Uitgerekend in September 2021

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hippie89, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Oh wat goed @Orchid24, hopelijk blijft het nu helemaal weg. ik ben benieuwd of ik over een week weer "ongesteld" ga worden, of dat het hier eindelijk ook over is!

Orchid24 vindt dit leuk.
  2. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Wordt jij telkens ongesteld joh? Wat doet ons lijf toch gek soms he...

3. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ja iedere 4 weken, stom he?? Niet zoveel als normaal hoor, maar toch wel 4 dagen ietsje bloed in m'n inlegkruisje en bij afvegen.

4. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Jeetje, wat stom inderdaad. Wel bijzonder dat die processen dus tegelijk ook kunnen plaats vindeno_O

5. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Het is zeer zeldzaam maar kan dus wel!

6. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    En dan te bedenken dat ik met 1 dag bruinverlies al in de stress zat.

Ik wil zo graag een paar weken veder zijn omdatt nu voel ik soms wat maar soms ook dagen niets.

Orchid24 vindt dit leuk.
  7. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Super begrijpelijk hoor, het is voor ons ook elke keer schrikken maar je went ook aan het bloedverlies. Nu heb ik het anderhalve week niet, dus als het weinig is denk ik oh het is weer zo ver. Als het veel is schrik ik alsnog opnieuw en zit ik in de stress. En dan na paar dagen hoort dat er weer bij omdat ik dat in zo wat alle weken van de zwangerschap al gehad heb. Voor jou is het niet iets wat je hele tijd ziet, dus ja tuurlijk zit je dan in de stress want voor jou is het niet “normaal” geworden.

Haha herkenbaar! Ik voel de baby wel, maar heel wisselend gisteren had ie een aanwezige dag en het is nog wat vaag gevoel. Ik twijfel niet meer dat het de baby is, maar ja ik kijk ook uit naar dat het overduidelijk is. Dat je het ook aan de buitenkant kan zien/voelen. Maar ik vind wel snel gaan hoor ben alweer 18 weken vandaag!!

Noralie87 vindt dit leuk.
  8. Neoflux

Neoflux Actief lid

23 dec 2019
    240
    293
    63
    Vrouw
    Ik ga vandaag bloedprikken of ik antistoffen voor toxoplasmose heb o_O Nogal wat discussies gehad met betrekking tot tuinieren hier. De verloskundige en arts zeiden dat ik dat moest vermijden dus nu vindt mijn man dat ik de tuin maar even links moet laten liggen. We hebben een tuin van 2600m2 die ik echt niet even 'links' kan laten liggen dus als compromis maar gesloten dat er eerst eens wordt gekeken of ik misschien al antistoffen heb. Overigens draag ik altijd handschoenen en was ook mijn handen als ik klaar ben.. Doen jullie nog wat aan de tuin tijdens de zwangerschap?

En ik ben al 4 kg bijgekomen :cry: Dat voelt toch al als best veel voor mijn termijn :eek:

9. Neilia

Neilia Niet meer actief

2600 M2 :eek: mijn hemel vrouw waar begin je aan :o:
    Ik tuinier gewoon hoor in mijn ienimini tuintje.
    Je neemt alle voorzorg maatregelen dus ik zou me geen zorgen maken.

Orchid24 vindt dit leuk.
  10. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    #1670 Orchid24, 6 apr 2021
    Laatst bewerkt: 6 apr 2021
    Wij wonen in een maisonnette dus alleen een balkon, maar hebben ook wat planten dus laatst ook mee bezig geweest. Misschien wel een goede om even te testen inderdaad, wij hebben ook katten en de kattenbakken doe ik sinds de zwangerschap niet meer. Als je eenmaal toxoplasmose hebt gehad kan je het dan niet meer opnieuw krijgen?

och herkenbaar.. ik ben nu 4 kilo aangekomen en volgensmij is het bij beide normaal wel, maar ik lees ook zoveel vrouwen die zoveel minder zijn aangekomen dat ik soms onzeker word of het niet onnodig veel is. Terwijl ik helemaal niet echt gekke dingen eet. Wel meer als normaal, want heb ook echt zo wat continu honger maar probeer het wel gezond te houden. Het lastige vind ik is dat je pas paar maanden na de zwangerschap weet of het “onnodig” was of dat je het ook eigenlijk vrij snel weer kwijt bent en dus gewoon nodig. En de een komt in het begin meer aan en de ander aan het eind etc. Ik probeer het wat meer los te laten, maar merk dat ik dat soms wel lastig vind. Ik denk als jij het ook vooral bij gezonde dingen houd je er niet echt veel aan kunt doen..

11. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier doet man de tuin, vind er zelf niks aan. We hebben vooral tegels in de tuin met paar bloembakken. Tuin is maar 60m2 hier.

Neoflux vindt dit leuk.
  12. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Over aankomen. Ik ben nu 3kg aangekomen. Op zich netjes denk ik. Hoop dat ik aan het einde op +9kg zit.

13. Goegalla

Goegalla Lid

17 jan 2021
    90
    144
    33
    Vrouw
    Moet ook nog kijken hoe ik dat ga doen. Sinds dit jaar hebben we een moestuintje bij een kleine volkstuinvereniging op steenworpafstand van onze woning. Verder hebben we een kleine voor- en achtertuin die mijn man eigenlijk altijd onderhoudt. Maar de moestuin zou ‘mijn’ ding worden. Manlief eerst maar eens lief aankijken of hij de boel eerst om wil spitten... ;)
    Dan gewoon met handschoenen bezig... en gewoon goed handen wassen.

Orchid24 en Neoflux vinden dit leuk.
  14. Neoflux

Neoflux Actief lid

23 dec 2019
    240
    293
    63
    Vrouw
    @Lotion Haha ik vind het heerlijk :D Is een soort zenmomentje voor me (maar wel heel veel werk)..

@Orchid24 Ja je kan het nog steeds krijgen maar veel minder risicovol voor je kindje. Uiteraard wel nog gewoon handschoenen enzo blijven dragen maar als het goed is voorkomen de antistoffen dat de toxo door de placenta naar je kindje gaat.
    Ik vind het ook wel lastig omdat afvallen bij mij sowieso wel moeizaam gaat en ik mijn hele leven al wel op mijn gewicht moet letten. Merk dat we de afgelopen week wel veel ongezonder avondeten hebben gehad wegens drukte. Zal er wat beter op gaan letten want meer kan ik inderdaad toch niet doen.

@Goegalla Ja handschoenen en handen wassen doe ik sowieso. Maar omdat verloskundige en arts zeiden dat ik tuinwerk echt moest gaan vermijden wil man dat ik de aarde helemaal niet meer aanraak :rolleyes: Nu dus het compromis dat wanneer ik antistoffen heb ik wel weer gewoon voorzicht mag tuinieren :p

Orchid24 vindt dit leuk.
  15. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Neoflux ah ja! Lastig dat je altijd zo op je gewicht moet letten, maar meer dan zo gezond mogelijk kan je echt niet doen. En af en toe ongezond moet toch ook gewoon kunnen. Ik moet toch toegeven aan de honger anders word ik misselijk en is kans op spugen groter. Maar eet dan nu veel meer verspreid over de dag wat kleinere maaltijden. En het hangt toch ook weer van je bouw af en de een houd ook veel meer vocht vast dan de ander etc.

Neoflux vindt dit leuk.
  16. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    jumphola vindt dit leuk.
  17. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Controle gehad. Moeten over twee weken weer terug ze gaan overleggen of ik in aanmerking kom voor een keizersnede ivm mijn retentieblaas.
    Ik hoop wel dat ze een keizersnede gaan doen dit zou bij mij een hoop stress wegnemen
    Met de beeb was gelukkig alles okay!

MNK, Orchid24, Goegalla en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    fijn dat alles goed was! Spannend hopelijk een ks dan!

19. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hippie89 vindt dit leuk.
  20. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ja het was nogal een heftig gesprek en ze gaf aan dat ze dit nog nooit eerder heeft gehoord. Maar heb duidelijk aangegeven dat ik geen zin heb in onnodige stress dat mijn blaas straks weer op slot gaat terwijl we dit zo kunnen voorkomen. En het gekke is dat de verloskundige aangaf dat ik geen recht had op extra echo's ivm late laaggeboorte gewicht van de eerste maar de gynaecoloog zei weer van wel.
    Altijd fijn als men op een lijn zit :roflmao:

Deel Deze Pagina