Uitgerekend in oktober 2020 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ior, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Webinar is nog steeds bezig, al bijna 2 uur. Zonder plaspauze :eek:.
     
  2. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Haha jeeeutje, niet echt ingesteld op zwangere vrouwen dus.. zonder plaspauze! :roflmao:
     
  3. Zusje90

    Zusje90 Bekend lid

    3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Inderdaad merk ik ook dat als je je buikje wil showen je het beste van die strakke zwangerschapskleding kunt dragen. Ik heb een paar van die shirtjes en sommige gewone t shirts pas ik nog, maar ik zie er echt vele malen zwangerder uit in die speciale zwangerschapsshirts/jurken. Die zijn helemaal voor je buik gemaakt of zo..

    Maxi cosi moeten wij ons nog in verdiepen. Al is het misschien handig om eerst maar eens een auto aan te schaffen! :rolleyes:

    Vervelend dat sommigen van jullie zo'n last hadden van de prik, komt dat vaker voor?

    Wow! Ze hebben niet echt nagedacht over de doelgroep van de webinar dus.. o_O
     
  4. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Maxicosi
    Toen wij bij onze oudste de kinderwagen kochten, 'kregen' we daar een maxicosi bij. We hadden toen geen auto, dus we hebben ons er ook niet heel erg in verdiept. Oudste heeft er ook maar weinig gebruikt van gemaakt.
    Verder gebruiken we de auto niet zo vaak, hebben de maxicosi standaard in de auto staan (in de gordel) dus kind er in en vastmaken, gordeltjes aantrekken en als laatste controleer ik altijd nog de autogordel of die goed aangespannen is.
    Ik snapte nooit zo goed waarom mensen met zo'n onhandig ding aan hun arm lopen te zeulen, weegt echt wel wat. (Mijn jongste broertje en zusje schelen 14 maanden, mijn moeder heeft dus behoorlijk lang met een maxicosi aan haar arm gelopen en had op een gegeven moment een tennisarm). Maar als het alleen maar "klik" is, dan snap ik wel dat ze snel de maxicosi meepakken.

    Positiekleding
    Ik heb wat zomerjurkjes bij nr.3 gekocht, maar die zijn zo wijd. Tot ongeveer de navel zitten ze mooi strak, maar daarna vallen ze recht naar beneden waardoor het zo wijd en 'tent-achtig' wordt. Heb daarom toch vaker gewone jurkjes aan, die wat gerimpeld zijn ter hoogte van de buik en dat valt veel mooier (vind ik).

    Webinar Borstvoeding
    Na afloop ben ik eerst maar naar de wc gegaan:p. Aan het eind werd ook gezegd dat ze waren uitgelopen, maar ik dacht dat het een uurtje was, maar had het blijkbaar niet goed gelezen. (Plaspauze is trouwens door meerdere dames wel als feedback gegeven, dus dat doen ze een volgende keer vast wel).
    Ik dacht dat ik na 3 kinderen (lang) borstvoeding te hebben gegeven, inmiddels wel 'alles' wist. Maar ik heb toch heel wat nieuwe dingen gehoord, natuurlijk weer dingen opgefrist.
    - tijdens bv mag je alles eten; is goed voor de smaakontwikkeling. (Al zou ik in de kraamweek toch nog wel een beetje voorzichtig zijn met bruine bonen). Knoflook schijnen baby's erg lekker te vinden, is een sterke smaak en het bleek (na onderzoek) dat baby's dan meer/langer dronken.
    - Vooral in de eerste 3-4 weken niet meer dan 4 uur tussen de voedingen laten zitten, omdat je prolactine-aanmaak dan daalt. Daarna kan er best wat langer tussen de voedingen zitten (vooral 's nachts fijn).
    - Ik had vooral bij de jongste dat de melk links beter/makkelijker ging, daarom begon ik daarmee. Gisteren te horen gekregen dat de melk uit de 'makkelijke' kant wateriger is, dus dat het beter is om juist met de andere kant te beginnen omdat dat vettere melk is.
    - Tip/advies als je moet kolven in de kraamweek; om een professionele kolf te huren, deze zijn krachtiger en krijgen er meer melk uit, waardoor je melkproductie sneller op peil is. Later kun je altijd nog een kolf kopen (als het nodig is, omdat je bijv. weer gaat werken).
    - En advies is om te oefenen met kolven en (vooral) afgekolfde melk in een flesje geven als de baby tussen de 4-6 weken oud is. Tot die leeftijd hebben ze nog het reflex waarbij ze zowel borst als fles kunnen drinken, en eerder is niet handig omdat ze dan in de war raken.
    Ik heb bij onze oudste heel veel gekolfd (ik had wel bv, maar zij kon niet drinken, is begonnen met een sonde door de neus waar we de afgekolfde melk langzaam in spoten, daarna uit een flesje en uiteindelijk aan de borst). Daar had ik dus bij onze tweede absoluut geen zin meer in, dus de kolf niet opgezocht. Toen ze 4 maanden was, moest ik een dag weg, ik netjes gekolfd. Dochter en man met flesjes afgekolfde melk achtergelaten, 's avonds kwam ik thuis; man zwaar gefrustreerd en wist het niet meer want dochter wilde niet drinken uit de fles. Dochter was boos (woedend) want die had gigantische honger. En sinds gisteravond weet ik dus dat ze de fles gewoon niet snapte. Bij ons zoontje zijn we (toevallig) met 4 weken begonnen met flesjes afgekolfde melk geven, oudste moest toen weer naar school, en het was dan wel handig als hij op onhandige momenten even snel uit een flesje kon drinken (dat zijn zussen ook konden vasthouden) dan dat hij aan de borst moest drinken. Was sowieso al van plan omdat nu weer te doen, al is het vooral omdat mijn dochters het echt heel leuk vonden, en heel trots waren dat ze een flesje mochten geven, maar nu ik weet dat ze het anders niet kunnen, is er nog een extra reden om met 4-6 weken flesjes bv te geven.

    O ja, als je moet kolven in de kraamweek; vooral de eerste dagen is heel weinig. Ik mocht een paar uur na de bevalling (denk 2-3 uur) handmatig kolven zodat ze dat alvast aan mijn dochter konden geven. Ik kreeg een 1 ml-spuitje om het op te vangen:eek:. Man en ik hebben er hard om gelachen, dachten dat is zo vol, nou niet dus. We hebben het spuitje halfvol gekregen:p.

    Tot zover de cursus borstvoeding door Korenbloem86:D.
     
    Lin18, Zusje90, Dastoch3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Wat interessant! Ik als leek vroeg me echt af wat ze nou tijdens zoiets vertellen, het leek me allemaal niet heel erg boeiend (haha, oeps). Dacht, dat wijst zich vanzelf wel en de kraamverzorgster weet het allemaal wel. Maar als ik dit zo lees, erg interessant! Toen jij er gisteren over begon zat ik al te denken dat we toch maar zo'n avondje bij de verloskundige moeten doen, maar nu helemaal gemotiveerd. Leuk!
     
    Korenbloem86 vindt dit leuk.
  6. Zusje90

    Zusje90 Bekend lid

    3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Wat een goeie tips! Ik heb eind augustus een cursus bv staan maar als ik het zo hoor is het het zeker wel waard.
     
    Korenbloem86 vindt dit leuk.
  7. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ik weet wat het is ;) Fijn dat het je zo goed bevalt:thumup:

    @Korenbloem86 pff wat een dag zeg. Soms zit echt alles tegen he...
    Fijn dat de test negatief is. Wat stom dat hij zijn verlofuren kwijt zou zijn. Dat mag idd niet, moeten je dit op tijd laten weten en je de keuze geven betalen of opnemen voor bepaalde tijd. Tenminste zo heb ik het altijd gehoord.

    Wat interessant die bv webinar. Bedankt voor het delen van de info!!

    Ik zit nog nergens bij. Ook omdat we volgende week op vakantie gaan. Dus starten ervoor had niet veel zin. Misschien erna als dat nog kan en anders ga ik baantjes zwemmen. Zwangerschapszwemmen geven ze hier nergens helaas.
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  8. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Wat een interessante info over borstvoeding!! Al 2 kids borstvoeding gegeven en toch nieuwe dingen gelezen :)

    Nu zit ik met een beetje een bizar verhaal.. gisteren zou ik de 22 weken prik krijgen.. dus naar het CB en binnen 5 minuten zat ie er in.. dacht ik! Want een uur later word ik opgebeld, ze hadden mij per ongeluk een HPV vaccinatie gegeven!! Nou vandaag met veel vragen die kant op gegaan, redelijk gerustgesteld en heb nu de juiste prik gekregen.. toch ben ik nu wel blij als Uk zich weer even goed laat voelen.. als het maar geen negatieve effecten heeft op hem/haar!
     
  9. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Och nee wat een fout zeg :eek::mad: Da's ff schrikken lijkt me als je dat hoort.
    Heb je hem/haar al gevoeld?
     
  10. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Ja, Uk is nu al een schatje! Want ik zat gisteravond net tegen mn zusje te vertellen dat hij/zij best rustig was die dag.. ik leg mn hand op mn buik en prompt komt er heel lief een voetje tegen mijn hand aan..
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  11. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Dat is even schrikken zeg. Fijn dat je nu in ieder geval de juiste prik hebt gehad. Is er iets bekend over HPV-vaccinatie tijdens de zwangerschap? Normaal wordt die vaccinatie gegeven als meisjes op de middelbare school zitten, ik denk dat er daardoor weinig bekend is over invloed tijdens de zwangerschap. Wel een geruststelling hè, als de baby zich weer even laat voelen na zo'n moment.

    Zag dat er een link was naar de webinar; https://my.demio.com/recording/rn40vE02
    Deze kun je wel op pauze zetten:D.
    Was natuurlijk ook nog een stuk anatomie van de borst, hoe de baby aan moet happen, problemen (stuwing etc.).
     
    Lois93, Dastoch3 en Lin18 vinden dit leuk.
  12. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Neee, wat een blunder zeg! Ik ben reuze benieuwd hoe en of het effect op de baby heeft!
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  13. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ik had een afspraak bij de VK. Mijn bloeddruk was 120/70. Ik blijf het zo fijn vinden dat dat lekker laag is. De baby lag weer in stuit dus ik begin al een beetje te vrezen voor de bevalling :cry:
    Gelukkig ook geen indicatie tot zwangerschaps suiker dit keer. Oftewel, we zijn goedgekeurd voor nu. Over 3 weken hebben we een groeiecho. Voelt als nog zo lang wachten :oops:
     
    Lois93 en Lin18 vinden dit leuk.
  14. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Fijn dat alles goed is.
    Bij mij lag hij ook in stuit toen. Ze zei dat ze tot 32w draaien dus nog geen zorgen. Hopelijk doen ze dat ook netjes he :D
     
  15. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Jaa, ik ga er maar niet vanuit. Deze baby ligt vanaf 't begin al niet zoals ik wil. Haha.
    Ik mag tot 35 weken zo lopen want derde kindje. Dan gaan we draaien. Baby heeft gewoon heel erg veel ruimte omdat ik 50kg ben afgevallen.
    We zullen zien! En anders ga ik op de kop staan :roflmao::roflmao:
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  16. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Hihi hopelijk gedraagt hij zich tzt.

    Hier is de 4d echo niet gelukt. Lag met benen en voeten voor zijn gezicht. :roflmao::roflmao:
    Mogen 24ste terugkomen voor een 2e poging hihi. Nu al dwars :roflmao:
     
    Dastoch3 en Spritsmetmelk vinden dit leuk.
  17. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Dat meen je, wat bizar! Gelukkig dat ze er wel achter zijn gekomen (want dan was je dus ook niet tegen kinkhoest beschermd), maar ik zou echt not-amused zijn. Neem aan dat ze flink hun excuses hebben aangeboden? Fijn dat je de kleine in ieder geval weer even gevoeld hebt. Als je je zorgen maakt, dan zal ik gewoon even langs de verloskundige gaan. Misschien kunnen ze daar even naar het hartje luisteren of desnoods een echo maken voor deze uitzonderlijke situatie? :oops:
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  18. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Haha aaah!! Mocht je zoon ook mee naar de echo? Dat zal 'ie vast leuk vinden, of niet?

    Wel erg leuk hoor zo'n 4D echo. Wij doen verder geen pretecho's, dus ik ben heel heel hard aan het duimen of ALSJEBLIEFT de groeiecho met 30 weken tóch gewoon door mag gaan (ze doen ze vanwege corona alleen op indicatie, vet stom. Maar natuurlijk 1000 x liever geen 'indicatie' dan dat er iets is waardoor ze willen kijken).
     
  19. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja hij mag de 24ste mee. Ze had mijn vraag te laat gezien.
    Denk het wel. Heb alleen 2D gezien vandaag :roflmao:
    Oh ja dan is het lang niks he. Ik heb maandag en dinsdag ook een echo. Vrijdag weer dus nu opeens heel vaak. Hopelijk ligt hij er ergens wel goed voor. Liefste bij de 4D :D
    Nee liever geen indicatie idd maar snap dat je wel graag de echo hebt. Anders is t pas met 36w de liggingsecho?
     
  20. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Oudste dochter heeft gisteren de baby voelen schoppen, was aan haar verder niets te merken, ze bleef gewoon zitten, geen verandering in mimiek, alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat de buik van je moeder golft. Ze legde wel iedere keer haar hand terug op mijn buik, maar ik had iets meer enthousiasme/verwondering/verbazing verwacht.

    De namen zijn we hier nog druk mee bezig. Geboortekaartje(s) hebben we ook nog niet, het is het allemaal net niet. Ben vandaag maar gaan kijken wat we er dan verder voor tekst op willen (was bij nr. 3 nogal een langdurig gebeuren) en daar zijn we (voor zo lang het duurt) wel uit. In ieder geval iets;).

    Zomervakantie is hier nu ook begonnen. Van de 2 oppaskindjes die vorige week voor het laatst waren, heb ik een leuk setje voor de baby gekregen, helemaal mijn smaak (wel een pakje met voetjes vast). Verder nog een kadootje voor de kinderen waar ze ook erg blij mee zijn. En voor mij nog een pakje thee "Even bijkomen":D.
    Ander oppasgezinnetje vertelde vrijdag dat ze de laatste week van de zomervakantie weggaan, dus ik hoef nog maar 5 weken te werken. Gaat echt zo snel deze zwangerschap.
     
    Lin18 en Lois93 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina