wil dit niet alleen doen. Dus die komt na haar vergadering deze kant op. Hier mogen partners gewoon weer mee hij een GUO. Heb gevraagd of ik ook iemand anders mee mocht nemen omdat hij er niet zou zijn en dat was prima.
     
    Lin18, Spritsmetmelk, Dastoch3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ja ik denk dat ik wel wil weten wat het geslacht is. Maar net zoals bij de andere 2 houd ik het voor me.
    Meisjesnaam wat we hebben heb ik aan familie en vrienden verteld.
    "Als de tweede een meisje was geweest had ze zo geheten."
    Naam willen we toch gebruiken, dus als ik bekend maak dat het een meisje zou zijn dan weet iedereen ook gelijk haar naam. En dat vind ik nog te intiem.

    22 weken prik: ik ben mega bang voor naalden. Dat is het enige waarom ik twijfel. Echter, als ik mijn baby 1 prik kan besparen doe ik dat natuurlijk met liefde!

    Fijn dat je moeder mee kan @Elletje!
     
  11. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Hoe was het @Elletje ?? Hoop zo goed geruststellend nieuws!

    Over de 22 weken prik.. goed dat jullie er over beginnen.. moet ook nog een afspraak maken.. bij mij staat in het formulier dat ik kreeg dat het juist goed is om het zsm na de 22 weken te doen.. maar volgens mij hebben ze er bij ons consultatiebureau bepaalde dagen voor vast staan.
     
  12. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    @Lois93
    Ronduit kut :cry:Ons meisje is gewoon te klein en moet woensdag naar radboudziekenhuis voor nog een echo en bespreken verdere opties en onderzoek. Zijn een paar mogelijke opties die het kunnen veroorzaken.

    1. het is niks
    2. Toch een chromosoom afwijking
    3. Ik heb een virus gehad wat bij het kindje terecht is gekomen zonder dat we het wisten. (Dit horen we als het goed is woensdag al, heb gelijk bloed laten prikken.)
    4. Ik heb met 10 weken een zware bloeding gehad en kan zijn dat de placenta daarna niet goed hersteld is en daardoor te weinig voedingsstoffen afgeeft.

    maar dat vast te stellen moeten er onderzoeken gedaan worden. En binnen nu en 4 weken moeten ze duidelijkheid geven of ze levensvatbaar is of een waardig leven kan leiden. Daarna hebben we geen keuze meer in eventueel afbreken vd zwangerschap.
     
  13. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    @Elletje ach wat rot dat je nu weer in onzekerheid zit. Ik heb de hele dag aan je gedacht. Heel veel sterkte om die onzekerheid de komende tijd door te komen. Hoop dat je snel goed nieuws te horen krijgt. Heel veel liefs en knuffels xx
     
  14. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Ah nee, wat ontzettend naar. Weer in onzekerheid! Maar, jij had de NIPT gedaan toch? Dus de kans op optie 2 lijkt me dan heel klein? En als het optie 3 is, is er dan een goede kans dat ze weer hersteld daarvan en goed verder groeit? Hoop zo voor jullie dat het gewoon optie 1 is en dat je gewoon van een klein, maar heel gezond lief meisje in verwachting bent. Hoe laat moet je woensdag gaan? En kan je man dan wel mee? Ik duim enorm hard voor jullie dat alles goed is en goed komt met jullie kindje.
     
  15. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    We komen nu in een stroomversnelling. De kans bestaat zelfs dat ze me woensdag op gaan nemen in het ziekenhuis om alle onderzoeken er snel doorheen te kunnen drukken. Er moet iig voor de 24ste week duidelijkheid komen.
     
  16. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Ja nipt uitslagen waren allemaal goed. Ze kunnen in de buik heel weinig voor haar doen. Alleen in de gaten houden. Of er herstel is na zo een virus is mij niet duidelijk. Als ze levensvatbaar is en een waardig leven kan leiden dan zullen ze mij de rest van de zwangerschap blijven monitoren en haar laten zitten tot ze zwaar genoeg is om geboren te worden en haar dan gaan halen om buiten de baarmoeder behandelingen te starten.

    maar voor nu blijft het allemaal raden en gissen.
     
  17. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Kan me voorstellen dat je jezelf helemaal dol maakt met alle 'wat als' gedachten. Ik hoop dat er woensdag heel snel duidelijkheid en goed nieuws voor jullie is! Gelukkig was je vanmiddag niet alleen en gaan ze je snel onderzoeken. Ik duim heel hard voor jullie! Probeer wat te slapen, des te sneller is het woensdag en kunnen jullie ook weer de hele vragen stellen die steeds opkomen.
     
  18. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Oh wat rot dit. Hoop echt dat het meevalt. Wat een onzekerheid. Hopelijk kunnen ze jullie snel antwoorden geven en komt alles goed met jullie meisje.
    Heel veel sterkte de komende dagen. Liefs!!
     
  19. Zusje90

    Zusje90 Bekend lid

    3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    @Elletje wat rot dat jullie nu in zo'n onzekerheid zitten! Ik hoop dat je vannacht toch een beetje hebt kunnen slapen (helpt mij altijd wel om de volgende dag een wat helderder hoofd te houden). Er komt wel veel op jullie af zeg!

    Ergens wel fijn dat ze er nu zo'n vaart achter zetten met de onderzoeken, dan vallen er hopelijk snel oorzaken af (en dan hoop ik natuurlijk nr 2, 3 en 4). en hebben jullie ook meer duidelijkheid.
     
  20. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Gelukkig redelijk kunnen slapen vannacht. Mijn gevoel zegt enerzijds nog steeds dat het wel goed komt met dit meisje. Anderzijds ben ik zo bang dat ik binnen nu en een paar weken moet besluiten dr zwangerschap af te breken.
     

Deel Deze Pagina