Misschien reageert het dan trouwens wel extra als je maag wat leger is nog? Dat je voor ontbijt en voor lunch alvast iets kleins en lichts eet ter verwerking? Fysio heeft er vandaag een knoop uit gehaald, wat een verschil zeg!! Ik heb vanavond gewoon nog even zonder pijn normaal op de bank kunnen zitten. In combinatie met alle aangepaste bewegingen en het niet tillen heb ik ineens weer een beetje hoop! En die naam...ga ik binnenkort wel doen, maar vind het anonieme stukje zo eng. Vind het heerlijk hier anoniem te zijn, en toch wel je verhaal kwijt te kunnen. En je kan niet lastig onderscheid maken in wie je berichtjes wel en niet leest, haha. Vanavond vriend wel een alternatief voorstel gedaan wat hij wel interessant vond en even ging laten landen
Haha ja erg is dat he, echt zo’n zwangerschapshoofd. Had ik bij de eerste totaal niet, maar nu ben ik zo onscherp als iets.
Volgens mij kan je drager zijn van die gen, zonder de ziekte te hebben. Maar je gaat eerder denken/hopen dat het gewoon goed is! Bij jullie eerste wel een goede guo gehad?
nou het punt is ik eet overdag express al elk uur/2 uur iets.. geen grote maaltijden omdat dat vaak niet goed gaat.. eerst dacht ik misschien is het toch het brood dus ben weer yoghurt gaan eten, maar had ik het weer eet tussendoor af en toe cracker of wortels en zoute sultana maar het enige wat leek te helpen was drop.. maar ik weet dat te veel drop niet goed is dus die eet ik nu weer paar dagen niet.. Wat fijn dat dat zo goed geholpen heeft al! Hopelijk vanaf nu alleen maar beter of in ieder geval weer goed leefbaar. Ja snap ik dat is ook lekker anoniem zijn hier!
Oh dat wist ik niet. Onze eerste is bijna 7 jaar en helemaal gezond. Ook tijdens de zwangerschap geen gekke dingen en ook iets bij zijn 20 weken echo.
Dankjewel! Wij hopen dat het allemaal wel mee gaat vallen en dat we positief nieuws te horen krijgen.
voor degene die twijfelen of wel de vaccinatie willen nemen, ik was vandaag bij de GGD voor de 22 weken prik, die vrouw vroeg of ik al gevaccineerd was voor covid. Was nog niet, toen vertelde zij dat ondanks dat advies nog niet officieel is zij in principe zwangeren wel voorrang geven. Dan moet je dit even doorgeven aan je huisarts, die kan het dan weer doorgeven aan de GGD/RIVM.
Ooh goed om te weten, thanks! Ik neig nog steeds wel een tikje meer naar nee dan ja, en tot iemand iets tegen me roept steek ik dus mijn kop in het zand. Lekker naïef, maar vind een keuze maken echt heel lastig.
Ik werk in het ziekenhuis en mag vanuit het ziekenhuis woensdag gevaccineerd worden. Heb dinsdag afspraak met mn verloskundige dus benieuwd naar haar ervaringen. Het wordt ook vanuit de nvog aangeraden en zie niet voor me hoe zij er voordeel van zouden kunnen hebben om voor vaccinatie te adviseren, zonder dat echt te menen. Maar ik herken de struggles. Als ik niet zwanger was geweest, had ik sowieso vooraan gestaan. Nu gewoon net iets lastiger situatie (vind ik).
Het is indd heel erg lastig. Wil je het advies met ons delen.? Ik denk dat bij iedereen er mee stoeit..
@MNK in het corona topic bij het algemene gedeelte is er een topic over zwanger en vaccineren daar staan wat onderzoeken in, ook hele ingewikkelde. En dit is het standpunt van het NVOG https://www.nvog.nl/wp-content/uploads/2021/04/Standpunt-Vaccinatie-tegen-COVID-19-rondom-zwangerschap-en-kraambed-versie-22-april-2021-def.pdf @Bijtje90 ja door de zwangerschap voelt het niet 100% goed, maar ook ik ga me laten vaccineren. Zonder zwangerschap had ik die spuit paar weken terug al bij mezelf willen laten zetten zegmaar maar ja een zwangerschap maken dat soort keuzes wel heel anders
Super bedankt iedereen! Wij zijn deze week echt door een hel gegaan en hebben nauwelijks geslapen. Gelukkig hebben we in de ochtend al een afspraak staan. Ik hou jullie op de hoogte met hopelijk met hopelijk positief nieuws.