En hoeveel rompers en sokjes? Ik heb: Mt 50 boxpakje, overslagromper, sokjes en mutsje Mt 50 broekje, shirtje, overslagromper, sokjes en mutsje Wikkeldeken en de moeders voor moeders wikkeldeken. Deze neem ik mee naar het ziekenhuis. Mt 50 4 broekjes Mt 50 4 shirtjes Mt 50 12 rompers 6 paar sokken. 2 extra mutsjes. Mt 56 4 setjes Mt 56 12 rompers Mt 56 jasje (mee naar het ziekenhuis) 6 paar sokken. Mt 62 2 setjes nog maar. Gemiddeld duurt het hier een half jaar voordat ze in maat 62 zitten, haha. De kleding die je wat minder leuk vind zijn ideaal voor in de luiertas. Voor als baby giga spuitluiers heeft terwijl je je baby juist de dag erna juist heel mooi wilt kleden. Grijze pakjes zijn niet per se saai. Wel vet handig met wassen. Gewoon gekleurd mutsje en sokjes erbij en klaar. Ik heb heeeeeel veel zwart wit spul, maar met gekleurde mutsjes En mijn ervaring, de eerste weken leven die kleintjes ook nog in een wikkeldeken om ze warm te houden. Oh, en ik maak me ook nog schuldig aan het feit dat als ik een kledingsetje TE leuk vindt, ik die in grotere maten bijkoop. Zo heb ik nu 4x een gevoerd legerbroekje van de Hema. Zijn al ruim 6j oud. Maar beide kinderen hebben ze gedragen *gaat zolder op om de legerbroekje te zoeken want deze baby moet natuurlijk ook eh*
@Spritsmetmelk Klinkt als genoeg hoor! En anders kan er vast snel genoeg iemand wat bijhalen toch? Ik heb niet zoveel maatje 50, vooral broekjes al snel maat 56 omdat beide meiden lange beentjes hadden/hebben. Broekjes met voetjes er aan vast heb ik dus maar helemaal niet gedaan. Omdat wij het geslacht niet weten heb ik wat neutrale dingen, de meisjeskleding kan ik gelijk van zolder laten halen en als het een jongetje is stuur ik m'n zusje gelijk naar de winkel. Maar nu je het over mutsjes hebt. Die had ik de vorige keer van mn schoonzusje geleend.. Maar nu maar 2 mooien in huis.. Dus die ga ik nog snel even bestellen! Tip voor diegenen die thuis bevallen. Zorg dat je een paar simpele mutsjes hebt! Want ze pakken meteen een mutsje zodra het geboren is en zou zonde zijn als ze dan een mooi mutsje pakken wat zo mooi bij het eerste pakje staat. dus ik heb 2 hele simpele witte uitgerekte mutsjes die ze gelijk mogen pakken klaar liggen. En idd @Dastoch3 inderdaad de minder leuke pakjes ben je ook nog vaak genoeg nodig met die spuitluiers.. En aaaaaalltijd snachts Wel echt 1 tip: bij boxpakjes de knoopjes tussen de beentjes en niet op het buikje. Want als je dan de luier moet verschonen moet je dat hele onderlijfje er uit zien te priegelen. Hoe voelen jullie je verder? Hier de afgelopen dagen veel buikpijn gehad. Ook weer snel misselijk. Vandaag lijkt de buikpijn wat af te nemen, maar heb het idee dat Ukkepuk rustiger is. Gelukkig morgen weer naar de verloskundige. En als ik durf vragen of ze wil checken of er al wat gaande is (strippen zullen ze met 38+4 nog wel niet doen denk ik). Want zo wil ik niet nog 2 weken doorlopen. Vraagt op mentaal gebied veel van me merk ik. Hoewel alles nog niet helemaal zo netjes is als ik zou willen mag het nu toch al wel geboren worden van mij.
Even nog het bevallingsverhaal (voor wie zin heeft). Vrijdag op zaterdagnacht dus wat voorweeën gehad (had ik volgens mij nog laten geschreven), maar dat ebde zaterdagochtend helemaal weg. Zaterdagavond onder het eten begon het weer wat te rommelen (net als de avond ervoor), dus dacht, daar gaan we weer. Kinderen lagen zaterdag lekker op tijd op bed, daarna afwas even weggewerkt, en rond 19.30u ploften man en ik op de bank om nog wat te kijken. Om 19.50u had ik mijn 5e wee al weggepuft (nog steeds in de veronderstelling dat het voorweeën waren), zei tegen mijn man dat ik het nu al zat was. Hij stelde voor om het bevalbad te gaan vullen, maar dat vond ik nog niet nodig, want het waren maar voorweeën. Een wee later toch gezegd dat hij mocht gaan vullen. 10-15 minuten later wil ik de wegwerphoes glad strijken (anders zit je de hele tijd op allemaal kreukels), ontdekte ik dat mijn man de wegwerphoes was vergeten. Dus dompelpomp aan om het bad leeg te pompen. Verloskundige gebeld, vraagt manlief sinds hoe laat, wat ik echt niet wist, gelukkig hoorde de vlk aan me dat het serieus was. Bad was inmiddels leeg, wegwerphoes erin en weer vullen. Ben toen gelijk in bad gegaan en heb de waterslang lekker op mijn buik en onderrug laten lopen. 20.30u was de vlk er (zelfde als de laatste 3 controles, had me ook 2x gestript, had inmiddels wel voorkeur voor die vlk). Omdat de baby de dag ervoor nog niet was ingedaald, moest ik nog even uit bad zodat ze goed kon voelen naar de indaling. Baby lag al wel wat dieper, maar nog steeds niet volledig ingedaald. Bij ons zoontje was dat ook, dus ik bereidde me al voor op een aantal uur 'indalen' en rugweeën. Ik bleek al ruim 5 cm ontsluiting te hebben. Daarna weer snel het bad in. Vlk heeft direct de kraamzorg gebeld en zei nog dat ze bang was dat die te laat zou zijn. Dus manlief heeft kruiken gevuld, kleertjes etc. klaargelegd. (En hij dacht, dat hij tijdens de bevalling wel tijd zou hebben om de tasjes voor de kinderen en zichzelf klaar te maken voor het geval dat we naar het zhs zouden moeten). Vanaf 21.00u kwamen de weeën om de 3 minuten. 21.55u zijn de vliezen gebroken, 21.57u mocht ik meepersen. Nadat het hoofdje was geboren, was de wee over, dus moest even wachten op de volgende wee voor de schouders (en de rest, maar als de schoudertjes er zijn, floept de rest er achteraan). En om 22.01 was onze dochter E n o r a er helemaal. Later las ik in het verslag dat ze de navelstreng 1x los om het nekje had, maar ik heb totaal niet meegekregen dat de vlk die even los heeft gemaakt. Ze schijnt het zelfs gezegd te hebben, maar ik was druk met andere dingen bezig. Placenta kwam al heel snel, 5 minuten na de geboorte, navelstreng was nog niet eens doorgeknipt, dus we hebben het nog even zo gelaten voor een foto. Ik moest echt even bijkomen, dus nog een klein halfuur in het water gezeten. De overgang van baarmoeder in het badwater is voor een baby niet zo heel groot, dus 'waterbaby's ' zijn vaak heel rustig en 'vergeten' te huilen, dus we hebben haar heel even boven water getild om haar goed te laten doorhuilen (en toen weer lekker terug). Apgar was 9/10/10. Onze oudste werd rond 22.30u wakker en hebben we uit bed gehaald om even te laten kijken. Man is met de oudste en jongste (en placenta) op bed gaan zitten, oudste zat echt te stralen. Ondertussen werd ik gehecht. Baby had een temperatuur van 35,6, dus heel lang huid op huid met 2 kruiken op me gehad (en ik had het al zo warm van al het harde werken) en heeft ze ook gedronken. Nog een foto van placenta en baby (maar door de temp. lag ze heel dik ingepakt, dus je kunt niet zien dat ze echt nog aan elkaar vastzitten, kan net zo goed zijn dat we het uiteinde even onder de doek hebben gelegd) en daarna de navelstreng doorgeknipt. Vanwege de temperatuur hebben we de navelveter even gelaten voor wat het was, die hebben we in de loop van de zondag vastgeknoopt, toen ze wel goed op temp. was. Dochter 2 werd zondagochtend rond 7u wakker en is heel stil naar de wc gegaan en weer terug in haar bed. Om 7.15u werd de baby wakker en kwam dochter 2 heel zacht vragen "Wat hoor ik?" en heeft daarna lekker op ons bed kennisgemaakt met haar zusje. Ze heeft een kwartier gepraat over 'de nieuwe baby' zonder te vragen of ze nu een broertje of zusje had. Om 8u werd ook ons zoontje wakker, die door zijn zussen op de hoogte werd gesteld. Echt heel leuk hoe hij reageert, hij knuffelt haar (soms letterlijk) plat, geeft kusjes, toen hij haar knuistjes ontdekte, dacht hij dat ze een highfive en een boks wilde geven. Gisteren zijn de oudste drie om de beurt een tijdje boven bij mij en baby op bed geweest om te knuffelen, te kijken. Erg fijn dat ze nu de hele zondag zo rustig konden wennen aan hun nieuwe zusje. Kraamzorg is gisteren tot 14u geweest, zodat mijn moeder en zus konden komen. Schoonmoeder is 's avonds geweest. Vanmorgen stond er een andere kraamverzorgster, omdat die van gisteren verkouden is en zich moet laten testen. De nieuwe kraamverzorgster moest vanmiddag nog terug naar haar eigen kraamgezin, dus nu ook opeens een middag voor ons zelf. O ja, borstvoeding gaat goed. Babydochter was wel 200 gram afgevallen, maar ze was gisteren heel erg misselijk en toen heeft ze niet veel gedronken. Sinds gisteravond drinkt ze goed, meldt zichzelf iedere 3-4 uur. Ik ga straks even bijlezen, ben benieuwd wanneer de volgende oktoberbaby's komen.
♡♡♡ Uitgerekend Oktober 2020 ♡♡♡ ♡ 29 september Korenbloem86 - 34 jaar - 4e kindje ♡ 1 oktober dld86 - 34 jaar - 3e kindje ♡ 2 oktober ♡ 3 oktober Kimmie91 - 28 jaar - 2e kindje ♡ 4 oktober ♡ 5 oktober Zusje90 - 29 jaar - 1e kindje ♡ 6 oktober ♡ 7 oktober Zebraman - 27 jaar - 1e kindje ♡ 8 oktober ♡ 9 oktober ♡ 10 oktober Wasabi - 34 jaar - 4e kindje Lune89 - 30 jaar - 2e Kindje ♡ 11 oktober ♡ 12 oktober ♡ 13 oktober Eefje1983 - 36 jaar - 1e kindje ♡ 14 oktober ♡ 15 oktober ♡ 16 oktober Tiarah - 31 jaar - 4e kindje Lois93 - 26 jaar - 3e kindje ♡ 17 oktober owl - 27 jaar - 2e kindje Lija - 31 jaar - 2e kindje ♡ 18 oktober Lin18 - 34 jaar - 2e kindje ♡ 19 oktober Penny123 - 37 jaar - 2e kindje ♡ 20 oktober Spritsmetmelk - 26 jaar - 1e kindje ♡ 21 oktober ♡ 22 oktober ♡ 23 oktober ♡ 24 oktober ♡ 25 oktober ♡ 26 oktober Dastoch3 - 30 jaar - 3e kindje ♡ 27 oktober ♡ 28 oktober ♡ 29 oktober ♡ 30 oktober ♡ 31 oktober (2) jongen (5) meisje (2) verrassing (13)onbekend Bevallen 1 juni Elletje-30 jaar- eerst kindje (Adena)* *Lilyblue - 36 jaar - 1e kindje *Bloemetje376 - 28 jaar - 2e kindje °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° Afspraken: Oktober: 06-10: Lin18: controle gynaecoloog 06-10: Lois93 - controle verloskundige 12-10: Lin18: controle verloskundige
@Korenbloem86 mooi om je bevalverhaal te lezen!! Klinkt wel als een 'relaxte' bevalling of lees ik dat verkeerd?? Wel even stressen met die binnenhoes heb gelijk mn man verteld dat hij die dus echt niet mag gaan vergeten!!
Klinkt inderdaad heel relaxed, ook zo met de kinderen op bed en dat het zo snel ging net nadat jullie lekker kant en klaar op de bank zaten. Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie! Snap dat je hier geen foto's wilt delen, maar ben wel benieuwd naar jullie kleine meisje hoor, hihi. Geniet van je kraamtijd!! Oooooh jongens, ik krijg net zo'n leuke bestelling binnen. Moet het gewoon even laten zien. Ik moet eigenlijk aan de poets, maar een zere rug en dit schattige pakje zorgen ervoor dat ik al de hele tijd foto's en filmpjes naar iedereen stuur ervan haha. Hormonen? Onderste is het eerste jasje en hebben we van mn ouders gekregen. De gans is ook gelijk een pittenzak, dus daar gaan we hopelijk nog veel plezier van hebben! Edit: kom er net achter dat die bodywarmer (die ik voor volgend jaar herfst had gekocht) nogal klein valt en ik dus een maat te klein heb.. Kan ik m weer helemaal gaan ruilen, bah!
Oh dat klinkt best als een positieve bevalling @Korenbloem86 Heerlijk! Nu kan het elkaar leren kennen echt beginnen <3 Oh hoe zoet @Spritsmetmelk Jammer van het ruilen.. Of gewoon nogmaals bestellen Baby kan bodywarmer ook aan in de lente? Eigenlijk kunnen die kleintjes altijd een bodywarmer aan, haha.
Net uitslag gehad van de test! Negatief! Maar voor mij wel even een wake-up call om meer in onze bubbel te gaan zitten. Gewoon voor de zekerheid.
FIJN! Ja blijven uitkijken, helemaal met de bevalling in zicht wil je zoiets niet. Stel dat je man er niet mag bij zijn vanwege een snotneus. De gruwel! Bodywarmertje ga ik morgen omruilen voor een maatje groter! Hebben we dat ook maar weer gehad en dan is het helemaal zoals ik het had bedacht!
Mocht man corona hebben mag hij wel mee. Echter moet hij dan wel in pak met bescherming op z'n kop. Voor alle partijen traumatisch lijkt me. Man werkt nu ook fulltime thuis. Heerlijk, en heerlijk irritant Dat is ook waar, eenmaal een ideaal plaatje in je hoofd moet het er ook komen, haha. Hormonsters soms
Ow wat vervelend met die eventuele Corona van je man @Dastoch3 Wanneer horen jullie de uitslag? @Spritsmetmelk superleuk wat je gekocht hebt!
Wauw! Wat een mooi verhaal! Ik moest soms hardop “lachen” van hoe lief je kids kennis hebben gemaakt met hun baby zusje. Wat een prachtige ervaring zo in bad en hoe alles gelopen is. Ik wil de navelstreng/placenta een uur niet door laten knippen. Hoelang was dit bij jou? Was het lastig met de placenta nog aan haar vast?
Placenta kwam al 5 minuten na onze dochter. Net als bij ons zoontje was de navelstreng wat kort, om baby met het hoofdje boven water te houden, was het net te kort eigenlijk. Daarom bij zoontje toch al snel doorgeknipt, maar nu kwam de placenta zo snel dat we nog geen tijd hadden gehad om door te knippen. Placenta was wel schoongespoeld in het bad . Ik denk dat we rond 23.30 (dus na 1,5 uur) de navelstreng hebben doorgeknipt, niks voor ons om de hele tijd met een extra pakketje te lopen. Verder alles goed, ze is nu 7% afgevallen. Maar borstvoeding komt nu goed op gang, dus ben benieuwd wat het morgen is. Ik voel me verder ook goed. Vanmorgen beneden geweest en toen de meiden thuis uit school waren ben ik ook naar beneden gegaan. Gisteren zijn ze om de beurt bij me boven geweest voor hun momentje alleen met de baby.
Nee voor ons denk ook niet... iig niet te lang, maar ik vind het belang dus wel groot genoeg voor het 1e uur. Wat fijn dat het zo is gelopen. Aw super zeg dat het met jou en de baby zo goed gaat. 7% is niet slecht als ze morgen weer omhoog gaat toch spannend! Wat lief ook zo hun eigen momentje te hebben met haar. Leuk idee!
We hebben beide een negatieve uitslag Gisteravond rond een uur of 8 begon het weer te rommelen. Rond een uur of 12 3 of 4 pijnlijke weeën ofzo, toen zwakte het weer af. Uiteindelijk om 5.30 in slaap gevallen. Nu een irritant menstruatie gevoel. Vanmiddag even naar de VK, ze willen me toch even zien ivm voorwerk. Ben benieuwd!
Wat fijn!! Wel jammer dat hij nu niet in zo’n charmant pak mag Oew wat spannend!! Hier ook ineens wat lichte weeen, maar zeer onregelmatig. Met de 3e duurde dat toen ook nog een paar daagjes. Wel ook wat roze met afvegen, weet niet meer of ik dat toen ook had. Nou succes bij je afspraak. Ben heel benieuwd of het wat gedaan heeft en het toucheren triggert de boel wellicht ook
♡♡♡ Uitgerekend Oktober 2020 ♡♡♡ ♡ 29 september Korenbloem86 - 34 jaar - 4e kindje ♡ 1 oktober dld86 - 34 jaar - 3e kindje ♡ 2 oktober ♡ 3 oktober Kimmie91 - 28 jaar - 2e kindje ♡ 4 oktober ♡ 5 oktober Zusje90 - 29 jaar - 1e kindje ♡ 6 oktober ♡ 7 oktober Zebraman - 27 jaar - 1e kindje ♡ 8 oktober ♡ 9 oktober ♡ 10 oktober Wasabi - 34 jaar - 4e kindje Lune89 - 30 jaar - 2e Kindje ♡ 11 oktober ♡ 12 oktober ♡ 13 oktober Eefje1983 - 36 jaar - 1e kindje ♡ 14 oktober ♡ 15 oktober ♡ 16 oktober Tiarah - 31 jaar - 4e kindje Lois93 - 26 jaar - 3e kindje ♡ 17 oktober ♡ 18 oktober Lin18 - 34 jaar - 2e kindje ♡ 19 oktober Penny123 - 37 jaar - 2e kindje ♡ 20 oktober Spritsmetmelk - 26 jaar - 1e kindje ♡ 21 oktober ♡ 22 oktober ♡ 23 oktober ♡ 24 oktober ♡ 25 oktober ♡ 26 oktober Dastoch3 - 30 jaar - 3e kindje ♡ 27 oktober ♡ 28 oktober ♡ 29 oktober ♡ 30 oktober ♡ 31 oktober (2) jongen (5) meisje (2) verrassing (13)onbekend Bevallen 1 juni Elletje-30 jaar- eerst kindje (Adena)* *Lilyblue - 36 jaar - 1e kindje *Bloemetje376 - 28 jaar - 2e kindje °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°° Afspraken: Oktober: 12-10: Lin18: controle verloskundige 14-10: Lin18: controle gynaecoloog
Oeeh spannend hoor, al die meiden met weeën! Ben benieuwd wanneer de volgende beeb zich aandient. Graag bij één van jullie dan wel hoor, haha. Hier nog nergens last van en nog druk bezig met van alles en nog wat!