Uitgerekend in oktober 2020 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ior, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    @Elletje wat heftig zeg! Elke keer een echo waarvan je hoopt meer duidelijkheid te krijgen en eigenlijk word het er alleen maar onzekerder van. Maar idd wel fijn dat er vaart in de onderzoeken zit, hoe heftig het ook is. Maar lang in onzekerheid zitten is ook slopend. Hoop gewoon dat het optie 1 is. En jullie meisje 'gewoon' klein maar fijn is!

    Vind het wel apart hoor dat meten altijd. Onze oudste was precies 3000 gram toen ze geboren werd. Als ik dan hoor dat mensen al weken extra echo's krijgen voor de groei omdat een kindje zo klein zou zijn en ze krijgen uiteindelijk een kindje van 3200 gram ofzo dan snap ik niet waar die onrust vandaan komt. Maar ik heb natuurlijk ook niet echt kijk op die dingen.
     
  2. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    O nee, @Elletje, ik zit gewoon met kippenvel op mijn armen. Wat een schrik zeg. Je moeder was mee toch? Lijkt me zo rot als je daar alleen was. Had na jullie onzekere start zo gehoopt dat jullie nu onbezorgd zouden kunnen genieten. Hoe laat moet je morgen? Gaat er wel iemand mee?
    Heel veel sterkte.
     
  3. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Ik heb inderdaad ook geleerd dat een gemiddeld gewicht tussen de 2500 en 4000 gram ligt. Toen mijn oudste met 2740 gram werd geboren (bij 37+4) vond ik dat een heel mooi gewicht. Tweede woog 3110 gram bij precies 40+0u. Maar omdat zij een laag geboortegewicht had, kregen we bij onze derde groei-echo's (en ik vond het een reusje in vergelijking met onze oudste).
    Daarnaast zijn mijn man en ik ook allebei klein (ik 164 cm en net 55 kg, man is 175 cm en 59 kg), andere drie kinderen zijn ook fijn en klein, dus dan zijn dit toch gewichten die daarbij passen (vind ik).
    Blijkbaar zijn er meer kinderen die richting de 4000 gram wegen, waardoor het gemiddelde best hoog ligt, en kinderen onder de 3 kg dus als klein worden bestempeld.

    Ik word vandaag door de vlk gebeld over mijn extra echo. Vind het zo lastig, aan de ene kant denk ik, kleine kindjes horen gewoon bij ons. Maar door het bericht van Elletje schrik ik toch weer wel.
    Heb gezocht in de papieren van de andere 3, maar daar zitten geen verslagen (en dus ook geen metingen) van de 20-wekenecho bij, dus ik kan niet vergelijken.
    [/USER]
     
  4. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Ach @Elletje wat ontzettend rot zeg, niet de uitslag van de echo waar je op hoopt. Enerzijds fijn dat ze alles in snel vaart zetten maar anderzijds onwijs heftig.

    Ik ga heel hard voor jullie duimen dat jullie gewoon een kleine maar mega gezonde baby hebben.
     
  5. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Oh @Elletje, ik heb de hele dag aan je gedacht en op een andere uitslag gehoopt. Wat een rollercoaster is dit zeg :(
    Ik duim voor optie 1! "gewoon" een gezond klein meisje!
     
  6. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Verloskundige heeft begin van de middag teruggebeld. Zij vertelde dat het vooral protocol is dat die extra echo gemaakt wordt en adviseerde om het wel te doen. Ze legde ook uit dat het dan eerst door een echoscopist wordt gemeten en vervolgens ook nog door een gynaecoloog. En iemand heeft bedacht dat het dan High Risk consult genoemd wordt, waardoor het inderdaad heel ernstig klinkt.

    Net het oppasmeisje een berichtje gestuurd of ze op wil passen, wil ze heel graag, maar ze weet niet of ze les heeft. Heb ik serieus niet aan gedacht, het is inmiddels zo normaal dat de scholen nog niet volledig open zijn, dat ik er gewoon niet over na gedacht heb.

    Bij de groeiecho's (ook bij de gyn) van mijn tweede dochter, heb ik de oudste mee genomen. Vond ik toen normaal, heb niet eens aan de mogelijkheid gedacht om haar naar een oppas te brengen. En nu dacht ik als eerste aan oppas en veel later dacht ik pas dat ik toen met peuter ging. Toch gek hoe snel het verandert is, en eigenlijk ook al een beetje gewoon geworden is.
     
  7. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Precies zoals je zegt. Zo gewoon voelt het allemaal niet meer. Ik heb nog steeds goede hoop dat het allemaal met een sisser afloopt, maar laat ze maar lekker alles uitsluiten. Hoe meer ze uitsluiten hoe meer zekerheid we krijgen. Ze moeten voor 24 weken zwangerschap duidelijkheid geven. Dus zal allemaal wel heel snel gaan nu.
     
  8. Zusje90

    Zusje90 Bekend lid

    3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    @Korenbloem86 dat kan ik me wel voorstellen ja, aan de ene kant denk je dan: het zal wel loslopen, de andere kinderen zijn toch ook gewoon gezond ter wereld gekomen? en aan de andere kant word je wel onzeker als ze extra controles willen en die dan High Risk noemen.. :confused:

    @Elletje hoe reageerde je man op het nieuws? Kan hij mee met de volgende onderzoeken?
     
  9. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Mijn man is heel nuchter en heeft het empatische vermogen van een mandarijntje, maar hij klonk heel beduusd aan de telefoon gisteren en gaf vanmorgen aan slecht geslapen te hebben. Hij gaat heel erg zijn best doen morgen op tijd in het ziekenhuis te zijn, maar mijn moeder gaat mee voor de zekerheid, voor als hij het niet haalt.
     
  10. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    @Korenbloem86 en zelfs dat vind ik bijzonder want mijn oudste werd dus met 40+2 geboren met 3000 gram en niemand heeft zich ook maar ergens zorgen gemaakt over haar gewicht. Dus hoe ze dat dan altijd bekijken... ik weet het niet.
    Wanneer heb jij de extra echo? Heb het overzicht zo even niet paraat. Hoop dat ze jou ook helemaal gerust kunnen stellen.

    @Elletje Ik ga heel hard voor jullie en de kleine meid duimen morgen en de komende weken met de onderzoeken! Hoop voor je dat je man het morgen haalt om erbij te zijn.
     
  11. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    ♡♡ Uitgerekend Oktober 2020 ♡♡♡


    29 september

    Korenbloem86 - 34 jaar - 4e kindje


    1 oktober

    dld86 - 34 jaar - 3e kindje


    2 oktober


    3 oktober

    Kimmie91 - 28 jaar - 2e kindje


    4 oktober



    5 oktober

    Zusje90 - 29 jaar - 1e kindje


    6 oktober



    7 oktober

    Zebraman - 27 jaar - 1e kindje
    JK84 - 35 jaar - 2e kindje


    8 oktober



    9 oktober

    Elletje - 30 jaar - 1e kindje


    10 oktober

    Wasabi - 34 jaar - 4e kindje
    Lune89 - 30 jaar - 2e Kindje


    11 oktober



    12 oktober


    13 oktober



    14 oktober



    15 oktober



    16 oktober

    Tiarah - 31 jaar - 4e kindje
    Lois93 - 26 jaar - 3e kindje


    17 oktober

    owl - 27 jaar - 2e kindje
    Lija - 31 jaar - 2e kindje


    18 oktober

    Lin18 - 34 jaar - 2e kindje


    19 oktober



    20 oktober

    Penny123 - 37 jaar - 2e kindje
    Spritsmetmelk - 26 jaar - 1e kindje


    21 oktober


    22 oktober



    23 oktober



    24 oktober


    25 oktober



    26 oktober

    Dastoch3 - 30 jaar - 3e kindje


    27 oktober


    28 oktober



    29 oktober


    30 oktober



    31 oktober



    (0) jongen (4) meisje (1) verrassing (14)onbekend

    *Lilyblue - 36 jaar - 1e kindje
    *Bloemetje376 - 28 jaar - 2e kindje


    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    Afspraken:


    26-05: Spritsmetmelk - 20 weken echo
    26-05: Lin18 - GUO 20 weken echo gynaecoloog
    27-05: Lois93 - 20 weken echo

    Juni:
    02-06: Kimmie91 - 4e echo (22 weken)
    03-06: Lin18 - tel afspraak vk
    16-06: Zebraman - telefonisch contact vk
    24-06: Korenbloem86 - controle vlk

    Juli:
    13-07: Elletje - controle vlk
    27-06: Lois93 - controle vk
     
  12. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Hoe is het geweest vandaag? Is er iets meer duidelijkheid en heeft je man het gered om mee te gaan?


    @Korenbloem86 Lastig in te schatten wanneer ze dan wel en wanneer ze geen actie ondernemen. In principe natuurlijk altijd beter het zekere voor het onzekere, al kan het ook wel stress en onrust veroorzaken zonder dat het nodig is!
     
  13. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Dames ik trek me terug. Ons meisje is niet levensvatbaar of zwaar gehandicapt. Heb vruchtwaterpunctie gehad en krijgen maandag de uitslag, maar we hebben besloten dat ze niet gehandicapt het leven door hoeft en gaan de zwangerschap afbreken.

    vermoeden is groot dat ze trisoplomi heeft.
     
  14. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Nee toch, wat ontzettend verdrietig. Wat een moeilijk beslissing om jullie meisje los te laten. Heel veel sterkte.

    Als je geen antwoord wilt/kunt geven, is dat prima, begrijp het helemaal als je hoofd er nu niet naar staat. Maar is het een afwijking die ze met de NIPT niet hebben gezien of misschien niet onderzocht wordt?

    Nogmaals heel veel sterkte voor jou en je man.
     
  15. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Och meisje, wat vreselijk voor jullie! Overal kippenvel. Dat wens je niemand toe. Wat ongelooflijk verdrietig en wat een zware keuze om te moeten maken. Ik kan je niets anders dan ongelooflijk veel sterkte toewensen.
     
  16. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Het is ronduit kut maar we proberen vast te houden aan het feit dat ze lekker druk in de buik is en daar waarschijnlijk 4 geweldige maanden heeft gehad. Maar geen kind van ons hoeft zwaar gehandicapt door het leven.
     
  17. Zusje90

    Zusje90 Bekend lid

    3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Nee @Elletje, dit meen je niet! Wat verschrikkelijk! Ik heb er gewoon geen woorden voor..
    Het gaat vast allemaal langs je heen nu, maar ik wens jullie enorm veel sterkte.
     
  18. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ook ik wil jullie heel veel sterkte wensen!!! Wat een moeilijke beslissing. Mooie gedachte dat ze het fijn heeft gehad in je buik. Sterkte!!!!!!
     
  19. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Och lieve @Elletje , kippenvel over mijn hele lijf. Wat een enorm verdrietig nieuws, en wat onwijs knap hoe jullie er in staan. Jullie sterkte wensen is lang niet genoeg, maar ik weet niks anders. :(

    Heel veel kracht en sterkte toegewenst..
     
  20. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    @Elletje jeetje wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte de komende tijd. Ik ga je hier heel erg missen. Als je er aan toe bent hoop ik dat je nog eens terug komt om te vertellen hoe het met je is. Heel veel sterkte de komende tijd. Veel liefs x
     

Deel Deze Pagina