Uitgerekend in September 2021

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hippie89, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    woww dat is niet veel nee!

2. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat lukt me echt niet meer :oops: ik moet de 3 maaltijden echt splitsen.. alleen avondeten eet ik normaal. Rest van de maaltijden verspreid ik eigenlijk over de hele dag anders word ik gewoon echt niet goed en fruit doet weinig maar is wel lekker :roflmao:

DollyLam vindt dit leuk.
  3. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Eigenlijk valt het ook nog wel mee als ik bedenk..
    Eet overdag verspreid 3 volkoren boterhammen, waarvan 2 met kaas en 1 met gebakken ei
    Af en toe tussendoor 1 LU droge cracker maar daar heb ik eigenlijk vrij weinig aan of een mandarijn heb ik ook vrij weinig aan (en gisteren tucjes die had ik niet mee moeten nemen:roflmao:)
    Avondeten zoals altijd eigenlijk
    Savonds vaak nog bakje yoghurt met banaan

maar heb dus wel ondanks dit nog steeds continu honger tussendoor dus voor mijn gevoel dan eigenlijk nog te weinig:| maar het is dus stuk meer als wat ik voor mijn zwangerschap at, ben ook maar heel klein :roflmao:

DollyLam vindt dit leuk.
  4. DollyLam

DollyLam Lid

16 dec 2020
    67
    108
    33
    Vrouw
    Ik ben ook heel klein, en dat samen met de lipoedeem, zorgt ervoor dat ik niet wil overeten. Ik krijg alleen last van misselijkheid als ik echt te lang niet eet.

5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ja met lipoedeem lijkt me dat wel uitkijken ja.. lijkt me sowieso erg pittig al en zeker in je zwangerschap

DollyLam vindt dit leuk.
  6. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik eet voornamelijk fruit, dat vind ik zooooo heerlijk nu. Avondeten doe ik nauwelijks zit dan echt na een paar happen vol en voor ik ga slapen neem ik nog een stuk fruit. Ik ontbijt met brinta, dat is het enige dat ik 'smorgens weg krijg. Ohja en ik drink veel verse jus dórange daar gaat de misselijkheid ook van weg en vind ik ook zoooo lekker!
    Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan. Kan me ook niet zoveel schelen. Als ik deze zwangerschap dezelfde maat hou vind ik het wel prima.

Orchid24 en DollyLam vinden dit leuk.
  7. Loeskaz

Loeskaz Bekend lid

10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Ik vind het ook lastig hoor. Ik eet normaal geen tussendoortjes, alleen goede vullende gezonde maaltijden. Maar nu lukt het echt niet zonder eten tussendoor.

Ik eet ook veel eenzijdiger nu. In gezonde voeding zoals salade en soep etc moet ik exht niet aan denken helaas. Koolhydraten wil mijn lijf.

Ik doe het ongeveer zo:

In bed: pakje toastjes
    9.00: crackers of maiswafels met kaas of yoghurt met muesli en fruit
    10.00: droge volkoren crackers of een beschuit
    11.00: fruit
    12.00: 2 boterhammen met kaas / kip / vlees
    14.00: 2 crackers of beschuit
    15.00: hand noten
    16.30: rauwkost / augurkjes / plakje kipfilet
    17.30: avondeten, kleine portie
    19.30: bakje chipjes / tucjes / toastjes

Heel vaak en heel veel dus.... maar niet eten is garantie voor drama. Vorige keer at ik nog veel meer en was na 12 weken niet eens veel aangekomen. Dat kwam erna pas. Ik sport ook wel nog 3x pw intensief.

Orchid24, DollyLam en Daantje3 vinden dit leuk.
  8. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Was me echt net aan het afvragen hoe ik mijn dag moet vullen met maaltijden, omdat ik het gewoon echt niet gewend ben om zo vaak te eten. Fijn om jullie voorbeelden te zien. Ik ben ook klein, en vorige keer dus van 50 naar 72 kilo gegaan, echt absurd. Dat wil ik nu niet, maar ook mijn lijf wil echt geen warme groente en vooral koolhydraten.

Eet nu;
    7.30 2 volkorenbbeschuiten met kaas
    9.30 maiswafel met pindakaas
    10.15 fruit
    12.00 lunch wisselt, maar ga denk ik brood eten, tosti ofzo
    17.30 avondeten

Maar dit is dus eigenlijk niet voldoende, maar wat ga je dan nog tussendoor eten? Want nu ben ik nog steeds futloos en duizelig en ook nog vaak misselijk door een lege maag(lig er snachts ook wakker door)

Orchid24 vindt dit leuk.
  9. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Daantje3 en @Loeskaz de koolhydraten craving club :roflmao: Vraag me ergens af of het misschien ook te maken heeft met dat ik sinds ik weet van pcos eigenlijk juist koolhydraten ben gaan minderen en meer groente ben gaan eten. En nu ben ik zwanger en zegt mijn lichaam ik wil koolhydraten en doei groente :roflmao: herkennen jullie ook zoiets? Ik eet nu dus lu crackers tussendoor of een mandarijn maarja dat is dus niet echt wat helpt. Een volkoren boterham werkt wel goed maar vind 3 op een dag eigenlijk ook wel zat. Maar ik ben dus ook nog wel echt zoekende naar wat helpt naast die volkoren boterham.

10. Goegalla

Goegalla Lid

17 jan 2021
    90
    144
    33
    Vrouw
    Mooie echo gehad vanochtend!!! Zo blij!
    Groeide mooi op termijn. Vruchtje was nu 2 cm.

Bijgevoegde bestanden:

Noralie87, Droompje123, MNK en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Super gefeliciteerd!

Goegalla vindt dit leuk.
  12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zie veel dames aan de crackers met kaas, je kan daar toch wat paprika/komkommer/tomaat ook nog op doen? Of een kom soep met groente.

Ik ben dus totaal niet misselijk. Maar wel regelmatig eten om de maagpijn te voorkomen.
    En ja ik heb dan de discipline ik moet gezond eten voor mijn lijf en mijn kindje.

Ik ontbijt met bio kwark/yoghurt en muesli (zelf samengesteld), plak ontbijtkoek. Verder in de loop van de ochtend een pakje crackers of maiswafels zonder beleg en een stuk fruit. Als lunch 3 boterhammen, soms een gekookt eitje erbij en dan nog iets van rauwkost of soep. Verder in de loop van de middag een stuk fruit en plak ontbijtkoek. Warm eten, geen toetje. En s avonds nog een paar koekjes bij de thee. En verder drink ik alleen maar thee en water.

13. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Jaaaa! Gefeliciteerd:)

14. Loeskaz

Loeskaz Bekend lid

10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Kan zeker! Ware het niet dat ik van het idee al bijna moet overgeven. Ik eet normaal tussen de middag dus altijd soep of een salade.... nu, de geur alleen al.... gadverdamme. Gaat wel weer over. Ik maak me er ook maar niet te druk om.

DollyLam en Orchid24 vinden dit leuk.
  15. Loeskaz

Loeskaz Bekend lid

10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Oh wat goed! Super fijn!!!! Op naar de termijnecho!

Goegalla vindt dit leuk.
  16. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    vind eigenlijk niet dat er door ons echt ongezond gegeten word hoor! maar als je misselijk bent dan bepaalt dat wel grotendeels wat je kan eten ja of nee. Ik eet nog steeds groente, maar van het meeste moet ik meteen kokhalzen dus ik eet minder groente als normaal. Gelukkig is dat geloof ik allemaal vooral tijdelijk in een zwangerschap! Wel heel fijn dat jij wel veel groente nog kan eten!

Loeskaz en DollyLam vinden dit leuk.
  17. Neilia

Neilia Niet meer actief

@aicirtap komkommer doe ik wel eens ja.
    Maar soep hoef ik hier niet te maken.
    Dan kan ik er zelf dagelijks van eten aangezien niemand anders hier soep wilt.
    En om nou dagen lang dezelfde soep te eten :p
    Koop wel eens een blik maar das toch anders.

Orchid24 en DollyLam vinden dit leuk.
  18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Invriezen?

19. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ja dat zou nog kunnen inderdaad.