Heel verstandig denk ik om niet naar de verjaardag te gaan.Denk dat het belangrijk is om voorzichtig te zijn. Zeker na 28 weken is die 1,5m belangrijk. Hopelijk hoeft hij niet zo ver te reizen voor de test. Ook raar ergens met mogelijk covid klachten Ik had dinsdag een afspraak met het kraamzorgbureau. Vroeg ook of ik het kraampakket al had. Keek er van op dat ik die nog niet had Dacht ook dat bestel ik tzt wel. Toch maar besteld en komt vandaag al. Ach ja hebben we dat ook liggen hihi. 7e maand is nu idd. Gaat snel nu he... Vanmiddag met zoon zijn zolderkamer al een beetje inrichten, bed opmaken. Dan kan hij naar boven. Is babykamer vrij om te gaan verven. Hoop eigenlijk al iets te doen voor we, over 2 weken, op vakantie gaan.
Logisch van de verjaardag @Korenbloem86 Heeft man de test al ondergaan? @Lois93 altijd even schrikken om naar het zkh te gaan. Tof dat baby er al klaar voor ligt! Baby hier ligt net als de eerste overdwars. Ik ben al weer bang voor een kz. Kraampakket. Wat, nu al?! Dat is toch pas vanaf 30 a 32 weken. Tijd vliegt! Tijd vliegt dus. We hebben tot nu toe alleen een cosleeper gekocht. En ik heb mijn oog laten vallen op een natibaby draconum (fire). Omdat we de baby vanaf 't begin "draakje" noemen dacht ik dat dit wel een toepasselijke draagdoek is. De 22 weken prik zit er in. Wat een ontzettende lieve vrouw die dit deed. Hippie en vrolijk en lief. En, wat ik niet wist, zij doet ook het CB bij ons in het dorp! Met de andere heb ik altijd ruzie gehad dus ik overweeg sterk om te vragen of ik voortaan bij haar mag. Nu blijkt er ook nog eens kinkhoest op de basisschool te heersen hier! Slapen beginnen jullie ook al naar te slapen? Ik met dat de ballon met vruchtwater en baby nu wel wat zwaarder wordt met ronddraaien in bed. En buikslapen zit er ook niet meer in
Mijn dochter en ik hebben em tegelijk gekregen, heb bij allebei direct gemasseerd en die dag heel veel armbewegingen gemaakt (zwaaien, armen als molen draaien) en was bij allebei wel een gevoelig plekje maar niet stijf en ook geen spierpijn. Heb op mijn 19e ook de dktp-vaccinatie gekregen, om 9.00u 's ochtends, om 17.00u moest ik weg met de auto (100km rijden) en dat deed zo'n zeer, kreeg mijn arm amper opgetild om te schakelen. Daarna nooit meer een prik in mijn rechterarm laten zetten. Lekker rustig aan doen vandaag en lekker zielig doen omdat je een prik hebt gehad (hoe oud zijn jouw kinderen ook alweer? Mijn kinderen hebben op hun manier me lekker verwend omdat ik een prik had gekregen).
Ja, dat masseren had ik achteraf ook moeten doen . Nu te gevoelig voor. Fijn dat jullie er niet zo'n last van hebben! Scheelt een hoop! Ik heb 'm dus rechts want ik loop links met kruk, wou wel gewoon blijven lopen, haha. Dochter is ook 6 en zoon is nu 3.5. Ze hebben hun eerste week vakantie erop zitten, lief en zorgzaam zijn ze niet meer
@Dastoch3 Ik dacht ook nog dat ik alle tijd had Nou ja weer een doos op de kamer boven erbij hihi. Hoef ik er wel niet meer aan te denken. Dat is wel toepasselijk dan hihi. Ik heb de prik dinsdag gehad, niks van gemerkt. Ook geen spierpijn ofzo aan mijn arm. Wat fijn dat je zo'n leuke vrouw had, onthoud de naam maar goed dan Op de buik liggen gaat idd niet meer. Lig nu soms half op mijn buik en half op mijn zij. Ben eigenlijk een echte buikslaper. En dan dat getrappel in mijn buik. Hij is ook actief de avond en nacht hihi. Wanneer niet eigenlijk...
Hebben jullie al een maxicosi? Wij moeten deze nog aanschaffen. Mijn man krijgt 1 van de zorgverzekering. Maar die krijgen we pas als de baby is geboren.Niet zo handig voor de eerste dagen. Hij wou hem dan in de bak van de kinderwagen naar huis vervoeren maar dat vind ik maar niks. En daarbij hebben we 2 auto's dus kopen we er nu zelf een en de ander dan na de geboorte. Maar heb me er dus niet in verdiept... Misschien jullie tips?
Vroegah werden de baby's idd in de bak vervoerd. Dat was veiliger. Maar ik voel me toch prettiger als baby gewoon in de maxi cosi ligt. Ook makkelijker met in- en uitladen bij het ziekenhuis (mocht je daar moeten bevallen). We moeten nog een nieuwe aanschaffen want de maxi cosi's hebben we allemaal weg gedaan. Isofix hebben we nog wel dus even kijken welke er op de isofix/familyfix/weetikveelwatvoorfix er past. Stiekem wil ik de ronddraai systeem van maxi cosi ivm rug. Maar dat is toch wel een prijzig dingetje
Ik voel me er ook prettiger bij als hij gewoon vast ligt in een maxicosi. Ook al is het maar een stukje. Ik moet (poliklinisch) in het ziekenhuis bevallen dus vervoer is zeker nodig. Dat is jammer he. Wij gaan na de vakantie kijken hoe en wat. Weet niet of we een isofix gaan aanschaffen. Denk nu van niet. Zo'n 360graden systeem bedoel je?
Ik zweer bij isofix. Klik en vast. Ik haat dat gepriegel met de riem goed door de juiste haakjes doen. Er is vast een handigheidje voor maar na 6 jaar nog niet gevonden, haha. Ja zo'n 360 draai systeem. Scheelt dat m'n man zo'n suv auto heeft dus daar is het niet nodig. Maar ik heb een lage auto. Kan natuurlijk ook gewoon ruilen met man als ik op pad ga, hahaha.
Bij mijn zoon bestond dat nog niet en ging altijd prima dus vandaar. Dan zou je ook kunnen ruilen inderdaad.
Sorry, hele drukke tijd gehad en alles via mn mobiel beantwoorden van wat ik heb gemist gaat niet zo heel lekker. Dus ik start lekker bij het eind weer, haha. Als ik het zo begrepen heb, gaat het gelukkig met iedereen goed? Afgezien van de ijzerwaarden.. Wij hebben nog geen Maxi Cosi gekocht en heb me er ook nog niet in verdiept. Moet eerlijk zeggen dat ik me wel steeds verbaas over de grote prijsverschillen in die dingen.. Ben trouwens wel benieuwd wat voor een geweldige verzekering jullie hebben dat je een maxi Cosi krijgt!
Even heel bijdehand.. isofix is waarmee je zo'n onderstel in je auto vast klikt.. Dit zit niet aan mijn onderstel, want in onze vorige auto zat geen isofix. het onderstel wat ik heb heet volgens mij easyfix of familyfix... Niet draaibaar, maar maxi cosi kon je er heel makkelijk op zetten en dat klikte zo vast.. vond het altijd zo grappig dat wij tegelijk met vrienden naar de auto liepen (die een kleintje in dezelfde leeftijd hadden) en bij ons was het klik en gaan.. en dan stonden hun nog te priegelen met die gordel
Wij hergebruiken de Maxi Cosi Pebble van onze dochter Precies 6 dagen voordat ik was bevallen nog een isofix base erbij gehaald voor in de auto van mijn man We hadden eens geprobeerd om het stoeltje met de gordel vast te maken, maar zagen dat toch niet zitten. Op de geboortelijst dan een tweede isofix base gezet zodat we allebei eentje in de auto hebben (de peuterstoel past er ook op).
Ja zo'n onderstel klinkt wel echt top. Of je m nou kan draaien of niet! Wij gaan binnenkort ons maar eens laten informeren. Ligt aan de prijs of we een draaibare nemen of een gewone. En aan of je hem daarna nog bij alle autostoeltjes kan gebruiken of niet! Hoeveel zijn jullie al aangekomen? Hier nu in totaal 5 KG bij 24 weken en 1 dag. Niet alleen maar baby en vet voor de baby vrees ik, want ben ook niet zo actief geweest de gehele zwangerschap. Nu donderdag weer kort gesport en stukje gefietst en gisteren klein stukje gefietst. Vandaag weer klein stukje fietsen en dan even sporten. Voelt wel beter dan thuis zitten! Merk het ook gewoon aan m'n gezicht (althans, ik merkte eigenlijk niks maar ik zag gisteren foto's terug van mezelf en daarop zag ik toch een iets bollere toet. ) en denk dat het wel belangrijk is als ik toch een klein beetje fit ga blijven, voor de bevalling enzo. Sta nu steeds een partij te hijgen na een stukje trap
Ik ben nu ook 5kg toegekomen op 25 weken @Spritsmetmelk Ik vind dat het wel allemaal baby is . Vruchtwater, placenta, baby, borstweefsel. Boller toet kan ook komen door iets vocht vasthouden eh! Maar, als je je er niet prettig bij voelt is inderdaad iets meer bewegen een goede oplossing! Ik wil nu ook iets beter op m'n eten letten, ik merk dat ik makkelijker snaai *werkt halve tompouce naar binnen * Buik heeft een groeispurtje gehad. Links 20 weken en rechts gisteren.
Wauw, je gaat nu wel echt goed verschil zien hoor! Heb jij allemaal zwangerschapskleding gekocht? Ja dat snaaien gaat snel he. Ik gebruik het zwanger zijn ook steeds als excuus om het grootste stukje te mogen, ergens nog een tweede van te nemen of gewoon vanalles tussendoor te snoepen. Dat snoepen gaat bij mij vooral richting mn bovenbenen. Ik weet dat ik nog steeds lang niet dik ben, maar ik denk wel dat het gewoon sowieso goed zou zijn om iets meer in beweging te komen. Ook voor de conditie! Las hier soms ook verhalen van jullie over hele fietstochten, kids iedere ochtend een mega end naar school brengen en ik zit hier maar een beetje op mn kont, haha. Hier ook een foto van mijn buikje afgelopen week! Wel echt een zwangerschapsbuikje vind ik nu! Moet alleen nog even oefenen met hoe ik me nu aankleed. Want ik trek mn shirt gewoon maar steeds eroverheen, maar je ziet van die meiden die dat zo leuk doen waardoor je buikje veel meer echt opvalt als zwangerschapsbuikje en dat is natuurlijk best leuk.
Ik heb 3 zwangerschapsbroeken gekocht (1 korte, 1 rode rib en een tuinbroek). Ik draag voornamelijk jurkjes. (heb maat 44 tot 54 in de kast hangen dus er past altijd wel iets ) Oooh ik negeer de actieve verhalen Ik lig nu ook lui op de bank, tussen doezelen en wakker zijn in. Ik ben ook niet van het actieve soort Maar inderdaad, voor een bevalling heb je wel enigzins conditie nodig. Je hebt een heel mooi zwangerschapsbuikje. Geen idee hoe slanke vrouwen zich kleden, ik denk dat ze voornamelijk "tight fitting" kleding dragen? Of jurkjes met riempje boven de buik? Ik weet het echt niet
O meiden, soms heb je van die dagen... Coronatest van mijn man was negatief, dus vanmorgen ging hij weer naar het werk en wilde een aantal dagen in de zomervakantie vrij vragen. Stuurt hij op een gegeven moment een mailtje naar zijn leidinggevende (met mij in cc) met daarin de opmerking dat hij nog uren heeft van vorig jaar maar die niet kan inzetten. En het eerste wat ik dacht was, "shit, 1 juli". Blijkt het ook nog om 97 uur te gaan (hij werkt 32 per week). Beetje jammer, zijn nu nog aan het kijken of hij toch nog (een deel) kan opnemen, werkgever moet naar de werknemer communiceren dat de uren vervallen en voor zover we weten is dat niet gebeurd en dan kan het zijn dat je toch die uren nog mag opnemen. Vervolgens op tijd naar school gegaan omdat er aan de weg gewerkt wordt en ik om moet fietsen. Ben ik halverwege, fietst fietst niet meer lekker, hobbelt; band plat. Gelukkig heb ik een fietspomp in de bakfiets liggen, dus gelijk gepompt, maar ik had de pomp nog niet terug in de bak gelegd of de band was weer plat (4x opgepompt, ventiel aangedraaid etc.). School gebeld dat ik later zou zijn en gevraagd of ze dat aan de klas van mijn dochter en van vriendinnetje wilde doorgeven (op maandag gaat vriendinnetje uit andere klas ook mee). Geluk bij een ongeluk, ik was bij het winkelcentrum waar ook een fietsenmaker zit; blijkt de fietsenmaker op maandag dicht te zijn. Dus nog een keer school gebeld dat het nog later werd omdat de fietsenmaker dicht was, zegt de secretaresse; "als je een stukje de andere kant opgaat, daar zit ook een fietsenmaker", en die was wel open, en had gelijk tijd om de band te vervangen. Maar jeetje, wat was dat zwaar zeg, was op zich maar een klein stukje dat ik nu moest lopen met de bakfiets, kwam helemaal buiten adem bij de fietsenmaker aan, stond daar dus hijgend te vertellen dat de band plat was, man begreep er eerst niets van. Dacht later, die dacht waarschijnlijk dat ik ter plekke zou bevallen met mijn gepuf en gehijg. De oppaskindjes (jongen van 1,5 jaar en meisje van 3 jaar) en mijn eigen zoontje vonden het fantastisch en hebben hun ogen uitgekeken toen de band geplakt werd. Fietsenmaker heeft ook de rem nog even opnieuw afgesteld, erg fijn. Na een halfuur kon ik weer verder. Dochter#1 en vriendinnetje opgehaald, dochter#2 was door een andere moeder opgehaald, dus daar hoefde ik me niet druk over te maken. Maar voel m'n armen nu wel (meer dan na die kinkhoestprik). Over een paar minuten begint een webinar over borstvoeding, is normaal altijd elke maand een avond in het ziekenhuis, maar nu dus via internet. Denk dat ik er niet voor naar het ziekenhuis was gegaan, maar even thuis vanaf de bank de boel weer even opfrissen is wel fijn.
Och wat een baal ochtend zeg! En wat ongelooflijk balen van die vakantiedagen. Hoop dat hij ze alsnog op mag nemen omdat ze niet goed hebben aangegeven dat het verloopt. Vind het trouwens ook echt belachelijk dat dat kan verlopen. Je hebt daar toch gewoon recht op! Dan hadden ze ze moeten uitbetalen, toch? Zou fijn zijn als het alsnog mag, ook met oog op wat extra dagen overhebben als jij straks moet bevallen! De kinderen hebben nu in ieder geval wel weer stoere verhalen over de fietsenmaker op school En jij hebt je training weer gehad, haha! En veel 'plezier' bij het webinar! Best interessant en fijn dat het nu op zo'n laagdrempelige manier kan, toch? Ik ga ook eens kijken wat er hier wordt aangeboden. Best leuk om met het e.e.a. mee te doen! Oh die 22 weken prik! Hier ook flink last van gehad van die stijve arm. Was de vorige dag zelfs ziek. Hele dag beroerd op de bank gelegen. Denk een beetje combinatie met dat gedoe en stress met die foto's. Ben 's avonds nog naar de verloskundige gegaan voor een check, omdat ik me toch lichtelijk zorgen maakte vanwege steken in m'n bovenrug en Google die me vertelde dat ik dan direct de verloskundige moest bellen. Zitten jullie inmiddels al op een zwangerschapsclubje of zwemmen? Een paar van jullie hadden eerder op zwangerschapszwemmen gezeten toch? Ik heb me voor aankomende maandag opgegeven voor het zwemmen en ben nu al zenuwachtig. Vind het altijd erg eng om in mijn eentje me aan te sluiten bij een nieuwe groep en ik ben ook nog eens slecht in zwemmen én onzeker in mijn bikini. Zit verder te twijfelen tussen zwangerschapsyoga of zwangerschapsgym, maar weet dan ook niet waar (twee yoga aanbieders, drie zwangerschapsgym aanbieders..), maar vraag me ook een beetje af of ik niet heel laat ben en straks in een close clubje instap of met allemaal meiden die net 12 weken zijn en ik dan als enige scheef loop met de rest. Met zwangerschapszwemmen trouwens hè, dragen de meesten een bikini of een badpak?