haha dat kan ook nog ja! Ik denk dat mijn omgeving misschien liever een soort kraamlijst heeft ofzo.. dat ik zelf van alles op een lijst zet en vanaf daar kunnen kiezen. Maar weet nog niet of ik dat ga doen haha
Dat scheelt in ieder geval heel veel, dan is een keizersnede natuurlijk geen ideale situatie, maar als het je kindje gezond en veilig ter wereld brengt de beste optie!
Ik vind dit iets super geks eigenlijk, wij hebben met dochter nauwelijks kraamvisite gehad, omdat we een paar weken na haar geboorte de lockdown in gingen. Dus we hebben nog wat boeken met de post gehad(heel leuk!), maar verder weinig kraamvisite eigenlijk. Ben benieuwd of dit nu anders gaat zijn, en of we dan vragen over cadeautjes komen.
Ik denk eigenlijk, dat als er geen sprake meer is van een pandemie en iedereen gewoon veilig samen kan zijn, dat ik voor sommige clubjes en groepen mensen misschien wel een kraamborrel wil geven. Dat de hele (grote) schoonfamilie op een middag 3 uurtjes welkom is, en dat bijvoorbeeld ook voor de grote vriendengroep van vriend. Ik zie er zo tegenop om meerdere dagen per week, wekenlang mensen over de vloer te moeten hebben. Hoe zien jullie dat? Of hoe is jullie ervaring met kraambezoeken?
In 2017 bevallen van ons dochtertje , ik dacht owjee nu gaat t komen Naast ouders , broers en zussen , viel het bij ons mee en was het erg verspreid over weken / maanden. Ook hebben wij toen voor ons zelf gezegd , om de dag visite. En dat beviel ons erg goed.
Wij hebben 2x een kraamfeest gegeven. Maar er kwam alsnog kraambezoek omdat mensen op die datum dan niet kunnen. We willen nu pas na 2 weken geboortekaartjes gaan sturen. Dan pas kraambezoek ontvangen, op de directe familie na dan. Vooral voor de oudste 2 willen we rustig kunnen wennen aan onze nieuwe gezinssamenstelling. Als we dan ook nog kraambezoek moeten ontvangen wordt ik gek
Ik vond dat vorige keer ook echt verschrikkelijk, ik wil eerst zelf even landen en wennen aan de nieuwe gezinssituatie. Kraamfeest heeft idd wel een risico dat je dan alsnog kraamvisite krijgt, maar daar ging ik ook wel vanuit. Ik zou dit vooral doen om de 2 grootste groepen samen te gooien, en daar niet 30/40 losse bezoeken van te krijgen. En de familie en vrienden die heel close zijn die zien we juist ook wel graag buiten zo’n feest om. Ik ga denk ik lekker kijken hoe alles loopt, en doen wat op dat moment goed voelt.
Had ik ook Hippie89, mijn placenta zat ook volledig voor mijn baarmoedermond, maar gelukkig is mijn placenta al een stuk naar boven getrokken, inmiddels bijna 2 cm ernaast. Je baarmoeder moet nog flink groeien, dus voldoende kans voor de placenta om omhoog te trekken. Hoop het voor je!
Hier zijn we ook rustig begonnen met een naam, maar een beslissing daarover laat vast nog wel even op zich wachten. Philou vinden we mooi, of Fayah. Onze andere dochters hebben ook een H in hun naam, dus mijn man wil eigenlijk nu ook een naam met een H erin.
Philou is idd heel mooi! Lijkt teveel op mijn eigen naam anders was dat ook een kanshebber hier geweest!
Wij zijn zelf niet echt van de veel mensen bij elkaar zegmaar, onze bruiloft was daarin uitzondering haha! Dus wij zullen wel gewoon kraamvisite doen, maar als ik mij niet goed voel of het is nog enorm wennen allemaal dan wachten mensen maar wat langer.. onze ouders en broers mogen in de week zelf komen en de rest rustig aan in de weken/maanden erna. Heb ook geen idee wie wel en wie niet zouden willen komen.
Controle was goed!! Hartje mooi, baarmoeder 2 vingers boven navel. 3,3kg aangekomen. Mooie stabiele bloeddruk.
Lijstje uitgerekend in september 2021: 03. ♡Noralie87 - 3e kindje 06. ♡Orchid24 - 1e kindje 08. ♡Goegalla - 4e kindje 14. ♡Dollylam - 2e kindje 15. ♡JB27 - 2e kindje 17. ♡MNK - 2e kindje 18. ♡BS155 - 2e kindje ♡Droompje123 - 1e kindje 19. ♡Hippie89 - 2e kindje 20. ♡Joepy - 3e kindje 21. ♡Appeltje - 1e kindje ♡Lotion - 4e kindje 23. ♡Daantje3 - 2e kindje 24. ♡Bijtje90 - 1e kindje ♡Mommie33 - 5e kindje 25. ♡Neoflux - 1e kindje 29. ♡Jumphola - 2e kindje ———————————— JONGEN (6) MEISJE (7) VERRASSING (1) Afspraken: April 30-04 - 20 weken echo - Droompje123 Mei 03-05 - Controle vk- Hippie89 05-05 - Intake kraamzorg - Orchid24 07-05 - 20 weken echo - Neoflux 10-05 - Controle vk - Orchid24 12-05 - Controle vk - Lotion 13-05 - controle vk - MNK 17-05 - controle vk - Droompje123 18-05 - controle gynaecoloog - Goegalla 27-05 - controle vk - Noralie87 juni 09-06 - Controle vk - Lotion 11-06 - 3D/4D pretecho - Noralie87 15-06 - groeiecho - Noralie87 26-06 - Controle vk + 3D echo - Droompje123 ——————————— Sterretjes ⭐️ Julia123 Rowena25 MLB Loeskaz Motherofdragons Droomwens7 Aicirtap Je kunt deze lijst kopiëren door te klikken op ‘reageer’. Verwijder dan [ quote ] aan het begin en [ / quote ] aan het einde, vul het lijstje aan met jouw gegevens en klik op ‘plaats reactie’. Zoek altijd even naar de meest recente lijst voordat je op reageer klikt.
Bedankt dames! Het duurde lang haha. We krijgen een hele eigenwijze dame.. ze lag op haar buik met der hoofd een soort van ‘ingedaald’. Afentoe draaide ze wel op der zij, met der handen voor der gezicht.. dus de echoscopist kon helaas niet alles zien. Heb gesprongen, gedanst, klein stukje gewandeld, half uur gewandeld, tegen der aan geport, maar niks hielp. Haha. Ze wilde nog de uitstroom van het bloed uit het hart zien en der gezicht vanaf de zijkant (neus en lippen). Ze zei wel dat ze de lippen vluchtig gezien had en die leken gewoon mooi en dicht, maar niet duidelijk genoeg. Dus ze denkt niet dat er iets is, maar om de checklist af te maken moeten we volgende week weer terug komen! Niet meer heel zenuwachtig nu, maar ook niet helemaal voldaan ofzo. En dus helaas ook geen mooie echo foto’s.
fijn dat het er in ieder geval tot nu toe goed uit ziet! Hopelijk wil ze de volgende keer een beetje meewerken haha en dan hopelijk ook weer goed nieuws en een mooie foto!
Haha dan ben ik net als jullie. Heb een kleine familie en paar vriendinnen en daar ben ik helemaal content mee. Maar bij vriend is er dus en een grote familie en grote vriendengroepen, en ik heb die dus liever niet allemaal los over de vloer, want dan ben ik nog wel even bezig. Dus als ik dan ergens 2/3 uurtjes mezelf en de baby kan vertonen en dan weer mag verdwijnen vind ik dat wel een lekker idee.