Uitgerekend in oktober 2020 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ior, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    ♡♡ Uitgerekend Oktober 2020 ♡♡♡


    29 september

    Korenbloem86 - 34 jaar - 4e kindje


    1 oktober

    dld86 - 34 jaar - 3e kindje


    2 oktober


    3 oktober

    Kimmie91 - 28 jaar - 2e kindje


    4 oktober



    5 oktober

    Zusje90 - 29 jaar - 1e kindje


    6 oktober



    7 oktober

    Zebraman - 27 jaar - 1e kindje
    JK84 - 35 jaar - 2e kindje


    8 oktober



    9 oktober

    Elletje - 30 jaar - 1e kindje


    10 oktober

    Wasabi - 34 jaar - 4e kindje
    Lune89 - 30 jaar - 2e Kindje


    11 oktober



    12 oktober


    13 oktober



    14 oktober



    15 oktober



    16 oktober

    Tiarah - 31 jaar - 4e kindje
    Lois93 - 26 jaar - 3e kindje


    17 oktober

    owl - 27 jaar - 2e kindje
    Lija - 31 jaar - 2e kindje


    18 oktober

    Lin18 - 34 jaar - 2e kindje


    19 oktober



    20 oktober

    Penny123 - 37 jaar - 2e kindje
    Spritsmetmelk - 26 jaar - 1e kindje


    21 oktober


    22 oktober



    23 oktober



    24 oktober


    25 oktober



    26 oktober

    Dastoch3 - 30 jaar - 3e kindje


    27 oktober


    28 oktober



    29 oktober


    30 oktober



    31 oktober



    (0) jongen (4) meisje (1) verrassing (14)onbekend

    *Lilyblue - 36 jaar - 1e kindje
    *Bloemetje376 - 28 jaar - 2e kindje


    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    Afspraken:


    26-05: Spritsmetmelk - 20 weken echo
    26-05: Lin18 - GUO 20 weken echo gynaecoloog
    26-05: Korenbloem86 - extra echo gyn
    27-05: Lois93 - 20 weken echo

    Juni:
    02-06: Kimmie91 - 4e echo (22 weken)
    02-06: Zusje90 - 22 weken vaccinatie
    03-06: Lin18 - tel afspraak vk
    09-06: dastoch3 - 20 weken echo
    16-06: Zebraman - telefonisch contact vk
    19-06: Zusje90 - controle vlk
    24-06: Korenbloem86 - controle vlk


    Juli:
    13-07: Elletje - controle vlk
    27-06: Lois93 - controle vk
     
  2. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Wij hebben het geslacht ook laten opschrijven, wat een magisch moment was dat toen we samen de envelop openden thuis. Heb heel hard gehuild. :D

    @Elletje ik denk ook aan jullie. Vandaag toch een spannende dag, ondanks dat jullie al weten de zwangerschap niet te gaan doorzetten. Nogmaals veel sterkte en kracht gewenst met alles, je klinkt alsof jullie heel sterk zijn samen, maar vergeet niet dat jullie verdriet er ook mag zijn.
     
    Lois93 en Lin18 vinden dit leuk.
  3. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja ben ook blij met de tijd. Hopelijk slaap ik een beetje hihi. Mezelf kennende zal dat tegenvallen.
    Hihi ja wie weet, speciale enveloppen :roflmao:
    Willen het graag met onze zoon zien vandaar. Vrijdag weten we het :D:D
    Wat is je voorgevoel? Benieuwd of het klopt. Extra spannend dan morgen :)
     
  4. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Oh wat leuk!!!
     
  5. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Vandaag is bevestigd dat ons meisje triploidie heeft en dus niet met het leven verenigbaar is.
     
  6. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Gisteren veel aan jullie gedacht. Heel veel sterkte in de weg die jullie nu moeten gaan, bij de bevalling, het afscheid en de verwerking. Dit is voor een ander niet te bevatten wat jullie nu mee moeten maken. En wat je de rest van je leven in je hart met je mee draagt. Heel veel knuffels!
     
  7. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    @Lin18 jij hebt als het goed is net je echo gehad! Hoe was het? Wilden ze het geslacht wel voor je opschrijven?

    en @Spritsmetmelk hopelijk lig jij nu heerlijk te genieten van het bekijken van je ukkie ;)
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  8. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    @Lin18 en @Spritsmetmelk, ben benieuwd naar jullie echo's. En om het geslacht te weten terwijl je geen voorkeur hebt, dat mag ook gewoon hoor. Had het er gisteren nog met mijn man over. Vrijdag wordt de dakkapel geplaatst zodat daar in de toekomst slaapkamer(s) van kunnen worden gemaakt. Maar het ligt aan het geslacht van deze baby wie er straks een kamer/ruimte gaan delen. En omdat ik vandaag toch nog een echo had, zei ik, ik kan vragen of ze toch wil kijken, dan kunnen we de zolder gelijk af maken. Maar man was het er niet mee eens. En daarnaast zou ik mijn zoontje van nog geen 2 echt nog niet op zolder gaan laten slapen (en mijn dochter van 4 wil wel, maar vind ik zelf nog zo klein/jong). Dus het heeft ook inderdaad totaal geen haast.

    Ik ben net terug van mijn echo. Kindje zit netjes op hetzelfde groeilijntje als 2 weken geleden. Heb nu ook gezien met welke zwangerschapsduur het overeenkomt, en het is echt maar 5-6 dagen dat het achter ligt.

    Over een week of 4 nog een keer een echo om te kijken of het nog steeds netjes dit lijntje volgt. En dan daarna nog 3 groeiecho's bij de verloskundige.
    Heb nu wel gezegd dat ik 2 losse afspraken wil op woensdag, ipv ingepland worden op het HR-spreekuur. Ik vind het gewoon makkelijker als ik niet voor mijn eigen kinderen oppas hoef te regelen en óók nog de opvang van de gastkindjes moet afzeggen (en stiekem dat toch ook een beetje wil regelen omdat ik het vervelend vind voor de ouders). Woensdag is de vrije dag voor zowel man als mij, dus verder geen gedoe.
    Blijkbaar maakt de gyn geen (groei?)echo's, dat doet de echoscopist, maar die mag er niets over zeggen, vandaar dat ik daarna nog door mocht naar de gyn. Zal wel goedkoper zijn op deze manier.

    --> EDIT: bedenk nu dat mijn man eigenlijk hetzelfde doet. Hij doet de longonderzoeken (mag geen uitslagen geven, alleen zeggen of het onderzoek technisch goed is gegaan) en daarna gaan de patiënten door naar de longarts die de uitslag verteld.

    Had gisteren een mail van het gastouderbureau, voor een opvangvraag voor een baby die november wordt verwacht, zou wel erg leuk zijn. Heb bij alle kinderen leeftijdsgenootjes gehad, dus altijd speelmaatjes.
    Zoontje was vanmorgen ook echt boos dat zijn vriendinnetje niet komt, heeft 10 minuten op de grond liggen huilen en kwam toen met een boos stemmetje (en opgeheven vingertje:roflmao:) haar naam tegen me zeggen.
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  9. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Oeps sorry helemaal vergeten te vragen naar jou echo.. noem het maar zwangerschapsdementie :p

    Maar wat fijn dat jullie ukkepuk gewoon het lijntje volgt! Klein maar fijn!! En die echo's zijn dan denk ik vooral leuk om te doen, of heb je dr toch nog wat spanning bij??
     
  10. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Geeft niks hoor, mijn dochters liggen regelmatig dubbel omdat ik weer wat vergeet.
    Ik kan de echo's nu wel zien als "leuk even baby kijken".

    Dochter van 4 vroeg van 't weekend hoe groot de baby nu was. Volgens de banner was het toen 27 cm (wist ze natuurlijk nog niets), dus liniaal gepakt, laten zien en toen een lichaamsdeel opgezocht dat even groot is. Ze is heel trots dat de baby even groot is als haar onderbeen (van enkel tot knie).
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  11. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Hier een hele goede echo gehad vanmorgen! Alles zit erop en eraan en ons kindje zit precies op de gemiddelde groeilijn. Erg blij dus! :D Gezien we het geslacht aan niemand vertellen, durf ik het niet zo goed hierop te zetten. Stel dat iemand die ik ken toch meeleest en mij heeft herkend aan mijn buikfoto's, haha. (Zal wel niet, maar toch..) Jullie mogen wel PB-en voor de echo als je benieuwd bent! Vond de echo overigens wel enorm snel gaan. We stonden met 22 minuten weer buiten en ze heeft echt even heel snel naar het geslacht gekeken, kon er ook echt niks van maken op de foto die ik heb gekregen. Ze zei dat ze het duidelijk zag, maar ik zelf zie echt niets. :rolleyes: Ben benieuwd of jullie er wel iets van kunnen maken!

    @Korenbloem86 Wat fijn dat jouw echo ook goed was!!
     
    Lin18 en Lois93 vinden dit leuk.
  12. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Fijn!! Gewoon meerdere keren gaan genieten van de echo's! ;) en wat een leuke manier om je dochter het op die manier duidelijk te maken! Idee voor als de mijne een keer zoiets vraagt :p
     
  13. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Fijn!!!! Ik ben stiekem wel heel benieuwd hoor.. misschien ga ik je nog wel pben :rolleyes: wat vliegt de tijd dan hè! Ik krijg door jullie verhalen steeds meer zin in morgen!
     
  14. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Mocht ik trouwens maar half op dingen reageren.. neem me niet kwalijk, zit op mn tel en daarop is het heel onhandig heen en weer scrollen.. dus wie weet als ik vanavond achter de pc zit dat ik dan wat uitgebreider reageer ;)

    Jullie trouwens al besloten hoe lang je vooraf verlof wil? Ik heb net leidinggevende gemeld dat ik 6 weken vooraf wil.. Dan heb ik daarna 10 weken en dus tot de kerstvakantie en aangezien de scholen daarna 2 weken dicht zijn heb ik ook nog 2 weken vakantie.. mooi uitgerekend dacht ik zo..

    En afgelopen weekend ook nog een vakantie geboekt. We gaan de 1e week van mn verlof heerlijk op vakantie.. lekker buiten het seizoen.. kan nu de kids nog niet naar school hoeven nog mooi, en begin september is het hopelijk niet meer zo bloed heet als dat ik verwacht dat de zomer zal zijn.. daar kan deze pregnant lady namelijk heel slecht tegen
     
  15. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    @Elletje ook ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende dagen/tijd. Geen woorden voor wat jullie nu meemaken. Heel veel liefs!!



    Hier was alles gelukkig goed. Hebben lang mogen kijken, duurde bijna een uur. Alles zag er goed uit. Placenta ligt nog steeds aan de achterkant maar wel te laag. De hoop is dat deze wel nog omhoog groeit anders moet ik via keizersnede bevallen. Daarom 20 juli een groeiecho en dan ook placenta controle.
    Ze wilde het geslacht opschrijven. We hebben ook een foto waar het geslacht op staat erbij. Is naar degene gebracht die de taart gaat maken. Vrijdagmiddag is de onthulling. Spannend!
    Man was erbij, wat echt super fijn was. Was toch wel nerveus vlak ervoor.

    @Korenbloem86 wat fijn dat bij jullie ook alles toch goed uitzag. Ons kindje was ook klein, wel nog gemiddeld maar een kleintje zei ze. Daarom groeiecho met 27 weken.
    Wat fijn dat ze het bij jou zo goed onder controle houden.

    Heb net een mail gekregen van het 4e adres voor kinderopvang. Ze hebben plek op onze gevraagde dagen. Zo opgelucht. Ga vrijdag kijken bij ze.

    @Spritsmetmelk wat fijn dat bij jullie ook goed was. Bij ons duurde het zo'n 50min maar we hadden wel een GUO echo. Is uitgebreider heb ik me laten vertellen. Ben benieuwd naar het geslacht. Zal je pb sturen.
     
  16. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Reageren jullie meestal via de computer? Is het op de computer makkelijker om op iedereen te reageren, vind het op de telefoon best lastig namelijk. Daarom reageer ik minder vaak dan dat ik soms zou willen.

    Fijn dat er weer een aantal goede echo’s zijn geweest zeg!

    Ik heb ook goed nieuws. Wij hebben ook de 20 weken echo gehad en we krijgen een jongen! Ik was zo zenuwachtig dat ik meteen begon te huilen toen ik de echo kamer in kwam. Gelukkig werd ik heel lief gerust gesteld.

    Succes voor wie er morgen aan de beurt is!

    @Spritsmetmelk ik ga je ook pb’en :)
     
    Lois93, Spritsmetmelk en Lin18 vinden dit leuk.
  17. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ik meestal via de gsm. Computer is wel veel makkelijker.

    Wat leuk een jongen maar vooral fijn dat alles goed was :D Is ook spannend he. Fijn dat ze zo begripvol waren/was.
     
  18. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ik ga 4 weken vooraf en 12 erna. Tenminste zo staat het nu vast.
    Lekker om nog even op vakantie te gaan. Hopelijk is dan alles weer een beetje normaal....
     
  19. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Gefeliciteerd met jullie jongen! Leuk.

    Ik reageer meestal via de laptop. Een tabblad met daarin de berichten en in een ander tabblad ben ik aan het typen.

    Zwangerschapsverlof
    Ik ga met 36 weken, is precies de eerste schooldag na de zomervakantie. Verlof loopt dan in de kerstvakantie af, dus ga daarna weer beginnen.
    Maar het bouwt bij mij al wel langzaam af. Ik werk nu 4 (lange) dagen. Zo'n 10 uur per dag zijn er oppaskindjes. Ik vang nu 2 kindjes tijdelijk op omdat hun gastouder met zwangerschapsverlof is, dat is tot half juli, dus dan wordt het al wat rustiger (2 dagen minder). Vanaf 1 augustus komt ook een ander meisje niet ivm de vakantie. De maand augustus heb ik dan nog maar 2 dagen dat er oppaskindjes zijn. En vaak zijn dat voor mij nog de rustigste dagen omdat mijn kinderen dan met de oppaskindjes spelen en ik 'minder' nodig ben.

    Ik weet niet of ik ook met 36 weken met verlof zou gaan als ik alle kinderen tot die tijd zou opvangen.
     
    Penny123 vindt dit leuk.
  20. Penny123

    Penny123 Actief lid

    2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    Dat heb je zo te lezen goed voor elkaar! Fijn zeg.
     

Deel Deze Pagina