Uitgerekend in September 2021

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hippie89, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    hahaha okee goede tip! :roflmao: Ahh wel leuk! :D Vind stiekem dat ze dat eigenlijk gewoon overal moeten gaan doen, die zorgverzekeringen moeten niet zo moeilijk doen en zwangeren gewoon leuke echo’s gunnen (en stukje geruststelling)o_O
     
    Neoflux vindt dit leuk.
  2. Palomino

    Palomino Actief lid

    18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    Dat is wel heel luxe, Neolux! Daar ben ik dan weer een beetje jaloers op! :D
    Wij hebben ook 1 keer een filmpje gemaakt van een echo, bij het ziekenhuis waar ik onder controle ben hangen overal grote posters dat het verboden is te filmen.
    De laatste keer was ik brutaal genoeg om een de gyn te vragen of het toch mocht, omdat wegens Corona nog steeds niemand behalve mijn man mee mag naar de echo, ook mijn dochter niet. Toen heeft hij een oogje toegeknepen.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  3. Neoflux

    Neoflux Actief lid

    23 dec 2019
    185
    204
    43
    Vrouw
    Ja snap ik dus ook niet dat het overal anders is! Het is toch een kleine moeite, en de zorgverzekering betaalt gewoon alles (heb nog niks van eigen risico ofzo hoeven betalen). Nu heeft onze vk in elke ruimte ook echo-apparatuur staan, ik weet natuurlijk niet of dat elders ook zo is. Ben pas 25 weken en heb al 7 echo's gehad, elke afspraak wordt er gewoon gekeken en geluisterd en dat is toch gewoon leuk. Helemaal stom dat filmen verboden zou zijn, snap niet waarom?
     
  4. Palomino

    Palomino Actief lid

    18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    In kom in een streekziekenhuis, ze hebben twee echoapparaten, in de andere behandelkamers hebben ze er geen. Voor de GUO’s moeten wij dan ook een uur rijden naar Arnhem of Nijmegen, afhankelijk van waar er plek is. het niet filmen/fotograferen zou volgens de posters met privacy te maken hebben…
    Maar het gaat om mijn eigen privacy, en de echoscopist(e) neem ik niet op beeld, dus ik zie dat privacy ding niet zo…

    stiekem hoop ik wel dat tegen de tijd dat ik ga bevallen, die coronaregels er af zijn. Zou het heel jammer vinden als er niemand mag komen. (Van het mondkapje heb ik gelukkig vrijstelling vanwege mijn astma, ik ken 1 vrouw die dus haar hele bevalling een mondkapje op moest in maart:confused: )
     
  5. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Lijstje uitgerekend in september 2021:

    03.
    Noralie87 - 3e kindje

    06.
    Orchid24 - 1e kindje

    08.
    Goegalla - 4e kindje

    14.
    Dollylam - 2e kindje

    15.
    JB27 - 2e kindje

    17.
    MNK - 2e kindje

    18.
    BS155 - 2e kindje
    Droompje123 - 1e kindje

    19.
    Hippie89 - 2e kindje
    Palomino - 2e kindje

    20.
    Joepy - 3e kindje

    21.
    Appeltje - 1e kindje
    Lotion - 4e kindje

    23.

    Daantje3 - 2e kindje

    24.
    Bijtje90 - 1e kindje
    Mommie33 - 5e kindje

    25.
    Neoflux - 1e kindje

    29.
    Jumphola - 2e kindje

    ————————————
    JONGEN (7) MEISJE (8) VERRASSING (1)

    Afspraken:

    Juni
    15-06 -
    22-wekenprik Neoflux
    16-06 - controle - Goegalla
    22-06 - controle vk - Noralie87
    22-06 - Informatie avond (cursus) bevalling - Orchid24
    26-06 - Controle vk + 3D echo - Droompje123
    27-06 - Prechecho 3D - Lotion
    28-06 - controle vk - Neoflux
    28-06 - Controle vk - Orchid24
    30-06 - Controle vk - Lotion

    Juli
    01-07 -
    Controle vk - Daantje3
    12-07 - Groeiecho - Orchid24
    16-07 - liggingsecho - Noralie87
    19-07 - Groei- en 3D-echo Neoflux
    23-07 - Controle vk - Daantje3

    ———————————
    Sterretjes ⭐️

    Julia123
    Rowena25
    MLB
    Loeskaz
    Motherofdragons
    Droomwens7
    Aicirtap


    Je kunt deze lijst kopiëren door te klikken op ‘reageer’. Verwijder dan [ quote ] aan het begin en [ / quote ] aan het einde, vul het lijstje aan met jouw gegevens en klik op ‘plaats reactie’. Zoek altijd even naar de meest recente lijst voordat je op reageer klikt.
     
  6. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    269
    353
    63
    Vrouw
    Zit nu in de wachtkamer bij de prikpost voor mn zwangerschapsdiabetes onderzoek, net bloedgeprikt en suikerdrankje gedronken. Dacht dat het “shot” zou zijn, maar echt een flink flesje zeg! Was vooral bang hoe het drankje zou vallen, maar zit nu 10 minuten in de wachtkamer en gelukkig nog geen last, maarja, nog een uur en 50 min te gaan. Weet ook niet goed wanneer je er het meeste last van krijgt, gelijk aan het begin of juist later als je dus nog steeds nuchter bent en het daar zwaar door kan krijgen. To be continued!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  7. Neoflux

    Neoflux Actief lid

    23 dec 2019
    185
    204
    43
    Vrouw
    Oh dat is wel ver voor je GUO! Hier was het niet in het zkh maar gewoon in de praktijk van een zelfstandige vk. En vreemd ja die privacy, want het is je eigen lijf o_O

    Oh dat is snel, deze duurde bij mij in totaal zeker 3 uur! Inderdaad best een flink flesje.. Ik had er verder geen last van. Mocht de avond ervoor vanaf 22.00 uur niks eten of drinken, ook geen water :confused: En om 09.00 uur in de ochtend het drankje gehad. Ik geloof dat ze elk uur dan bloed prikken en rond 1200/12.30 kreeg ik de uitslag.
     
  8. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    269
    353
    63
    Vrouw
    oh dat is nog heftiger! Hier had ik om 8:15 eerste keer nuchter prikken en dan straks om 10:15 tweede keer prikken. Dan gelijk ontbijten. Nu al zin in!
     
    Neoflux en Orchid24 vinden dit leuk.
  9. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Hoe is het gegaan? Alles binnen kunnen houden? En lekker ontbeten inmiddels:D
     
  10. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat ik begrijp doen de verloskundigen sjoemelen bij de zorgverzekering om het zo maar te zeggen, die bij elke controle een echo geven. Er word niet echt op gecontroleerd, maar of de echo word niet opgegeven of er word medische reden aan gekoppeld want dan mag het wel. Het hangt dus van je verloskundige af of ze dat willen doen ja of nee. Ik heb ook heel veel echo's gehad maar dat heeft ze allemaal onder medische redenen geschaard omdat ik in het begin bloedverlies had dus dat mag dan zegmaar. En nu de groei echo's zijn ook medisch dus dat mag ook. Maar gewoon voor de lol mag niet dus doet ze ook niet haha. En ik mag altijd filmen dat vind ik inderdaad wel heel fijn!

    @Palomino stom dat dat niet mag! Snap dat van privacy ook niet zo.. het is niet dat je andermans echo aan het filmen bent..

    @Bijtje90 hopelijk viel het mee en krijg je een goede uitslag!
     
  11. Neoflux

    Neoflux Actief lid

    23 dec 2019
    185
    204
    43
    Vrouw
    Ah ja in het begin was ik ook medisch omdat ik uit een PGD traject kwam. Wellicht vandaar, maar volgens mij doen ze het in die praktijk bij iedere zwangere :thumup:
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  12. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    269
    353
    63
    Vrouw
    Drankje binnengehouden maar keek wel erg uit naar mn meegebrachte boterhammetje. Gek om nog zo lang nuchter te zijn, helemaal niet gewend! Nu in spanning afwachten, nog niks gehoord.
     
    Orchid24 en Daantje3 vinden dit leuk.
  13. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Volgensmij is geen nieuws, goed nieuws vaak maar hangt er ook vanaf wanneer ze de uitslag binnen krijgen. Tegen mij werd gezegd dat donderdag de uitslag kwam (had dinsdag test) en woensdag werd ik gebeld door vk.
     
    Bijtje90 vindt dit leuk.
  14. Hippie89

    Hippie89 Actief lid

    15 okt 2016
    392
    514
    93
    Vrouw
    Wij hadden vandaag onze pretecho en hebben ons mupke heerlijk kunnen bewonderen :)

    En ze keek meteen ook even naar de placenta omdat die bij de twintigwekenecho over de uitgang heen lag. Nu is ie helemaal opgeschoven en ligt niet meer in de weg!! Ik ben helemaal happy!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ahh kijk dan zo lief! En superfijn:D
     
    Hippie89 vindt dit leuk.
  16. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Oooh wat fijn! En wat een blije baby:)
     
    Hippie89 vindt dit leuk.
  17. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ah wat mooi. Heel fijn!!
     
    Hippie89 vindt dit leuk.
  18. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hier helaas telefoontje gekregen van verloskundige dat ik overgedragen word aan het ziekenhuis :( had gisteren 0,1 te hoog met nuchtere waarde en al eens eerder een 0,1 te hoog na het eten.. en het protocol is sinds vorig jaar aangescherpt na 2 keer een afwijkende waarde na het dieet moet je overgedragen worden aan het ziekenhuis. Verloskundige vond het ook wel heel vervelend voor mij omdat ze weet dat ik het allemaal heel serieus neem en ook heel streng ben met het dieet en dat het dus nog niet genoeg is. En dat met maar 0,1! Maar goed er is natuurlijk niet voor niks een grens en het is ook heel goed dat ze daarin een grens trekken en het zo goed in de gaten houden.

    Nu moet ik kiezen tussen het cwz en radboud, normaal zeg ik altijd cwz ook beetje uit gemak want ben daar binnen 10 minuten fietsen. Maar wil er nu even goed over nadenken en overleggen met man. Wil die knoop morgen eigenlijk hebben doorgehakt want dan kunnen ze morgen verwijzen/afspraak maken in het ziekenhuis. Dan gaan de controles en groeiecho’s bij gynaecoloog en diabetesverpleegkundige plaatsvinden. 28e houd ik de afspraak bij vk, omdat ik graag wat contact wil houden. Mochten mijn waardes wel goed worden met dieet dan mag ik misschien opgeven moment wel terug naar de vk en daar hoop ik enorm op! Als het insuline spuiten word opgeven moment dan word het waarschijnlijk eerder inleiden en ook na de bevalling langer blijven. Zover is het gelukkig nog niet maar dat heeft ook invloed op de keuze van welk ziekenhuis.

    baal echt enorm want heb gewoon geen fijne ervaringen met artsen/gynaecologen. Maar wie weet zijn gynaecologen op de verloskunde afdeling wat persoonlijker en hebben ze iets meer inlevingsvermogeno_O maar alles voor die kleine en zolang het met hem goed gaat is het goed ❤️
     
  19. Hippie89

    Hippie89 Actief lid

    15 okt 2016
    392
    514
    93
    Vrouw
    Aah balen zeg! Niet leuk! Maar wat je zegt, alles voor de gezondheid van die kleine en van jou!

    Hopelijk krijg je nu dan een wat fijnere ervaring met gynaecologen! Ik zou dat gevoel zeker aangeven, dan kunnen ze er rekening mee houden. Succes!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  20. Palomino

    Palomino Actief lid

    18 mei 2021
    203
    329
    63
    Vrouw
    Ah, wat vervelend Orchid, op 0,1…
    Probeer je maar vast te houden aan dat je een grensgeval bent, en geen ‘zwaar’ geval, wat meer risico’s met zich mee zou brengen. Mijn ervaring is dat het best goed gaat op de verloskundige afdeling. Het is weliswaar niet zo cosey ingericht als de praktijk van de VK, maar de mensen die er werken zijn heel fijn en zijn vaak ook (nog) werkzaam (geweest) als gewone VK :)
    Merk je zelf lichamelijk iets van de diabetes? Sterkte!

    Wij hebben vanmiddag weer een afspraak bij de gyn. Ik ben benieuwd hoe onze jongen deze keer ligt, aangezien ik hem dagen met zijn voeten tegen mijn ribben heb gevoeld, maar hij sinds gister weer lekker met zijn voeten naar beneden ligt te trappelen.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina