Uitgerekend in oktober 2020 ❤

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ior, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Wat heftig, alles bij elkaar (zwangerschap, ziek in je kraambed, koemelk- en lactose en nu een huilend babietje) is wel heel veel.
    Onze oudste heeft ook heel veel gehuild, sliep alleen in de draagdoek en toch ga je door. Vraag me nog wel eens af hoe ik dat heb gedaan. Heb zoveel met haar in de draagdoek gelopen.
    Heb je iemand die een uurtje met haar kan lopen?
    Onze 'huildochter' was al wat ouder toen ik een interview las en daarin vertelde een moeder dat een "wildvreemde" (wat oudere) vrouw uit de straat, waar ze nooit contact mee hadden, die moeder had aangesproken dat het vast niet mee viel en ze best even met de baby wilde lopen zodat moeder even alleen rustig kon genieten van een kop koffie. Die moeder was daar zo blij mee, en ik was zo jaloers op die vrouw, wat had ik graag iemand gehad die het even van me had overgenomen.
    Ik zou je heel graag helpen, maar vind het zo lastig, je hebt vast al heel veel geprobeerd.
    Dus een hele dikke knuffel.

    Ik ben vanmiddag met de jongste 3 naar het consultatiebureau geweest. Nr. 2 en 3 even meten en wegen, zijn gewoon klein, groeien netjes volgens hun eigen lijn. Nr.2 is de kleinste van de klas, is ze soms best verdrietig over, (4 jaar, 15,7 kg en bijna 100 cm). En nu was ze heel trots, want ze is (op 1 cm na) even groot en zwaar en als onze oudste:D *we maken alleen kleine kindjes*.
    Baby groeit ook goed, zit nu een kg boven haar geboortegewicht. Op haar ene ooglid heeft ze een rood vlekje, dacht eerst dat het van de bevalling was, maar trok niet weg. Is inderdaad een ooievaarsbeet. Kan nog tot haar eerste verjaardag wegtrekken (en weer zichtbaar worden als ze heel hard huilt). En als ze bij die paar procent hoort waar het niet wegtrekt (en ze het vervelend vindt), kan ze er altijd nog oogschaduw op smeren;).
    Verder alles goed, verwijzing voor een heupecho meegekregen omdat ze tot 35 weken in stuit heeft gelegen, maar de arts van het cb zag zo op het oog geen bijzonderheden.
     
  2. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Wat lief van die onbekende. Dan gaat het gezegde "it takes a village to raise a child" wel op. Wat jammer dat je dat niet had. Heb je nu wel een vangnet?
    Een vriendin nam de oudste 2 op sleeptouw vandaag en dit weekend gaat K even bij haar in de doek.

    Och arm meisje. De kleinste zijn is ook niet leuk. We hebben dochter geleerd "klein maar fijn ;)".
    Baby groeit goed dus, nu al 1kg boven haar geboortegewicht. Goed bezig!
    Hoe gaat het slapen en wakker zijn bij jullie?

    A. had ook een ooievaarsbeet op der oog. Rond 9 maand was dat weg. Maar nu met extreme vermoeidheid of enorme emoties kun je er nog wel iets van zien.
    Baby K heeft op haar linkeroogje ook een ooievaarsbeet (net zoals A) en eentje in het midden van haar voorhoofd, 2cm hoog en een halve cm breed. Man is er ook bang voor dat die blijft. Ik vind het wel schattig. En anders is er nog altijd een pony :p
     
  3. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Hoe gaat het? Beetje bijgekomen?
    Wat fijn dat een vriendin op stap gaat met de oudsten en dat K in de draagdoek mag.
    Ik wil(de) zelf anderen niet lastigvallen, daardoor vond (en vind) ik het lastig om te vragen of iemand het even over wil nemen, hulp vragen vind ik ook lastig, probeer het liefst alles zelf op te lossen (houd graag alles onder controle). Terwijl ik er andersom totaal geen problemen mee heb. Onze oudste was 16 maanden, we hadden dat weekend zoontje van vrienden opgevangen zodat zij even een moment voor zichzelf hadden en ik was helemaal klaar met onze dochter. Die vriend had het door bij het ophalen van zijn zoontje en een dag later heeft hij onze dochter opgehaald en kon ik een dagje niks doen. Dus eigenlijk dom van mezelf dat ik alles alleen wil doen.
    En nu vind ik het al een enorm verschil als er 1 kind uit logeren is, dat vind ik al heel rustig :D.
     
  4. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Vragen om hulp is sowieso heel moeilijk! Maar je kunt er zoveel aan hebben. Gewoon eens doen dus. Al snap ik heel goed dat dat zo moeilijk is en dat je het zelf wilt oplossen :p
    De wisseltruc was wel grappig. Gaan je kinderen wel vaker uit logeren?

    Hier gaat het wel okay nu. K lijkt door de ergste verkoudheid, jeej. Maar ze is nu wel heel miemelig. Wil aan de borst, maar toch niet, wil knuffelen maar niet rechtop. Hebben we zo'n zogenoemd "sprongetje" te pakken? :p
     
  5. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Hoe is het dames? En met jullie baby's?
    Ik vind mijn baby al zo groot worden, nu al ruim 5 kg. Heeft vorige week voor het eerst doorgeslapen :). Heel fijn. Afgelopen nacht zelfs van 22u tot 6.10u vanmorgen, andere dagen was van 23-7u, echt heel fijn. Helaas zijn de andere drie nu om de beurt midden in de nacht een keer wakker, de één omdat ie moet plassen, de ander omdat z'n deken niet goed ligt, de volgende omdat die een geluid hoort, etc, :confused:.

    Met ons zoontje begonnen met zindelijk worden. Had mei/juni gezegd "Als ik had geweten dat we zolang thuis zouden zitten, dan was ik begonnen met zindelijk worden. Als er weer een lockdown komt, gaan we met hem aan de slag". Dus nu konden we beginnen. We waren supergoed voorbereid (NOT). 14e was die toespraak van Rutte dat 'alles' dicht zou gaan. We konden dus gaan beginnen met zindelijk worden. Dinsdagnacht leg ik E terug in bed na de nachtvoeding en opeens denk ik "onderbroekjes!", ik had helemaal geen ondergoed voor ons kereltje! En nu waren de winkels dicht:eek:. Hij heeft eerst een paar dagen met een romper gelopen die ik op zijn ene schouder vastmaakte, zaterdag waren de bestelde boxershorts er. Hij is zo trots op zijn boxershort, alleen zijn zijn billetjes zo klein dat de boxershort continu afzakt, hij loopt de hele dag te hijsen :roflmao:.
    Gaat boven verwachting goed, eerste twee dagen geen enkel plasje op de wc, had er even een hard hoofd in. Maar nu gaat alles op de wc; gisteren ook voor het eerst gepoept, luiers (nacht en middagslaapje) zijn droog. Valt me erg mee.
    Hij is ook superblij met de stickers, hij had zelfs bedacht dat hij ook een sticker kreeg als papa/mama/zussen naar de wc gingen:roflmao:.

    Zijn de eersten alweer aan het werk (of ben ik zelf de eerste, denk het wel, was natuurlijk ook de eerste die is bevallen, af en toe nog niet helemaal helder :rolleyes:).
    Mijn verlof loopt officieel zondag af, nog 5 dagen dus. Begin na de kerstvakantie weer, heb 1 oppaskindje die onder de kwetsbare groep valt. Heb verder nog niet heel veel zin om weer te gaan werken, best erg maar wat dat betreft vond/vind ik de lockdown wel fijn.
    Verder vind ik de lockdown trouwens niet fijn hoor, voor er mensen zijn die dat denken, ben vanaf dat bekend werd dat de scholen dicht ging (ook het speciaal onderwijs van onze oudste) bezig geweest om te 'stoken' dat in ieder geval het speciaal onderwijs open zou gaan. Dochter 2 zit in groep 1, ze vindt school heel leuk, maar qua onderwijs vind ik het minder erg. Maar voor mijn oudste vond ik het wel belangrijk dat ze na de vakantie weer naar school kan, ook omdat ze therapie op school krijgt. Gelukkig gisteren bericht dat het speciaal onderwijs van onze dochter opengaat na de vakantie (heb wel verteld dat als de juf of iemand anders ziek wordt, dat school dan weer dicht kan gaan).

    En dan over een paar dagen de eerste kerst van/met jullie kindje! Hoe vinden jullie kindjes de kerstboom? Onze E kijkt er niet eens naar, draait haar hoofd om en kijkt naar de kleertjes die nog steeds aan een draad in de kamer hangen.
    Hele fijne kerstdagen!
     
  6. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Hey,
    Hier ook al een dame die de 5kg gepasseerd is. Dit is echt een reus vergeleken met de andere 2, haha.
    Ze is een echte huilbaby. Maar, maakt gelukkig wel goede nachten, van 0.00 tot 06u. Wel met mijn pink waar ze op sabbelt maar he, slaap is slaap! Ze heeft nu maagbescherming ivm verborgen reflux. Ze spuugt minder, dat scheelt. Huilt alleen nog net zoveel..

    Oei, dat zindelijk worden. Dat gaat vrij vlot zo te horen! Wat goed!
    Hier doen Zeeman onderbroekje het goed bij zoontje, daar passen z'n billetjes wel goed in haha.

    Ik heb geprobeerd 1.5u mee te draaien op mijn vrijwilligerswerk. Dat liep totaal in de soep. Lichamelijk zwaar maar geestelijk ook. Ik heb afwasmiddel gebruikt als ranja. En ik zag maar niet wat ik fout had gedaan.
    Ik vind iedereen die weer terug aan het werk is/gaat heuze helden! Ik doe 't jullie niet na.

    Wat fijn dat speciaal onderwijs van haar door gaat. Het is zo belangrijk! Hier is gelukkig speciaal onderwijs ook open.

    Ha, baby heeft nu al in haar dossier staan "kijkt mensen niet in de ogen aan". Ze kijkt overal naartoe behalve in de ogen, ze lijkt zich te focussen net boven ons hoofd. Kerstboom kan haar ook gestolen worden, haha.
     

Deel Deze Pagina