Uitgerekend in September 2021

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hippie89, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Oh ik mocht tot 24.00 eten op de brief die ik kreeg en ik drink altijd water dus dat scheelde al haha. Maar ik denk dat ik voor 22.00 wat heb gegeten en daarna ben gaan slapen, maar normaal eet ik avondeten en dan om half 8 stuk fruit en dan niks maar dat werkte niet goed haha
     
  2. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Thanks voor de tips @Orchid24 ! Vooral het langzaam drinken is een goede, want denk dat je zelf inderdaad vooral denkt, nou shotten en dan is het weg haha.

    Ik heb inderdaad dezelfde instructie gelezen als @Goegalla ! Ik mag na 22.00 niet meer eten. Dus neem net daarvoor nog maar even wat vullends! :D
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  3. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    267
    352
    63
    Vrouw
    Aw balen! Wat moet je er nu tegen doen? Krijg je een dieet?

    hier alles goed! Gister de kinkhoestvaccinatie gehad en geen last. Ik ga over 2 weekjes voor zwangerschapsdiabetes testen, vind het wel spannend!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    beter dat je geen last had!
    Ik had na 5 minuten ineens tintelingen en heb 2 dagen spierpijn gehad.

    hebben jullie allemaal een reden voor de suikertest?
    Ik heb (gelukkig) nog nooit zo een test gehad.
     
  5. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Hier diabetes in de familie, dus daarom word ik getest! Kreeg vanmiddag al een berichtje van mijn vader: ‘sorry schat, dat je dat door mij moet’ haha. Stuurde al terug, alsof jij daar ook maar iets aan kunt doen...
     
  6. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Ik heb hier vorige keer ook geen last van gehad volgens mij:oops: Mag nu 1 juli voor deze zwangerschap!
     
  7. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Is er eigenlijk hier al iemand opgeroepen voor de corona vaccinatie?

    Ik heb besloten de vaccinatie te gaan halen. Op basis van rivm, verloskundige en onderzoek van nvog, lijkt het mij de meest verstandige keuze. Deze zwangerschap heb ik een enorm slechte weerstand, en ik denk dat als een verkoudheid mij al voorhoofdsholte en bijholteontstekingen oplevert, dat corona krijgen ook niet heel best zal verlopen.
    Uiteindelijk zijn het ‘maar gewoon’ antistoffen van het virus, die ik wellicht al wel heb en anders vast nog wel een keer oploop. Als ik dan op deze manier voorkom dat ik doodziek word, en risico loop voor de kleine vind ik dit wel de moeite waard. En ik ga er dan even vanuit dat de baby ook beschermd is, en niet ineens met 3 maandjes met corona in het ziekenhuis belandt.

    Haha volgens mij wilde ik even de hele redenatie met jullie delen, sorry:D
     
    DollyLam, Goegalla, Orchid24 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Zo suikerdrankje zit erin, vond het gelukkig wel goed te doen! Maar voel me nu wel wat vreemd. Ontbijten met 19 suikerklontjes is niet m’n ding haha. Nuchtere waarde was 4.6. Volgens mij is dat prima. Nu de volgende afwachten! :)
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Bijtje90 Ik heb een voedingsschema gekregen als voorbeeld, ik eet eigenlijk al 80-90% volgens dat schema dan volgende week woensdag een dagcurve prikken thuis. En wat ik begrijp is het dan echt per week bekijken. Zijn mijn waardes woensdag goed, dan moet ik woensdag erop weer dagcurve prikken. Zijn ze niet goed dan moet ik week erop geloof ik 3x een dagcurve prikken. Zijn die niet goed dan weet ik niet of ze me meteen al overdragen naar het ziekenhuis of dat er dan echt met een diëtist gekeken gaat worden. Sowieso elke 4 weken een groeiecho en sowieso dus een dieet met wekelijks prikken. Vind het allemaal prima, zolang de kleine het maar goed doet en hoop heel erg bij de vk te kunnen blijven

    @Lotion ik vanwege pcos

    @Daantje3 ik wil al tijdje de vaccinatie, heb me er veel in verdiept.. en baal nu eigenlijk bijna dat ik van 94 ben :roflmao:

    @Droompje123 succes!

    en ja ik had ook spierpijn na kinkhoestvaccinatie
     
    Daantje3 vindt dit leuk.
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ja ik al in maart ofzo.
    Maar twijfel nog steeds heel erg en zolang ik twijfel is het voor mij een nee.
     
    Daantje3 en Orchid24 vinden dit leuk.
  11. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Wooow hier zou ik echt hartkloppingen van krijgen. Hier reageert de baby ook heftig op suikers, wordt dan heel druk. Merk je daar dan ook iets van?
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ik merkte dat inderdaad heel erg :roflmao:
     
    Daantje3 vindt dit leuk.
  13. Palomino

    Palomino Actief lid

    18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik weet dat ik wat laat instap, maar zou ik met jullie mee mogen kletsen?
    Ik ben uitgerekend op 19 september :)
    Ik moet nog wel een hele hoop bijlezen :p

    las hierboven iets over de diabetes-test, ik krijg hem binnenkort ook. Mijn gyn raadde aan om na 20u al niet meer te eten, Ookal staat er 22u op het blaadje. Mijn moeder heeft diabetes en spuit insuline, bij de zwangerschap van mijn dochter zat ik net op de grens van wel/geen suiker. Tot nu toe voel ik me goed, dus ik hoop stilletjes dat ik er goed vanaf kom.
    Ook de 22 weken prik staat hier gepland voor volgende week dinsdag.

    ik zal tijdens mijn pauze en na mijn werk een beetje proberen in te lezen!
     
    DollyLam, Daantje3, Goegalla en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Welkom!

    Ik denk dat ik het zonder savonds nog wat te eten niet had gered net als de eerste keer :roflmao: maar hier helaas geen goede uitslag gehad. Je hoeft er geen last van te hebben maar hopelijk is het een goed teken inderdaad! Zet jezelf maar op de lijst en anders kan ik het wel voor je doen!
     
  15. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    BMI hoger dan 30 en m'n moeder heeft diabetes.
     
  16. Goegalla

    Goegalla Lid

    17 jan 2021
    90
    144
    33
    Vrouw
    Hoi

    Ik ook suikertest gekregen vanwege overgewicht, maar gelukkig alles goed!

    1,5 week geleden heb ik de 22 wekenprik gehad. Geen last van spierpijn gehad, maar had na een paar dagen opeens een dikke harde bult op de injectieplaats zitten. Zakt nu gelukkig af.

    Ik haal volgende week dinsdag mij eerste coronavaccinatie op. Heb er niet over getwijfeld. Liever wat last van een prikje dan dat ik onverhoopt toch Corona oploop.
     
    DollyLam, Orchid24 en Daantje3 vinden dit leuk.
  17. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Vandaag trouwens goede controle gehad! Vk gaf wel aan dat ik eerder minder dan meer ga werken tot aan de bevalling, terwijl ik ergens nog wel de verwachting had om na een tijdje rust weer door te kunnen;). Niet dus, haha. Ergens ook wel een rustgevend vooruitzicht, niet meer dan halve dagen tot aan het verlof.

    Ben overigens echt zo blij, de vk gaf aan dat baby met haar hoofdje naar onder ligt. Dochter heeft dus nooit zo gelegen, altijd in stuit vanaf 24 weken. Ondanks dat dit nog helemaal niets zegt, geeft het mij hoop!!

    Met 27 weken nog even bloedprikken voor Rhesusfactor C en verder niets bijzonders op de planning:)
     
    Goegalla en Orchid24 vinden dit leuk.
  18. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Goed dat ze dat al wel aangeeft! En wat fijn hopelijk blijft ze gewoon daar nu liggen dan haha!
     
    Daantje3 vindt dit leuk.
  19. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    267
    352
    63
    Vrouw
    hier inderdaad ook diabetes aan mijn kant van de familie. Mijn vriend en ik zijn helemaal gezond en fit, maar vanwege diabetes in de familie toch op zwangerschapsdiabetes testen. Hopen dat ik er goed doorheen kom!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  20. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Neoflux succes met de test vandaag!
     
    Neoflux vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina