@Spritsmetmelk Dat klinkt als een ontzettend mooie en geslaagde dag! wat leuk dat het zo goed verlopen is allemaal! En gefeliciteerd natuurlijk! Hier gaat alles goed, buikje is flink aan het groeien en ik voel de baby nu steeds vaker en duidelijker. Ik heb in de afgelopen weken al heel vaak m'n man laten voelen, maar die zegt niets te voelen Nu waren we zondag bij mijn ouders en begon de baby te schoppen, maar m'n moeder voelde het direct! Dus ik denk dat m'n man gewoon niet weet wat hij hoort te voelen dan of zo... Maar lijkt me zo leuk als hij het ook voelt. Verder hebben we een commode gekocht (gewoon van marktplaats) en gaan we volgend weekend het oude wiegje van mn man opknappen. Inmiddels dus ook wel een beetje bezig met uitzet. Hier moet ik nog werken tot de zomervakantie en dan ben ik klaar! zo gek!
Van harte gefeliciteerd @Spritsmetmelk Fijn dat jullie genoten hebben! Mijn buikje is en blijft, denk ik, behoorlijk bescheiden. Afgelopen weekend bij m'n ouders geweest en het was weer disco. M'n ouders hebben de baby een high five gegeven. Megatrotse opa, iedereen moest het horen. Gekke is dat het lijkt alsof de baby 2 of 3 dagen na het weekend nodig heeft om bij te komen ofzo. Maandag en dinsdag is de baby het rustigst, op woensdag tot zondag is het disco Ik heb totaal nog niets aan de uitzet gedaan. Heel erg misschien, maar ik heb er totaal geen haast mee. Zolang de kinderwagen straks maar op orde is vind ik alles goed. Heb net wel Z8 geplunderd, dat dan weer wel Zomer is echt niet mijn favoriete seizoen. Ik voorzie vooral voor de airco hangen, beentjes omhoog en op de tanden bijten tot het eind september is
Klinkt als een mooie dag @Spritsmetmelk Fijn dat jullie zo genoten hebben. Gefeliciteerd!! Hier alles goed behalve dat ik na 14u doodmoe ben. Echt niet leuk. Tijdens eten vallen mijn ogen dicht. Hoop dat het snel weer voorbij is. Verder geen last van de warmte. Kan ik goed tegen. Morgen komt schilder weer. Dan is gang wel af. Dan trappenhuis nog.... Zoon voelde vanmiddag zijn broertje trappen meerdere keren. Dat gezicht van hem. Genieten!!
@Spritsmetmelk, gefeliciteerd, klinkt als een heerlijke dag. Had vandaag een suffe actie. Vanmorgen deed het internet het niet meer, dacht dat het aan het apparaat lag, dus laptop gepakt, ook daar geen internet. Toen maar eens naar het modem gaan kijken, brandde geen enkel lampje. Man gebeld (ik zoek alles op google en kan het dan fixen, maar ja, zonder internet...), dus netjes alle stappen gevolgd, nog steeds niets. Ik vraag hem nog of de werkman iets geraakt kan hebben (is op zolder de dakkapel aan het aftimmeren), maar dat kon niet. Man heeft uiteindelijk het nummer van de klantenservice doorgegeven zodat ik kon bellen. Voordat ik belde, heb ik 3x alle stekkertjes, snoertjes, etc. gecheckt, alles zat er goed in. Nog gecontroleerd met de babyfoon of het stopcontact wel werkte, en de babyfoon deed het ook. Volgens dame van de klantenservice had het modem het begeven, dus ze zou een nieuwe opsturen. Komt mijn man thuis en die kijkt net, is de stop gesprongen (en het modem ligt in de meterkast, ik had maar een paar cm naar rechts hoeven te kijken). En toen bedacht ik dat in de babyfoon batterijen zitten, als hij geen stroom krijgt, werkt ie daarop . We hebben dus weer internet, en morgen ook een nieuw modem. Morgen drukke dag; om 9u samen met dochter 2 naar het consultatiebureau voor de vaccinatie (zij haar 4-jarigenvaccinatie en ik de kinkhoestvaccinatie) en de ogentest (zij). Om 10.45u naar de verloskundige (eerste afspraak sinds 15 april, voelt echt als een eeuwigheid). Dan om 13.30u de extra echo of het hoofdje netjes volgens de lijn groeit, om 14u de gyn (die moet de uitslag van de echo geven). En om 15u een afspraak op school voor de oudste over het volgende schooljaar. Uiteraard is het ook aan alle kanten van de stad, zit er qua tijd net teveel tussen om direct door te gaan (behalve de afspraken van 14u en 15u, die zijn op zo'n 10 km afstand), dus dat wordt aardig doortrappen. Heb al wel geregeld dat ik met de elektrische bakfiets mag (en mijn man moet op zijn stationsfietsje (met de jongste 2) de oudste uit school gaan halen en laat de kinderen dan even in een speeltuin spelen). Qua zwangerschap gaat het goed, baby voel ik regelmatig, duikelt alle kanten op. #1 voelde ik altijd op dezelfde plek, #2 heeft heel lang in stuit gelegen en had de placenta voor en heb ik heel weinig gevoeld, nadat ze goed was gaan liggen, voelde ik haar op dezelfde plek als #1. En #3 voelde ik vooral links, maar dit kindje voel ik echt aan alle kanten, onder boven links rechts. Man heeft het nog niet gevoeld omdat ik gewoon niet weet waar de baby gaat schoppen. Warmte kan ik over het algemeen wel goed tegen, maar merk wel dat ik eind van de dag moe ben. En eind van de week doen (vooral) mijn benen zeer, voelen zo zwaar, ik denk van het fietsen (fiets totaal zo'n 30-35 km per dag om onze dochters naar school te brengen en op te halen, wel elektrisch). Vind het wel fijn dat mijn man de woensdagmiddag altijd doet, scheelt toch de helft. En in het weekend komen mijn benen weer tot rust. We hebben wel een auto, maar ik vind fietsen veel fijner. Daarnaast kunnen de kinderen grotendeels zelf in de bakfiets klimmen en bij de auto moet ik een aantal kinderen in de stoeltjes zetten, veel meer tillen en merk ik dat mijn rug dat niet heel fijn vind, dus dat doe ik alleen als het regent/stormt. Had vandaag met de kinderen nog even naar een circusles gekeken, dat voelde ik wel aan mijn voeten, voelde heel dik en opgezet, je zag alleen niets. Vind het met de namen nog zo lastig, hadden we de vorige keren allang al met deze termijn en nu kunnen we DE naam nog niet vinden. Zal binnenkort ook maar een topic in het namenforum openen, lees nu ook in het topic van dastoch3 mee, is qua stijl wel wat we leuk vinden.
@Dastoch3 Ik vind je buikje toch echt al wel goed zichtbaar hoor! En, wees blij dat je niet nu al uit elkaar ploft. We moeten nog even, haha! Wij zijn hier ook al wat maatregelen aan het nemen voor de zomer. Hebben jullie een airco? Ik heb net screens gekocht voor de dakramen, we zijn aan het kijken voor een zonnescherm én naar de mogelijkheden van een warmtepomp, zodat we zouden kunnen koelen met de vloerverwarming... Ben benieuwd, lijkt veel subsidie op te zitten waardoor de kosten hopelijk meevallen. Anders toch maar een andere optie gaan bedenken. @Lin18 Wat vervelend dat je zo moe bent! Eet je wel genoeg en vaak genoeg? Daar kan je natuurlijk ook flinke energiedips van krijgen. En wat leuk dat je zoon zijn broertje heeft voelen trappen, heel bijzonder moment natuurlijk! Kan me voorstellen dat je blij bent als straks alles geschilderd is, wel fijn dat het gedaan wordt! Wij zijn hier ook het hele huis binnen aan het doen. Mijn moeder komt iedere donderdagmiddag helpen, de laatste tijd. Alles nalopen dat niet meer goed is én dingen schilderen die nog steeds moesten gebeuren. Ondertussen ook nog in de tuin aan het werk, de schuur- en veranda afmaken en dan hoop ik dat over een poosje alles netjes is. Dan kunnen we de spullen die op de babykamer staan verhuizen naar de schuur en aan het kamertje gaan beginnen (én daarna heerlijk in de tuin zitten die dan hopelijk af is!) @Korenbloem86 Oeps! Denk je heel alert bezig te zijn en álles te hebben gecheckt, heb je toch iets over het hoofd gezien, haha. Nou, nu heb je wel mooi een nieuwe modem. Klinkt verder als een drukke dag vandaag, wel heel leuk om jullie beeb weer te zien en echt weer even in die 'Ik ben zwanger'-modus te komen. Merkte bij mezelf afgelopen twee weken heel erg dat ik door de drukte er minder mee bezig was en dat ik nu écht wel even terug moet komen in het praten tegen onze beeb, wat meer tijd nemen om 'm te voelen et cetera. Even weer helemaal dat zwangerschapsgevoel krijgen. Vandaar dat we vanmiddag ook lekker gaan babyshoppen en vrijdag waarschijnlijk voor de kinderwagen gaan kijken! Wat knap ook trouwens dat je zoveel fietst! Respect hoor! Ik heb vaak niet een écht doel om weg te gaan op de fiets en dan is het zoveel makkelijker om thuis te blijven Maar merk wel dat ik er een stukje zachter van word, dus ben blij als de sportschool straks weer echt open gaat. Heb ik een doel om te fietsen (naar de sportschool gaan dus) én dan sport ik daar ook nog eens. Al zal het na zo'n lange tijd en met de zwangerschap niet echt een heftige workout worden, maar iets is beter dan niets toch. Is er iemand van jullie die op een zwangerschapsclubje zit? Lijkt me zo leuk, maar het is allemaal zo ingewikkeld nu. @Zusje90 Wat leuk dat jullie het wiegje op gaan knappen! Ik ben benieuwd naar een voor en na foto straks! Jammer dat je man het nog niet duidelijk voelt! Wat bij ons best wel hielp was allebei 'Ja' zeggen als je iets voelde. Als jij dat doet, dan gaat hij het misschien beter herkennen? En anders toch nog maar even wachten tot 'ie er écht niet meer omheen kan! Ik heb sinds gisteren (of misschien maandag ook al wel? Niet opgelet..) opgezwollen enkels. Ben lekker vocht aan het vasthouden. Merk ook dat mijn ringen strakker zitten dan normaal. Heb het voeteneind van mijn bed omhoog gezet, maar echt heel erg baten doet het nog niet. Mag nu eigenlijk geen zout eten natuurlijk, maar oooh... ik heb zo'n zin in iets zouts!! We gaan zo even babyshoppen, dus denk ook maar een semi-gezond broodje eten in de stad.
ha, mijn man heeft een beetje zelfspot hij mag van mij de baby liever niet aankleden. Hij heeft er een handje van om de kinderen als een teletubbie aan te kleden Hij is nu aan het babyshoppen @Spritsmetmelk ja, buik valt dit keer mee gelukkig. 50kg afgevallen dus een hoop los vel wat weer gevuld kan worden, haha. Oeh, koelen met de vloerverwarming, klinkt luxe. Dat wordt op de vloer liggen dus We hebben zo'n verrijdbaar airco ding geval. Verder zet ik bevroren flesjes water voor de ventilator. Moet zeggen, we hebben de buitenmuren laten isoleren 2 jaar terug en we merken echt dat het zomers zo 2 graden koeler is dan voor het isoleren. Lastig als je vocht vasthoudt. Ik dronk bij de vorige zwangerschap brandnetelthee, in overleg met gyn. want dat zou vocht afdrijven. Als ik het 2 dagen niet gedronken had blies ik zo weer op, haha. Veel plezier babyshoppen!
Wij hebben gelukkig een koel huis dus geen problemen. Tuin is groot genoeg dus altijd wel ergens schaduw. Wel krijgen we nieuwe rolgordijnen. Waren dringend aan vervanging toe. Die komen 21 juli en zijn verduisterend. Zal echt fijn zijn. Ook komen er rolluiken over 2 weken. Dan kunnen we wel boven alles lekker dicht doen. Ja is echt vervelend. Vannacht ook nog gedroomd dat ik een ernstige bloeding had. Heel raar, werd er dus wakker van. Kon erna niet meer slapen. Het was 3 uur Toen ik weer sliep ging vlak erna de wekker Gewerkt tot 12 u en nu is schilder hier dus ff liggen is er ook niet bij hihi. Ga zo maar cappuccino maken om wakker te blijven hihi. Eet genoeg en regelmatig ja, bloed is gecontroleerd en dat was wel oke. Heb gehoord/gelezen dat het normaal is rond dit termijn ivm snelle groei baby. Ga het dinsdag eens navragen (moet ik naar vk). Hoop dat het snel minder wordt want namiddag ben ik een zombie Was heel leuk inderdaad. Gisteravond mijn man ook weer. Is ook echt een druktemakertje hihi. Ja heel fijn dat ze alles doen. Wij hebben 2jr alles zelf gedaan en hebben ons hier maar op getrakteerd hihi. Trappenhuis en boven wordt ook gedaan, offerte is vandaag gemaakt. Deuren van 2 slaapkamers en muurkasten gaan we zelf doen. En 1 muur op nieuwe babykamer. Nog een maand en dan wil ik alles wel af hebben. Dan op vakantie en erna alles inrichten en de leuke dingen. We gaan zaterdag ook weer even shoppen. Wat fijn dat je moeder zo'n goede hulp is. Scheelt altijd weer he die extra paar handen. Nog even en bij jullie ook lekker alles af en dan genieten met onze dikke buikjes hihi. Ik hoop dat ze hier ook volgende week de grasmatten komen leggen. Heb nog niks van die man gehoord. Wat vervelend dat je zoveel vocht vast houdt. Weer helpt dan ook niet mee. Maar even in de gaten houden. Goed geslaagd met shoppen? Leuk is dat he hihi
Het is gelukt alle afspraken. Dochter 2 was heel trots dat ze zelf naar het consultatiebureau mocht fietsen (ze fietst sinds een aantal maanden zonder zijwieltjes). Ze heeft heel lief mijn hand vastgehouden toen ik de prik kreeg en vroeg daarna of ik haar hand wilde vasthouden. Had de grootste lol dat zij een mooie K3-pleister kreeg en ik een saaie witte. Bij de verloskundige was alles weer goed, bloeddruk was 102/60. Moet nog even opzoeken met welk gewicht ik gestart ben, volgens mij zit ik nu al op +8 kg, maar misschien heb ik mijn startgewicht niet goed onthouden. De vorige keer moest ik beginnen met ijzertabletten, kreeg nu een formulier mee om bloed te laten prikken, dus dat ook maar gelijk gedaan toen ik 's middags naar het zhs moest. Baby had de hik tijdens de echo, was wel grappig om te zien (en lastig voor de echoscopiste om te meten, door de hik "sprong" de baby er iedere keer van door. Kindje wordt nu geschat op 835 gram, en bij de geboorte zo'n 3 kg. Ben voor nu dus weer klaar bij de gyn en het zhs, en mag de rest van de groeiecho's bij de vlk doen. Kreeg een leuke echofoto mee, gezichtje recht van voor, zag er echt het mondje van ons zoontje in, zo grappig dat dat nu al herkenbaar is. Ik wist dat dat bij pretecho's (is dat 3d?) vaak zichtbaar is, maar dit is een standaardecho (2d?), zwartwit, had het niet verwacht. @Lin18, hoe schildert de schilder jullie trappenhuis (met name de zolder)? Onze werkman verwacht deze week klaar te zijn en dan kunnen we zelf aan de slag. Ik heb in dit huis alles zelf geschilderd en behangen, maar ik zie het (zowel zwanger als niet-zwanger) nog niet heel erg zitten om boven de zoldertrap te hangen en daar het hoogste punt te verven. Vind het al eng om te zien als iemand boven het trapgat werkt, dus ik zorg dat ik dan altijd uit zicht ben. Dus ben wel benieuwd of er een simpele truc is hoe je dat veilig kunt doen. @Spritsmetmelk, iets zouts mag best hoor, helemaal met dit weer. In het tweede trimester is vaak de bloeddruk lager waardoor je je flauw/slap/duizelig kan voelen, een zout dropje, bouillon of iets dergelijks is dan heel fijn. Uiteraard moet je geen kilo's zout per dag eten, maar van een dropje oid kun je stukken beter voelen. Zwangerschapsclubje Ik had bedacht om deze zwangerschap te gaan zwemmen, maar helaas gooide Corona roet in het eten, in de zomervakantie is er een aangepast rooster, dus zal waarschijnlijk niets van komen.
Wat lief dat je dochter je hand vasthield en kan me voorstellen dat ze het geweldig vond dat zij een mooiere pleister kreeg hihi. Fijn dat alles goed was bij de vk. Wat een lage bloeddruk, geen last van? Hopelijk is je bloedwaarde voldoende. hihi wat lief dat de baby de hik had. Lijkt me ook grappig om te zien. Voelde je daar zelf iets van? Natuurlijk minder handig voor de vk hihi. Wat mooi om zo'n fotootje te hebben en dat je al gelijkenis ziet. Wij hebben 3-4D echo in juli, ben benieuwd of wij dat ook zullen zien. Voor het schilderen van het trappenhuis heb je een speciale ladder. Weet niet of zij die ook gebruiken (hun probleem hihi, nee grapje) Ik hoop dat ze voor onze vakantie nog kunnen komen. Lijkt mij ook niet handig als jij dat gaat doen. Je zou het ook met zo'n telescoopstok kunnen doen maar dan zit je nog met de randen. Misschien zijn die ladders ergens te huur voor een dag/weekend. Ik wilde ook gaan zwemmen. Zwom voorheen ook heel vaak en wilde dit nu ook doen in een groep. Ook voor de contacten, ik geloof dat nu wel weer van alles gaat beginnen. Hoop ook die zwemlessen. Lijkt me wel lekker de komende weken. Binnenkort eens kijken voor een zwempak, sowieso voor op vakantie. Wat doen jullie met nachtkleding nu met de warme dagen? Ik vind nergens een fijne (betaalbare) zwangerschapspyjama met korte broek. Ben niet zo'n fan van een nachthemd omdat dit altijd omhoog kruipt.
Zwemmen lijkt me heel lekker, zeker ook met dit weer want dan is gewoon sporten ook niet zo lekker (veel te warm). Ik sport nu bij een groepje speciaal voor zwangere vrouwen of pas bevallen vrouwen. Best pittige lesjes, maar ook wel lekker om af en toe even flink te zweten. Ik draag nu een kort stretch broekje van de hunkemoller met een topje. Niet speciaal voor zwangeren, deze had ik al, maar zit wel heel comfi nog!
Ik begin weer met zwanger fit. Beetje bouncen op een yogabal en buikpijn van het lachen. Het is gewoon gezellig. Nachtkleding, geen. Ik lig als een zeester op bed  rothitte. Wat lief van je dochter @Korenbloem86
@Zusje90 lijkt me ook leuk zo'n groepje. Denkt dat na de persconferentie zwemmen mss weer mogelijk is. Wacht het even af. Zwangerfit ook voor gekeken, maar is 10 weken en ben dalijk 3 weken op vakantie. Ook niet zo handig. Oh fijn, lange broek is echt niet fijn nu. Zal daar eens gaan kijken dan. @Dastoch3 hihihi dat kan natuurlijk ook
Warm hè! Het is hier gewoon steeds 26 graden in huis terwijl ik alle gordijnen dicht houd en we 's avonds luchten. Bluuuugghh. Ik slaap ook alleen in een topje en that's it. Meer niet aan mijn lijf nu hoor. Als het van de zomer echt helemaal stikhitte is, dan ga ik buiten slapen hoor. Ik zat trouwens te denken: straks met de baby, dan mag je het raam van je slaapkamer niet meer open doen lijkt mij? Dat tocht teveel? Dat wordt nog wat, want ik ben altijd een beetje claustrofobisch als alles dicht zit. Wil altijd frisse lucht. Ik heb gisteren twee dingen geshopt! Geen zwangerschapskleding, maar wel rekbaar. Denk dat het wel even mee moet gaan... hoop ik! Wat dragen jullie nu een beetje? Ik loop de halve week in hetzelfde jurkje steeds, haha. (Let niet op het witte topje, haha.. dat was een grapje!!) Kunnen jullie gelijk mijn buikje zien
Leuk! Ik zat hier te kijken naar Zwangerfit en daar staat dat het steeds 1 theorieles is en 1 bewegingsles. Is dat bij jou ook? Ik heb liever 2 bewegingslessen. We gaan al op bevalcursus en dat vind ik eigenlijk wel genoeg qua voorbereiding, word er anders alleen maar zenuwachtig van..
Baby op de buik slapen "mag" ook niet. Baby op de arm laten slapen "mag" ook niet. Flesvoeding op verzoek "mag" ook niet. Na de bevalling mag niets! Ze willen dat je de baby in een glazen kooitje stopt. Althans, volgens mijn kraamzorg en CB. Maaarrr, volg je gevoel! Toen ze nog zo klein waren sliepen mijn kinderen overdag vaak buiten. In een skipakje lekker in de frisse lucht. Ons raam staat ook altijd open . Temp de baby snachts en als dat goed is, niets aan de hand. Frisse lucht is gezond. Nou zeg! Als ik zo'n figuur had zou ik ook niet aan zwangerschaps kleding beginnen. Mooie buik! Zwanger fit had ik elke maandagavond. Pas de laatste 2 lessen waren het theorie. Maar degene die 't gaf vond koekjes, thee en kletsen hoe we het als aanstaande ouders doen leuker hahaha. Er is ook een partnerles.
Zwangerschapsgym Klinkt wel heel erg leuk! En heb je dat dan ook bij een Fysiotherapeut (daar is het hier)? Er zijn hier verschillende aanbieders van zwangerschapsachtige dingen en ik kan echt totaal niet inschatten welke het leukst is, waar je het meest echt aan hebt en waar de meeste meiden van mijn leeftijd zitten. Lastig! Volgende week woensdag mag je als het goed is ook weer in de sportschool sporten, dus ga eerst toch maar weer eens daarheen denk ik... Zwemmen lijkt me ook leuk, maar ik kan niet zo heel geweldig goed zwemmen roflmao en ondanks dat ik van jullie steeds allemaal hele lieve complimenten krijg over mijn figuur, ben ik nu toch wat te onzeker om in bikini te gaan lopen. Denk dat ik het dus maar even houd bij wat meer bedekte sporten. Niks mag.. En je hebt wel gelijk, niks mag natuurlijk als je het internet leest. Het zal ook vast wel loslopen en straks heb ik vast zoveel slaaptekort dat ik echt niet meer merk of het raam open of dicht is, hahaha. Kinderwagen Wij gaan vanavond met mijn ouders voor het eerst voor een kinderwagen kijken! (We krijgen hem cadeau) Vind de volledig zwarte Joolz Day3 erg mooi, maar ben bang dat je daar alles op ziet én de stof sneller vaal wordt dan van bijvoorbeeld de grijze versie. Wel erg leuk om eindelijk eens écht te gaan kijken. Ik zag hier pas al de donkerblauwe Joolz voorbij komen. Wat voor een kinderwagen heeft de rest? Fiets En als we nog tijd hebben dan gaan we vanmiddag ook direct even voor fietsen kijken. We rijden allebei rond op echt een énorm oud barrel (opoefiets). Vond het altijd prima en zelfs mijn batavus toen verkocht omdat ik dat oude barrel nog beter vond fietsen, maar merk nu wel echt dat ik me rot trap, iedere keer na 5 minuten al een zere kont heb en daardoor veel minder vaak de fiets pak. Willen dus echt even op zoek naar een goede lichtgewicht fiets waar straks ook een zitje op kan. Schrik alleen wel echt van de prijzen van sommige fietsen. 1700 euro voor een 'gewone' fiets (?!?!!)... Heb ook even zitten denken aan een elektrische fiets (die heb je ook wel voor die hoge prijzen, maar voelt wellicht als iets meer waar voor je geld), maar ben bang dat ik daar toch een beetje lui van word. Een gezonde meid van 27 moet toch eigenlijk wel gewoon op een normale fiets kunnen fietsen hè, haha... Wat hebben jullie voor een fietsen? Verdere aankopen Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar jullie verdere aankopen! Foto´s van alle nieuw gekochte wiegjes, commodes, pakjes etc
Niks mag... Toen mijn zoon net geboren was moest hij op zijn zij slapen. Legde een opgerolde handdoek tegen de rug zodat hij niet ontrolde. Moest ivm spugen/stikken. Op de rug was echt geen optie. En nu mag de zij weer niet...vind t altijd zo raar. Doen waar we ons goed bij voelen denk ik. Raam open kan best denk ik als het bedje niet recht eronder is of op de tocht staat. Kinderwagen Blauwe joolz is van mij Hebben hem van mijn moeder gekregen. Zou wel ook online kijken want is hij vaak veel goedkoper of aanbieding afwachten. We hadden hem na 1 week in huis. Veel shopplezier Fiets Bij een e-bike moet je nog genoeg zelf fietsen hoor. Ondersteuning zet je zo hoog als je zelf wilt. Ik heb de oude van mijn vader gekregen en vind t heerlijk. Merk dat je toch voor grotere afstanden de fiets neemt. Verdere aankopen Ben ik ook benieuwd naar
Ik vind alle kleding uniseks. Het komt van de jongensgedeelte van Z8, maar daar trek ik me weinig van aan (dochter droeg als baby ook legerbroekjes en stoer spul) Bij zoon wilde ik het +jespakje al trouwens. Maar financieel kon het toen niet uit. Fiets ik heb een Cortina. Ik wou voor een echte mama fiets gaan, maar die fietsen/sturen echt anders. En het kindje kan toch pas mee als het achterop kan. (kan niet fietsen met een zitje voor) Zodra er "moeder / mama" voor staat zijn de fietsen ook zo 200 a 300 duurder. Bizar! Zwangerfit ja ze is ook (bekken)fysio. Het is ook lastig om de "juiste" sport te vinden. Zelf vind ik zwemmen fijner dan zwangerfit maar ik kan dat lichamelijk helaas niet meer aan. Plus, zwangerfit is een goede vriendin geworden dus ik vermoed dat het sowieso groot lol zal zijn,haha. Kinderwagen oeh, die is ook leuk. Veel plezier. Ik houd voor zwart, dus ik zeg zwart. Of camouflage groen, haha. We hebben een 4 wiel easywalker uit 2013. Niet te zwaar, goed in te klappen maar voornamelijk heel stevig doch wendbaar. Ik zou wel een nieuwe willen maar vind dat zonde geld voor de laatste baby