Hier ongeveer het zelfde : Eet kleine beetjes en regelmatig , en probeer de misselijkheid tegen te gaan . Ontbijt : 2 boterhammen of kwark Tussendoor : fruit of mais wafel Lunch : 2 crackers , wisselend qua beleg Tussendoor : fruit , handje met nootjes Diner : avond eten , geen toetje Tussendoor : nootjes , cracker drinken : thee , water , sap en soms cola omdat ik daar veeeel zin in heb
Ik drink dus wel gewoon mijn koffietje hoor iedere dag. Heb het gevraagd aan VK en zei zij ook als je verder er op let er echt niks gaat gebeuren. Je moet het beetje in perspectief plaatsen zei ze. Heb het bij vorige twee ook gedaan en heb hele lieve rustige kids. Toen mocht het namelijk not wel gedaan.
Ik zou graag koffie drinken maar van de geur word ik ontoepasselijk momenteel Het ruikt nog het meeste naar ruwe aardolie (alsof ik weet hoe dat ruikt haha)
Ik drink alleen decafe, je mag maar een bepaalde hoeveelheid cafeïne binnenkrijgen anders zou je een verhoogde kans op miskraam krijgen. En aangezien ik net gewend ben aan de decafe smaakt die niet meer als ik toch nog een kopje gewone zou drinken
Ik denk dat als je alles met gezond verstand doet er niks aan de hand is. Als ik het vergelijk met wat er mijn vorige zwangerschap nog wel mocht en nu vind ik dat stiekem best een beetje ‘schrikken’, maar neem het daardoor ook wel beetje met korreltje zout. Het zijn allemaal kansen natuurlijk en ik ga daar zelf nuchter mee om. Tuurlijk houd ik me aan alle adviezen, maar als dat keertje (per ongeluk of bewust) niet is geloof ik niet dat dat direct schadelijk is. Dit artikel legt het uit zoals mijn verloskundige het ook zei. Ik drink overigens zelf 1 klein koffietje per dag. Ik kom van 5-6, dus prima haha. Die vaten staan vast weer wijd open nu van genot dat ik ze niet meer vernauw met mijn addiction. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5179376/zwangerschap-koffie-vrouwen-gezondheidsadvies-gynaecoloog
@Loeskaz ja er mag best veel niet. Zo kwam ik er gisteren achter dat parmaham niet mag terwijl ik het net in 2 gerechten gegeten heb Maargoed, wat ik kan probeer ik te voorkomen en ik vind de decafe nu net zo prima smaken als gewone koffie (en eerst vond ik hem vies!) dus dat is nauwelijks concessie voor me Weet iemand wel hoe gevaarlijk toxoplasmose precies is? Ik zie op kinderboerderijen namelijk bij geitenverblijven staan dat zwangeren niet naar binnen mogen. Ik heb zelf ook geiten, de verloskundige zei dat voeren geen kwaad kan, maar ik sta dan wel in een stal met mest op de vloer. Voor nu heb ik mijn man maar even laten voeren maar wat is precies het gevaar? Wat het is toch niet zo dat je die uitwerpselen in je mond krijgt?
Echo was goed. Het vruchtje was ongeveer tussen de 6 en 7 weken, maar de echo was uitwendig. Het hartje klopte stevig.
Gefeliciteerd! Ik wist helemaal niet dat het kon uitwendig bij deze termijn. Moet hier nog 2 uurtjes geduld hebben
Super fijn!! En inderdaad al uitwendig, wauw! Dat gingen ze bij mij ook proberen maar eerst zat m’n blaas ervoor en toen m’n darmen (verklaarde ook waar ik een buikje door heb...)
hihi ja dat verschilt echt per vrouw! Bij meeste is inwendig beter te zien, maar bij mij is uitwendig vele malen beter te zien. Dus je kan altijd vragen als het nog niet heel duidelijk is of toch even op de andere manier gekeken kan worden! Bijna ben jij ook aan de beurt!
@Neoflux en @Droompje123 het is de 4e hé voor mij Bij de eerste kon het ook niet. Toen moest ie inwendig. neoflux succes straks!
Lijstje uitgerekend in september 2021: 2. ♡ Noralie87 - 3e kindje 6. ♡ Orchid24 - 1e kindje 9. Goegalla - 4e kindje 14. Dollylam - 2e kindje 15. JB27 - 2e kindje Loeskaz - 3e kindje 18. BS155 - 2e kindje MNK - 2e kindje 21. Aicirtap - 2e kindje Motherofdragons - 4e kindje Droompje123 - 1e kindje 22. Hippie89 - 2e kindje ♡ Lotion - 4e kindje 24. Bijtje90 - 1e kindje Daantje3 - 2e kindje Appeltje - 1e kindje 26. Neoflux - 1e kindje 28 Droomwens79 - 2e kindje 29 Jumphola - 2e kindje Afspraken: Februari 04-02 - vroege echo - Motherofdragons 04-02 - eerste echo - MNK 04-02 - tweede echo - aicirtap 04-02 - eerste echo - DollyLam 09-02 - termijnecho - Noralie87 10-02 - eerste echo - jumphola 10-02 - tweede echo - Hippie89 11-02 - extra echo - loeskaz 12-02 - eerste echo - Daantje3 13-02 - termijnecho - Orchid24 15-02 - eerste echo - MLB 23-02 - intake VK - Droomwens79 ——————————— Sterretjes ⭐️ Julia123 Rowena25 MLB Je kunt deze lijst kopiëren door te klikken op ‘reageer’. Verwijder dan [ quote ] aan het begin en [ / quote ] aan het einde, vul het lijstje aan met jouw gegevens en klik op ‘plaats reactie’. Zoek altijd even naar de meest recente lijst voordat je op reageer klikt.
Lijstje uitgerekend in september 2021: 2. ♡ Noralie87 - 3e kindje 6. ♡Orchid24 - 1e kindje 9. Goegalla - 4e kindje 14. Dollylam - 2e kindje 15. JB27 - 2e kindje Loeskaz - 3e kindje 18. BS155 - 2e kindje MNK - 2e kindje 21. Aicirtap - 2e kindje Motherofdragons - 4e kindje ♡Droompje123 - 1e kindje 22. Hippie89 - 2e kindje ♡ Lotion - 4e kindje 24. Bijtje90 - 1e kindje Daantje3 - 2e kindje Appeltje - 1e kindje 26. Neoflux - 1e kindje 28 Droomwens79 - 2e kindje 29 Jumphola - 2e kindje Afspraken: Februari 04-02 - vroege echo - Motherofdragons 04-02 - eerste echo - MNK 04-02 - tweede echo - aicirtap 04-02 - eerste echo - DollyLam 09-02 - termijnecho - Noralie87 10-02 - eerste echo - jumphola 10-02 - tweede echo - Hippie89 11-02 - extra echo - loeskaz 12-02 - eerste echo - Daantje3 13-02 - termijnecho - Orchid24 15-02 - eerste echo - MLB 23-02 - intake VK - Droomwens79 ——————————— Sterretjes ⭐️ Julia123 Rowena25 MLB Je kunt deze lijst kopiëren door te klikken op ‘reageer’. Verwijder dan [ quote ] aan het begin en [ / quote ] aan het einde, vul het lijstje aan met jouw gegevens en klik op ‘plaats reactie’. Zoek altijd even naar de meest recente lijst voordat je op reageer klikt.
Hier was het ook uitwendig, had me vooral helemaal inwendig voorbereid haha! Wat een fijne goede echo’s allemaal!’