Uitgerekend in oktober 2020 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ior, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    @Elletje gefeliciteerd met jullie dochter en gecondoleerd met dit grote verlies. Wat een mooi naam. Heel veel sterkte de komende tijd

2. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Elletje. Wat draagt jullie dochter een prachtige naam <3

3. Elletje

Elletje Fanatiek lid

We hebben haar aan de wetenschap geschonken. We wilde het afscheid achter de rug hebben als we het ziekenhuis zouden verlaten. En dit leek ons een mooi idee, met de hoop dat ze kan bijdragen aan betere en snellere diagnostiek.

we hebben foto’s laten maken en hebben met name van haar voetjes prachtige afdrukken gekregen. Haar handjes stonden een een gedwongen stand en waren daardoor heel moeilijk om afdrukjes van te maken.

4. Penny123

Penny123 Actief lid

2 mrt 2017
    267
    145
    43
    NULL
    NULL
    @Elletje Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Natuurlijk ook gecontroleerd met het verlies. Fijn dat je nog mooie foto’s en afdrukjes van haar voeten hebt. Het is vast fijn om een tastbare herinnering te hebben. Veel sterkte.

5. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    @Elletje Wat hebben jullie een prachtige naam aan jullie dochter gegeven. Wat ontzettend dubbel om je te moeten feliciteren en condoleren. Ik hoop dat je troost kunt halen uit de herinneringen die jullie hebben laten maken door de afdrukken en het idee dat jullie dochter iets betekent voor een snellere diagnostiek bij andere aanstaande ouders. Heel veel sterkte gewenst!

6. Zusje90

Zusje90 Bekend lid

3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Wow dat is zeker een mooi idee!

7. Zusje90

Zusje90 Bekend lid

3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    ♡♡ Uitgerekend Oktober 2020 ♡♡♡

29 september

Korenbloem86 - 34 jaar - 4e kindje

1 oktober

dld86 - 34 jaar - 3e kindje

2 oktober

3 oktober

Kimmie91 - 28 jaar - 2e kindje

4 oktober

5 oktober

Zusje90 - 29 jaar - 1e kindje

6 oktober

7 oktober

Zebraman - 27 jaar - 1e kindje
    JK84 - 35 jaar - 2e kindje

8 oktober

9 oktober

10 oktober

Wasabi - 34 jaar - 4e kindje
    Lune89 - 30 jaar - 2e Kindje

11 oktober

12 oktober

13 oktober

14 oktober

15 oktober

16 oktober

Tiarah - 31 jaar - 4e kindje
    Lois93 - 26 jaar - 3e kindje

17 oktober

owl - 27 jaar - 2e kindje
    Lija - 31 jaar - 2e kindje

18 oktober

Lin18 - 34 jaar - 2e kindje

19 oktober

Penny123 - 37 jaar - 2e kindje

20 oktober

Spritsmetmelk - 26 jaar - 1e kindje

21 oktober

22 oktober

23 oktober

24 oktober

25 oktober

26 oktober

Dastoch3 - 30 jaar - 3e kindje

27 oktober

28 oktober

29 oktober

30 oktober

31 oktober

(2) jongen (4) meisje (2) verrassing (13)onbekend

Bevallen

1 juni

Elletje-30 jaar- eerst kindje (Adena)*

*Lilyblue - 36 jaar - 1e kindje
    *Bloemetje376 - 28 jaar - 2e kindje

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    Afspraken:

Juni:
    05-06: Zusje990 - pretecho
    09-06: dastoch3 - 20 weken echo
    09-06: Wasabi - Fysieke controle vk
    16-06: Zebraman - telefonisch contact vk
    19-06: Zusje90 - controle vlk
    24-06: Korenbloem86 - controle vlk

Juli:
    20-07: Lin18- groeiecho gynaecoloog
    27-06: Lois93 - controle vk

8. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    ♡♡ Uitgerekend Oktober 2020 ♡♡♡

29 september

Korenbloem86 - 34 jaar - 4e kindje

1 oktober

dld86 - 34 jaar - 3e kindje

2 oktober

3 oktober

Kimmie91 - 28 jaar - 2e kindje

4 oktober

5 oktober

Zusje90 - 29 jaar - 1e kindje

6 oktober

7 oktober

Zebraman - 27 jaar - 1e kindje
    JK84 - 35 jaar - 2e kindje

8 oktober

9 oktober

10 oktober

Wasabi - 34 jaar - 4e kindje
    Lune89 - 30 jaar - 2e Kindje

11 oktober

12 oktober

13 oktober

14 oktober

15 oktober

16 oktober

Tiarah - 31 jaar - 4e kindje
    Lois93 - 26 jaar - 3e kindje

17 oktober

owl - 27 jaar - 2e kindje
    Lija - 31 jaar - 2e kindje

18 oktober

Lin18 - 34 jaar - 2e kindje

19 oktober

Penny123 - 37 jaar - 2e kindje

20 oktober

Spritsmetmelk - 26 jaar - 1e kindje

21 oktober

22 oktober

23 oktober

24 oktober

25 oktober

26 oktober

Dastoch3 - 30 jaar - 3e kindje

27 oktober

28 oktober

29 oktober

30 oktober

31 oktober

(2) jongen (4) meisje (2) verrassing (13)onbekend

Bevallen

1 juni

Elletje-30 jaar- eerst kindje (Adena)*

*Lilyblue - 36 jaar - 1e kindje
    *Bloemetje376 - 28 jaar - 2e kindje

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    Afspraken:

Juni:
    05-06: Zusje990 - pretecho
    09-06: dastoch3 - 20 weken echo
    09-06: Wasabi - Fysieke controle vk
    16-06: Zebraman - telefonisch contact vk
    19-06: Zusje90 - controle vlk
    24-06: Korenbloem86 - controle vlk
    30-06: Lin18 - 24 weken controle vk

Juli:
    20-07: Lin18- groeiecho gynaecoloog
    27-06: Lois93 - controle vk

9. Lois93

Lois93 Actief lid

1 feb 2020
    326
    244
    43
    Vrouw
    @Zusje90 morgen een pretecho zie ik! Leuk!!

Ben een paar daagjes wat afweziger geweest. Het normale werkleven begint weer en buikkie en ik moesten daar erg aan wennen ;)
    Hebben jullie al echt dingen die je niet meer kan doen ivm de zwangerschap?
    Zelf ben ik nogal iemand van het ruwe werk, in de tuin spitten en noem maar op. Maar merk nu dat ik bij tijd en wijle ineens een erg strakke buik krijg, of zal het met een groeispurt te maken hebben?
    Uk voetbalt er ook aardig op los en hier heeft man het ook aan de buitenkant kunnen voelen.

Lin18 vindt dit leuk.
  10. Zusje90

Zusje90 Bekend lid

3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Ja klopt! een beloning voor mezelf omdat ik de 22 weken prik had gehaald van de week ;) En omdat we nu ook eindelijk samen een keertje kunnen kijken naar ons aapje :D heel veel zin in!

Ik heb toevallig vandaag na een lange werkdag een best gespannen buik. Nu lekker met m'n voetjes omhoog en een kopje thee, dat helpt wel. Ik weet niet of het toeval is en mijn buikje flink gaat groeien of dat ik toch iets te druk ben geweest..

11. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Dat zullen waarschijnlijk inderdaad de harde buiken zijn. Buik fluit je even terug.
    Ik kan niet meer fietsen :'( banden trekken het gewoon niet meer.

Toen ik de baby vanmiddag voelde ben ik even gaan liggen. Telefoon op camerastand en ik heb wat golfjes kunnen vastleggen <3
    Dochter ging aan mijn buik voelen en baby gaf dochter een high five, nja een trapje waarschijnlijk, maar ze vond het zo tof!!

Hoe was de prik @Zusje90? Ik ben zo bang :|

Lin18 vindt dit leuk.
  12. Zusje90

Zusje90 Bekend lid

3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Viel helemaal mee! Uiteindelijk heb ik gewoon 10 minuten zitten kletsen daar, maar de prik was met 3 sec klaar. Ze waren heel lief. Ook achteraf geen last gehad, misschien een heel klein beetje gevoeliger plekje op m'n arm 's avonds. Maar dat kan ook zijn omdat ik er wat meer op lette.

Dastoch3, Lois93 en Lin18 vinden dit leuk.
  13. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Heb ik gister ook geprobeerd maar dan stopte hij ermee ;) Leuk dat het je gelukt is.

14. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    Wat leuk dat jullie die trapjes gewoon op film krijgen! Mijn vriend heeft de beeb een paar dagen terug voor het eerst kunnen voelen, ook super leuk! Leuk ook dat je een pretecho laat doen @Zusje90

Vervelend dat jullie zo'n last van harde buiken hebben meiden, wel rustig aan doen hè! Ik heb dat volgens mij niet gehad (maar afgelopen donderdag voor het eerst bandenpijn, flinke steken.. Hadden sommigen van jullie ook al langer last van he?

Ik heb nog een paar vraagjes, want iedereen om me heen zegt iets anders en ik weet het niet meer haha!

Luieremmer
    Kopen jullie die? Wat voor eentje en waar zet je die dan neer? Mijn moeder vindt het de grootste onzin en zei dat zij ze steeds in de kliko gooiden, mijn schoonzus heeft er twee, alleen dan van die goedkope simpele (stinkende) emmers. Ik vond die van We-Too wel 'mooi', maar twijfel of ik hem nodig heb en of ik heb dan op de babykamer zet of beneden in de bijkeuken? Wat doen jullie?

Kleertjes
    Ik ben heel benieuwd naar een lijstje van wat jullie precies kopen! Hoeveel rompertjes (en dan, met lange mouw, korte mouw of zonder mouw?) en hoeveel broekjes etc in welke maat? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Zie ik een hele leuke ribromper met houten knoopjes en lange mouwen. Echt, gewoon een shirtje. Maar, dan zegt iemand weer tegen me dat dat te koud is, terwijl het volgens de ander prima kan. Ik heb echt niet meer op een rijtje hoeveel ik nodig heb van wat en in welke maat. En wat warm genoeg is en wat te koud is. Truitje, korte mouw romper eronder? Of mouwloos? En een lange mouwromper alleen i.c.m. een vestje of ook zonder vestje prima te doen als het binnen 21.5 graden is? Kopen jullie vast een jasje in maat 50, 56 en 62 of...? Aaah :roflmao: Haha, ik wil zo graag shoppen, maar het is écht totaal onduidelijk voor mij haha!

15. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Persoonlijk vind ik een luieremmer super. Had ik bij mijn zoon ook. Zo ene waar je na de luier moest draaien zodat het luchtdicht was. Heb er nu ook weer 1. Zet hem denk ik naast de commode... dat moet ik dan even kijken.

Ik heb een uitzet lijst van babydump. Kun je via hun site downloaden. Prenatal heeft er ook een geloof ik. Daar staan aantallen op. Had ook geen idee namelijk. Heb zelf een lijst gemaakt met wat ik gekocht heb.
    Zorg dat ik van alles iets heb. Niet teveel 50. Meestal 50/56. Heb nu vooral de rompertjes.
    Gister 2 broekjes en een truitje gekocht. Heb gehoord dat je wel een jasje nodig hebt maar die heb ik nog niet.

Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  16. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Luieremmer
    Ik had bij onze eerste wel een luieremmer, maar vond het zo stinken. Dus al vrij snel weggedaan. In ons vorige huis stond de kliko om de hoek en gooide ik de luiers direct in de kliko. Nu heb ik een klein prullenbakje (van Ikea, maar daar kun je natuurlijk ook een luieremmer voor gebruiken, maar die had ik dus al weggedaan) bij de kliko's staan (met een pedaalemmerzakje). Als het keihard regent, leg ik de luiers even om de hoek van de deur, maar meestal loop ik gelijk even door. Ze liggen dus niet in huis in een luieremmer.
    --> Bij ons worden de luiers apart (en gratis) ingezameld. Vandaar dat we er een apart prullenbakje voor hebben. Niet te groot, want dan gaat het stinken. Als de zak vol is, gooien we de luiers weg.

Kleertjes
    Aantallen had ik toen ook van zo'n baby-uitzetlijst, weet het niet meer uit mijn hoofd.
    Van de kraamverzorgster bij onze tweede kregen we de tip om geen romper met lange mouwen te doen, het is dan heel lastig om daarna nog een shirtje (met lange mouwen) erover aan te trekken.
    Bij ons zoontje hadden we weer een romper met lange mouwen, maar een shirtje met korte mouwen, dus dat was makkelijker.
    Voor ons zoontje heb ik nu wel een aantal rompers met lange mouwen, maar die zijn zo leuk, dat is jammer om te verstoppen onder zijn shirt, dus die gebruik ik eerder als shirtje. Als het wat frisser is, doe ik er een romper zonder mouwen (of korte mouwen) onder (en heeft hij gewoon twee rompers over elkaar aan). Voor meisjes hebben ze ook van die leuke rompers met kraagjes en zo, dus ook onze dochters hebben rompers als shirtjes aan gehad.

Wat jasje betreft; ik denk dat onze baby al vrij snel mee 'moet' om de grote zussen op school te brengen. Bij ons zoontje had ik toen een berenpakje, erg leuk en lekker warm. (https://nl.pinterest.com/pin/542472717596281841/).
    Tip; doe wel de capuchon af als je met je 'beertje' loopt, ik had het geluk dat iemand tegen me zei dat ie dacht dat ik 'koekoek' was omdat ik zo overdreven met een teddybeer liep:eek:, dus sindsdien deed ik de capuchon af als ik met hem liep (wat meestal binnen was, dus dan kon het wel).

Verder alles goed hier, heb niet zoveel te vertellen, gaat gewoon z'n gangetje.

Lin18 en Spritsmetmelk vinden dit leuk.
  17. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Luieremmer
    Nooit gehad. Poepluiers in een zakje en ik de prullenbak. De stank die je ineens tegemoed komt van zo'n speciale luieremmer sla je stijl van achterover :|:roflmao:

Kleding
    De eerste maand gebruik ik voornamelijk overslagrompers en shirtjes. Het is heel afhankelijk van het kind. Mijn eerste kon zich met 30 graden nog niet op temperatuur houden en moest hartje zomer lange mouw romper en lange mouw shirt aan.
    Zoon is geboren in de winter en die kon het af met korte mouw romper en lange mouw shirt.

Voor deze baby heb ik/ga ik in ieder geval 6 tot 8 rompers lange mouw. De andere 2 waren spuugbabys dus die moest ik minimaal 2 a 3 keer per dag verschonen. Ook zal ik 6 setjes in maat 50 halen. Een jasje ga ik dit keer wel doen. Zo'n lekkere mega dikke vest in een maat groter want het moet wel passen.
    De winterbaby stopte ik in zo'n heerlijke dikke teddy knuffel pak :roflmao:
    Gewoon zo'n uitzetlijst bekijken, die vertellen wat je minimaal moet hebben aan spulletjes. Bijkopen kan altijd nog :roflmao:

18. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    Thanks voor jullie antwoorden betreft de luieremmer! Ik ga even kijken of wij in de buurt ook zo'n inzamelpunt hebben, klinkt ideaal! En, zo'n luieremmer is natuurlijk zo besteld en de volgende dag in huis, mocht ik spijt hebben als ik 'm niet koop!

Kleding
    Ik heb inderdaad naar van die lijstjes gekeken, maar ze zeggen écht allemaal iets anders! Ik ga gewoon mijn best doen om een mooie gemiddelde lijst te maken, haha.

Zag deze op Google van H&M, maar ze zijn uitverkocht en ik kan ze niet vinden met korte mouw. Leek me wel een fijne basis in ook fijne kleurtjes. Wie weet komen ze weer binnen met de nieuwe collectie.

Die teddypakjes vind ik ZO ontzettend lief! Die gaan we ook zeker kopen! In welke maat zouden jullie die dan kopen, uitgaande van een baby van zo'n 3000 gram bij de geboorte? Het is bij ons in oktober natuurlijk nog wel een tijdje winter en ik vind ze ZO lief, maar om nou een berenpakje in 50, 56 en 62 te kopen zodat beeb de hele winter onder de pannen is, is misschien ook weer een beetje heftig, haha. (Ik vind het bodywarmertje van Alwero https://www.instagram.com/alweroshop.nl ook echt heel erg lief, maar die hebben ze niet zo klein en dat lijkt me niet zo lekker zitten, maar die gaat wel op het lijstje voor volgend jaar winter ;) ) Ze hebben wel hele schattige zachte slofjes voor deze winter!

19. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Verder in het jaar komen die rompers altijd weer terug. Iets met seizoenenwissel ;)
    Ik had een teddypakje in 62 bij een gewicht van 3300gr. Maar heb m'n moeder op padgestuurd voor een maatje kleiner want baby verzoop in 62:roflmao:
    Wat een fijn sfeertje op de insta pagina. Ik vind het altijd zo mooi, bij anderen.
    Slofjes bij een baby, hier geen succes. Ik was al blij dat ze de sokjes, met sokjesophouder, aan hielden :p

20. Lois93

Lois93 Actief lid

1 feb 2020
    326
    244
    43
    Vrouw
    Vandaag zag ik het ook voor het eerst echt aan de buitenkant de schopjes! Maar denk dat het op film nog niet te zien is.. En sowieso stopt ukkepuk dan altijd ;)

Luieremmer
    Ik had wel zo'n simpel ding, maar gebruikte het nooit. Alle trucjes geprobeerd om de lucht te maskeren, maar alsnog ga je over je nek als je dat ding openmaakt.. Dus gooi ze meestal meteen in de kliko. Zet m misschien de eerste weken trouwens wel weer neer, je weet nooit hoe goed je ter been bent na zo'n bevalling :rolleyes:

Kleertjes
    Qua rompers heb ik het lekker basic. Bijna alles wit, kun je lekker heet wassen :D
    Voor het begin had ik een aantal overslag rompers met lange mouw. Maar als ze eenmaal in maatje 62 zitten zijn het bijna allemaal rompers zonder mouwtjes. Lange mouw over lange mouw is niet zo handig vind ik persoonlijk en die ukkepukken moet je nog wel eens een schoon shirtje aantrekken overdag omdat ze het nodig vinden om wat voeding terug te geven, leve de puntslabbetjes!!

Mijn jongste dochter is in november geboren en die heb ik bijna nooit een jasje aangetrokken. Dit omdat ik een heerlijke voetenzak van jollein in de maxi cosi had met een heerlijke warme voering waarin ze echt niet koud werd. Vond dat ook ideaal als ze in slaap gevallen waren en je net op bestemming was. Hoefde niet te prutsen met een warm jasje wat uit moest, maar kon heel makkelijk de rits open doen en het was al een stuk koeler. Zal zo even een foto opzoeken.

Iemand van jullie nog tips voor leuke unisex pakjes? Het liefst zonder de voetjes eraan! Onze familie heeft namelijk nogal lange benen en daarbij passen die pakjes met voetjes dan nooit :roflmao:

Hoe gaat het verder?
    De afgelopen dagen ging het even wat minder. Doordat ik last krijg van een beknelde zenuw bovenin mijn buik probeer ik zodra ik dat op voel komen wat rustiger aan te doen. Maarja dat komt m'n huishouden niet ten goede en daar ben ik al niet zo'n ster in :oops: Maar vandaag een schema uitgeprint en ga me daar aan proberen te houden en ook echt m'n rust pakken 's middags, hopelijk komt het dan zowel m'n huishouden als mijn humeur ten goede :rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina