Uitgerekend in oktober 2020 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ior, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Nu ik totaal van de koemelk en lactose af ben verander K van een krijsend kind naar een heerlijke lieve baby. Wat een schatje is ze!
    Nu al tweede nacht op rij dat ze 4u tussen de voedingen laat.

    Helaas is mijn bloeddruk gaan stijgen. 140/90 - 150/99. Ze hebben het voorzichtjes over postnatale pre eclampsie. Ik voel me ook echt heel ziek. We hebben ook 2 dagen langer kraamzorg gekregen want ik kan niet veel. Veel hoofdpijn en ontzettend duizelig.
    Zo jammer dit :(
     
  2. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Ja nog net hihi.

    Wat fijn dat het nu beter gaat.

    Wat vervelend dat je je zo voelt zeg. Hopelijk knap je snel op. Sterkte!
     
  3. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    Heel veel beterschap, klinkt heftig.
     
  4. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    @Lin18, succes, een hele mooie, voorspoedige bevalling gewenst.
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  5. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Dank je wel!
     
  6. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    @Lin18, ik kijk iedere keer of je al babynieuws hebt.
    Hopelijk heb je vannacht goed kunnen uitrusten en komt de baby vandaag wel (30-10-2020 is ook heel mooi;)).
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  7. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    @Lin18 ik hoop zo dat de baby er al is!

    Hier krabbelen we een beetje terug op. Terug in schema, iets meer slaap en een hoop minder gehuil.
    Naar buiten gaan vindt K echt nog niets aan. Dus ik ga vanmiddag zelf even een blokje om, zonder haar. Na 10 dagen komen de muren op me af :oops:

    Hoe gaat het met iedereen? En de baby's?
     
  8. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Hier nog niks hihi.
    Hopelijk vandaag :roflmao:;) Lig aan infuus.

    Fijn dat het goed gaat @Dastoch3
     
  9. Katie88

    Katie88 Actief lid

    12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb hier nog niet eerder mee geschreven, maar ben wel benieuwd hoe het met de oktober mama's gaat!
    Wat naar dat je zo'n hoge bloeddruk had @Dastoch3 , voel je je al wat beter?
    Hoe is het bij jou @Lin18 , begint de pijn al wat minder te worden?

    Hier gaat het goed, de kleine dame (L) is tevreden en groeit goed. Vanuit de kraamweek het advies gehad om haar na 3/3,5u wakker te maken voor voeding zodat ze snachts wat langer zou slapen. Maar vandaag sliep ze telkens op die tijd dus werd het toch 4u tussen de voedingen. Ik hoop dat ze het vannacht niet gaat inhalen.. beter vanavond een beetje clusteren.
    Ben wel moe steeds, ook al kon ik vannacht toch bijna 5u slapen. Hoe gaat dat bij jullie?
     
    Dastoch3, Lois93 en Lin18 vinden dit leuk.
  10. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ja, mijn bloeddruk is gelukkig weer normaal.
    Het was een combinatie van te druk, slechte korte nachten en gewoon de stress van een verse baby :oops:

    Oh, 5 uur slapen! Daar teken ik voor. Afgelopen nacht was het 2u. Ze wou gewoon niet rechts aanhappen, dus stress van mij, gehuil van haar. Vandaag wou ze ook niet op haarzelf slapen. Veel "mama honger". Lang leve de draagzak!
    Ik hoop voor je dat ze vannacht niet gaat clusteren nee!
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  11. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Hier alles goed, horen straks of we vandaag naar huis mogen.
    Kleintje doet het goed. Mijn bloedwaarden zijn ook weer stijgende gelukkig.

    @Dastoch3 Fijn dat je bloeddruk weer goed is.
     
    Katie88, Dastoch3 en Lois93 vinden dit leuk.
  12. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Lin18
    Had nog niet meegekregen dat jullie beeb geboren was, maar alles goed gegaan?

    Hier nu de 2e dag zonder kraamzorg en het gaat goed... moet echt opletten dat ik niet te gek doe, ben bang dat ik anders een terugval ofzo krijg en dat wil ik niet want het is zoo genieten nu! A. clustert er s avonds flink op los maar slaapt dan een ruk van ongeveer 11/12 tot 4, dan een klein uurtje druk met voeden en dan slaapt hij tot dik 7 uur.. dus hier nu geen klagen over de nachten.. de 2 zussen komen langzamerhand weer tot zichzelf gelukkig.. de jongste heeft wel akelig goed door dat mama tijdens het voeden geen hand over heeft om haar te corrigeren, dus die vreet dan echt van alles uit :rolleyes:
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  13. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Dank je. Gelukkig wel hihi. Was zondag 42w anders.

    Woensdagavond moest ik me melden voor inleiding. Ballon geplaatst, donderdagmorgen eruit. 2cm en bmm beetje verstreken. Aan infuus maar dit deed niks. Eind van de middag stop.
    Vrijdag hele dag tabletten gekregen voor verweken bmm. Smiddags was dit redelijk gelukt en 3cm.
    Zaterdagmorgen niks veranderd, infuus gekregen, weeën kwamen mooi regelmatig. Max infuus maar bij controle niks veranderd.
    Na overleg met gynaecoloog keizersnede. Uur later was hij er al. Toen ging t opeens snel.

    Liggen nu nog in t ziekenhuis. Hij is veel afgevallen. Bijna 10%. Mogelijk doordat ik veel vocht via infuus heb gekregen. Dan is zijn geboortegewicht eigenlijk hoger dan t normaal zou zijn geweest. Krijgt nu bijvoeding sinds gister. Als hij morgen niet is afgevallen mogen we naar huis...
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  14. Katie88

    Katie88 Actief lid

    12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Ja, druk is het wel hé? Gelukkig zijn je waardes weer goed. Beetje rustig aan maar, als dat gaat.

    @Lin18 fijn weer naar huis! Heb je genoeg hulp thuis?

    De nacht was inderdaad minder. 2x 2u geslapen, door baby en doordat de oudste ziek is. Feest hier. Middagdutje werd me onmogelijk gemaakt door de dame van 2 die er geen zin in had. En doordat er iemand met koorts is moet iedereen ook nog eens thuisblijven dus beetje gekkenhuis hier.

    Dat klinkt als lekkere nachtjes @Lois93 , dat doet ie goed. Herkenbaar dat je nog rustig aan moet doen , mijn kraamweek liep 1,5 week geleden af en ik voelde me zo niks waard! Viel me echt tegen qua energie. Nu gaat t wel al beter en heb ik in huis wel eea gedaan. Voel je je ook weer een beetje nuttig;) wil het liefst alles weer zelf doen maar met 4 kleintjes waarvan de jongste 2 weken oud is dat nog een beetje veel gevraagd, moet echt weer m'n ritme vinden.
     
    Lois93 vindt dit leuk.
  15. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    Ik was in de veronderstelling dat ik je al gefeliciteerd had, maar zie het nergens. Dus een beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. Inmiddels weer thuis?

    Ons meisje is alweer een maand. Gaat zo snel. Ze weegt nu zo'n 4 kg, de eerste shirtjes beginnen te kort te worden (vooral bij de mouwen).
    Gisteren was de oudste vrij, nr 2 is altijd vrij op woensdag, man is meestal ook vrij op woensdag. We hadden eind september gratis kaartjes voor de Tuinen van Appeltern gekregen, maar toen liep ik niet zo lekker meer ;) en ze zijn alleen deze maand nog open. Had bedacht om een keer in het weekend te gaan, maar door de onverwachte vrije dag van de oudste en het mooie weer besloten om gisteren te gaan. Kreeg nu net een berichtje dat ze sinds vandaag dicht zijn.
    Maar was echt lekker, zonnetje scheen, E in de kinderwagen, heeft bijna de hele dag liggen slapen, alleen even wakker voor de melk. En de andere kinderen hebben lekker gespeeld.
    Dus dat was E's eerste dagje uit.
     
  16. Katie88

    Katie88 Actief lid

    12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Wat leuk, een dagje uit! En fijn dat het zo gesmeerd liep:)

    Ik zie dat jouw dochter ook jullie vierde is, mijn dochter ook, en de anderen van dezelfde leeftijden. Lukt het jou een beetje om ritme te krijgen met iedereen? Hier draait het redelijk, maar tis wel druk.
    Ik had weer een kort nachtje. Lijkt erop dat het dag-nachtritme er nog niet in zit want ze slaapt gewoon niet vanaf de laatste voeding tot 01.00.
    Ik hoop toch wel dat dat snel verandert want ik voel me toch een zombie:confused:.
     
  17. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Zo dat is een flinke weg! Hoe gaat het nu met jezelf? Hopelijk herstel je goed en snel! Hoe gaat het met gewicht van jullie mannetje? Inmiddels lekker thuis?
     
  18. Lois93

    Lois93 Actief lid

    1 feb 2020
    283
    203
    43
    Vrouw
    Hier een fitte mams, zo fit dat ik bijna bang ben dat ik binnenkort een terugval zal krijgen ofzo. A groeit ontzettend goed! Ze kwamen hem woensdag wegen en hij was gewoon 100 gram in 3 dagen aangekomen!! En vannacht sliep hij dus gewoon van half 12 tot half 6!! Heerlijk, maar blijf tegen mezelf zeggen dat het de komende nacht weer tegenovergesteld kan zijn.

    Heerlijk om te lezen dat je er lekker op uit bent geweest @Korenbloem86
    Als jou dat lukt met 4 kids, zal het hier binnenkort ook wel weer lukken met 3 kids ;)

    @Katie88 oh hopen dat het slapen bij jou snel wat beter word, want dat doet echt wel wat met een mens!
     
    Katie88 vindt dit leuk.
  19. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Klinkt als een heerlijk uitje @Korenbloem86
    En wat groeit ze goed!

    Oei @Katie88 hopelijk gaat ze het ritme snel omgooien. Een beetje extra slaap zal wel fijn zijn!

    Hoe gaat het nu met jou @Lin18

    Wat fijn dat je zo fit bent @Lois93
    Houd je jezelf wel in de gaten?

    Hier is K verkouden. Ze slaapt maar korte stukjes in de wandelwagenbak. Snachts lijkt ze beter weg te leggen, maar komt nu om de 2.5u vanwege de verkoudheid. Hopelijk knapt ze snel op!
    CB heeft haar vanochtend gewogen en ze zit nu op 3.610kg. Vorige week vrijdag was dat nog 3.260kg :eek:
     
    Katie88 en Lois93 vinden dit leuk.
  20. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Stil hier!
    Hoe gaat het met iedereen?
    Ik kan alleen maar klagen en zeuren. Ze huilt zoveel en slapen wil ze alleen op of aan me. Ik vind het heel erg moeilijk dit :(

    Gelukkig groeit ze goed! En de zeldzame momenten dat ze wakker en tevreden is kijkt ze met haar prachtige grote ogen de wijde wereld in!
     

Deel Deze Pagina