Dan kan je het toch niet helemaal lekker afsluiten he, maar het klinkt wel goed hoor! En eigenwijze dametjes zijn echt de leukste
ja dat kan ik me wel voorstellen, dat zou ik dan ook hebben! Mijn grote familie van ouders is grotendeels uit elkaar gevallen, dus maar een klein deel waar er nog contact mee is. En mijn vriendinnen en misschien wat oud collega’s en dan is mijn kant klaar haha. Mijn man heeft minder vrienden en kleinere familie dan ik dus ideaal wel zijn collega’s maar ik denk dat ik eerder voorstel om met de kleine opgeven moment langs zijn werk even te gaan.
Ja en hij heeft toch tijdje verlof dus ik denk dat hij het wel leuk vind om in zijn verlof keertje te gaan. Hebben we die allemaal meteen gehad
Pfoe ja goed om over na te denken, het voorstellen van de baby. Wij hebben ook inderdaad veel mensen die zouden willen komen kijken, en snel. Moet echt nog even nadenken hoe ik die grenzen goed ga aangeven. En zie hier onze knappe dochter haha. Eerst haar rug vanaf de achterkant. En dan haar rug in mooie bolling. Je kunt wel mooi de ruggengraat zien haha.
dat vond ik ook zo mooi ja haha is zo duidelijk te zien! En ja grenzen aangeven he.. ik heb nog geen idee hoe mensen in onze omgeving zullen zijn qua begrip. Ik denk begripvol maar soms hoor je verhalen als het dan om een pasgeboren baby gaat dan gaat alle begrip verloren
Even dit topic weer opgezocht, want qua meldingen was het veel te stil en inderdaad, heb gewoon weer geen meldingen gehad.. Wat fijn om al die goede 20w echo’s te lezen! Hier ook alles goed gelukkig. Helemaal blij met “geen bijzonderheden”! Wat betreft vaccineren... de omslag van alleen bij hoog risico naar alle zwangeren is opeens heel snel gegaan. Voor de zwangerschap had ik mij sowieso direct laten vaccineren, maar wat hier ook al benoemd wordt: Voor beide opties is wat te zeggen. Ik werk zelf in het ziekenhuis dus wil mij ook goed laten informeren door de gynaecologen. Als het daadwerkelijk advies wel vaccineren wordt, ga ik het wel doen. wat betreft namen: ik mocht voordat we het geslacht wisten nog geen namen opperen. En toen wisten we dat we een meisje kregen en binnen een week waren we uit de naam. Had deze naam de eerste avond al gelijk geopperd en daarna beiden nog een lijstje gemaakt en bleef toch elke keer op deze naam terugkomen. Is hem dus geworden! 2e naam volgde ook al snel dus zijn nu klaar. kraambezoek, ja echt nog geen idee. Wij zijn zelf nooit zo heel snel bij andermans kraambezoek, soms echt tegen het gênant-late aan. Hoop dat het bij ons ook wel echt verspreid komt. Twijfel ook erg over een lijstje. Vind het zelf bij anderen altijd wel prettig, maar m’n zus heeft daar bijvoorbeeld wél een erg uitgesproken mening over en misschien wel meerderen met haar. To be continued.
Wat fijn dat jullie de naam al hebben en dat alles goed is! Haha ja zit ook in dubio over lijstje, iedereen vat dat zo anders op. We hoeven geen cadeaus maarja dat doet iedereen toch wel en je mag altijd zelf wat bedenken dus het hoeft niet van de lijst. Dan zullen sommige het ideaal vinden en sommige raar
Ik heb inderdaad wel een lijstje gemaakt al. Kreeg de vraag van 2 familieleden die iets met een babyshower willen gaan doen haha. Heb er wel bijgezegd dat ik niet letterlijk de lijst hoef maar dat het een idee geeft over wat ik leuk vind. Heb een vrij specifieke stijl en vind heel veel baby dingen (met teksten enzo) niet leuk. Dus ja zou zonde zijn als mensen geld gaan uitgeven aan dingen die ik toch niet ga gebruiken.. dan liever dat ze een idee hebben van wat ik mooi vind. Mening prima, hoor ik waarschijnlijk toch niet haha
Hier staan de namen al een tijdje vast ik ga straks even op mijn gemak terug lezen. Doordat ik geen meldingen krijg heb ik 3 pagina’s gemist.
Hier staat de naam ook al vast. Kreeg net het proef geboortekaartje binnen. Zo mooi en klopt precies de naam die erop staat!!
hier ook de proefdrukken al binnen gekregen! Zo fijn om dan gelijk het gevoel te krijgen dat de naam klopt
Woow sommige van jullie zijn echt al ver, leuk! Ik moet nog bedenken wanneer ik alles überhaupt ga regelen Heeft iemand hier ‘ervaring’ met bekkenklachten. Ik ga komende week naar de fysio, maar ben echt op van de pijn, en ken dit echt niet. Kan niet zitten, niet lang lopen, zeker niet staan, alleen op mijn zij liggen is te doen. Zonder al te veel pijn dan, want doe dit natuurlijk wel allemaal. Kleine dreumes in huis, werken, huishouden, tijd om op je zij te liggen is er weinig. Maar vraag me af of iemand hier tips heeft om fijner te zitten bijvoorbeeld...
Heb al jaren bekkenklachten, maar die zijn anders dan in de zwangerschap. Ik heb er ook steeds meer last van en doe mijn oefeningen die ik al ken trouw elke dag. Ik heb geen werk en geen kinderen en dat scheelt enorm. Trappen lopen zo veel mogelijk beperken, ga niet voor elk dingetje naar boven of beneden. Tillen zoveel mogelijk aan je partner overlaten. Heel eerlijk ik denk dat fysio zeker wat verlichting kan brengen, maar ik denk wel dat je in het huishouden en je werk moet gaan inleveren. Zijn er veel die vanwege dit soort klachten toch minder gaan werken of zelfs helemaal moeten stoppen met werken.. voor het huishouden kijken wat je partner kan gaan overnemen of eventueel tijdelijk huishoudelijke hulp nemen de komende maanden. Dat zijn eigenlijk vooral mijn tips.. En ik denk dat in combinatie met oefeningen van fysio dat het weer wat beter kan gaan. Maar het klinkt al als erg veel aanwezig en dan kunnen die oefeningen denk ik niet meer opboksen tegen alles wat je moet doen. Het word ben ik bang toch echt een stuk rustiger aan gaan doen..
Thanks voor je uitgebreide reactie! Ik was al een beetje bang voor deze uitkomst, ik probeer inderdaad zo min mogelijk te tillen en doen, en vriend neemt onwijs veel uit handen, maar het is zo ontzettend lastig. Ik wil al die dingen gewoon doen, ik wil dochter optillen als ze daar om vraagt, ik wil gewoon werken(gelukkig wel een kantoorbaan). Vind dit heel frustrerend en helemaal niets voor mij, maar met regelmatig harde buiken en zoveel pijn vrees ik ook voor ergens een stapje terug. Ik vestig nog even alle hoop op de fysio... Is bijvoorbeeld wandelen wel goed? Want daar krijg ik veel last van, maar wil wel echt in beweging blijven. Is het voor jou lichamelijk nog een beetje te doen?
ja dat is ook enorm lastig.. ik hoop dat het voldoende is, maar ben er bang voor.. tegen mij zeggen ze wel probeer te blijven wandelen. Maar ik heb al wat jaren ervaring haha, ik wandel op de dagen dat ik verder niet zoveel doe. Ga ik even naar winkels of doe ik dingen in het huis dan is wandelen te veel van het goede. Ik doe dan bv wel stukje omlopen naar de supermarkt bv. Ja het is nog wel te doen, ik denk dat het dus wel in mijn voordeel werkt dat ik voor de zwangerschap al last heb van vanalles. Ik herken altijd heel veel van wat de meeste in de zwangerschap hebben en dat is voor jullie dan heel snel schakelen en wennen. Ik heb dat allemaal al gehad eigenlijk, dus ik ken mijn lichaam al beter wat dat betreft en heb al die lastige keuzes gemaakt. Het word steeds zwaarder, maar ik had veel erger al verwacht dus tot nu toe ben ik blij!
Pff heel vervelend voor je! Hier helaas ook ervaring. Al sinds week 8 oid bekkenklachten. Aantal keer bij de fysio geweest en daar veel tips en oefeningen meegekregen maar het is vaak wel nog lastig. Doe iets teveel en kan weer niet opstaan. Lees dat je zegt gelukkig een kantoorbaan, dat heb ik ook en daar was de fysio juist eigenlijk niet zo blij mee, haha. Moet veel staan tussendoor, wandelen en op zo’n grote bal zitten tijdens werken. En altijd met mijn knieën naar buiten en zeker niet over elkaar. Heb de app ‘rost moves mama’, aangeraden door de fysio. Daar staan per bezigheid tips in over hoe je dat het beste kunt doen qua houding. Ik mag (moet) inderdaad veel wandelen en ook door de pijn heen. Dingen die de fysio hier erg belastend vond waren (week)boodschappen doen omdat je dan echt 100 keer een hele foute draai maakt voor je bekken. Grote oppervlakte stofzuigen/dweilen. Dat soort dingen.. Dus ik probeer die dingen nu met mate te doen. Geen weekboodschappen maar bestellen en man laten afhalen, en kleine dingetjes tussendoor zelf halen. Man stofzuigt veel, maar als ik het doe, kleinere ruimtes ipv gelijk het volledige huis. Niet op de bank liggen maar goed rechtop op een stoel zitten of op mijn zij liggen op de bank als ik daar dan wil liggen. En dan is het wel te doen hier, maar je moet wel echt van je eigen lichaam leren wat werkt en wat niet.. Hoop dat je dat snel door krijgt bij jouw lichaam ook!
Haha het is maar wat je een voordeel noemt. Goed dat je het zo ziet, want vind het toch wel pittig wat jij aan het doen bent hoor! Zal niet altijd makkelijk zijn. Gelukkig zijn we al over de helft(of bijna dan)