Uitgerekend in oktober 2020 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ior, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Net weer bij de VK geweest. Bloeddruk was netjes 120/80. En omdat ik er toch was ging ze even baby spieken. Baby ligt, volgens haar, nu goed ingedaald. Zou nog weer een klein beetje omhoog kunnen komen maar die kans acht VK klein.
    Weer een stapje verder.

Het voelt alsof 't elk moment kan beginnen. Terwijl mijn nuchtere kant ook weet dat het nog wel ruim 5 weken kan duren.
    Ugh, ik haat wachten :eek:

Spritsmetmelk en Lin18 vinden dit leuk.
  2. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    IMG_20201002_153108.jpg
    Ik heb geen foto's van de babykamer. Heb vandaag wel wat spulletjes in de co sleeper gelegd :D

3. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    Oeh lastig hè, wij hebben een soortgelijk mailtje van de kraamzorg gehad. Ik snap dat er allerlei maatregelen getroffen moeten worden, maar ben hier niet heel erg gelukkig mee. Vind het ook een beetje stom, want dan zou mijn moeder dus wel mogen komen overdag, maar mijn vader en broertje (waarmee ze in één huis woont en die dus ook corona hebben als zij het heeft) niet. Vind ik absoluut niet leuk. Daarnaast is ons huis volgens mij groot genoeg dat het kraambezoek niet in de weg hoeft te lopen / de kraamverzorgster kan zorgen dat ze dan op een andere plek bezig is. Hoop dat er in overleg nog wel wat mogelijk is. Ik snap echt dat ze er iets mee moeten, maar vind dit echt een maatregel waar niemand echt iets aan heeft en waar alleen maar mensen last / verdriet van hebben. En heel fijn en ontspannend is iedere avond kraambezoek voor de nieuwe ouders overigens ook niet, juist fijn als dat overdag kan als de kraamverzorgster er is. Maar inderdaad, wat @Lin18 zegt, misschien wel je uren opmaken alleen dan wat meer verspreid zodat de kraamverzorgster vroeger weg is?

Haha wow @Dastoch3 dat is een coole stoere knuffel. Die heb ik nog niet eerder gezien! Steekt die gans van Senger die ik wil toch wat braaf bij af, haha.

@Lin18 Aahh wat een lief kamertje! Je kan toch niet geloven dat daar straks gewoon een echte baby in ligt!

@Dastoch3 Wat balen van dat gedoe met de aannemer zeg! Dom ook, want dat lijkt me wel een goede klus om te doen. Beter dan allemaal kleine rotklusjes toch? Ach, heb jij straks nog de lol van een kamertje inrichten!

@Korenbloem86 Nog niks aan het rommelen? Het kan niet lang meer duren.. ;)

@Lois93 Inmiddels een kaartje ontworpen en een proefdruk aangevraagd met nog wat kleuren en lettertypes erop, zodat we 'm verder af kunnen maken. En we hebben een beslissing gemaakt over de naam. Hoera! Morgen het hemeltje, kapstokje, lampje en boekenplankjes ophangen. Dan alleen nog wat extra kleertjes, jasje en een hanglamp bestellen. Zondag gaan we flink aan de poets, ga ik nog wat gezellige dingen voor onze slaapkamer (nieuw beddengoed, vloerkleed, poef, decoratie en lijsten) bestellen hopelijk + misschien ook nog het e.e.a. voor de woonkamer. Maandag hetzelfde + babykleertjes wassen. En dan ben ik een stuk verder én wat meer relaxed. In principe is het meeste dan gewoon klaar. Heb jij nu alles helemaal in orde?

Lois93 en Lin18 vinden dit leuk.
  4. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    Iemand hier had een tijd terug trouwens een hele goede tip over het warmhouden van je kindje buiten in de winter zonder steeds heel veel gedoe met allerlei jasjes, pakjes, dekens etc. Maar ik weer niet meer wat de tip was en kan het ook niet meer vinden... Iemand?

Lois93 vindt dit leuk.
  5. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    @Spritsmetmelk Dank je. Nee kan ik me echt niet voorstellen.
    Wat fijn alles afwerken. Zal fijn zijn als het af is. Suc6

Bij ons bureau mogen er totaal 3 mensen zijn als zij er is. Zij meegeteld. Maar mijn zoon telt mee, is 15 jaar. Dus wij zijn met 3, dan de kraamverzorgster is 4. Dan zijn w e dus al met teveel :roflmao:.
    Mag er dan nog een vast iemand bij? Heb geen idee.
    Snap de aanpassingen heel goed maar vind de onduidelijkheid niet fijn.

Ga morgen naar mijn schoonouders. Wonen 45km hier vandaan. Zou ik dan de tas/maxicosi moeten meenemen mocht er iets zijn?

Lois93 vindt dit leuk.
  6. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ja! Gewoon meenemen. Kost geen moeite.

@Spritsmetmelk teddybeerpakje, trappelzak?
    Geen idee eigenlijk. Ik zweer bij teddybeerpakjes.

Lois93 en Lin18 vinden dit leuk.
  7. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Zo simpel kan het zijn:rolleyes:, ga inderdaad eens kijken wat er mogelijk is voor.

Gisteren weer gestript. Woensdag heeft het niets gedaan, nog geen krampje. Gisteren moest ik de oudste nog uit school halen (en de tweede bij haar klasgenootje), dus na het strippen nog zo'n 17-18 km gefietst. Een aantal hobbels zijn altijd al goed voor harde buiken, maar volgens mij reageerde mijn buik nu op elk hobbeltje. Ik kreeg van een taxichauffeur de opmerking dat ze het zo dapper vond dat ik nog fietste met zo'n buik. Even later kwam ze vragen hoe ver ik was, toen ik zei dat ik al bijna een week overtijd was, kreeg ik te horen dat ik gek was dat ik nog op de fiets stapte:roflmao: (en ik ben zo blij dat het qua weer nog kan, moet er niet aan denken om zoontje en oudste dochter in de autostoel te tillen en vervolgens de rolstoel nog in de kofferbak).

Baby was gisteren ook erg onrustig, probeerde alle kanten nog op te draaien. Verder nog wat harde buiken. Voor mijn gevoel heb ik de hele nacht harde buiken/voorweeën gehad, maar dat viel best mee, 22u naar bed, 1u wakker, 4.25u wakker, dus geen hele nacht. Nu af en toe nog een pijnlijke buik.
    Verloskundige wil morgen nog een keer proberen te strippen. Vind nu 5-10-2020 wel een mooie datum, allemaal deelbaar door 5 ;).

@Spritsmetmelk, er zijn slaapzakken met een gat voor het kruisriempje in de maxicosi. Kunnen ze met slaapzak en al in de maxicosi. Vond het altijd erg vervelend als ze sliepen en je moest dan nog een jasje etc. uittrekken, slaapzak aan, waardoor ze weer wakker werden.

@Lin18, ik zou tas en maxicosi gewoon meenemen, hier staat de maxicosi al weken in de auto omdat ik dat zo'n ding vond om te vergeten tijdens de bevalling. En staat binnen niet in de weg;).

Dastoch3 en Lin18 vinden dit leuk.
  8. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Wat spannend zeg. Ben benieuwd wanneer het gaat gebeuren. 5 oktober is inderdaad een mooie datum hihi.

Tja nu nog op de fiets....vind het ook wel een dingetje ergens hahahaha.
    Hoorde gister dat auto rijden na 38 weken ook niet meer aangeraden wordt dus ja..
    Fijn dat fietsen dan nog lukt he.

Ja dat is ook zo. Staat toch klaar dus hoeven hem maar in de auto te zetten.
    Maxicosi kan er idd ook al in. Staat nu op de babykamer.

9. Lois93

Lois93 Actief lid

1 feb 2020
    326
    244
    43
    Vrouw
    @Spritsmetmelk ik heb in de maxicosi een voetenzak van jollein zitten. Heerlijke warme. Dus onze 2e dochter die in november geboren is heeft eigenlijk nooit een jasje aangehad.. Ze zat altijd heerlijk warm ingepakt want de bovenkant kon je met knoopjes goed om het hoofdje doen.

Wij hebben gisteren even gekeken welke koppeling we straks nodig zijn voor het vullen van het bad. Dus manlief iets minder stress ;) Ik durf nu ook niet te gaan slapen met een rommelige vloer, ook al ben ik soms te kapot om nog wat op te ruimen. Maar stel dat het begint hé!

De voorweeen beginnen hier nu wel echt te komen. 's Avonds op de bank komen er soms behoorlijk vervelende voorbij. Maar mag van mij nog wel 2 weken duren.. Heb nog niet alles op orde.

Qua maatregelen zag ik op de site van onze kraamzorg de aanpassingen. Mag dus overdag als de kraamzorg er is ook niemand komen. Vind het best lastig. Want vond het bij de vorige keren zo fijn dat mn moeder vaak elke dag even langs kwam glippen na werktijd. We mogen wel visite ontvangen als de kraamzorg er niet is: hooguit 3 mensen uit 1 huishouden. Maar om dat nu elke avond te doen. Dan ben ik al mensen nodig om me te helpen met het naar bed brengen van de 2 meiden. (Manlief is boer en moet om die tijd melken.) Dus zal wel een hele rustige kraamweek worden.

Ik ga maar weer wat doen.. Want anders ga ik veel te veel op mn voorweeen zitten focussen :$

Lin18 vindt dit leuk.
  10. Lois93

Lois93 Actief lid

1 feb 2020
    326
    244
    43
    Vrouw
    Grom ik krijg die banner of hoe heet dat ding niet voor elkaar :$

11. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Volgens mij is 't gelukt :)

Lois93 vindt dit leuk.
  12. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Bluh. Gistermiddag werd ik al een beetje verkouden. Maar na het middagdutje vandaag stromen zelfs m'n oren vol met snot. Nu een kriebel in de keel erbij. Dus maandag testen.
    Ik hoop zo op negatief uitslag. Anders hebben we gewoon geen oppas.

En hoe zou dat moeten tijdens het bevallen?! Ik ben een beetje bang nu :(

13. Lois93

Lois93 Actief lid

1 feb 2020
    326
    244
    43
    Vrouw
    Aaah balen!! Dat is denk ik waar we nu allemaal bang voor zijn! Volgens mij staan ze dan helemaal ingepakt aan je bed.. met mondkapje, handschoenen, schort etc. Hoop voor je dat het net zo snel weer over is als dat het op kwam zetten!!

Dastoch3 vindt dit leuk.
  14. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Bah hopelijk negatief en snel de uitslag. Beterschap!!

Dastoch3 vindt dit leuk.
  15. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Na bevalling van 2 uur om 22.01u bevallen van een dochter, in bad.

Dastoch3, Lin18, Lois93 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    GEFELICITEERD!!! Hoe gaat het met jullie? En hoe heet ze? :D <3 Heel heel veel geluk toegewenst, geniet van jullie kleine meisje!

17. Lois93

Lois93 Actief lid

1 feb 2020
    326
    244
    43
    Vrouw
    Wauw gefeliciteerd!! Gaat alles goed met jullie?? 2 uur! Dat is snel!!!!!! Al het beste toegewenst!! Geniet er van!!

18. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Wauw wat snel!!
    Gefeliciteerd, veel geluk met jullie dochter. Geniet ervan!

19. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Wauwie! Zo lang op gewacht en dan is ze er toch nog zo snel <3
    Van harte gefeliciteerd. Hoe gaat het met je? Dochter okay?

20. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    Hoi hoi! Hoeveel pakjes in maat 50 hebben jullie?

Ik heb gisteren wat bij besteld dat ik niet kan retourneren en heb er door mijn zwangerschapsbrein de halve nacht over wakker gelegen. Of het niet teveel is nu, te saaie dingen, teveel grijs en helemaal geen roest en warm donker oker wat ik zo leuk vind, niet genoeg boxpakje maar juist teveel losse broek-trui dingen en zit dat dan niet minder lekker? Word een beetje moe van mezelf.

Ik heb:
    Mt 50 - boxpakje beige Prenatal
    Mt 50 - gisteren besteld truitje play up beige met gisteren besteld broekje zara dat hopelijk erbij past
    Mt 50 - donkergrijs pakje play up
    Mt 50 - exact hetzelfde pakje in lichtgrijs play up (is dat niet saai?)

Toen bedacht ik ook nog eens dat ik al die dingen niet echt heb 'afgemaakt' qua setje met een mutsje. En waar haal ik nu ineens echt leuke mutsjes vandaan die erbij passen? En wat doe ik als eerste pakje? En het komt pas woensdag en donderdag binnen, dus ik mag ook nog eens niet eerder bevallen en moet dan dus nog naar de winkel voor mutsjes :rolleyes: Ik denk waarschijnlijk echt te moeilijk. Maar hier maak ik me dus blijkbaar s nachts druk om.

Mt 50 - Gekregen pakje noppies, niet mijn smaak
    Mt 50 - Gekregen pakje Hema, niet mijn smaak
    Mt 56 - boxpakje met streepjes én mutsje Zara (schijnt redelijk klein te vallen?)
    Mt 56 - Pakje donkergrijs play up die ik al eerder eens had gekocht ergens en heel enthousiast over was, maar lijkt wel weer heel erg op dat pakje in donkergrijs die ik in 50 heb gekocht.. is dat niet zonde? Dan lijkt het hetzelfde..

En verder heb ik daarnaast wat leggings in maat 56 en 62 met wat truitjes in 62 (Ik vind het leuk als ze wat groot vallen in het begin, lekker die mouwtjes omslaan, super schattig :rolleyes:)

Ik vind het heel erg zonde altijd als ik teveel koop en het niet gebruik, en als ik dingen koop die uiteindelijk niet leuk zijn. Maar ik wil natuurlijk wel leuke en genoeg dingen. :D haha jullie vinden me vast gek, maar ik maak me nu om zo mega veel onnozele dingen zo druk! En miskopen kosten natuurlijk ook geld ;)

Lois93 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina