Gefeliciteerd met jullie zoon! Wat zullen jullie je overrompeld voelen. Heel veel liefde, geluk en gezondheid gewenst. Voor nu hoop ik dat jullie ondanks alle schrik en zorgen kunnen genieten van jullie kleine mannetje.
Gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een schrik! Hoe gaat het verder met jullie? Wordt er onderzocht naar waarom zijn vroeggeboorte heeft kunnen gebeuren? Ik duim voor jullie.
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Ben! Fijn dat het naar omstandigheden goed mag gaan, al zullen er zeker de nodige zorgen zijn. Sterkte daarin! Hoe gaat het met jezelf?
@Korenbloem86 Oeh 3 weken, dan klinkt het inderdaad al erg dichtbij. Met welke termijn zijn de anderen geboren? Qua muurverf die past bij het laminaat durf ik je geen advies te geven, volgens mij is het laminaat al aardig kleurrijk toch? Kraamzorg Ben afgelopen vrijdag gebeld, maar was te laat om op te nemen. Vind ik niet erg, want moet kraampakket en alles nog bestellen. Dus dat doe ik nu snel, zodat ik wanneer ze volgende week belt iets meer voorbereid overkom Geboortekaartjes Vanavond het ontwerp voor een meisje afgemaakt, jongens ontwerp had ik vorige week al klaar. Nu nog even proefdruk bestellen, vind het toch wel fijn om ze even echt te kunnen bekijken. Reageren Sorry als ik nu niet op alle berichten reageer, zit op de laptop en die is niet heel fijn in heen en weer scrollen/klikken. Zal proberen de komende weken wat fanatieker te zijn. Vind het toch wel erg leuk om te weten hoe jullie er bij zitten. Controle's Hebben jullie het tijdens een controle al gehad over de bevalling? De 31e heb ik weer een afspraak en hopelijk gaan we het er dan over hebben, want ik ga wsl voor een badbevalling en wil toch wel graag weten hoe de vk hier tegenover staat. Baby Terwijl ik dit allemaal typ heeft Ukkepuk al de hik gehad en volgens mij ook voetbaltraining ofzo, het is me een drukte in m'n buik! Heerlijk genieten al is het soms wel lastig dat die buik zo enorm word! M'n voeten zitten elke dag weer een stukje verder weg voor mijn gevoel Kwaaltjes De zenuw bovenin mijn buik raakt wel steeds meer bekneld, wat voor een brandend gevoel zorgt. Sowieso zijn m'n rug en bekken het momenteel snel zat. Gelukkig een fijne masseur die me extra vaak wil behandelen wat ook echt helpt! Pas ging ik waggelend thuis weg en kwam huppelend weer binnen. Moet ik dan natuurlijk niet te veel doen, want dan waggel ik na 1 dag alweer
Gefeliciteerd met jullie kindje. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Heel fijn om te horen dat het naar omstandigheden goed gaat. Hopelijk mag je binnenkort zorgeloos genieten van jullie wondertje. Ik ben een tijdje afwezig geweest, ik lees af en toe mee, maar het lukt mij niet altijd om mee te schrijven. Hopelijk krijg ik over een maandje weer wat meer puf, als ik verlof heb. Hopelijk gaat het goed met jullie en de babies!
@Zusje90 Van harte gefeliciteerd met jullie kindje! Wat zal het inderdaad enorm schrikken geweest zijn dat de bevalling zich al aandiende. Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed! Hoop dat hij goed groeit en jullie straks heerlijk met z'n drietjes kunnen genieten! Hoe gaat het verder nu met jou? @Korenbloem86 Goed bezig met al dat geschilder! Ik vind het steeds zo frustrerend dat alles een paar keer geschilderd moet worden, haha. Een keertje vind ik nog wel prima te doen, maar dan nóg een keer en eventueel nóg een laag. BLUGH. Wij hebben nu ons eigen bed en kastje geschilderd. Morgen moet ik eigenlijk aan de barkrukken en het kookeiland hier. Dan de dag erop dat nóg een keer én nog wat stukjes plint die niet helemaal goed zijn. En dan krijgen we afdeling commode (die al helemaal in elkaar zit en voor een groot deel dus weer uit elkaar geschroefd moet worden én mega kastdeuren waar je iedere streep of bobbeltje op ziet nog. Hoera Blij als het gedaan is! Is er hier iemand trouwens die de muren van de babykamer wit laat? Ik weet het niet zo goed, vind het ook wel lekker fris staan en met wat leuke dingen erop is het ook wel heel lief en gezellig. Alleen het voelt dan een beetje alsof ik mn best niet genoeg doe ofzo Goede om al een fotoshoot voor na de geboorte af te spreken. Doet iemand een geboortefotograaf? Ik schrok een beetje van de prijzen, dus wij niet. Wil wel ook een fotoshoot voor daarna af gaan spreken, maar heb dat ook op (als mega gezamenlijk cadeau of cadeaubon) onze cadeaulijst staan, dus ik weet nu niet zo goed wat ik moet.. Wat leuk dat je moeder de navelveters heeft gemaakt! Ik heb net zo'n natuurrubberen cordring besteld. Gaan er (voor de zekerheid) twee in mijn vluchtkoffer en heb het net ook in m'n bevalplan gezet. @Dastoch3 Wat heerlijk dat je al zoveel hebt! Al kan ik me voorstellen dat het bij een derde sneller gaat dan bij een eerste? Hoe is het met je dochter in groep 4? @allemaal, ik ben enorm benieuwd naar al jullie kamertjes! Wie durft er een foto te delen? Geboortekaartjes Goed dat je daar zo druk mee bezig bent @Lois93 Waar heb je ze laten maken? Wij hebben nog geen ontwerp (en geen naam.... heeft iedereen van jullie al wel een naam?) Al heb ik wel een goed beeld van wat we mooi vinden, dus ik denk dat dat wel goed komt. Ik heb ook aan de communicatie / grafisch ontwerp-kant gewerkt, dus maak me daar niet zo'n zorgen om. Heb wel besloten dat ik ze gewoon via een bedrijf ga laten maken en bestel en niet zelf iets ga ontwerpen en naar de drukker ga sturen. Lijkt me toch niet heel chill om in je kraambed je geboortekaartje nog aan te moeten passen, drukklaar te maken en naar de drukker te moeten sturen.
Jullie zijn goed bezig! Wij moeten ook nog de plinten kitten en verven. Hopelijk lukt dat dit weekend. Wij laten de muren wit. Wissel liever met accessoires. Geboortefotograaf Fotograaf doen wij niet. Babykamer Als de kamer af is zal ik een foto delen. Er is nu nog niet veel te zien Geboortekaartje We hebben wel een eerste ontwerp. Moeten hier wel nog naar kijken om de definitieve versie te hebben. Deze week maar eens doen. Naam is ook bekend Werk Tot wanneer werken jullie? Ik zou met 36w met verlof gaan. Maar nu veel rugpijn in de middag. Hele dag trek ik niet. Gister bij vk geweest. Toch halve dagen of met 34w verlof. Vind t moeilijk om t aan te geven op werk.
Hier weer even een update: het gaat gelukkig voor nu goed met Ben. Hij maakt kleine stappen in de goede richting, zijn ademhalingsondersteuning wordt langzaam afgebouwd, hij is uit de couveuse en gaat leren aan de borst drinken (hij krijgt nu nog een sonde). Ook is hij alweer een beetje aangekomen. Inmiddels zijn wij ook weer een beetje meer bijgekomen van de schrik en wat rustiger. Zo gek om nu ineens niet meer zwanger te zijn.. Jullie moeten er allemaal nog maar extra hard van genieten voor mij Ik zal later de berichten verder teruglezen, ik ga nu weer naar mijn kindje toe
Wat fijn om van je te horen. Super dat Ben steeds meer zelf kan en zelfs al is aangekomen. Onze oudste dochter is ook met sondevoeding gestart (ik kolfde en dan kreeg ze de afgekolfde melk via de sonde), iedere voeding aan de borst oefenen. Na een tijdje mocht ze uit de fles drinken (was minder vermoeiend dan de borst) en uiteindelijk lukte het haar toch om aan de borst te drinken. Het is een lange weg, die echt niet makkelijk is, waar heel veel geduld (en tijd) voor nodig is, maar het is dus niet onmogelijk. Mijn dochter heeft uiteindelijk tot 15 maanden borstvoeding gekregen, wat ik echt niet verwacht had toen ze sondevoeding kreeg en nog moest oefenen aan de borst. --> ik hoop niet dat je nu denkt dat je dit ook zo moet doen. Ik werd van het hele drink/voedingsgebeuren wel eens moedeloos omdat ik dacht dat het toch niet zou lukken en had graag een succesverhaal gehoord in die tijd. Ben je zelf ook nog in het ziekenhuis? Of ben je thuis?
Oh wat fijn om te horen dat B. zo sterk is en het zo goed doen. Wat lijkt me dit een heftige periode zo. Ik blijf duimen voor jullie!
Even een blij ego berichtje! Ik heb vandaag even mogen babyspieken. Afgelopen woensdag samen met mijn vader de slaapkamers geverfd en sindsdien voel ik de baby minder vaak en minder sterk. Gisteren golfde mijn buik en bewoog baby zo heftig dat ik even naar adem snakte. Vanochtend voelde de VK en ze was zeer tevreden want baby lag goed... Ik lachte een beetje, want dit is een koppige baby en zou niet de uitgang kunnen vinden... Echo erop, en baby is idd een Bibi nu. Gedraaid en 10cm naar beneden gezakt. Woohoo! Hopelijk blijft baby zo liggen en zakt het nog wat dieper, haha.
Wat fijn om jouw verhaal te horen. Dat geeft mij zeker hoop! Van te voren wilde ik zeker weten borstvoeding gaan geven, ik hoop ook echt dat het gaat lukken. maar voor mij is het allerbelangrijkste dat hij goed groeit en desnoods drinkt hij alleen gekolfde melk uit de fles. gelukkig gaat het allemaal goed en hij oefent goed met drinken. zijn ademhalingsondersteuning is nu afgebouwd en hopelijk kan hij binnenkort stoppen met de coffeïne. dan ademt hij echt helemaal op eigen kracht!
@Zusje90 Wat fijn dat het goed gaat! Inmiddels al weer bijna een week verder, hoe is het nu? Heb helemaal geen melding gehad van al jullie berichtjes, stom! Hoe is het met iedereen hier? Ik heb aardig wat last van mn hormonen merk ik.. Ben gestrest omdat alles nog niet af is, maak de hele dag lijstjes en zoek naar vanalles op de laptop. En, ik kan helemaal niks hebben van mijn man. Hij doet echt zijn best, kookt steeds en ik heb al tijden geen vaatwasser aangeraakt, maar ik vind hem zo vaak zo irritant Voel me er wel echt heel lullig om, maar ik vind het irritant hoe hij eet, loopt, dingen niet opruimt en laat slingeren, morgen gewoon gaat voetballen terwijl we moeten klussen, dat hij er niet van houdt om mij te kriebelen, soms op de bank gaat zitten (Of SLAPEN) terwijl dat in mijn ogen echt onaanvaardbaar is omdat we nog zoveel moeten doen.. zoals jullie horen is het erg gezellig hier En dan iedereen die zegt dat je nu moet genieten van de tijd samen, nou.. haha. Denk dat hij blij is als ik straks mezelf weer wordt en ik hoop maar dat de ergernissen dan weer gewoon weggaan haha. Verder hebben we ook nog geen naam... Echt, hoe hak je de knoop door als je bij je hele lijstje wel ergens een twijfel hebt? Wel druk met het kamertje bezig dus, maar gaat me allemaal veel te langzaam. Verder weinig te vertellen, ben niet meer zo gezellig helaas. Ga nu maar proberen te slapen, want zo word ik er natuurlijk niet leuker op. Al denk ik dat het niet veel erger kan haha. Hoop zo dat ik over twee weken ofzo wél lekker de rust heb, dingen klaar zijn en ik lekker kan gaan thee drinken enzo haha. @Dastoch3 Goed nieuws! En even spieken is altijd heel erg leuk. Nog duidelijk iets kunnen zien op deze termijn? @Lin18 Hoe is het inmiddels met jullie kamertje? Zo benieuwd naar alle kamertjes meiden, wie post er een foto? Ik beloof er ook eentje, wanneer ie af is!
Wat vervelend dat je je zo voelt. Ook voor je man. Hopelijk is dat snel voorbij idd. Misschien helpt het om samen afspraken te maken wanneer jullie wat gaan doen. Zo weet je dat het gebeurt en kun je samen ontspannen op de bank erna. Weet het ook niet maar probeer maar mee te denken De naam is ook super lastig. Wij zijn toen lijstjes gaan maken met onze top 5. Zoon deed mee, dus met zn 3en. Toen top 3. Dat hebben we 2 weken weggelegd en toen zijn we er weer voor gaan zitten. De naam die we alle 3 mooi vonden is het geworden Hier is de grote lijn van de kamer af. Plankjes hangen, gister een mat gekocht. Maxicosi is in huis. Maandag ga ik denk ik beginnen met wassen. Daarna commode en kast indelen. Spulletjes voor vluchtkoffer in huis halen. Gister al paar dingen gehaald. Wanneer zetten jullie de box op? Wij hadden deze nog van onze zoon. Staat ingeklapt in de woonkamer al weken hihi. Zal foto toevoegen die ik heb. Stond er wel nog in. Was nadat alles opgehangen was.
Oh @Spritsmetmelk zo herkenbaar. Van de lijstjes tot de irritatie van hoe partner eet. Kun je echt niets aan doen. Enige wat ik kan adviseren is om wel te blijven praten en het uit te leggen. En soms een lekker biertje/snack/oid voor man mee te nemen. "ik denk wel aan je hoor, schat". (werkt hier nog steeds erg goed ) Ja, heel duidelijk te zien zelfs op de echo. Baby is immers klein en baby lag nog hoog genoeg dus echokop kon er goed bij. Ik vermoed dat baby van bibi weer naar *ik draai alle kanten op maar lig niet meer goed* is gaan liggen . Volgende week donderdag de bevalling bespreken in het ziekenhuis. Mocht het wel een keizersnede worden willen ze ook graag weten of ik me laat steriliseren. Voelt zo gek om daar over na te denken, ik ben nog maar 30. Ik hijs me in m'n verfkloffie en ga de slaapkamer afmaken! Dan kunnen we volgende week ook de co-sleeper in elkaar zetten en de commode inrichten <3
Haha arme mannen van ons! En @Lin18 je hebt ook gelijk, goede planning helpt al! Krijg het alleen vooral s avonds laat steeds ineens weer op mijn heupen. Zou het liefst dan de hele nacht schilderen en verwacht dat hij dat dan ook wil hahaha. Hij is nu voetballen, hij mag hier soms nog wel weg uit mijn greep haha, en ik ben met het kaartje bezig en straks even met de verkleuren precies bepalen.. en nog dingen bestellen. En vanmiddag komt mijn vader ook nog even helpen met het e.e.a. @Dastoch3 Je bent lekker bezig zeg met dat geschilderd en voorbereidingen! En jij ook @Lin18 Wat een lief leuk kamertje ook al! Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet als je wat op die plankjes hebt ook enzo. Zie trouwens dat je ook dat wagentje van Ikea hebt, hoor ik heel veel goede dingen over, dat dat zo handig is! Als je alles gewassen hebt, maken jullie dan ook het bedje op? Maakt het allemaal wel heel lief en af, maar loopt dan natuurlijk ook wel weken stof te vangen.. Wij hebben gisteren een maxicosi (althans, van Cybex dan) gekocht met zo'n draaibare base. Commode heb ik gisteren in de grondverf gezet en ga ik van de week schilderen. Volgende week komt ook het hout voor de kastdeuren binnen, die moeten eerst op maat en kan ik dan ook gaan schilderen (Zwart! Aah spannend! Vind de stijl van Archivestore (kijk maar eens op instagram) erg leuk en zij hadden dit geadviseerd dus ga er gewoon vol voor haha). Wel erg blij als dat zometeen beide af is! Dan is het vooral nog decoratie. En als dat af is word ik weer gezellig haha. De box hebben wij hier al een paar maanden staan haha. Wel zonder boxkleed dan, want die heb ik nog niet. Tja, we hadden m gekocht en het was net zo makkelijk om hem al op te zetten. Plus, hij staat niet in de weg dus het is prima zo. Voor vluchtkoffer heb ik wel al veel dingen (toilettas met mini s, dextro, aa, labello) maar de uitzoekdingen die ik nog moet kopen (pyjama, ochtendjas, warme sokken, eerste pakje, boxers) missen alleen nog, want dat vind ik dan weer lastig kiezen.. Jullie nog bijzondere dingen die je in de vluchtkoffer doet? Of dingen die je gaat kopen / huren zoals bevalbal, bevalbad, cube? Vind het allemaal wel vrij prijzig die huurdingen
Ik neem m'n lievelingspyjama mee. Heb die bij de eerste 2 ook aangehad, toen zat ie strak, nu is het een soepjurk, maar he. Ik had 'm ook aan bij de andere 2, dus nu ook. De fout die ik nu niet nog een keer maak is om in spijkerbroek naar het zkh te gaan en geen joggingbroek mee te nemen. Dus mijn luie joggingbroek/legging mag niet ontbreken. Goede aansluitende onderbroeken voor die verschrikkelijke grote baby matrassen die je moet gebruiken. En een vest. En voedingsbeha. Dan ben ik wel klaar. Tis toch auto in auto uit Ook ruzie met man aan het maken over welke auto we pakken. Luxeprobleem, I know. Maar de andere 2 zijn ook in de zwarte auto mee naar huis gekomen dus ik wil nu ook de zwarte auto Oh, zwart en hout Sprits. Dat klinkt ook als mijn straatje ❤️ En nu ga ik shoppen, want dochter is uit haar broeken gegroeid en om haar nu in driekwartsbroekjes te laten gaan, haha. Hopelijk kan ik ongemerkt ook nog wat rompers en 2 broekjes maat 50 meenemen want ik heb maar 2 setjes maat 50 kwam ik tot de conclusie. Maar misschien toch maar wachten als ik alleen in de winkel ben.
Heb het idee dat jullie al veel beter op schema liggen, terwijl ik vanaf morgen thuis mag bevallen. Hele vluchtkoffer vergeten, moet dus nog (en tas voor de kinderen). Geboortekaartjes zijn we ook nog mee bezig. En nu nog op zolder bezig, daarna kunnen de spullen terug naar zolder en kan eindelijk de wieg worden neergezet (lakentjes etc. moet ook nog worden gewassen). Alle babykleren zitten nog in bakken. Ga dus maar weer snel verder
Oei das lastig savonds haha... Kan me voorstellen dat hij dat niet zo'n goed idee vindt Nog gelukt met het kaartje? Fijn dat je vader kwam helpen. Veel kunnen doen? Dank je. Ja dat karretje heb ik bij iemand gezien en leek me wel makkelijk. Bedje maak ik nog niet op ivm stof idd. Denk in week 38/39 ofzo. Geen idee wat handig is. Goed bezig ook. Al veel gedaan. Hihi ja ben ook blij dat we klaar zijn met klussen. Daarom staat de box bij ons ook in de kamer. Wegzetten had ook geen zin. Ik moet poliklinisch bevallen dus hoef niks te huren. Fijn dat je ook al wat voor koffer hebt. @Korenbloem86 Oh hihi nog wat kunnen doen vandaag? Schiet al op bij je idd.