Uitgerekend in oktober 2020 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ior, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Paar dagen afwezig geweest maar zal mn verhaal er over even afmaken ;)
    Ik was toen ze me net belden echt flabbergasted.. Heb samen met mn man een hele lijst met vragen opgesteld en ben op gesprek geweest toen ik voor de goede prik kwam.. vond het excuus eerlijk gezegd kaal.. zou zelf bij zo'n grote fout op zn minst een bloemetje regelen, maarja dat zijn bijzaken :rolleyes: maar ook heb ik niet echt het idee dat er iets met mijn zorgen voor de baby gedaan word. Het is bij iedereen gemeld hoor, maar voor mn gevoel horen ze het graag als Uk gezond geboren is en verder niet.. ga morgen denk ik even mailen met de vk. Toen ik die belde met het verhaal was ze ook enorm verbaasd. Misschien vraag ik idd wel of zij nog iets kunnen betekenen qua verder onderzoek naar de baby, een echo ofzo. Al is het maar voor mn gemoedsrust..
     
  2. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Bijzonder hoe kids dan kunnen reageren hè.. Maar wel lief dat ze elke keer weer voelt!

    Al wel een lijstje met namen dan of nog geen idee? Geboortekaartjes, goed dat je het zegt! Moet ook maar eens gaan rondkijken wat we leuk vinden.. qua tekst laat mijn man me redelijk vrij.. Heb je een bepaalde stijl qua tekst die je er op wilt of? Wij doen er bijv. een Christelijk lied op.

    Zo nog maar 5 weken werken!! Dan klinkt het echt als heeeeeeeel snel oktober ;) maar je bent nu ook 30 weken hè, vanaf dan 'mag je af tellen :rolleyes: vond ik altijd :roflmao:
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  3. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Oh wat lief. Hihi dat ze daar dan amper op reageert. Idd niet iets wat altijd zo is. Komt mss nog. Mijn zoon raakt mijn buik vaak aan en praat er ook tegen, zo lief!

    Als je de tekst al heb is ook al fijn. Wij hebben een tijd geleden iets gemaakt. Mijn man zei gister dat we nog eens moeten kijken en t definitief af moeten maken/kiezen. Binnenkort eens kijken. Naam zijn we gelukkig wel uit.
    Hebben jullie wel al wat ideeën?

    Lief al die kadootjes . Nog maar 5 weken, schiet al op. Ik nu nog 1, dan 3 weken vakantie en dan nog 5. :D
     
  4. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Zou ook meer van ze verwachten. Is toch niet niks, schadelijk of niet. Het had niet mogen gebeuren. Ze moeten er dan ook zijn. Kreeg je wel goed antwoord op je vragen?
    Idd vk bellen ter geruststelling is mss wel fijn.
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  5. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Kan het ook zo zijn dat ze al weet wat er gebeurt, ze is immers al grote zus van 2 @Korenbloem86

    Hopelijk vind je een arts die je echt meer kan vertellen of de eventuele effecten van hpv vaccinatie @Lois93

    Ik moet even klagen. Ik heb zo'n pijn in m'n stuitje. Ik weet niet eens meer hoe te liggen, zitten, staan of lopen :cry:
    Als het goed is gaat een vriendin woensdag avond even alles losmasseren (bekkenfysio), en krijg ik zo'n yoga al te leen. Wil ook een wiebelkussen aanschaffen voor op de stoel. Want om nou telkens zo'n yogabal mee te sleuren :roflmao:
     
  6. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt, vreselijk. Hopelijk helpt het los masseren iets. Sterkte!
     
  7. Zusje90

    Zusje90 Bekend lid

    3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Dat klinkt vervelend zeg! Hopelijk helpt het om gemasseerd te worden.

    Hier even een wat intieme vraag: hoe werken jullie je bikinilijn bij? of niet? :o: Ik stond vanmorgen onder de douche te klungelen met een spiegeltje... vreselijk! iemand tips?
     
  8. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    @Dastoch3 Vervelend zeg die pijn!! Hopelijk helpt het losmasseren! Zelf ga ik elke 3 weken naar de masseur en afgelopen week zeiden we nog tegen elkaar dat ik nu soepeler loop dan toen ik een paar maanden geleden voor het eerst bij haar kwam voor mijn bekken. En dat is voor iemand die heeeeeeeel snel waggelt echt een super gevoel!

    @Zusje90 ik ben niet meer zo stipt in het bijhouden, maar als ik een afspraak bij de vk heb zorg ik toch altijd dat het vooraf weer netjes is :rolleyes: Maar doe het bijwerken puur op het gevoel. Zo'n spiegeltje beslaat alleen maar in de douche. En ik doe verwoedde pogingen om om die dikke buik heen te kijken, maar dat gaat steeds minder goed :roflmao:
     
  9. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    @Zusje90 ik heb de wilkinson intuition. Da's een mesje met scheerschuim in 1. Gaat dus zonder te kijken en snijden. Ideaal vind ik zelf.
     
  10. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Psst. De h & m heeft weer teddypakje en teddy jasjes in het assortiment :oops::)
     
    Zusje90 vindt dit leuk.
  11. Zusje90

    Zusje90 Bekend lid

    3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Oeh leuk! ik was gisteren in de Prenatal en kon me niet meer inhouden :oops: Tot nu toe alleen noodzakelijke dingen gekocht zoals een wandelwagen, commode enz. Maar nu ook een paar leuke kledingsetjes en een slaapzakje.
     
    Dastoch3, Lois93 en Lin18 vinden dit leuk.
  12. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Oehhh teddypakjes! Heel leuk! Wij hebben die op de cadeaulijst staan, vind het al lastig om exacte dingen te bedenken voor op zo'n lijst, dus was blij dat ik iets specifieks wist haha.

    Wat fijn dat de masseur voor jou zo goed werkt Lois! Hier erge erge rugpijn en ook twee keer naar de masseur geweest, maandag is de fysio aan de beurt en de masseur heeft eind augustus pas weer een plekje. Helpt tot nu toe trouwens nog niet echt.. Ga vanmiddag ook even het voedingskussen van mn schoonzus ophalen om uit te proberen. Wie weet dat het helpt als ik daarmee slaap. Slapen jullie ook met zo'n ding? En hoe is het inmiddels met je stuitje @Dastoch3 ?

    Wij zijn verder enorm druk met allerlei klusjes en to do list dingen. Helaas duurt alles altijd langer dan je van tevoren had gehoopt, haha. Ben sinds twee dagen ook echt ongelooflijk mega moe. Denk de schuld van het derde trimester, dus dan helpt niet echt. Hoop snel weer wat energieker, want wil zo graag klaar zijn met alles (en dat is nog heel flink wat).

    Scheren lukt hier nog prima, gezien ik nog om mn buik heen kan kijken! Zal alleen vast niet lang meer duren.. Heb ook ontharingscreme in huis voor als het straks niet meer lukt en anders doe ik het wel op de tast. Ik laat mn man (of sowieso iemand anders, lijkt me lastig om voor iemand anders te doen) niet met een mesje daar in de buurt komen hoor, au!

    Ik ga mezelf overeind hijsen en proberen nog iets te doen. En dan hopelijk ergens een ijskoffie drinken.. zooooo'n zin in! Hoeveel zijn jullie trouwens inmiddels aangekomen? Ik gisteren met 27.2 weken op 6.9 kilo zwaarder dan startgewicht (maar toen was ik al 2.5 kilo zwaarder dan normaal).
     
    Dastoch3 vindt dit leuk.
  13. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Ik had woensdag weer een controle en groeiecho bij de verloskundige.
    Bloeddruk was weer netjes (100/50), gewicht was nu 66 kg, vond het zoveel, wist zelf niet meer wat mijn startgewicht was, bij hun in de computer stond 54, maar dat vond ik wel erg weinig, vermoed dat het 56 of 58 was. Het scheelt dat ik bij de andere 3 heel misselijk ben geweest, veel overgegeven en (vooral bij de oudste) ook aardig wat was afgevallen. Bij de oudste zat ik 2 kg boven mijn startgewicht toen ik beviel. Moet straks eens in de boekjes van nr. 2 en 3 kijken, maar kan me niet herinneren dat ik eerder 66 kg heb gewogen (of ik heb het verdrongen;)).

    Baby lag totaal niet handig voor de echo, ze had echt moeite om alles te meten. Het hoofdje lag links onder mijn ribben, billen in mijn rechterzij en de voeten boven mijn linkerbeen. En toen zei de vlk nog: je bekken is leeg, dus de baby is nog niet ingedaald:rolleyes:. Baby heeft nu nog tot ± 36 weken om goed te gaan liggen (volgens mij heeft een 2e/3e/4e/... kindje zelfs nog wat meer tijd om goed te gaan liggen). Maar dit is zo'n draaikont, dat komt vast wel goed.

    Verder weer een recept voor ijzertabletten en een prikformulier om over 2 weken weer even hb te laten prikken.
    15 augustus weer een afspraak (en groeiecho).
    Hebben jullie alle verloskundigen van jullie praktijk al gezien? Ik heb nu (toevallig) steeds dezelfde 2 (van de 6). Bij de vorige zwangerschap heb ik wel alle verloskundigen gezien (sommige maar 1x). Bij de bevalling had toen vlk R dienst, ik heb tegen mijn man gezegd, die heb ik nog nooit gehad (heb haar ook echt niet herkend tijdens de bevalling:oops:) en ontdekte later dat ik bij haar 2 echo's heb gehad:roflmao:.
    Bij mijn eerste 2 zwangerschappen werkten de vlk's met een papieren agenda en kon ik zien wie er spreekuur had, en plande ik mijn afspraken zo dat ik uiteindelijk iedereen had gezien (en bij nr. 2 was er ééntje die ik absoluut niet bij de bevalling wilde hebben, daarvan onthield ik wanneer ze spreekuur had, want dan had ze geen bevaldienst).

    Scheren:
    Ik doe maar een eind en wat ik vergeet (niet zie) komt de volgende keer weer (hoop ik). Kan nog aardig over mijn buik heen kijken.

    Massage:
    @Dastoch3, vervelend die pijn. Heeft de massage geholpen?

    Wij zijn gisteren naar de Monkey Town geweest. Was nog nooit in de vakantie geweest, dacht dan is het hartstikke druk. Maar (waarschijnlijk nog door de corona) het was heel rustig. Op het drukst waren er wel 12 tafeltjes bezet! Echt voor herhaling vatbaar:roflmao:. Vond het ook een stuk schoner dan normaal, zal vast ook komen doordat het rustig was, maar er werd ook meer gepoetst.
    Voor zoontje was het de eerste keer sinds hij kan lopen, hij heeft genoten, rende hardlachend van de ene kant naar de andere kant.
    Hadden een (oud)klasgenootje van de oudste mee. Op de website stond dat je alleen met personen uit je eigen huishouden mocht komen, en even verder stond dat ze sinds .. juli (exacte datum weet ik even niet) weer kinderfeestjes gaven, speciale tarieven voor kinderdagverblijven en BSO. Lijkt me dat die ook niet uit 1 huishouden komen, dus vriendinnetje gewoon meegenomen.
    Maar voor m'n benen en rug was het niet zo goed, stond over een hekje heen, wilde weer recht gaan staan en ik voelde iets verspringen in mijn rug. Erg soepel loop ik vandaag niet.
     
  14. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Was er ook over aan het denken om zo'n lijst te maken. Heb je die via een bepaalde site of gewoon zelf?

    Fijn dat jullie zo druk bezig zijn met alles. Wij hadden dit vorige week. Wel fijn om steeds iets meer af te hebben. Wij gaan nu 3 weken op vakantie dus wou de kluswerkzaamheden af hebben. Moeten jullie nog veel doen?

    Ik slaap niet met een voedingskussen. Slaap met een klein kussentje en dat gaat nu nog prima. Neem die ook mee op vakantie.

    Ik heb geen idee wat mijn begin gewicht was. Was helaas al een paar kg aangekomen door 2 kuren met hormonen. 10kg zal het nu zeker zijn helaas. Mja dat zien we daarna wel.

    Fijn dat alles goed was bij de vk.
    Heb er 3 van de 4 gezien. Laatste 3 keer dezelfde gehad, hoop ergens dat zij ook de bevalling doet. Heel leuk mens.
     
  15. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ja, de massages hebben goed geholpen. Deze week weer verder met zwangerfit. Heb ook een bal en elastiek te leen om thuis wat oefeningen te doen.

    Gewicht laatste keer dat ik gewogen heb was ik 5.5kg aangekomen op 26 weken zo ongeveer. Maar met de vreetbuien van de laatste dagen zou 't zo een kilo meer kunnen zijn :|

    Baby ik geloof dat de baby nu heeft ontdekt dat je kunt ronddraaien in de baarmoeder :roflmao:
    . Dan voel ik 't hoofdje rechts bij m'n ribben en nu lijkt baby links tegen m'n ribben aan te trappen. Misschien dat baby toch nog goed gaat liggen uiteindelijk.

    Babymoon vind het maar een stom woord. Maar man kwam ermee om nog even een weekendje weg te gaan met ons tweeën. Dat hebben we al 7 jaar niet meer gedaan ofzo. Heb er stiekem wel zin in. Maar wordt ook voor 't eerst zonder de kinderen weer :eek:


    Ik vind de tijd vanaf nu zo langzaam gaan. Verveel me rot. Kan niet veel. Voel me naar dat ik niet zo'n gezellige mama ben die met de kinderen op stap gaat. En dan gaat het ook weer zo warm worden. Bluh!!

    @Korenbloem86 hoe staat het nu met de foto's van de bruiloft?
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  16. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
  17. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk! Ik beroep me op zwangerschaps dementie!! :roflmao::oops:
     
    Korenbloem86 vindt dit leuk.
  18. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Man en ik hebben vorige week nog eens even een 'studie' van zijn verlofuren gemaakt. Zijn uren van 2019 zijn doorgeschoven en 'vervallen' pas 31-12-2020 :D. Dus dat gaat helemaal goed komen. Hebben al uitgerekend dat hij (als hij ook nog die 5 weken partnerverlof zou opnemen) van 1 oktober tot aan de kerstvakantie vrij zou kunnen hebben (als we alles achter elkaar plakken). Ik stelde voor om zijn leidinggevende eens goed te laten schrikken, maar dat vond manlief toch wel zielig. (Normaal werken ze met z'n drieën, vorig jaar februari is een collega gestopt en daar is nog steeds geen nieuwe voor, collega 2 heeft vorige week te horen gekregen dat ze is aangenomen bij een andere werkplek, dus mijn man is vanaf september/oktober de enige op zijn afdeling).

    Verder zijn we nu druk bezig met pgb aanvragen voor onze oudste. Vraag kwam vanuit school, en omdat zoiets (ons in ieder geval) erg veel tijd en energie kost, dachten we, we doen het voor onszelf er maar direct bij. Maar vanwege corona en vakantie hadden we rekening gehouden met een wachttijd, maar nu is het intakegesprek al 12 augustus. Dus nu moeten we opeens alles best snel op papier zetten.
    Vind het ook best confronterend om te ontdekken dat ze eigenlijk helemaal niet zo veel kan (wij zijn haar mond, handen en voeten), terwijl we heel blij zijn met wat ze wel kan. Verder ben ik best op mezelf, vond de kraamverzorgster al best veel in huis (en we hadden maar 3 uurtjes per dag bij onze derde), dus dat maakt me ook niet zo happig op een vreemde in huis voor de verzorging/begeleiding van de oudste. Dus ik zit ook nog een beetje te denken hoe we dat het beste aan kunnen pakken.

    Verder op baby/zwangerschapsgebied niet zoveel nieuws.
    @Dastoch3, heeft jouw man nog wat vrij in de vakantie? Onze oudste logeert nu bij oma, man is vandaag vrij en is nu met nr. 2 op stap. Ze wilde met de trein, met mondkapje (dat vond ze nog interessanter dan de trein). Dus ze gaan 1 station met de trein, naar de speeltuin en weer terug. Kind is zielsgelukkig.
    Verder heb ik laatst met ze in een speeltuin gegeten, daar stond een echte picknicktafel, werd 's avonds in geuren en kleuren aan papa verteld, terwijl het voor mij eigenlijk niet zo veel voorstelde. Dus ook met hele kleine dingen zijn ze al heel blij.
     
  19. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Haha, klopt dat ben ik (helaas)! Nog niets gehoord van het bedrijf.. verwacht het deze of anders volgende week te horen. Weet niet of het goed of slecht nieuws is dat er nog niks bekend is..

    @Korenbloem86 Wat ontzettend fijn dat alles tóch goed zit met de verlofuren! Heerlijk als je man toch best veel thuis kan zijn de eerste tijd. Wat betreft je dochter: dient dat perse thuis extra hulp te zijn? Of kan dat ook worden dat er iemand komt die samen met haar iets (buitenshuis) gaat doen? Dat is voor jou wellicht ook fijn?

    Wij zijn hier druk met to-do-lijstjes afwerken. Nog veel te doen voor de beeb komt. Helaas gaat het niet heel hard, want ik ben sinds afgelopen donderdag zoooooooo ongelooflijk moe. Niet normaal. Meer mensen hier last van?
     
  20. Zusje90

    Zusje90 Bekend lid

    3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Wat balen dat je nog niets gehoord hebt. Nog steeds duimen voor goed nieuws dan maar! :thumup:

    Gewicht vandaag weer even op de weegschaal gestaan: +9,4 kg. Hetzelfde als vorige week dus ik blijf een beetje stilstaan. Vond het wel veel, maar op zich zie ik er (afgezien van mijn buik) niet dikker uit dus waar het blijft :rolleyes:

    Baby heeft al een favo houding in mijn buik, hoofdje naar beneden, billetjes omhoog en lekker schoppen tegen m'n ribben rechts. Nu nog wel te doen maar ik ben een beetje bang voor als de baby echt sterker wordt.. au

    To-do lijstjes en moe allebei enorm! Manlief doet wel echt heel erg zijn best, dus veel wordt me uit handen genomen. Maar er zijn ook dingen die we gewoon samen moeten beslissen (we zijn nu o.a. op zoek naar een auto). Kost me veel energie merk ik.
     

Deel Deze Pagina